2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Gelukkig dat het enkel materiele schade is Bika.

Een vraagje: Ik heb sinds mijn spulletjes van Baby-Dump binnen zijn ineens veel minder gevoel van het in huis moeten hebben van dingen. De bedjes zitten nog in dozen en ik heb er eigenlijk geen haast mee ze op te zetten. Dat had ik een week of 5 geleden veel erger. Ook met dingen kopen.

Meer mensen hier met hetzelfde?

2. Bika

Bika Niet meer actief

zolang het niet in huis was was er niets aan de hand, maar toen de meubeltjes er waren moest het wel direct in elkaar hoor. Maar is toch heel persoonlijk. Ik heb sowieso geen geduld :p

3. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    @ Bika, het zal bij ons wel schelen dat de keuken hoge prioriteit heeft hihi. Die is al terug maar moet nog in elkaar gezet worden (frontjes erop) Vriendje gaat het deze week afmaken.

Op aanraden van vriendin gaan we deze luieremmer kopen. IS geheel reukvrij vertelde ze en je hoeft niet met navullingen te werken.

Diaper Champ Regular | Verzorging | Baby-Dump

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik ben wat dat soort dingen ook heel ongeduldig. Ik heb wel rust nu ik weet dat we eigenlijk alles al in huis hebben. Nu wil ik nog een aantal dingen zo in huis doen voor de bevalling, maar als dat niet meer gaat lukken, jammer dan. Vandaag echt nergens energie voor. Gelukkig hebben we nog genoeg weken, maar er staan ook nog heel veel dingen zo op de planning.

5. angel229

Poeh, dat lijkt me akelig!!! Gelukkig was het niet jullie huis!

6. Bika

Bika Niet meer actief

Zit beetje te zoeken naar gastouderopvang. Snap er echt helemaal niets van hahahaha. Geen idee wat nu het beste is. Weet iig wel zeker dat hij niet naar een KDV gaat straks en dat mijn moeder een van de 3 a 4 dagen op komt passen. Zijn jullie hier al mee bezig geweest?

7. angel229

Ja, ik een paar weken terug. Ik heb zelf ook al contact met gastouder gehad. Vrouw hier uit de buurt met dochtertje van 1.5 jaar oud. Klonk echt super! Ik persoonlijk vond KDV erg duur! Daarnaast weten we nog niet wanneer mijn vriend precies weer aan het werk kan. Zal waarschijnlijk nog wel even duren, dus zolang is het ook niet nodig.

Wat wil je precies weten, misschien kan ik je wel antwoord geven.

8. Bika

Bika Niet meer actief

Uhm even denken:

1: wanneer begin je met zoeken? Nu dus al? Begreep dat ze bij veel bureaus pas gaan zoeken wanneer je al bevallen bent.

2: hoe bepaal je wat alle kosten en toeslagen etc. zijn? Mijn moeder zegt dat ze best onder de gastouder regeling wil werken als dat voordelig uitpakt. Maar zie niet in hoe ik die berekeningen moet maken.

3: hoe bepaal je welk bureau geschikt is of niet? Vind een heleboel sites hier in de buurt een beetje amateuristisch namelijk.

Laten we hier maar eens mee beginnen :p

9. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Punt 2 je moeder moet dan wel een diploma hebben of halen!

Verder heb ik mij er niet in verdiept, de oma's ga allebei een dag oppassen.

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wij hebben ook de daiper champ gekocht, ben benieuwd hoe het werkt straks.

30 mei wordt onze kamer afgeleverd, ben erg benieuwd. 6juni hebben wij de pretecho. En de 31ste komen ze van de kraamzorg.

11. Bika

Bika Niet meer actief

Mijn moeder heeft op kinder EHBO alle benodigde diploma's al. Ze is basisschooljuf en dat schijnt genoeg te zijn. Die EHBO is ze bereid te halen. Alleen omdat ze nog gewone baan heeft verdient ze boven de 17.000 grens en moet ze dus over wat ze van ons krijgt belasting betalen. Daarom vroeg ze zich af of het wel zin heeft.

12. angel229

Ja, hier inderdaad al ruim voor de bevalling. Zo kunnen ze ook garanderen dat je kindje bij de gewenste gastouder terecht komt. De vrouw wat ik had gevonden adverteert ook op MP en is verbonden aan een gastouderbureau. Beiden hebben een erg goede website/verhaal.

Staat er geen uurloon op de website. Hier is het 37.50 per maand voor 1 kind, daar komen dan de uurkosten bovenop. Zat geloof ik rond de 6.25. Via toeslagen van de belastingdienst kun je dan berekenen hoeveel je terug krijgt. Wil je moeder onder die regeling vallen zal ze idd extra diploma's en kinder-EHBO moeten hebben. Daarnaast komen ze dan uitgebreid inspecteren of je huis kindvriendelijk is (rookmelders, traphekjes, slaapkamertje, voldoende speelgelegenheid etc.) Opzich is het natuurlijk de overweging waard.

Kijken en vergelijken. Daarnaast heb ik wat mails rondgestuurd met een aantal "domme" vragen en instinkers erin. Het is en blijft wel moeilijk. Wij mochten bij haar ook thuis eens komen kijken als we dat graag wilden. Dat zou ik overigens altijd doen

13. Bika

Bika Niet meer actief

Ja je moet toch weten waar je kindje heen gaat tenslotte. Wat voor instink vragen heb je gesteld?

14. angel229

Goed om te weten. Mijn moeder is dat vroeger ook geweest, maar wist niet of je dan toch nog de aanvullende opleiding nodig had. Zij heeft ook alle diploma's op kinder-EHBO na. Mocht ze dus ooit willen oppassen dan kan dat.

Tsja wat betreft belasting betalen. Lastig. Als ze teveel ervan moet afstaan kun je misschien beter regelmatig zo een bepaald bedrag geven.

15. angel229

Wat ik belangrijk vind, in geval van een calamiteit. Wat doe je dan. Bijv. kindje valt, flinke snee, je moet naar de huisarts. Heb je dan iemand achter de hand die even bij de andere kindjes kan blijven.
    Daarnaast moet er voor ieder kindje een plekje zijn om te slapen. Ik heb gewoon gevraagd hoe zit het met slapen. Hoe los je dat op, is er een bedje etc.
    Ik kan de mail zo gauw niet terug vinden.

16. Bika

Bika Niet meer actief

Best goede vragen ja, zou aan de helft zelf al niet eens denken. En die mail je dan gewoon aan potentiele gastouders?

Als het voor mijn moeder en ons niet voordelig is dan wil ze alleen een benzine vergoeding hebben. Meer hoeft ze er niet uit te halen. Ze vind het al helemaal geweldig dat ze een kleinzoon krijgt en dat ze daar dan ook nog eens 1 dag per week bij mag zijn is genoeg zegt ze. Lief he!

Ga denk ik wel opzoek naar een gastouder die niet al te veel kindjes heeft al. Lijkt me niet wat als ze er 6 tegelijk moet verzorgen. Zal eens een lijstje met vragen gaan maken dan.

17. angel229

Dat is helemaal lief! Als ik naar mijn moeder kijk, die zou dat ook zeggen. Ik heb er nog wel eens over gedacht om mn schoonmoeder tijdelijk te vragen, maar daar gaat dat allemaal niet zo makkelijk. Mijn vriend is nu al de hele dag aan hun laptop aan het werk (van vanmorgen vroeg) en als hij 20 euro voor de vergoeding van gebruikte cd/dvd's etc krijgt mogen we in onze handjes klappen. Terwijl zijn broer wel dik betaald word.

Teveel kindjes in eens lijkt me ook niet ideaal. Ligt er ook nog aan in welke leeftijd, maar ook daar zijn eisen aan gesteld. Een ouder mag maar een bepaald aantal 0-jarigen bijvoorbeeld hebben.

Kijk maar eens op deze website. Bij protocollen staat vanalles over regels/richtlijnen beschreven. Daar kun je ook nog wel vragen uithalen.

Gastouderbureau 't liefbeestje

18. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    We zijn net terug van de 3d echo! Ik kan het iedereen toch aanraden hoor! Zo gaaf.

De knul heeft echt mijn dopneus en mondje hoor :p Verder zat hij qua groei ook prima. Buikje op 28 weken en hoofdje iets achter in verhouding, 24 / 25 weken.

Ik heb hieronder 1 plaatje en de rest staat in mijn album: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/45953-albums5731.html

Ik heb er 37 maar ik denk dat dit er wel genoeg zijn voor jullie :p Filmpje ga ik knippen en plakken en zal die dan ook even showen :D

19. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Buddytje, leuke echo!!! Wij mogen over 2 weken, ben zoooooooooo benieuwd!
    Hubbie wil van de week gaan schilderen boven, dus we hebben net de box naar benee gehaald en neergezet, kleed erin, mobiel erbij...
    Staat zo lekker knus!:p

20. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Leuke echo! Heb zin in volgende week. Mag ik 2 dagen achter elkaar!

Wbt opvang. Onze kids gaan naar een kdv met flexibele opvang. Je betaald voor de uren dat ze er zijn. Ideaal!

Deel Deze Pagina