2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Als we het allemaal over verlof hebben dan kunnen we er echt niet omheen hoor, dat het allemaal heel snel gaat en dat we al heel ver zijn :D :p

@Bika, wat is er met je beestje?

Wat goed dat je zelf gordijntjes maakt! :D Knap hoor. Ben altijd bang dat ik het op die grote lappen een beetje scheef maak.;)
    Ik heb 1x gordijnen gemaakt voor het bootje en ik zie het niet zitten om het nog een keer te doen :S Het is prachtig geworden maar wat een klus! :O (ok ok Ik was zelf zo stom om om de 10 cm een leuk lusje met een knoopje te maken :p)

2. Bika

Bika Niet meer actief

Ohja lusjes doe ik nu ook niet. Doe gewoon met gordijnhaken. Ben denk ik straks 2 of 3 uur bezig geweest in totaal. Laten maken was maar 14 euro duurder, maar vond dat zo lui van mezelf terwijl ik het heel goed snel zelf kan.

Beestje heeft een aangeboren plekje onder haar kin (voor degene die meer medische kennis heeft: of hemangioom of veneuze malformatie waarschijnlijk) waar op geen haar groeit en het steekt een beetje uit en is paarsig. Dat plekje groeide de laatste week en we zouden zowieso naar de dierenarts gaan zaterdag. Ware het dus niet dat gisteren dat plekje open is geraakt en ze naar mijn smaak te hard aan het bloeden was. Vandaag gaat de dierenarts dit dichtlaseren onder een roesje als het goed is. Zal ondertussen vast al klaar zijn, maar heb nog niets gehoord (weet ook niet of ze het laat weten hoor). Het stelt als het goed is nauwelijks wat voor, maar je weet maar nooit en vond het zo zielig dat ze vanacht alleen in dat kleine kooitje moest zitten niet thuis terwijl ze zo jong en levendig is.

Dr zusje was ook beetje vervelend vanochtend omdat ze niemand had om mee te spelen haha. En bangig omdat ze toch wel merkte dat er iets veranderd was.

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Vriendin van me heeft borstoperatie gehad. En dat was na de eerste operatie gaan flink gaan bloeden, dus ze moesten opnieuw openmaken en dichtbranden i.o.d. Ze heeft er zelf heel weinig van meegekregen, dus werd me niet helemaal duidelijk. Ik heb zelf tijdens deze ok's veel geassisteerd, maar dit nooit meegemaakt. Maar dat zijn dingen die kunnen altijd gebeuren.

@Bika: Hopelijk is ie inderdaad al bijna klaar. Klinkt als iets wat vrij simpel is, maar de impact voor het beestje is vaak zo heftig! Ik heb een van onze konijntjes bijna 2 jaar geleden laten castreren. Zo zielig achteraf, het is wel een hele lieve nijn nu, echt een klein knuffeltje (vind ie heerlijk om op mijn buik te liggen nu). Ik heb het met nummer twee nog niet aangedurfd. Omdat het twee mannetjes zijn kunnen ze toch niet samen. En om nog twee vrouwtjes aan te schaffen, daar hebben we geen plek voor (wil ze niet naar buiten doen).

Hier gaat mijn mannetje kijken of hij de naaimachine van mijn moeder kan repareren. Ik kan echt niet naaien, maar als hij het ding gemaakt krijgt, dan ga ik ook eens proberen wat te maken. Anders heeft hij een leuke uitdaging gehad. Mocht ik nu veel talent hebben dan koop ik een keer een nieuwe.

Ik ga zo maar eens hier een beetje opruimen en poetsen. Konijnen moeten schone kooi, maar dat mag mannetje dit keer doen.

4. Bika

Bika Niet meer actief

Kooi verschonen doe ik ook niet meer :p

Beide meiden worden begin juli gecastreerd, hebben nu zo vaak al baarmoederontsteking gehad en altijd in spoed tijd dat het nu mooi eens preventief gaat. Ben het zo zat.

Wel erg van je vriendin hoor Angel, was het eigen keus die operatie of moest ze? Edit: klinkt beetje hard, zo bedoel ik niet hoor. Gewoon nieuwschierig naar soort operatie.

5. angel229

Nee, ze moest. Heeft 10 jaar geleden al een operatie gehad omdat ze dus helemaal geen borstgroei had. Die moesten nu vervangen worden. Het ziet er dus ook heel beschaafd uit. Denk gewoon een B-cup dat ze nu heeft.
    Ik hou zelf niet echt van plastische operaties ondanks dat ik dus in een privekliniek gewerkt heb, maar in haar geval (en van andere vrouwen die geen borstgroei hebben of in het geval van fam. belasting bij borstkanker) begrijp ik het volkomen en dan sta ik er ook achter. Ik heb in die tijd vaak vrouwen gezien die helemaal plat waren en ja dat lijkt me heel deprimerend!

6. Bika

Bika Niet meer actief

Ja mij ook. Ik kan me in dat soort gevallen borstoperaties heel goed voorstellen, doet echt wat met je eigenwaarde!
    Ik heb wel eens over gedacht om een borstverkleining te nemen (zit normaal tussen D en E in. Maar durf het niet aan, waarom risico nemen iets te ver***en dat nog niet genoeg last geeft. Maar ook die operaties kan ik me heel goed voorstellen.

En idd als je eenmaal inplantaten hebt moeten die elke 5 tot 10 jaar vervangen worden, dus ze zal ze ook moeten blijven ondergaan dan helaas :(

7. angel229

Ik denk er inderdaad ook zo over. Waarom snijden in een gezond lichaam? Maar als je er last van hebt (gaat krijgen), zou ik het wel overwegen in de toekomst. Nu kan ik me wel beter voorstellen hoe het is om zware borsten te hebben. Vroeger had ik gewoon een normale maat. Ik denk alleen dat die bij mij na de zwangerschap zo weer verdwenen zijn.

Ik ben toen eens bij een facelift geweest. Die vrouw was achteraan in de 70. Ging normaal de operatie in (zag er niet eens zo gerimpeld uit ofzo, gewoon een dame op leeftijd) en kwam er vreselijk uit! Die narcose was echt niet goed voor haar geweest. Dat soort dingen snap ik dus echt nog steeds niet!!! Vind ouder worden ook zijn charmes hebben.

Ik dacht toen in de tijd dat ik in die privekliniek werkte iedere 10 jaar vervangen. Maar dat is inmiddels alweer 9 jaar geleden geloof ik. Ben daar helemaal uit! Gelukkig ook maar, vind mijn werk nu veel dankbaarder.

8. Bika

Bika Niet meer actief

Ja facelifts snap ik al helemaal niet. De puur noodzakelijke operaties geen probleem, maar omdat je rimpels krijgt?...

Mijn man wil heel erg graag plastisch chirurg worden, maar puur om de reconstructieve en hand chirurgie. Ziet niets in al die cosmetische.

9. angel229

Voor het reconstructieve is het een erg mooi vakgebied! Overigens vind ik alle chirurgie mooi om te zien. Vind het superknap werk! Nu ben ik al blij als de assistentes eens geen tijd hebben om de arts te assisteren bij ingrepen. Dan mag ik het doen. Komt helaas niet veel voor.
    Hier heeft manlief helemaal niks ermee. Vind het ook maar niks dat ik venapuncties doe en dat soort dingen.

Ik wil shoppen maar manlief is met de auto naar opa en oma. Verveel me dood, alles al gepoetst! Hoop dat hij snel terug is, maar opa's computer is kapot dus vrees het ergste.

10. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Hoi Meiden,

Ik kom zomaar binnenvallen...heb volgens mij hier nog niet meegepraat ben 14 aug. uitgerekend mag ik me dan wel hier melden???
    Wij weten niet wat het gaat worden....

Heb al een zoontje van bijna 3 jaar en alles gaat verder goed....hoe gaat het met julllie???

liefs Muurbloempje

11. Bika

Bika Niet meer actief

Nou eigenlijk ligt de grens op 15 aug... maar vooruit dan...

Hahahaa nee grapje hoor Muurbloempje, van harte welkom!!!!! Leuk dat je mee komt kletsen :D

12. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Welkom muurbloempje.
    Net onder de grens idd hihi nee hoor grapje. Mijn kids blijven tot max 09-08 zitten dus ik ben ook illegaal hihi

13. Bika

Bika Niet meer actief

oh Sjulie maak even heel erg snel dat je wegkomt dan!! :p

Zo mn gordijnen zijn af. Als er nou ook al een rails hing kon ik ze even uithangen om te kijken hoe ze staan haha

14. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

hahhaha dus ik ben niet de enige illegale...ik vind 18 aug wel een mooie datum dus dan mag hij/zij te wereld komen....was bij mijn zoon wel te laat....ben uit nood omdat ik er zat van was een ananashart gaan eten en wonder boven wonder begon het toen :)

zijn jullie al ver met de babykamer...onze zoon gaat naar de andere kamer daar zijn we bijna klaar mee en de baby gaat naar mijn zoon zijn oude kamer...daar moeten we nog een paneel behangen....en ale rode dingen eruit en dan de kleren over verhuizen...pff hebben jullie ook al last van nesteldrang???

Ikke wel hoor alleen mijn vriend wil niet opschieten....die houdt ff geen rekening met mijn gevoelens....komt wel goed zegt hij...tja maar wanneer .....

15. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Welkom! En ja, heel herkenbaar! :p mijn vriend roept ook elke keer dat alles goed komt en deze week is hij eindelijk na een serieus en duidelijk gesprek echt begonnen. :p

16. Bika

Bika Niet meer actief

Zo beestje is weer opgehaald. Bleek heel erg mee te vallen (ook de kosten :p), ondanks dat het er echt raar uitzag was het een ontstoken talgklier en snorhaar. Alles is leeggehaald en dichtgelaserd en toen mocht ze weer mee naar huis. Toch beter dan wat we in eerste instantie dachten.

Vanavond kan de vloer nog niet in de babykamer :( Man komt thuis met mededeling dat hij morgen cursus beademing heeft en daar heel veel voorwerk moet doen. Teveel, normaal staat daar een week voor maar omdat hij niet eerder bij het systeem komt moet dat dus allemaal vanavond. Toch maar morgenavond dan hoop ik.

Gordijnen had ik netjes opgemeten en gekeken, waren ze toch te kort! dus onderste zoom losgehaald opnieuw opgehangen en afgemeten en omgespeld en die doe ik morgen wel weer hoor. Nog 5 minuutjes werk per gordijn maar gelukkig. En dan is het wel af :D

Wordt serieus echt helemaal gek van dat maagzuur! Antagel helpt maar een beetje, niet genoeg.

17. angel229

Ten eerste welkom!

Wij hebben kamertje op wat aankleding na af. Ben vanmiddag even naar de stad geweest en heb bij de Hema twee leuke knuffeltjes/speeltjes gekocht voor de baby. En een new born shirtje wat de baby na de geboorte aan krijgt.

Nesteldrang heb ik een paar weken geleden erg gehad, nu is het minder gelukkig. Heb wat meer rust in mn kont!

Tsja, mannen die begrijpen dat niet met onze hormoontjes. Die van mij die had dat ook wel een beetje, maar was bang dat er van uitstel afstel kwam.

18. angel229

Ik heb vanmiddag wat gedaan! Ik kan er heel erg om lachen. Mijn vriend zijn GSM ging en omdat hij aan het koken was nam ik op. Eerst werd me 5x gevraagd met wie hij sprak. Dus toen ik maar eens gevraagd wie ik dan aan de telefoon had. Toen kreeg ik de vraag of mijn vader Ruud was. Nou laat mijn vader dus ook echt Ruud geheten hebben. Dus ik zei: "Ja"! Of hij die kon spreken. "Uhm, nou nee". Vraagt die man, best geïrriteerd: "waarom niet?" Mijn antwoord was heel droog: "Die is dood". Stil aan de andere kant van de lijn. Hij had niet zo'n antwoord verwacht natuurlijk. Toen hing hij op.

Als pap het heeft kunnen zien van boven heeft hij gelachen! Hij was zelf namelijk ook wel in voor dat soort grapjes! Mijn vriend heeft meteen zijn vader gebeld om te vertellen wat ik gedaan had en die bevestigde inderdaad dat mijn vader er echt wel om kon lachen!

19. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Zo terug van bv cursus, was leuk en intressant. Volgende week nog eentje.

20. Bika

Bika Niet meer actief

Whahahaa Angel wat een actie! Kan me niet voorstellen dat je klinkt als klein meisje toch? Lijkt me de enige manier waarop je vraagt of je iemands vader kan spreken namelijk :p Was het iemand die verkeerd belde of kende je vriend hem toch wel?

Deel Deze Pagina