2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    @voelen, Leuk dat jullie jullie kleintje gevoeld hebben! :D
    Ik voel heel af en toe ook een paar plopjes maar het is zo minimaal nog dat het bijna in het niet valt... Ik wacht gewoon verder af.. :p

Vrijdag ochtend 20 wkn echo! :D

@kamer opknappen. Fijn dat het zo mooi wordt! Ik hoop dat we dit weekend ook verder aan de slag gaan :) Overgordijnen zijn bij mij gelukkig nog goed. Misschien nog een rolgordijntje voor het verduisteren er bij. Nog even over nadenken.

Ik was gister avond zo blij met mijn vriend want hij heeft mijn rug even goed gemasseerd. Oef wat een verlichting gaf dat en ik heb als een roosje geslapen!

2. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    voelen is idd leuk, ik wacht nog braaf af hihi.

Kamertjes opknappen, wij krijgen maandag de sleutel van ons nieuwe huis en dan kunnen we aan de gang. We beginnen beneden geloof ik (ik doe 'niets' mijn vriendje en schoonvader verven alles, ik ben van de poets)
    Wanneer de benedenverdieping klaar is dan gaan ze naar de middelste.

Ik ga beginnen op zolder met alles afsoppen en schoonmaken. Daar hoeft (nog niet) geschilderd te worden maar wel de inbouwkasten etc moeten natuurlijk afgedaan worden.

Heb heel de ochtend gebeld om rekeningnummers en adressen te wijzigen.
    Heb echt zin in maandag. Eerst om 0900 de sleutel en dan om 1045 de echo!!

Om 1120 mag ik weer gaan werken. Lekker me kiddies pesten.

3. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    oja, en donderdag shoppen met paps!!

4. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    goedemorgen!!

Gisteren check up bij vk gehad en alles gaat goed :) Ze ging ook snel even kijken en zag dus dat de placenta ervoor lag en dat ik daarom dus ook niks voel hihi.. Had ik bij Quinn ook die voelde ik ook pas echt met 23 weken ghehe.. jammer dat manlief niet meekon omdat Quinn zich zo slecht voelde.. Hij was helemaal teleurgesteld dat ie ook niet even mocht kijken.. maar maandag de 20 weken echo :) dus kan ie mooi kijken :)

@babykamer veranderen wij niks aan.. Quinn krijgt een peuterkamer dus daar zijn wij behang aan het trekken enzo :)

5. Bika

Bika Niet meer actief

Ik las net dit:

Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden. Hier heeft u recht op:
    regelmatige werk- en rusttijden
    extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
    een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
    geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten
    zwangerschapsonderzoek in werktijd.
    Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

Zou in de Arbo zo geregeld zijn. De Arbowetgeving is toch voor iedereen hetzelfde geregeld? Dus in principe mag ik daar toch nu aanspraak op maken?

Ik red het namelijk gewoon niet meer om 8 uur per dag te werken. Ben gewoon te moe en ben dan echt niet meer productief. Wat heel naar overkomt, maar als het in de Arbowet staat heb ik mooi iets om mee naar mn manager te stappen.

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @bika daar heb ik met 32 weken toen ook gebruik van gemaakt.. Ik werkte toen ook nog 40 uur per week.. Ik begon eigenlijk met een uur over de hele dag extra aan pauze .. dat werkt ook goed

7. Bika

Bika Niet meer actief

Ga volgende week eens even goed met mn manager over hebben. We hebben hier geen aparte rustruimte (zou er wel moeten zijn weet ik maar is er gewoon niet) en tot nu toe red ik het 7 uur prima met mn normale pauzes. Dus wil eens gaan vragen of het een bezwaar is dat extra uur pauze aan het begin of aan het eind van de dag te plannen zodat ik minder lang aanwezig ben. Het werkt gewoon niet om te pauzeren aan mn bureau waar iedereen bij zit, dus zal toch wat moeten.

8. Bika

Bika Niet meer actief

Dit geloof je toch gewoon niet? Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik een jongetje krijg hoor, t zal je maar als ouder gebeuren dat je dit telefoontje krijgt...

Meisje (12) bevalt tijdens schoolexcursie

GRONINGEN - Een 12-jarig meisje uit Groningen is vorige week tijdens een schoolexcursie bevallen van een gezonde dochter. Het kind wist niet dat ze zwanger was, meldde een woordvoerder van de Hulpverleningsdienst Groningen dinsdag.

De scholiere was dinsdag 22 maart met haar klasgenoten van de basisschool een dagje op excursie, toen ze last kreeg van hevige kramp in haar buik. De schoolleiding had vrij snel in de gaten dat er een bevalling gaande was en belde de ambulance. Kort daarop werd de baby ter wereld geholpen.
    Moeder en dochter zijn overgebracht naar het ziekenhuis in Groningen en maken het goed, laat Cyriel Hamstra van GGD Groningen weten. Hamstra wilde geen verdere informatie verstrekken in het belang van de jonge moeder. Over de vader is niets bekend.
    "Er wordt door bureau Jeugdzorg een voogd aangesteld om het meisje bij te staan. Deze zal er voor zorgen dat alle hulp georganiseerd wordt", aldus Hamstra.
    Klasgenootjes van het meisje zijn geschrokken en werden na afloop van de bevalling bijgestaan. "Leerlingen en docenten zijn begeleid. Voor de klasgenootjes was het een verrassing, net als voor iedereen. Zij moeten ook hun verhaal kwijt kunnen."
    Er is een brief verspreid onder de ouders van de school.

9. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Hallo,

Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben 28 augustus uitgerekend. Dit gaat een brusje worden voor ons meisje die nu richting de 1,5 jaar gaat.
    In het kort mijn verhaal: ondertussen zit ik alweer 10 weken volledig thuis omdat ik erg ziek ben van de zwangerschap. Ik geef veel over en moet echt rusten om voldoende binnen te houden. Heb dieetvoeding en dieetsuiker om extra binnen te kunnen houden.
    Het kindje voel ik al een tijdje en gisterenavond voelde mijn vriend het ook, echt super!

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @bika ik ging dan even rondje lopen, dat hielp vaak ook wel :)

@lizam welkom!! Weet je al of het jongen of meisje is?? En wanneer de 20 weken echo!!

11. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Welkom lizam.

12. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    He dames,

Weer druk gekletst. Heb weinig tijd gehad de afgelopen dagen. Nu staat de laptop ook gestald op mijn kantoortje op zolder dus nu kan ik er ook even gauw achter springen :) Gister mijn bureaustoel eindelijk gehaald dus :)

Morgen de 20 weken echo, wel pas om 17.15 uur, de tijd is veranderd van 's ochtends naar 's middags ivm sterfgeval van t ziekenhuis, maakt mij niet uit ben allang blij dat ik nog mocht komen :O

@ voelen: ik heb ook al 2 keer een flinke plop gevoeld die aan de buitenkant flink voelbaar was, echt gaaf maar wel nog eng haha.

Vandaag t wiegje gehaald wat ik mag lenen, zal wel eens een foto maken.

Lizam welkom, vervelend dat je ook zo ziek bent :( Beterschap.

Ja dat meisje van 12, heb ik ook gehoord net . Ongelooflijk, zou zij echt al op 11 jarige leeftijd dan een penetratie hebben gehad? Kun je je bijna niet voorstellen he.

Heb net mijn fototoestel er eens bijgepakt en wat kliekjes gemaakt, zie hier het resultaat. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een foto van jullie, jullie posten niet bij de aug buikjes he?

Denk dat ik morgen avond ook nog even na prenatal ga, met die 20 % korting, is die dan wel goedkoper dan de baby dump of blijft die toch goedkoper?

13. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Mooi buikje simple!

14. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Oef, wat een buik al zeg...
    IK krijg nu de tweede, maar de mijne is dan toch bescheiden...
    Maar ach, minder dat in de weg zit...

Spannend al die 20 weken echo's, hopelijk komt er allemaal goed en mooi nieuws komende weken!

15. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Van boven vind ik hem ook groot nu idd, maar kijk dit is een foto van de zijkant, is al meer bescheiden toch?

16. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    De komende 14 dagen hebben we allemaal de 20 weken echo gehad!! Spannend idd.

17. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Mooi buikje Simple!
    Beetje hetzelfde model als die van mij. Van onder wat zwaarder als van boven. Zal wel anders worden als de kids zich naar boven gooien hihi

18. Bika

Bika Niet meer actief

Zal straks ook eens foto maken, denk dat die van mij er wel op lijkt alleen heel misschien ietsjes hoger nog. Maar is moeilijk inschatten haha.

Heb gisteren een grote doos met kleertjes mt 50/56 en 1 pakje mt 44 opgehaald voor 30 euro. Echt allemaal leuke kleurtjes in mijn smaak en zien er nog super netjes uit! Sommige dingen echt niet gedragen anderen niet vaker dan 2 keer zei ze.
    Dus breng lekker de andere kleertjes die ik vorige week had gekocht terug :D

19. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Wat had je vorige week gekocht Bika? Kleertjes in een winkel?

Wij hebben besloten geen tweedehands te willen. Voor de hele kleintjes is het toch nog niet zo duur.

Pfff ik had me net toch een bloedneus! Tis nu net over. Gister ook al maar lang niet zo erg.

20. Bika

Bika Niet meer actief

Ja simpele goedkope kleertjes in een winkel. Maar zie het nut er niet meer van in om die te houden. 90% van deze spullen ziet er net zo nieuw uit als in de winkel, is precies wat ik zelf ook gekocht zou kunnen hebben (en zelfs een paar kledingstukken die ik dus vorige week had gekocht :p).

Hebben voor de rest wel alles nieuw gekocht, maar als je ziet dat we vorige week bij 1 winkel al 40 euro kwijt waren en ik nu 30 euro heb betaald voor 10x zo veel kleren was dit echt wel de moeite waard :D

Deel Deze Pagina