2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Wat raar dat hij dan via de gsm van je partner binnenkwam of niet. Of is het gewoon stom toeval dat hij een ruud moest hebben en een verkeerd nummer had gebeld....?

2. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Muurbloempje 18 augustus is een hele mooie datum, ben ik zelf jarig namelijk :D

3. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Nog even en dan zit ik onder 100 dagen :$ Dat gaat snel.

Hier ook al nesteldrang, begin juni komt het kamertje binnen daar kan ik nu al naar uitzien.

Gister bij de vk geweest, alles weer goed. Proefkaartje binnen gekregen en dat gaat hem wel worden, super leuk.

@BH maat, ik had al E en zit nu op G ofzo, echt veels te groot maar ja dat hoort erbij!

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Was iemand die verkeerd belde! Nee, volgens mij heb ik niet bepaald de stem van een klein meisje. Mijn moeder dacht nog dat het misschien een oud collega was omdat mijn vader en de vader van mijn vriend samen gewerkt hebben. Maar het was echt iemand die we beide niet kenden! Mijn moeder vond het ook een leuke actie!

5. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    @natas,

Ik heb normaal ook al een hele grote cup (75/80 E/F) en in het begin van de zwangerschap werd dat ineens nog veel groter tot even geleden.. Toen had ik ineens weer mijn oude maat vandaar dat ik mijn oude bh's weer ging dragen maar die zitten nu echt niet lekker meer vandaar weer terug op de meegroei die ook weer passen nu. :p

Zo ik heb net even een rondje afspraken gemaakt. Ik wil graag in het ZH bevallen maar voortaan moeten we naar Veghel. Alles wat in het ZH in Oss normaal kwam moet door naar Veghel. Ik heb er een beetje een naar gevoel bij allemaal. Zo'n tijdelijke fusie, ik weet het niet. Oss stond al niet geweldig bekend en dan nu naar Veghel. Het is ook nog eens 31 minuten rijden! Ik ga maar even bij meerdere ZH-en kijken. Jeroen Bosch (nieuwe locatie) in Den Bosch (16 minuutjes vanaf mijn huis) en het ziekenhuis in Nijmegen waar ze echte kraamsuites hebben (30 minuten vanaf mijn huis). Daarna maar kiezen en overleggen met de verloskundige.

Ik zit ook al op de 100 dagen zie ik nu! :D

16 juni heb ik ook een voorlichtingsavond in Den Bosch ivm borstvoeding. Ben benieuwd. Ben ook een boek aan het lezen nu :)

Ik ben trouwens lid geworden van de bibliotheek en ze hebben daar twee kasten vol info-boeken over zwangerschap e.d. dus ik vermaak me wel. Heb nu ook de babycare bijbel liggen ( bol.com | Jouw Babycare Bijbel, H. Raucher | Nederlandse boeken ) jeetje wat staat daar ook veel in zeg! Veel leuke en goede info. Een aanrader. Ook voor mijn vriend 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van kluun meegenomen. Ik lig helemaal in een deuk hoe hij alles omschreven heeft. Ook een aanrader :)

6. Bika

Bika Niet meer actief

Wat voor voorlichtingsavond is dat in Den Bosch? Moet er ook maar eens een op gaan zoeken (ben echt laks merk ik).

Veghel en Oss is niet een tijdelijke fusie. Die beide locaties zitten er altijd al en alles wordt tijdens de zomermaanden elk jaar in Veghel gecentraliseerd om het vakantietekort aan personeel op te vangen.
    JBZ nieuwe locatie was niet wat zij mijn man, veel patienten die nu naar Elisabeth komen. Maar heb zelf nog niet gezien.
    Nijmegen lijkt me wel wat met die kraamsuites!
    Mag zelf toch niet kiezen over locatie omdat mijn gyn die periode in Veghel zit moet ik die 30 min maar gaan rijden. Wordt nog leuk denk ik...

7. angel229

Wij gaan de 1e juni naar info avond in het zh. Ik heb altijd al gezegd dat ik daar graag wil bevallen. Heb wel nog even getwijfeld tussen Heerlen en Sittard. Sittard is als het rustig is 6 min rijden. Naar Heerlen rijden we een 12 min denk ik. Ga gewoon in Sittard bevallen, lekker dicht bij huis!

Ik heb het boek van Kluun een aantal weken geleden besteld. Mijn vriend (die nooit leest) vond het geweldig! Binnen twee dagen had hij het uit. Heb zelf Veilig Zwanger besteld toen ik een positieve test had. Van mijn moeder heb ik "het grote wonder" van Lennert Nielson geleend. Dat is echter ruim 26 jaar oud en daar is dus veel uit verouderd. Maar de foto's blijven mooi!

Straks weer cursus. Dit keer zonder assistente, heerlijk!!! Twee collega's gaan ook vandaag dus zit gelukkig niet alleen in een andere groep en wie weet hebben we wel weer mini-reunie van onze opleiding. Ben blij als het er na vandaag op zit. Moet nog een kwaliteitsverbeterplan schrijven en dat samen met de assistente presenteren. Ik vrees dus dat het schrijven van het verbeterplan ook wel op mij neer gaat komen. Ik wil een protocol maken over bloeddruk meten en ik ga pleiten voor een 24 uurs bloeddrukmeter. Die wat ik graag zou willen kost bijna 2000 euro dus of ik het erdoor ga krijgen???? Het verbeterd wel de diagnostiek.

8. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Goedemorgen,

26 weken alweer, whoehoe :) Ik zit nu ook onder de 100 dagen, dat voelt fijn. Vanmiddag eens naar de fysio voor mijn rug, eens kijken wat ze zeggen. Bovendien heb ik al 3 dagen flinke kramp in mijn kuit, zou zij dat ook weg kunnen masseren? Zij is alleen voor de zwangere icm met bekken geloof ik. Maar ik ga toch eens vragen, kan bijna niet lopen ervan.

Angel, kun je me wat meer info geven over die avond in het orbis? Is misschien voor mij ook wel een goed idee om eens te gaan kijken, misschien dat ik dan wat gerust gesteld wordt.
    De gyn zou me ook vandaag nog bellen over de uitslag van mijn urine van vorige week. Dan ga ik meteen zeggen dat de huidige antibiotica niet aanslaat naar mijn idee.

Muurbloempje welkom :)

Ik zag iets over 18-08, vind ik ook een mooie datum :) Dan ben ik uitgerekend en lief en ik zijn de 18e mei 6 jaar bij elkaar.

Sjulie: is daar een cursus voor? Voor bv? Wat houdt dat in?

9. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    @ bika,

Maar In Oss komt het toch helemaal niet meer terug maar wel een locatie in Uden? Ik ga (voor zover ik nu natuurlijk weet) zonder medische indicatie dus kan kiezen. Wil het allemaal gezien hebben :)

Maar die borstvoedingsavonden zijn deze:
    BVC Den Bosch
    Krijg ik vergoed van mijn verzekering vandaar dat ik daar ga :)

@boeken,
    Het grote wonder heb ik er ook twee van liggen. 1 hele oude van mijn moeder toen ze zwanger was van mij en 1 van 16 jaar geleden van toen ze zwanger was van mijn broertje :) Die foto's zijn echt mooi.

10. Bika

Bika Niet meer actief

Ja die zij mn tante dat ik die ook eens moest gaan bekijken. Schijnt heel mooi boek te zijn. Maar heb even kosten zat om niet ook nog eens even boek erbij te gaan kopen nu deze maand :p

Zal eens even naar de link van die cursus gaan kijken. Geen idee wat mijn verzekering wel en niet vergoed. Waar kan je dat vinden?

In Oss komt het na de zomer wel terug tenzij alles uit Oss dan verhuist naar Uden. Daarmee houdt dan ook de vestiging in Veghel op.

11. angel229

@ Simple: Orbis Medisch en Zorgconcern - Voorlichtingsavond Zwangerschap en bevalling

Hier het linkje. Eerst doet een van de gynaecologen een praatje houden over zwangerschap en bevallen. Daarna is er een rondleiding op de verloskamers en kraamafdeling. Mij ging het eigenlijk vooral om het laatste. Ik wil al eens gezien hebben waar we straks zijn moeten.

Opgeven kan via de assistentes van de poli. 1 juni is voor ons ook de laatste mogelijkheid, daarna is pas weer in september.

12. Bika

Bika Niet meer actief

26 mei is zon rondleiding in veghel voor Buddy en mij. Moet eigenlijk wel even weten hoe je er in t echt uit ziet Buddy, anders weet ik niet wie ik gedag moet zeggen :p

13. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Ow het zit dus met die ziekenhuizen weer anders :p

Ik heb trouwens de hele tijd maandag 23 mei in mijn hoofd. Ik heb al twee keer gemaild naar het ziekenhuis maar geen reactie. Heb jij gebeld? Zo ja, welk nummer? Die andere twee ZH-en heb ik wel een bevestiging dat het doorgaat.

Ik heb gewoon in mijn voorwaarden gekeken of het wordt vergoed en waar. (bij fbto kan dat online).

@boeken, Ik heb ook maar weinig boeken zelf gekocht hoor. Veel (tweedehands) gekregen en nu dan de bibliotheek :)

14. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Bedankt Angel, dan ga ik eens bellen ervoor. Want hoef 3 juni pas weer terug dus moet het dan maar even telefonisch doen.

De gynaecoloog heeft mij net gebeld met de uitslag van de kweek van vorige week.
    Er zit een hele vervelende bacterie in mijn urine wat schadelijk is voor de kleine. Nu krijg ik een nieuwe antibiotica voor 10 dagen wat meer zijn werk moet gaan doen dan de vorige die ik overigens ook nog slik. Maar de bacterie kan niet geheel bestreden worden door deze antibiotica want op het moment dat ik beval of de vliezen breken zal deze weer opspelen naar de kleine toe. Op dat moment moet ik ook meteen weer aan de antibiotica om dit te bestrijden.

15. Bika

Bika Niet meer actief

Nee was daar dus kon me gewoon aanmelden. Misschien is het 23 mei hoor... begin nu te twijfelen. Heb t je ergens in dit topic dacht ik gezegd dus zal eens terug zoeken.
    Je kan bellen met de poli gyneacologie van het Bernhoven, die melden je dan ook aan. Tel nr staat wel op de website van Bernhoven.

16. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Net gebeld naar het ziekenhuis, het zal al vol :( Echt super jammer. Ik had dat ook nodig gehad eigenlijk. Ik wist dat helemaal niet, dat dat nu was en mogelijk was :( Ze heeft me op de reservelijst gezet maar ja of er iemand af gaat bellen weet je nooit.

17. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    ow simple, wat vervelend van die bacterie! :$ Hopelijk ben je er snel van af en valt het straks allemaal mee...

Als ik vandaag geen reactie krijg zal ik morgen even bellen naar het ziekenhuis.

18. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    @Muurbloempje: Van harte welkom hier. Natuurlijk ben je ook welkom als je uitgerekend bent op de 14de. Ik ben zelf uitgerekend voor de 17de, maar wie zegt dat ik niet op de 14de beval en jij op de 17de???

En ook hier enorme nesteldrang. Af en toe word ik er hypernerveus van, vooral omdat hier ook nog zoveel andere dingen moeten gedaan worden. Mijn dochter doet volgende week haar vormsel en ook daar ben ik nog wel even druk mee. De baby staat voorlopig dus nog even op de tweede plaats, maar na het vormsel wordt dit toch wel anders, hoor.

En, hoogstwaarschijnlijk hebben we nu eindelijk een naam voor ons meisje (tenminste als mijn man niet weer binnen enkele weken van gedachte verandert). Ik vind hem leuk en met de dag hoort hij meer bij ons vierde kindje...

Ook heb ik de boeken eens bekeken van de geboortekaartjes en ik vind er echt geen enkel mooi. Onlangs hadden we de uitnodigingen voor het vormsel op kaartje2go gemaakt en daar ben ik nu weer gaan kijken... en daar heb ik echt 'ons' geboortekaartje gevonden!!! Ik denk dus dat het dat wel gaat worden. Ik heb het ontwerp voor ons uitgewerkt en ben er helemaal verliefd op.
    Binnenkort zal ik eens een proefdrukje aanvragen.

@Simple: Wat lastig die bacterie. Hopelijk snel alles weer onder controle!

19. angel229

@ Simple: Jammer dat de avond vol zit. Ik weet het zelf ook pas heel kort, mijn schoonzus had het via via opgevangen en op de website van het orbis vind ik dat het slecht staat aangegeven. Ik zal je wel tegen die tijd vertellen wat je gemist hebt. Kun je niet zo een rondleiding op de verloskamer krijgen???

Wat vervelend die bacterie!! Heb ik inderdaad al eens meer gehoord dat het schadelijk voor de baby kan zijn. Moet je daardoor langer blijven of moest je dat sowieso al?

Ik ga eten koken want ben net thuis.

Deel Deze Pagina