2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    @karen
    Leuk dat het bij jou ook al opschiet :)
    Onze babykamer moet nog aan begonnen worden. We moeten eerst onze kamer afmaken :)

Maar is er bij jou een verhoogd risico op toxoplasmose? Zo ja, waar is dat op gebaseerd? (Ik heb een poos als paraveterinair gewerkt en zelf 3 katten vandaar dat ik het vraag: of ik het evt ook moet overleggen met de vk)
    En stel dat er uit komt dat je het bij je draagt, wat dan?

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pfffffffffff.... gisteren echt een baaldag, hormonen die in de weg zaten, pc die niet deed wat ik wilde, geen internetbankieren, echt een humeur om op te schieten. In zo'n geval ontpopt zich dan meestal de troost-koper in mij, en moet ik effe sjoppen, haha, maar had geen zin om veel geld uit te geven. Komt dus mooi uit dat we lekker dicht bij de kringloopwinkel wonen; 4 hippe "H&M Mama-rokken" kunnen scoren, joehoe!

Kamertje vordert nog niet echt; eerst "effe" op vakantie maar...:D
    Zaterdag al wel de eerste pot verf gehaald, jaja. schema voor nu:
    *straks apotheek; tablet halen voor schimmelinfectie :):):) *morgen controle VK *vrijdag vakantie * half mei/ eind mei kamertje leeghalen, schilderen en inrichten en dan maar wachten, wachten, wachten......

3. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Hi!!

Hier komen vrijdag de spulletjes, kan niet wachten hihi. Mij pakketje van de Borduurderie is nog niet binnen.

Lig net op de bank en ze zijn me van binnen aan het verbouwen.

Controle, ik ga altijd om de 3 weken, een keer 2 tussen gezeten ivm Pasen en voor de 20 weken echo 4 weken maar dat mocht eigenlijk niet maar kon niet anders hihi.

Maandag mag ik weer en denk dat we daarna om de 14 dagen mogen.

4. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Joehoe lakentjes zijn binnen. Ga ze is uitpakken!

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Leuk!!
    Ik ga nog even op het kamertje verder. Zal straks paar foto's posten.

6. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Ben benieuwd Angel!!

Ik ga van het weekend het kamertje klaar maken. Zit nu al
    In dubio welke setjes ik erop ga leggen hihi.

7. angel229

Dat had ik ook! Heb maar even voor het nijntje lakentje dat papa had uitgezocht gekozen. Denk dat dat er straks ook als eerste op komt. Maar dat moet sowieso nog gewassen, doe ik tegen de tijd dat hij/zij kan gaan komen wel. Kan het nu even leuk blijven liggen.

8. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    AH Sjulie ze zijn binnnen, en?
    Ik kan ook niet kiezen wat ik opleg haha.

Ik moet nog om de 4 weken op controle, had ook liever 3 gehad maar ja, schijnbaar hoeft het niet. Ik wil wel bij de volgende keer vragen of ik om de 3 weken mag. De volgende keer is nu 3 juni.

9. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @simple ik heb 28 mei weer afspraak bij de vk dan en die zei al met afspraak maken dat het vanaf dan om de 3 weken zal zijn !! Dus denk ook wel dat dat bij jou ook zo zal zijn :)

10. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Simple, ze zijn helemaal naar mijn zin!
    Ik heb ze enkel nog in de verpakking zitten, sonde om er al uit te halen hihi.

Ik dek de bedjes straks op met ongewassen beddengoed. Met 30 weken wil ik alles wassen, kleertjes, dekens etc.

11. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Ik mag 9 mei weer en dan zal het wel 14 dagen worden.
    Ga maandag vragen wat ze wegen. Dat hebben ze nog geen enkele keer gezegd terwijl ze dat volgens mij bij een tweeling wel steeds meten.

12. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Oef wat een rotdag vandaag :( Kan merken dat naast alle nare gebeurtenissen de hormonen me ook flink dwarszitten. Emotioneel wrak vandaag....

Werd gisteravond laat gebeld door mijn zusje dat haar schoonmoeder na 4 weken ziekenhuis is overleden aan kanker. Ga dus morgen even naar haar toe.
    Toen belde mijn vader net: Mijn opa is weer ziek en heeft waarschijnlijk weer een lichte TIA gehad en het gaat dus weer niet goed met hem. Het is al de zoveelste en het gaat al een poosje slecht.

Net de spulletjes van de borduurderie binnen gekregen en wat ziet het er leuk uit! Zo mooi gedaan en goede kwaliteit. Stond ik dus, nog te janken van de rouwkaart die ook was binnen gekomen de lakentje uit te pakken. pfff... Het is het leven: mensen komen en mensen gaan maar het is wel even hard en rot... en heel confronterend op zo'n moment.

13. angel229

Sterkte Buddy!!
    Je spulletjes van de borduurderie zijn wel heel erg leuk.

Tsja, het leven is helaas niet altijd eerlijk.... En het zwanger zijn maakt het er allemaal niet makkelijker op!

14. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Sterkte Buddy!

Je dingetjes van de borduurderie zijn leuk!! Ook een mooi hartje erbij gekregen hihi?

Ik heb het nog ingepakt gelaten, het zat zo mooi verpakt!

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Sterkte Buddy.

Leuke spulletjes!

16. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Dank jullie wel... Ben weer wat 'opgeknapt'.

Ik zat trouwens te kijken.
    Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen en wilde uitrekenen wat het in het minst gunstige geval (qua kosten) zou kosten om zonder medische indicatie in het ziekenhuis te bevallen. Nu heb ik de tarieven van het ziekenhuis er bij gevonden maar naar welke kosten moet ik nu kijken? :S http://www.bernhoven.nl/DBCs_Gynaecologie?hid=pdf

Ik weet dat ook voor de niet-medische-indicatie-bevallingen bij FBTO 111,50 (-15.50 eigen bijdrage) per opnamedag wordt vergoed. Op welk bedrag kom ik dan uit per dag? Als jullie er ook niet uitkomen bel ik het ziekenhuis op voor info hoor maar.... :)

17. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    pfff Buddy, echt geen idee hihi.

ik heb een medische indicatie dus ik heb me daar helemaal niet in verdiept!

18. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Buddytje heel veel sterkte. Het is idd dubbel. Een hele goede kennis van mij ligt ook op sterven en het is voor mij ook een dubbel gevoel zo, zwanger van een nieuw leven terwijl er eentje ons moet verlaten.
    Leuke spullen ook weer van de borduurderie.

Ben vandaag door de gynaecoloog gebeld, ik heb gister 2 potjes urine daar moeten laten en 1 kreeg ik vandaag de uitslag van en 1 volgende week, en ik heb helaas blaasontsteking :( Dus zit aan de antibiotica. Ben er echt niet blij mee, maar hij wilde toch echt dat ik die ging slikken nu. Ik vertrouw er maar op dan dat het goed zit. Dit is al mijn 2e blaasontsteking, de vorige had ik toen ik wel zwanger was maar t nog net niet wist.

19. angel229

Ik heb ook geen idee wat het gaat kosten. Bij mij zit het in het ziekenfondspakket. Dus heb me er ook nooit in verdiept.

Vervelend blaasontsteking! Maar die kuur is wel heel belangrijk. Heb wel eens op het werk gehoord dat teveel blaasontsteking in de zwangerschap niet goed is voor je kindje. Dus zou er zeker alert op zijn!

20. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Heb er ook echt erge last van :( Mijn bazin zei al dat als het echt niet gaat ik me ziek kan melden maar ja dat wil ik ook niet, voor een blaasontsteking. Ik snap ook niet goed hoe ik eraan kom, want de risico's die het verhogen verlaag ik zoveel mogelijk.

Deel Deze Pagina