Dat scheelt weer, ook dat het bij een tweede niet perse terug komt dus. @mamapatricia: scheelt denk ik dat je er al een paar hebt, vind het nu nog veel te leuk om de box vast neer te zetten (naast dat ze er aan moeten wennen). Begint het allemaal zo veel echter te lijken
Wat angel zegt klopt allemaal. En ongeveer 1 op de 20 vrouwen blijft het houden. Later 40 % kans voor mij om binnen 15 jaar diabetes type 2 te krijgen. Bij mijn partner zit t in de familie dus hopelijk is de beeb er straks niet mee belast. Verder ook kans op vroegeboorte e.d. ik let nu odd goed op wat ik eet maar als je het goed wilt doen komt er echt wel wat kijken bij een goed dieet. Praktisch overal is (veel!) Suiker in verwerkt. Sta je van te kijken. Ook koolhydraten in wit brood zijn belastender dan in volkoren brood en pasta. Eveneens aardappels. Dus kleinere porties en ('overdreven') gezonde produkten, verdeeld over de dag om pieken vanje bloedsuikerspiegel te voorkomen.
Hoop dat je niet een van die 20 bent en dat de baby gewoon gezond gaat zijn! Klinkt allemaal niet zo lekker, voor de komende 11 weken is het voor jou vooral aanpassen natuurlijk, maar in de toekomst moet je er dan wel echt weer vanaf zijn natuurlijk. Je hoeft voor die periode geen speciale medicatie?
Toevallig gisteren laat dat meisje nog gesproken en die zei dat het dieet alles meegevallen is. Je mag behoorlijk wat hebben. Ze is zowiezo vrij gezond dus haar viel het niets tegen. Heb je last van overgewicht of dat niet? Dat is namelijk een van de redenen dat mensen dm2 ontwikkelen. Zij gelukkig niet en was er na de bevalling ook direct vanaf. Maar volgens mij kun je er op inet veel info over vinden. Ik ben alweer te lang uit de gz.zorg om het exact te weten.
Ik heb ook op suikerdieet gemoeten de vorige keer..3 aardappelen per dag of 3 lepels rijst.. gelukkig had ik toen niet zon trek in eten.. ik ben al niet zon gezonde eter en dus vond het wel moeilijk.. maar bij mij was het achteraf niet de baby die groot was maar veel vruchtwater en dus geen suiker.. mijn waardes waren ook niet schrikbarend hoog... hoop dat het voor Jou ook meevalt en dat de kleine het niet heeft..
Na de bevalling is de suikerziekte inderdaad over, maar er bestaat een kans dat je het rond 40-45ste gaat ontwikkelen. Als je gewoon gezond leeft en dus gezond doet eten (een keer lekker los gaan is helemaal niet erg), regelmatig beweegt en geen overgewicht hebt zal die kans heel klein zijn. De meeste mensen die voor het eerst bij mij komen rond die leeftijd hebben gewoon een hele foute leefstijl. Ik geef ze dan voedingsadviezen en beweegadviezen en laat ze na 6 weken terug komen. Vaak zie je dan al een forse daling in suikerwaardes. Overigens ligt het er wel aan met welke waarde mensen starten, soms moet je meteen met een tabletje beginnen en een heel enkele keer (pas 1x in 3 jaar tijd meegemaakt) meteen met insuline maar dat is bij waardes boven de 11 dacht ik. Als het in de familie voorkomt heb je wel meer kans het te krijgen maar als je weer goed op je leefstijl let dan is die kans op jonge leeftijd klein. Op oudere leeftijd word dat groter maar das logisch. Ik leg het altijd als volgt uit: Naar mate we ouder worden gaat alles wat minder goed werken, ook de alvleesklier die de insuline aanmaakt. Wanneer dat bij iemand gebeurt weten we niet. Bij de een gebeurt dat pas op 85 jarige leeftijd en bij de ander al op 65 jarige leeftijd en dan moeten we een handje helpen in de vorm van een tabletje. Diabetes is idd niet makkelijk. Het beheerst best wel het leven van mensen! Het is wel zo met gezonde voeding bijv. wat voor een diabeet gezond is, is voor een niet diabeet ook gezond. Ik ben ook niet heel erg streng, vind dat stukje (fruit)vlaai (limburg he) in het weekend moet kunnen, maar dan wel de rest van de week er weer goed op letten. Anders dan bij zw. suiker hoeft ook niet alles suikervrij. Gewoon met mate en ook niet meer dan 8 lightproducten/zoetjes per dag. Poeh heel verhaal! Dat vertel ik normaal in 30 minuutjes ofzo met tekeningen/plaatjes erbij.
Het hoeft bij mij ook niet heel erg te zijn. Ze zijn nog verder aan het testen (bloed onderzoeken) maar mijn waarden zijn al 2x te hoog geweest. Bloed, urine. We zijn voor de bloedonderzoeken eerder terug gekomen van vakantie. Dus als ik 'gewoon' pech heb met van die rare pieken in mijn bloedsuikerspiegel dan blijf ik wel op mijn voeding letten. Ik snoep amper, drink amper frisdrank dus ik hoor er niet heel raar boven te komen. Ik ben ondertussen 22kg aangekomen, kindje was zwaarder dan gemiddeld toen met de echo. Houd heel veel vocht vast en drink heel veel. Van mezelf was ik redelijk stevig voor de zwangerschap. Zat net over de grens van normaal gewicht. Toen zeiden ze al dat ze alles in de gaten wilden houden. Ondertussen ben ik aardig wat spekkies kwijt maar dat vocht... Pff. maar goed. Nog 2 1/2 mnd dus dat moet te doen zijn allemaal heh in het ergste geval... Verder voel ik me wel ok hoor. Doe op zich nog lekker vanalles. En jullie? Bij jullie ook?
Ja, is afwachten he! Dat vocht doet ook veel. Hoop voor je dat het allemaal wat verbetert. Ik heb momenteel alleen heel veel last van harde buiken. Gisteren echt extreem veel gehad, als ik al liep om wat te drinken te pakken of even naar de wc te gaan gelijk een harde buik. Eergisteren ook wel veel last van gehad. Vandaag voel ik me lekker. Goed geslapen (met airco aan). Ik heb nu de eerste taart in de oven staan. Zo de volgende maken maar heb eens het pak gelezen, die is een stuk moeilijker. Dus ben me moed aan het indrinken (geen alcohol hoor, gewoon kersensapje ). Het is mijn hobby om vlaaien en taarten te maken, dus ik moet dit ook wel weer kunnen. Maar het is even nieuw. Als dat klaar is moeten we nog even de laatste dingen doen, naar de stad zijn we gisteren niet meer geweest, dus straks even boeketje bloemen voor mijn moeder halen en nieuw hooi voor konijntjes. Die krijgen van manlief nog een schone kooi en dan mag het heel snel morgenvroeg zijn van mij!
Pffff ik heb het zo benauwd he (en niet eens dit keer van mn longen alleen hahaha). Wat een prut weer, zo broeierig. Net even snel gezogen en de dingen recht getrokken want we krijgen ze bezoek met kindje van 3, dus dan kan niet alles zo blijven zoals het was en zoals het was was minimaal opruimen en schoonmaken omdat ik het te warm vond hahahaha. Lekker de boel buiten klaar staan, zolang het droog blijft blijven we lekker buiten vind ik! Maar echt ik zou dus zo weer opnieuw onder de douche kunnen stappen nu, zo erg plak ik na een klein beetje beweging
Het is idd broeierig weer. Vanavond nog kans op onweer geloof ik. Het is verder wel een lekker temperatuurtje. @angel, maak je die leuke gekleurde taartjes?
Nee, ik heb uit Duitsland twee bakmixen meegenomen. Een is met kersen en chocoladesnippers en de ander is een kwarktaart alleen moet je de bodem van een cakedeeg maken. Dus niet zoals bij de Nl kwarktaart wat boter smelten en dat onder elkaar roeren en de bodem is klaar. Door het kwarkmengsel ga ik nog mandarijntjes doen voor de frisse smaak. Die gekleurde vind ik erg leuk, maar mijn zusje mag geen kleurstoffen hebben. Is ze allergisch voor en dan is ze dus ook echt NIET te genieten!!!! Dus dat doen we maar niet . Het is dan wel geen echte bruiloft wat we hebben, maar vond dat er wel taart bij moest. Ik heb een Duitse oma (daar heb ik het bakken van geleerd) en mijn familie is verzot op taarten uit Duitsland, dus vandaar.
Hmmmmmmmm... ik heb op zich niet zo veel last van het broeierige weer, maar slaap gewoon slecht omdat ik letterlijk en figuurlijk mijn draai niet kan vinden in bed. De buik begint in de weg te zitten. Gisteren een klein kastje uitgemest, was een half uurtje bezig en ik voelde mijn buik strakker worden. Op de rem dus... 's Avonds lekker effe in bad gaan liggen met muziekje van Adele aan, heeeeeeeeeeeerlijk. Ook goed contact met beebje kunnen maken, dus ons badder-uurtje, dat is een blijvertje! Ik heb overigens steeds het gevoel dat onze beeb eerder dan verwacht komt; zou eind juli bv. al niet meer raar staan te kijken. Meer van jullie die zo'n voorgevoel hebben, of dat het eerder, of misschien juist later gaat komen? Ben trouwens benieuwd wie de eerste van hier gaat worden, haha!
ik denk dat het indd scheelt dat het voor ons de eerste niet is,, al had ik bij romy de box pas toen ze er al was.... suiker kan je wel houden..mijn vriendin heeft door haar eerste zwangerschap suiker gekregen en goed ook.. maar ja net als wat er staat de kans is zoveel op zoveel.. ik ben vanochtend een prop slijm verloren en me rug doet nog steeds zeer en harde buiken als het eind van de middag nog niet weg is maar eens bellen met de vk
Hier leek het er iedere keer op dat het echt zou gaan hozen, maar op drie druppels na (die het meteen nog benauwder maakten) niks. De oven aan in de keuken maakt het er niet beter op, maar goed, is even niet anders en als het goed is, is die over 20 minuutjes wel klaar. Leuk vanavond 3d echo! Wij hebben iedere avond ook zo'n momentje met de baby. Meestal even voor het slapen gaan. Dan smeer ik (of mn vriend) mn buik in. Meestal begint de beeb dan te schoppen. Zodra mijn vriend aan mijn buik komt of begint te vertellen dan begint de beeb ook meteen te trappelen. Zo leuk is dat! Door de harde buiken heb ik wel eens het vermoeden dat hij of zij eerder gaat komen. Maar of dat ook zo is??? Ikzelf ben veel te laat geboren, maar dat zegt ook niks.
Maar die duitse taartjes zijn heerlijk hoor! Ik kan er zelf weinig zinnigs over zeggen, of de beeb eerder zou kunnen komen. Het is alweer 3/ 4 wkn geleden dat we die echo hebben gehad en ik weet niet hoe groot hij nu is met dat evt suikergedoe. Als ik echt suiker heb zal ik nog wel een groeiecho krijgen lijkt mij. Is een gek idee vinden jullie niet? Ze zeggen altijd dat het veilig is als een beeb vanaf 37 wkn komt. Dat is minder dan 8 weken! Klinkt zo kort Hier in brabant schijnt de zon volop! mijn vriend is in het kamertje verder aan t werk
O ja, veel plzier bij de echo. Hmmn, patricia, klinkt niet fijn. Zou als je twijfelt zeker niet te laat bellen...
Ik krijg sowieso met 35 weken nog een echo om te kijken hoe de groei is, of er voldoende vruchtwater is en voor de ligging. Hihi, duits gebak is inderdaad erg lekker!!! Voor mijn tante die in Zeeland woont, sla ik altijd de bakmixen in. Als haar nichtjes op bezoek komen word er ook meestal wat meegebracht van dat spul!
Ik kan er trouwens geen touw aan vast knopen wanneer onze beeb drukker is. En altijd als ik mijn handen op mijn buuk leg wordt hij juist weer rustig neemt ook nog steeds paps in de maling. Elke keer als hij er bij komt stopt hij met trappelen. Ik denk dat sjulie op zich als eerste gaat bevallen aangezien t er 2 zijn.
Ik krijg rond de 34 wkn een liggingsecho maar als er geen reden voor is geen groeiecho. Had ik al nagevraagd.