2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @buddy mooie schilderijen!!

@angel het is gewoon proberen, voor iedere baby is het verschillend..

@prenataldoos straal vergeten op te halen en kon TOT 18 juni ... jammer maar niks aan te doen...

2. Bika

Bika Niet meer actief

Ja precies, een dag ervoor is nog leuk. Maar een dag erna is lang niet zo leuk meer, dan is hij altijd binnen 3 weken als laatste jarig.

@kraamzorg afwachten: deze week afwachten heeft denk ik weinig zin, zit dan nog 'lang' niet in mijn 8e maand hahaha. Hoor het vanzelf wel, zij zijn degenen met een probleem hoor.

3. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    tof van je Bika dat je wilt kijken of je hem nog hebt :)

4. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    dat vind ik ook, en dan heb ik ook de max uitgedragen wat mag van het zh met een tweeling. Zou echt tof zijn als dat gewoon gaat!

5. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    joh, ga je toch gewoon alsnog effe naar Prenatal? Toen ik laatst de doos heb afgehaald, hadden ze er meer dan genoeg staan hoor, dus er staat er vast nog wel eentje voor jou tussen; denk dat ze over die datum niet echt moeilijk zullen doen, meer als richtlijn...

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou ook even langs de prenatal gaan, moet toch geen probleem zijn!

7. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik kon de box van prenatal ophalen tot 14 juni en omdat we er hier niet een hebben en ik daarvoor een half uur moet rijden ga je hem ook niet even snel op halen dus ja ook onze datum is verstreken

ik heb niet alles terug gelezen want er word zoveel getypt..

ik las wel boxspring op klossen nou dat doe ik mooi niet.. ik leg er een matras op..dan is ie ook op goeie hoogte..
    maar waarom moet het bed op klossen als je niet thuis bevalt?

8. angel229

Bed op klossen: Volgens mij moet het hier! Ik beval ook niet thuis en mijn man wil in die tijd wel het bed verschonen (doet hij de laatste weken ook al). Met ons bed is het best wel gecompliceerd. We zijn er ook nog niet uit hoe of wat. Misschien ophogen met een extra matras en luchtbed???

9. Bika

Bika Niet meer actief

Goedemorgen!!

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Het bed moet 80 cm hoog zijn voor de kraamzorg zodat zij makkelijk je wond.kan controleren.. bij de vorige mocht ik gewoon op de boxspring, maar die vrouw was klein. En had toen nog een logeerbed die ik op klossen had... als.ik er een extra matras op leg kom ik nog niet aan de 80 cm denk ik... en ik moet dus in ziekenhuis bevallen.

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Goedemorgen!!

12. Bika

Bika Niet meer actief

Als dat alles is dat ze je kraamwond moeten controleren dan doet mijn man dat ook maar. 80 cm, dan kom je je bed toch niet meer in en uit?!
    Die van ons is ook al hoger, heb hem toendertijd zelf gebouwd en vond dat prettiger, maar 80 cm...? Kan daar niets over vinden trouwens bij 'mijn' kraamzorg.

13. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Hier ook verplicht. Daar was de kraamhulp heel streng op. Dus wie ben ik om dan te zeggen: dat doe ik niet.
    Ze vroeg wat voor bed we hadden en ik zei op poten. Toen vertelde ze dat als je een boxspring hebt je vlot 12 klossen mee krijgt hihi.

Joehoe, vandaag alweer 31 wkn!

14. Bika

Bika Niet meer actief

Heb een bed dat uit een ong 1,5 cm dikke plaat voor en achter bestaat denk ik. Tegen de beschadiging van de verf kan ik er vast wel wat tussen leggen. Wanneer kan je die dingen eigenlijk ophalen bij de thuiszorg en moet je daar voor reserveren?

Denk trouwens alleen dat mijn man dan zijn kant van het bed niet meer in kan bedenk ik me net. Hebben daar schuine muur en bed kan gewoon niet anders staan. Ach ja verzinnen we ook wel wat op als het moet hoor.

Hoop dat hij nu gewoon al hoog genoeg is eigenlijk...

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    80 cm is normale hoogte bij kraamzorg, dat is natuurlijk ook omdat dat van de arbo dienst voor hun moet...

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Nou wij gaan zo naar het ziekenhuis voor Groeiecho en vanavond nog een keer voor de rondleiding!!

17. Bika

Bika Niet meer actief

Veel plezier met baby kijken zo :D!!

zal straks thuis eens opmeten hoeveel ik van de 80 cm af zit. Als dat standaard is vanwege arbo zal dat vast bij ons ook zo zijn. Misschien valt het wel mee :p

18. angel229

Succes met de groeiecho!

Bika, als jullie bed al zo hoog is, misschien volstaat een extra matras erop dan wel.

Dat hoofdstuk klossen is echt iets waar we de hele zwangerschap al tegenop zien! Daarnaast ben ik best klein, denk dat ik een krukje nodig ga hebben om uberhaupt in bed te komen.

Vanmiddag afronden cursus. Heb er dus echt geen zin in, is maar uurtje. Ik zie de bui al hangen dat mijn (in haar ogen perfecte) collega niks heeft voorbereid. Troost voor haar, ik ook niet :D. In de auto erheen lees ik het wel eens door en dan kan ik het wel.

Ik ga even wat tv kijken. Ben nog niet helemaal wakker.

19. Bika

Bika Niet meer actief

Zie een extra matras niet zitten, krijg snel last van mn rug als bed niet goed is. Maar kan altijd wel iets verzinnen toch als het nodig is. Misschien doen ze ook wel helemaal niet moeilijk, is ook altijd nog mogelijk. En een krukje is denk ik voor niemand overbodige luxe als je met dikke buik op bed moet klimmen hahaha.

Succes met je cursus straks! Hoop dat je uurtje snel voorbij is!

20. angel229

Je zou ook alleen de extra matras neer kunnen leggen als ze wondcontrole doen. Wij wachten de intake vrijdag maar eens af, kijken wat ze zeggen. Als het niet moet, doen wij ook niet verhogen.

Ik hoop ook dat het uurtje snel om is. Presentatie mag maximaal 5 minuten duren. Dus dat moet geen probleem zijn lijkt me.

Deel Deze Pagina