2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Bika, daar is geen voorspelling op los te laten. Als ze 'gewoon' geboren worden en van goed gewicht etc zijn mogen ze zelfs weleens meteen mee naar huis!

Werkt eigenlijk hetzelfde als met een eenling.

Ik ga geen pakket in huis halen. Wat ik nodig heb is zo gehaald of heeft de kraamhulp vast wel.

Morgen weer naar de gyn, baby's zwaaien. En dan dinsdag weer voor groeiecho.

2. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ben ik ook weer eens.. ;d

sjull dat is even schrikken maar gelukkig niks aan de hand.. alleen in stuit dat is minder hopen dat ze nog draaien..

verder las ik ergens schade op de spulletjes van babydump.. dat is balen.. maar gelukkig regelen ze het netjes af..

zoo nou ik ga me bedje opzoeken dacht even laten zien dat ik er nog ben haha.. ik ben alleen niet veel online ..

3. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ik heb vanavond 3D echo jippie!! Weer ff naar ons mooie meiske kijken:)
    @bika ik herken het helemaal ik merk dat mijn lichaam het erg zwaar heeft ivm mijn bi en dan heb ik wel eens zoiets waar ben ik nu weer aan begonnen.. En voor mij ook echt de laatste keer... 3 kids vind ik en mijn hubby wel genoeg... Hij zei al ik leg er een knoop in!! Ikke prima lkkr doen we zijn klaar:)

4. Bika

Bika Niet meer actief

Ben blij dat ik niet de enige ben hihi, voelde me al zo schuldig.

Slapen jullie nog door?

@Sjulie: Je moet dus nog steeds op alles voorbereid zijn hahaha. Ik ook, weet het echt allemaal niet. Beval in zh op medische indicatie en dat is volgens mijn man meestal een reden om je net even ietsjes langer in het zh te houden. Maar als alles helemaal goed gaat kan ik net zo goed snel naar huis gestuurd worden. Maar gewoon zorgen dat alles overal klaar staat :p

5. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Ook ik heb het heel druk op het moment en ben daardoor ook niet heel veel aanwezig. Lees wel wat mee hoor maar... :)

Vanaaf naar het ziekenhuis in Veghel kijken.

Vrijdag spulletjes binnen van shop4 mama en eindelijk iig 1 bh gevonden die lekker zit. Er is nog een bh onderweg :) Wat een goede service en goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb het pakket van de verzekering ook voor de zekerheid laten komen. Wil ook in het ziekenhuis bevallen maar het kan altijd van pas komen. Weet nooit hoe dingen lopen :) Ik kreeg er een heel leuk boekje bij van pauline oud- baby's eerste jaar. Ik had al het 9 maanden dagboek van haar. :)

@bika, je verassing klonk goed! Gezellig :)

@simple, balen dat je je zo voelt! :( Ze zeggen idd dat je je het tweede trimester het beste voelt. Ik moet zeggen dat ik me met mijn aangepaste (in mijn ogen luie :p ) levenstijl heel erg goed gaat, Af en toe die rug maar verder gaat dat na wat zwemmen of massage weer goed. :)

Verder mag het van mij ook wel heel snel +/- 20 aug zijn hoor. Ik ben het nog niet heeeeel erg beu maar handig is anders nu je steeds minder bewegelijk ene handig wordt :)

@sjulie, Die twee zitten je wel onwijs te pesten zo te lezen :p Gelukkig niets ernstigs :)

Gister heb ik trouwens ook zowat alleen een boek zitten lezen op de bank :p

Morgen weer controle VK.

@danielle, leuk dat je de echo hebt vanaaf. Wel foto's plaatsen hoor! :D

@doorslapen. Ik moet er alke nacht iig 1 keer uit om naar de wc te gaan. En vanmorgen kon ik om 17:00 ineens niet meer slapen en heb een uur liggen lezen. dat uurtje heb ik vanochtend blijkbaar ingehaald want ik had de wekker uitgedrukt en was er pas om 10:00 uit :p

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben vanmorgen controle gehad bij de VK. Beeb is nu ruim een kilo zwaar en 35 cm groot! Verder alles prima in orde. Vanwege mijn harde buiken mag ik geen zwaar huishoudelijk werk meer doen, niet meer bukken en niet zwaar tillen. De uurtjes die ik nu werk, blijf ik zolang mogelijk volhouden en gezien mijn werk leek haar dat geen probleem.

Ik moet er ook iedere nacht minimaal 1x uit om naar de wc te gaan. Maar val daarna ook weer direct in slaap. Is een paar dagen wat minder geweest, maar nu slaap ik weer heerlijk. Maar toen was ik zo ook niet in orde (buikgriep???)

Ik ben ook blij als het bijna 20 augustus is!!! Ik kijk er echt naar uit nu. Maar er moet ook nog best wel wat gedaan worden, dus die tijd gaat heel vlug.

7. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vannacht wakker geworden van, in eerste instantie, buikpijn. Niet te harden, zo zeer... Pfffffffff...:$ Naar de wc gestrompeld en daar een mooie boodschap achtergelaten:) in de hoop dat de buikpijn zou zakken, maar dat deed íe niet. In plaats daarvan steeg de pijn op, richting borstbeen. Scherpe, drukkende pijn, totaal niet te vergelijken met het getrappel in de ribben. Had gewoon de tranen in mijn ogen staan en stond op het punt om de HApost te bellen. Toch maar eerst 2 paracetamol genomen en na een half uur verminderde de pijn gelukkig. Blij toe dat ik toch nog heb kunnen slapen, maar ik was toch wel lichtelijk in paniek(tja, weet ik veel; hypertensie, eclampsie, je denkt aan de raarste dingen), helemaal bang voor onze knul natuurlijk, dat er iets niet goed was. Gelukkig blijft íe lekker bewegen, maar ik blijf nu piekeren over wat het kan zijn geweest. Gisteren wel geBBQd, misschien iets verkeerd gevallen, maar ik vond het zo vreemd dat de pijn zo hoog zat. VK al gebeld, praktijk is zeg maar dicht, voor bevallingen kon je wel een 06nummer draaien. Maar goed, de VK hier even aangesproken,. effe kijken wat zij zegt. Ga morgen sowieso effe bellen naar mijn eigen praktijk. Bleeeeeehhh, kan vandaag niet echt genieten zo.....

8. Bika

Bika Niet meer actief

Heb dat ook wel regelmatig hoor Klus. Kan goed door eten zijn of door baby die net ergens verkeerd tegenaan zit. Maar altijd wel fijn om even bij vk na te vragen natuurlijk.

Ik ga eens een lunch verzinnen, maag voelt echt helemaal leeg aan hihi

9. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    @angel,
    Gewoon niet te veel doen idd. Ik til ook al een poos minimaal en bukken zo min mogelijk. (Hou het ook niet heel lang vol, zo door mijn hurken :p )

@ Klus, Schrikken is dat zeg! :O Zou het echt even goed overleggen.

Morgen ga ik ook met mijn VK even twee dingetjes overleggen.
    - bewegen baby, Ik heb het idee dat het bewegen de afgelopen 3 weken is afgenomen. Ik voel hem nog wel maar heeeel veel minder dan daarvoor.
    -gewicht baby. Vorige week die pretecho gehad en dat overzicht nog eens goed bekeken. (echoscopiste werkt ook in het echocentrum waar wij toen voor de 20 wkn echo moesten zijn) Maar het buikje lag 2 weken voor en het hoofdje 5 dagen achter. (ratio tussen die twee dus 1.03 ipv 'normaalwaarde' van tussen de 1.04-1.22) Het gewicht zat al op 1222 gr voor bij toen 26 wkn 2 dagen. Als je al die verhaaltjes leest van de groei van een baby per week moest het toen rond de 720/800 gram zitten. Ik vind 400 gr nogal een verschil op een baby van rond de 33 cm. Is bijna weer een pakje gehakt!

Ik ga het dus gewoon eens even navragen allemaal :) Kan nooit kwaad heh :)

10. Bika

Bika Niet meer actief

vind die gewichten en lengtes maar net waar dat kruisje wordt neergezet hoor. Een halve mm afwijking van dat kruisje kan 3 dagen verschil in grootte verklaren, doe dat eens aan 2 kanten en dan kan je wel bedenken dat die metingen nooit 100% betrouwbaar zijn.
    Onze baby was nu weer aan de kleinere kant terwijl hij al die tijd groter zou zijn... zie het wel wanneer hij eruit komt haha

11. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    #3651 Buddytje, 23 mei 2011
    Laatst bewerkt: 23 mei 2011
    nee heb je ook helemaal gelijk in :)
    Het is ook niet zo dat ik er van in de stress raak maar we hebben die echo extra laten maken dus wil het wel even overleggen met de VK :)
    Het is ook zo dat bij evt zwangerschapssuiker de baby te hard groeit. Nu houd ik veel vocht vast en ben ik al met al al 23 kg aangekomen (nu 99 kg! bij 1:70 lang) Ze wilden mijn suiker toen al extra in de gaten houden /een keer checken dus vandaar dat ik het ze wel ga aangeven wat er bij de echo uitkwam :) In België wordt alles veel vaker gecheckt met echo's volgens mij en nu hebben wij het zelf toevallig laten doen en dan is die info doorspelen geen gekke keuze.

12. Bika

Bika Niet meer actief

Jeetje 23 kilo al, tja kan hard gaan zeker als je vocht vasthoud enzo. Ik geloof dat ik bij laatste telling 5 kg bij had, maar heb ook wel ontzettend veel overgegeven waardoor ik in begin alleen maar veel afviel.

En groot gelijk dat je navraagt hoor! Je had echt idd niet voor niets laten doen toch.

Zo lunch zit er in, zo even lekker op bed zodat ik vanavond energie genoeg heb om eerst 40 min zumba te doen (moet eerder weg) dan snel te douchen en onderweg te gaan naar het ziekenhuis in Veghel. Ben benieuwd naar vanavond Buddy!

13. angel229

Ik zou het inderdaad ook eens even navragen! En idd, als je kindje groot is heb je meer kans op zw. suiker (en daarna ook grotere kans op gewone suikerziekte op oudere leeftijd!). Eventueel een keer extra bij je huisarts de suiker laten prikken.
    Ik heb vorige week woe eens zelf geprikt. Had totaal geen klachten, maar kan nooit kwaad en ik heb die meter toch liggen van het werk (kost me ook niks). Maar ik zat gelukkig prima!

In Duitsland krijgen vrouwen ook bij iedere controle een echo. Zo gek vind ik het zelf ook niet. Wat Bika zegt qua metingen klopt natuurlijk wel. Het zijn schattingen.

Ik mocht van mijn vriend al een aantal dingen niet meer doen, zoals de vaatwasser in- en uitruimen, bed verschonen doe ik al echt heel lang niet meer zelf (meestal help ik wel met de kussenslopen en hoeslaken erom doen). Als we veel zware boodschappen (flessen drinken, kratje bier voor manlief) hadden ging hij ook al mee omdat ik dat spul eigenlijk allemaal in Duitsland haal. Stofzuigen en de was doen mag (moet) hij nu ook.

@Kabouter Klus: Dat is even schrikken! Gelukkig dat je de baby wel goed voelt bewegen. En overleggen met de VK kan nooit kwaad! Beter een keer te veel dan te weinig. Kindje moet echt nog even blijven zitten waar hij zit!

14. Bika

Bika Niet meer actief

vaatwasser in en uitruimen, kon ik dat maar doen! onze is al 3/4 jaar stuk nu denk ik en mijn man wou dan maar zelf gaan afwassen. Ik zei is best maar ik doe het niet, in al die tijd heb ik 1 keer een halve lading gedaan en dat was vorige week hahaha.
    Hij wil niet andere vaatwasser aansluiten... ik vind best ondhandig!

15. angel229

Wij krijgen zaterdag eindelijk een nieuwe. Deze is echt op! Wast ook niet meer goed schoon en de draaiknop is ongeveer 2 cm naar beneden gezakt. Maar het is wel een beestje van 20 jaar oud!!! Dus dan mag het ook.
    Hier hebben we dat ding ook alleen maar omdat ik het graag wil. Als ik niet 4 jaar geleden tegen de broer van mijn vriend had gezegd dat ik hem wilde hebben, hadden we er nu geen gehad. Toen woonden we niet eens samen en heb ik hem bij kennissen opgeslagen. Zou niet zonder kunnen.

Heb je niet iemand die hem voor je kan aansluiten? Zo moeilijk is het niet! Als je in de buurt woonde, kwam mijn vriend hem wel aansluiten, maar helaas!

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Poeh dat zijn al veel kilo's, zoveel was ik de vorige keer met Quinn in totaal aangekomen.. en toen heb ik een tijdje op.suikerdieet gemoeten, maar bleek achteraf veel vruchtwater te hebben! Hoop voor Jou dat het geen zw.suiker is!

17. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik was bij romy in totaal 35 kg gegroeit.. bij kyano ben ik 1 kilo gegroeid omdat ik heel ziek was en nu ben ik 3 kilo gegroeid ook omdat ik in het begin ziek was..
    bij romy hebben ze er nooit wat over gezegd.

18. angel229

Ik heb er tot nu toe 6 kg bij. Maar ben tot de 20 weken ook erg veel afgevallen! Zit nu nog niet op mijn gewicht van voor de zwangerschap.

19. angel229

Vanmiddag op werk te horen gekregen dat een goede vriend van mijn baas is overleden. Misschien hebben jullie het wel gezien, gehoord, gelezen. Dat was dus Ronald Naar. Bergbeklimmer. Dus daar waren ze wel even heel erg kapot van. En als ik dan de reacties erop lees. Word er misselijk van!

20. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Yep, zag het op het www. Dat is dan weer zo iemand die ik verders helemaal niet persoonlijk ken, maar waarbij ik dan toch denk "Oeh, verdikkeme"... Leek me een sympathieke man, als ik de foto zo zie, en wat ik me nog vaag kan herinneren van de beelden op tv.

Jeetje, 23 kiloooooooo!!!! Mijn laatste weging was effe kijken... de 18e, in mijn bloterikje op de badkamer; 64,6 zat ik toen. Wil zeggen dat ik ca. 10 a 10,5 kilo erbij heb tot nu toe, na een half jaar dus. Hoor gelukkig ook wel van iedereen dat er na de zwangerschap "best wat mag blijven plakken", hjaha...

Bleh, was vandaag echt een baaldag, hoop maar dat ie gauw voorbij is, kan ik morgen effe de VK bellen.

Deel Deze Pagina