Welkom Hollowglade! mamapatricia, Ik zou ook balen van de haartjes hoor! @Bika, ik heb ineens ook veel meer trek/honger! Jullie hebben dus ook al flink de kriebels over de babykamer. hihi. Hier ook hoor. Ik heb mijn vriend al gezegd, Zorg dat die meubeltjes geschuurd zijn en dan ga ik het zelf wel avonturen op het zoldertje Ik zie het anders niet op tijd klaar zijn allemaal. Ook ivm de vakantie. Ook komt de kraamzorg ook de boel checken met 7 mnd natuurlijk. @ hollowglade, wat voor pupje krijg je? @angel. kun je geen aanhangertje huren? Kost voor een halve dag maar 10,- of zo. Scheelt een hoop ergernis @cadeautip, Ik zet het er niet op. Ik geef de mensen die willen komen gewoon een beetje aan wat mijn smaak is of wat we echt niet meer nodig hebben @kleertjes, Iedereen moet gewoon doen waar die zin in heeft Ik ben ook van mening dat ik het zonde vind dure kleertjes na een maand weer opzij te leggen omdat het te klein is geworden. Goede baan of geen goede baan. Sjulie, veel plezier bij de echo. Hoe vaak krijgen we de komende tijd nog echo's? (bij de vk/'normale' zwangerschap) Dit weekend is mijn vriend en de buurman flink opgeschoten in de tuin. Maar echt... wat een klus! Er moesten wat boompjes/struiken uit en dat heeft er jaren gestaan. Je kunt je wel voorstellen wat een worteltroep het was. Ook hadden de vorige bewoners heel fijn de simpele vuren palen van de schutting helemaal ingestort en gemetseld. We hebben dus echt zo'n drilapparaat moeten gebruiken om het weg te kunnen krijgen. Zo'n stevige constructie voor zo'n waaiboomschutting. Niet te geloven. Mijn vriend helemaal gesloopt met zijn ICT lijf In ieder geval kan nu die nieuwe hardhouten schutting er in. Ook van de week nieuwe planten uitzoeken voor die strook grond. Voor de brabo's: Weet iemand nog een kweker met leuke planten voor een redelijk bedrag? Gister ook de voortuin onkruidvrij gemaakt en in het zonnetje een boek zitten lezen. Wasje gedaan, gestofzuigd. Stiekem genoeg gedaan
ik ga er indd geen evelopje op zetten.. maar het zou gewoon zonde zijn om kleertjes in kleine maatjes te krijgen daar heeft ons meisje nu wel genoeg van ik haal ook echt helemaal niks meer..denk ik hahhaa.. ik moet zo naar de vk ben benieuwd . heb erg veel harde buiken gister 3 uur lang werd er gek van maar ja het hoort erbij zoals de vk meestal zegt
Welkom holowglade, leuk een pupje, wij hebben zelf ook een hond, wordt 2 volgende maand maar ben blij dat we het niet tegelijk hebben gehad, ook al was ze een makkelijke pup.
@Cadeautip: Ik vind het ook een beetje ontsierend als het in het lang en breed op een kaartje staat, daarom doe ik het altijd heel erg bescheiden en ook met een of ander leuk zinnetje of zo. Bij ons heeft het dan weer niks met hebberigheid te maken of zo, het is gewoon traditie en het wordt ook gewoon verwacht. Mijn hele familie woont in Nederland en op hun kaartjes zet ik het er ook gewoon niet op. Jullie cultuur is wat dat betreft gewoon anders, maar ik vind het minstens even leuk hoor. Als mijn Nederlandse nichtjes op bezoek komen, dan ben ik net zo blij (ook als ze helemaal geen cadeautje meebrengen, zoals Sjulie schrijft, want inderdaad daar gaat het niet om). Omdat ik deels mensen uit Nederland op bezoek krijg (mijn moeder is Nederlandse) en deels mensen uit België, zorg ik ook altijd dat we en beschuit met muisjes hebben (wat ik een superleuk iets vind, maar waar je in België echt niet mee aan moet komen) en doosjes doopsuiker. Iedere bezoeker krijgt er eentje en ik moet eerlijk bekennen dat dit een dure aangelegenheid is, minstens even duur als de prijs van de geboortekaartjes. Maar ook dit is hier traditie en je zou er op aangekeken worden als je geen doopsuikertje zou meegeven aan iemand die op kraambezoek komt. Tja, het is boeiend die verschillen
Helaas zit aanhangertje huren er niet in, hebben zelf (nog) geen trekhaak. Alleen mijn oom heeft er een, en die heeft zelf ook een hele grote aanhanger, maar dat is ook weer wachten, wachten, wachten.... Zou zaterdag een nieuwe vaatwasser krijgen en mijn oom moest die ophalen. Feest ging niet door want vrijdagavond ging zijn auto kapot. Gelukkig doet ons oude beestje het nog!
Zooo weer een echo gehad. Alles was in orde, ze lagen schattig met de hoofdjes bij elkaar! Baarmoedermond was mooi dicht en over 3 weken weer een APK
ik ben bij de vk geweest.. moet het rustig aan doen mijn bloeddruk is te laag, en voor de harde buiken is het ook beter dat ik het rustiger aan ga doen want het is niet de bedoeling dat mevrouwtje eerder komt.. verder was alles prima met onze dame
@ mmpatricia: Dan is het inderdaad belangrijk om rustiger aan te doen. @Sjulie: Fijn dat de echo weer goed was! Ik ga volgende week weer een uurtje meer proberen te werken. Ik hoef nu gelukkig niet meer naast mijn vervangster te zitten maar mag weer lekker zelfstandig spreekuur doen en een nieuw spreekuur opzetten. Vooral dat laatste vind ik erg leuk! Was daar als voor mijn ziekte mee begonnen maar heb dat niet kunnen doorzetten. Vandaag is na ruim 2.5 jaar de laatste verhuiszooi opgeruimd! Wat een heerlijk gevoel is dat!!! Morgen moet mannetje hier beneden nog even puntjes op de i zetten (stelt niet veel voor) en wat spul op marktplaats zetten en dan hebben we voor het eerst een heerlijk super opgeruimd huis!
Hopelijk gaat het je goed af Angel, beetje extra werken. Hihi, na 2.5 jaar nog verhuistroepjes opruimen. hoop dat wij het sneller aan kant hebben!!
Ik hoop het ook! Het feit dat lekker zelfstandig mijn gang kan gaan is al heel positief. Ik vond het heel vermoeiend om naast iemand te zitten en die alles te leren en niet zelf bezig te zijn. Daarnaast heb ik wel vaker stagiaires op geleid maar die zaten al zo diep in de stof + handigheid met computer dat dat voor mij heel weinig energie koste. En ik was niet zwanger en ziek tegelijk. Kort nadat wij verhuisden, kreeg ik pfeiffer. Had net mijn baan bij mijn huidige werkgever, en dus veel te snel weer gaan werken want ik was als de dood mijn baan te verliezen. Daardoor heeft het hele ziekteproces ongeveer een jaar geduurd! Vooral 's avonds en in de weekenden was ik blij als ik energie had voor de normale huishoudelijke taken. Helaas zei ook bijv. mijn schoonmoeder, die niet werkt, eens dat ze me een dag kwam helpen ofzo. Waar een zwangerschap niet goed voor is. Anders was het waarschijnlijk ooit bij een volgende verhuizing weg gegaan.
@patricia, bij harde buiken kun je beter idd een pas op de plaats doen. Je hoeft nog maar 4 maandjes, daarna kun je weer druk doen. lagere bloeddruk had ik laatst ook vertelde de vk. Heb er gelukkig nog geen last van gehad dat ik duizelig werd of iets. Net via marktplaats 4 nieuwe teak houten tuin stoelen gekocht. Die andere zijn zo log en zwaar dat ik ze niet normaal kon aanschuiven zonder mijn rug te verrekken. Die zware bank en stoelen gaan nu mooi naar het terras in de voortuin. Kan ik nu echt genieten van de tuin zonder een zere rug.
Hihi, ik heb net ook flink op marktplaats geshopt! Heel goedkoop merk babykleertjes op de kop getikt in maatje 50. Heb zelf ook een lage bloeddruk, altijd gehad al, maar ook gelukkig geen last van. Ooit eens tijdens mijn opleiding zo'n lage bloeddruk gehad dat een klasgenoot de docent erbij ging halen. Ik had helemaal nergens last van! Als rustig aan doen het beste voor de baby is, dan moet je dat lekker doen!!!
Daar heb ik eigenlijk nog niet eens naar gekeken o marktplaats. Maar leuk dat je zo goed geslaagd bent.
Ik heb ook altijd een lage RR gehad maar nooit geen last. Is ook helemaal niet erg. Hier ook geshopt op MP! Wat nieuwe setjes met kaartje eraan en soms voor heel weinig geld! Iedere week is inde gaten houden! @Harde buiken, hier gelukkig geen last. Mijn buik is weleens strak, vooral sochtends als mijn blaas vol is. Maar dat zijn geen harde buiken, dat schijnt goed zeer te doen!
Oef jeetje wat een nacht weer. Als afleiding even een berichtje. Ik steek de moord van de warmte en enorm last van brandend maagzuur. Zo irri! Sjulie, wat jij noemt zijn juist wel harde buiken hoor. Harde buiken mogen juist absoluut geen zeer doen want dan moet je aan de bel trekken. HB mag je gewoonweg niet te vaak achter elkaar hebben maar dat je BM samentrekt af en toe is juist heel normaal. ,Nou ik ga weer proberen te slapen. Raam staat wagenwijd open dus kom maar op.
Dat zijn idd harde buiken. Heb er zelf (bewust) niet echt last van. @Buddy: Brandend maagzuur kan vervelend zijn! Heb zelf van de gynaecoloog Antagel gekregen. Was best veel Rennies aan het slikken tegen de pijn en dat was niet geweldig. Hielp me niet echt. Dit is echt goed spul! Gelukkig zijn het vlagen dat ik er last van heb. We moeten om 9.00 uur al op een afspraak zijn, dus maar supervroeg opgestaan. In de hoop dat als ik rustig eet, ik niet hoef over te geven. We zullen zien....
Brandend maagzuur heb ik ook veel, hoort er wel echt bij he haha. Moet vrijdag weer naar de gyn, zal dan eens aankaarten of hij niet wat er voor heeft. Krijg vanavond vrij onverwachts (weet het 2 dagen) een logee uit Frankrijk. Hij had slaapplaats nodig en natuurlijk is hij dan welkom. Het is een vriend van de familie die een lading zelf verbouwde wijn komt afleveren op verschillende plaatsen en om dan ook nog weer terug te rijden op 1 dag is te veel ja Vind het erg leuk, zie ze niet zo vaak en nu kan ik hele avond bijkletsen hoe het met hun en de kinderen (onze leeftijd) is. @Buddy: is ik steek de moord van de warmte streektaal waar je vandaan komt? Ken het niet maar klinkt wel grappig haha. En er staat best wat aan jongenskleertjes online in onze buurt op mp hoor!
Mijn gyn zei dat het geen harde buiken zijn maar gewoon een gevulde blaas na het slapen. Wanneer ik het zou hebben na wat gedaan te hebben zou het anders zijn zei hij.
Hahahah ja zal wel zuid hollands zijn die uitspraak Ik blijf import heh Maar ik hou het nog even bij rennies. Zo lang het nog helpt Maar het is knap vervelend iig Harde buiken kunnen juist voorkomen bij een volle blaas. Ik verzin het niet hoor staat overal op (vertrouwde) sites op het internet. Ken de geheimen van harde buiken - Zwanger & bevallen - Gezondheid - dokterdokter.nl
Pfff ik stik ook de moord van de warmte, zal wel n.h. zijn. Zwel er helemaal van op. Hier nog geen last van brandend maagzuur, wel af en toe een harde buik vooral als ik op werk even een tijdje bezig ben geweest en niet heb kunnen zitten.