Oei bika doe maar voorzichtig zeg. En rustig aan vandaag. Buddytje: ik heb een uterus bicornis= 2 baarmoeders en daardoor heeft de kleine een kleinere baarmoeder dan iemand met 1tje en als de kleine in een stuit zou liggen zouden ze geen draaipoging mogen doen bij mijn afwijking en ook geen stuitbevalling. Conclusie= keizersnede want de kleine ligt dus uiteraard in stuit, jeej. Vanaf het begin al, en ik zie hem niet meer draaien.
Nou t is vanmiddag weer raak, heel duizelig en zakte paar keer bijna weg. Man denkt dat het deels te maken kan hebben met de ethyleen uitstoot van de nieuwe kast, spaanplaat staat daar bekend om schijnt. Dus alle ramen staan wagenwijd open en voor de zekerheid ben ik ook zoete drankjes aan het drinken en chocola aan het eten. Bloeddruk was laatst juist gestegen, al binnen de normale waarden, dus die zal het niet zijn. Man is weer dienst lopen nu, dus heb moeten beloven dat als het erger wordt als dit ik de huisarts bel en zeg dat ik niet kan autorijden (lijkt me ook niet slim). Zoals het nu gaat is het irritant, maar als ik helemaal niets doe verder gaat het wel.
Simple: Is de kans groot dat hij te weinig ruimte heeft en ze voor 37 weken al gaan halen? Buddy: ben je al terug van de gyn?
Jeetje bika, dat zou irri zijn en ergens ook vreemd. Je zal vast niet de enige zijn die daar last van heeft. We zitten nu in de wachtkamer te wachten. Mooi ziekenhuis joh!
Ben echt benieuwd!!! Heb 14 juli rondleiding, maar moet er 11 juli al zijn voor afspraak. Dus zal het dan wel zien. Welke gyn had je nou? Misschien wel dezelfde
Ze zeiden dat ik mw smit zou krijgen maar ik weet dat straks pas zeker. 28 juni hebben wij een rondleiding..
Dat is wel andere dan ik. Schonenberg ofzo heet die waar ik bij ben ingedeeld. Zullen het wel zien de 11e Ja 28 juni zat vol, maar 14 juli is ook nog op tijd
Bika dat klinkt echt niet goed. T scheelt dat je man zelf dokter is, dus hij zal wel weten wanneer je echt aan de bel moet trekken. Dan doe maar niets meer vandaag. Ik ben in het begin van mijn zwangerschap ook zo flauw geweest, maar toen had ik ook griep erbij. Doe voorzichtig he! Over de ruimte: het kan zijn dat ie dadelijk te weinig ruimte krijgt ja en dat zich dat dan gaat uiten in dat de vliezen spontaan breken. Zodra dit gebeurt zal ik meteen moeten gaan bevallen ivm de GBS, daar mag ik niet langer dan 12 uur met gebroken vliezen rondlopen. Maar ik hoop echt heel erg dat ie minimaal tot 37 blijft zitten. Heb net mijn bevallingsplan gemaakt voor natuurlijke bevalling (voor de zekerheid) en voor de keizersnede. Heb dik 3 kantjes Ik ga het a.s. vrijdag meenemen naar het ziekenhuis, heb dan wel een vervanger en niet mijn eigen gyn maar wil toch eens kijken hoe er op gereageerd wordt. Buddytje ben benieuwd hoe het daar is Jullie hebben wel mazzel zeg met die ziekenhuizen. Als ik pech heb ga ik bevallen dmv keizersnede en dan moet ik op een kamer waar je met meerdere vrouwen ligt. Dus geen partner bij je 's nachts, misschien ook geeneens baby. Zo wel, liggen er meerdere baby's op je kamer. Kun je helemaal niet meer slapen Lig je daar lekker met pijn...
hoe groot ie is geen idee, weet alleen dat ie 1,5 week geleden de grote had van 36 weken voor een eenling en toen was ik 29. Ik krijg iedere 2 weken een groeiecho, gister nog gehad maar dat is bij een eenling anders. Niet iedereen krijgt die. Ik ga gewoon bevallen als ze blijven liggen zoals ze nu doen, mooi met kopjes naar beneden hier zijn 1 juli de nieuwe kraamkamers klaar. dan lig je alleen en kan je man blijven slapen. als de kleine het goed doet ligt die bij je op de kamer. wie voor 1 juli bevalt komt nog op de gezamelijke kraamkamers, daar lig met 2, max 3 (als het heeel druk is) en dan liggen er vaak de kinderen nog bij. In principe ook prima. maar ik hoop ver na 1 juli te bevallen haha
voor de pijn hoef je geen vrees te hebben. de eerste nacht willen ze je wel iets sterkers geven zodat je de nacht doorkomt.. Ik vroeg namelijk om een asperine voor hoofdpijn en kreeg een spuitje in mijn been.. waardoor ik wel heb kunnen slapen.. Ik hoor dat het ziekenhuis waar ik nu naartoe moet dat je daar ook met meerdere op een kamer ligt, dat is 's nachts wel minder lijkt mij. maar overdag wel weer gezellig als er niemand op visite is Als het goed is krijg je de baby wel bij je op de kamer als je een ks hebt gehad omdat je dan niet gelijk mag lopen.. dat is dan weer een voordeel aan ks Wij hebben volgende week rondleiding in het ziekenhuis hier..
Ik heb er ook nog geen en ook nog nooit eentje gehad (en 't is nu mijn vierde). Ik hoop dus dat dit deze keer even mooi blijft als alle vorige zwangerschappen
@Bika, dat is schrikken zeg als je iedere keer flauw valt! Gelukkig kan je man het een beetje mee in de gaten houden. @Simple: Hoop dat je gewoon net als mij in Sittard mag bevallen. Is toch een stuk fijner die 1 persoonskamers. Toen ik er lag ivm de HG heb ik me er nooit verveeld om eerlijk te zijn, man bleef nooit slapen (met bevalling zal hij natuurlijk wel blijven), daarnaast ging hij vaak ook tussendoor naar huis. Voel je je inmiddels wat beter? Mijn mannetje ligt ziek in bed, koorts . Wat is dat saai als hij boven ligt en dat doet ie normaal nooit!! Dus hij is echt ziek. Denk dat ik uiteindelijk zelf ook vroeg in bed lig, want verveel me echt. @ Buik: had zelf gemeten, zit op 28 cm van schaambot tot bovenkant baarmoeder.
Ik hoop het ook! En anders heb ik pech, je moet er iets voor over hebben. In mijn puberteit heb ik er gehad aan de binnenkant van mijn benen. Die zijn zonder cremes etc mooi weggetrokken, bijgekleurd.
Hoop het ook voor je Sjulie en ook voor jou Simple dat je die 37 weken haalt. Flauwheid gaat nu wat beter, hopen dat het zo blijft. Krijg zo nog bezoek van een vriendin, dus mocht het slecht gaan dan sleept die me vast wel naar de dokter hahaha. En daarna lekker mn bedje in!
Aah ik voel me zo egoïstisch. Ik volg babyboom, en als ik zie hoeveel leed en pijn sommige stellen hebben met kindjes die ziek zijn of dat ze niet zwanger worden of moeilijk en dan zit ik te mieren en te zeuren over een keizersnede.. Grr, die knop moet echt eens om bij mij. Zij lijden veel meer pijn dan mij en krijgen er uiteindelijk niets voor terug. Bika gaat het alweer wat beter nu vanavond?
Doe maar rustig aan! Net was ik rustig babyboom aan het kijken, komt de harmonie 3x keer de straat op en af. Was in bed gaan liggen want had een beetje last van de warmte, lekker raam open. Waren dus blijkbaar aan het collecteren met muziek. Dat viel bij deze zwangere dus niet in de smaak tijdens mijn favoriete tv programma. Gelukkig heb ik de bel niet eens gehoord en manlief heeft open gedaan. Hij weet heel goed hoe ik over dit soort dingen denk. Ze moeten alleen niet te vaak dit soort muzikale fratsen gaan uithalen 's avonds want dat ga ik niet leuk vinden als mijn kind in bed ligt!!
Vind het vaak ook hele heftige verhalen bij babyboom! Dan ben ik zo gelukkig dat wij gewoon normaal zwanger geraakt zijn zonder hele gekke problemen tot nu toe! Ik merk aan mezelf dat ik het zwaar begin te vinden en dat ik ook vaak loop te zuchten en te kreunen. Ik doe dat overigens wel alleen thuis, nooit waar vreemden/anderen bij zijn.
Ja de avond gaat stuk beter. Nog klein beetje licht in mn hoofd, maar verwaarloosbaar gelukkig. Mag ook niet klagen eigenlijk hoor als je ziet hoe anderen het hebben. En ook niet wat betreft mn gezondheid, ik wist van te voren waar ik aan begon wanneer ik mn meds niet meer zou nemen al heb ik de intensiteit er van onderschat. Maar ik denk dat we toch allemaal wel een beetje mogen klagen zolang we nog kunnen relativeren toch?
Ik denk het ook! Het is ook voor niemand altijd even makkelijk. Ik kan al een paar weken niet meer verder dan 200 meter lopen ongeveer. Laatst waren we op de sint pietersberg in Maastricht en zie ik een zwangere daar lekker wandelen, bergop. Ja dan baal ik, dat ik dat niet meer kan. Maar aan de andere kant wil ik het nu ook niet, want zoveel harde buiken zijn ook niet goed.