Als ik het me goed herinner vanaf 38 weken. Het is inderdaad arbotechnisch. Zal van de week eens bellen naar de thuiszorg. Misschien mag ik ze eerder ophalen ivm tweeling. Ik ga eens aankleden en een paar uurtjes op school bezig. Fijne dag!
Ik hoor ook wel wat er allemaal nodig is bij de kraamzorg. Ons bed is niet zwaar dus klossen staan er zo onder indien nodig Ik ben net terug van de diëtiste. Eigenlijk deed ik alles al goed en ze had er maar weinig op aan te merken. Gelukkig wel te horen gekregen dat ik nog wat meer fruit mag eten. Toch wel lekker nog wat zoetigs. Ze zei alleen wel dat ze zich afvroeg hoe goed het dieet gaat werken voor mij omdat ik al op mijn voeding lette toen ik de bloedonderzoeken liet doen. Volgende week vrijdag bloedprikken dus weet dan de week er op of het dus insuline spuiten wordt of niet.
@klossen is vanaf 37 weken omdat je dan "mag" bevallen @groeiecho die was prima Nu 2061 gram.. @buddy hopelijk hoef je geen insuline te spuiten...
Ik kan er inderdaad niks aan doen, zo bleek. Ik heb het gisteren besproken met mijn gyn en het schijnt wel van de zwangerschap te komen, in mijn geval door opeenhopingen van vocht. Het is erg lastig, maar ik zal het dus nog even moeten verdragen. Ik moest wel slaap inhalen overdag, omdat ik anders te moe aan de bevalling moet beginnen (vannacht inderdaad weer niet goed geslapen door dit irritante probleem). Verder hadden we gisteren een hele goede controle, ons meisje doet het prima. We hebben ook een meting gehad en ik zou voor de vierde keer een kleintje krijgen (al mijn kindjes waren klein en licht bij de geboorte). Ze heeft een heel klein hoofdje en weegt nu, naar schatting 1.700gr, wat zou uitkomen op maximaal 3.300gr bij volledig uitdragen van de zwangerschap. Gisteren ook even langs geweest bij een collegaatje van mijn zus, net een dag bevallen. Ik was helemaal vergeten hoe klein die baby'tjes zijn... en zoooooooooooooo schattig! Ik smolt echt helemaal weg toen ik haar in mijn armen had.
Tja, bij ons is dit traditie, typisch Belgisch en je kunt er dus echt niet omheen. Moest het niet 'maatschappelijk verplicht' zijn, zou ik me het werk ook beslist sparen (en het geld... kan hier oplopen tot 250 euro als je het in een winkel laat doen. Zelf doen kan voor een honderdtal suikertjes toch ook nog makkelijk tot 150 euro kosten). Nu moet ik wel zeggen dat Belgen ook royaal zijn in het geven van kraamcadeaus. Wij hebben geboortelijsten en dan wil je echt niet weten wat daar allemaal afgekocht wordt. Hier is het doorsnee kraamcadeau toch makkelijk 25 euro.
1600gr voor een tweeling met 30 weken en bij mij eentje van 1700gr met een termijn van bijna 32 weken. Oeps, dan krijg ik echt wel een kleintje of die twee van jou doen het bijzonder goed, Sjulie!!!!
Rusteloze benen tip: Weleda Venadoron ik gebruik het ook en het is nu beter te doen ik heb er nu bijna geen last meer van.. terwijl ik het daarvoor wel elke dag had soms vaker op een dag !!
Net weer de huisarts gebeld. Geen blaasontsteking gelukkig! Wel eiwitten in de urine. Ik zou terug gebeld worden, maar heb toch zelf nog even de verloskundige gebeld. Omdat ik verder geen klachten zoals duizeligheid, hoofdpijn, sterretjes zien etc heb. Geen reden tot paniek. Maandag a.s. moet ik weer op controle en dan moest ik even wat ochtendurine meebrengen. Gelukkig kan ik thuis ook bloeddruk meten, dus hou het zelf wel in de gaten. Zo nu brood halen en naar de cursus!
Oeh, hoop dat het niets is Angel! Hebben jullie al wel eens gevoeld dat de baby de hik had? Ik gisteren voor het eerst, duurde even voordat ik het door had wat er nou aan de hand was, maar t was gewoon de hik hahaha
Bij ons meiske is dit zo ongeveer dagelijkse kost, erg grappig om te voelen, hoewel ik het ook wel zielig vind voor haar. @Angel: Hopelijk is er niks aan de hand. Maar wordt bij jullie niet elke controle ook urine gecontroleerd, bij ons namelijk wel. Geeft mij altijd een gerust gevoel, moet ik zeggen.
Die 2 van mij doen het tot nu toe bijzonder goed voor een tweeling. Ze volgen keurig de curve van een eenling. Gyn is enorm tevreden. Bijna verbaasd zelfs hihi
Hier ook iedere controle bij de gyn urine controleren, en gewicht en bloeddruk. Maandag groeiecho en dan geen controle.
Ik heb net lekker bij mijn schoonouders in bad gelegen. Wat doet dat goed!!! @Eiwitten: kan inderdaad wijzen op Hellp. Daarom heb ik ook gelijk de VK gebeld. Mijn moeder heeft bij mij ook Hellp gehad en wil er wel alert op zijn. Echter zou ik dus ook door een huisarts terug gebeld worden, mijn eigen HA was er niet, en dat is alweer niet gebeurd!! Sinds januari is mijn HA naar een gezondheidscentrum gegaan en ik heb echt een geweldige HA en ze had ook twee super assistentes (nu had haar assistente weer in dezelfde praktijk als mij gewerkt etc en ik had ook weer met mijn HA samen gewerkt dus dat is toch al anders). Sinds januari zijn daar dus tig assistenten bij gekomen, het verloop is volgens mij groot. Sindsdien loopt het dus ook niet meer. Ik heb die twee vaste meiden nooit meer (persoonlijk) gesproken. Dus morgen ga ik maar weer bellen, en dan wil ik wel een van die twee aan de telefoon hebben. Zo nog even zelf de bloeddruk meten, dat is het voordeel dat we een eigen meter hebben ivm mijn werk! Hier word niet standaard iedere controle de urine gecontroleerd. Zou ergens wel beter zijn. En zo'n controle kost ook niet veel. Die stickjes zijn niet zo duur. Maar de controles in Belgie/Duitsland zijn over het algemeen beter als hier in NL. Doordat ik dus ook nog eens een medische achtergrond heb en die assistente zei dat ik eiwitten in de urine had, toen dacht ik echt SHIT!!! Ik persoonlijk vond de laatste keer bij de VK ook de bloeddruk al hoog, zij niet. Maar als je altijd een hele lage hebt dan is een bloeddruk van over de 140/80 wel hoog. Ik ga zorgen dat ik in bed kom.
Handig he bloeddrukmeter thuis, laat mijn man regelmatig controleren haha. Heb werkelijk overal spierpijn van zwangerschapszwemmen!! Maar het was wel heerlijk Nou heb mn bed opgemeten en ondanks dat ik technisch ben blijkt wel weer dat ik gewoon geen ruimtelijk inzicht heb bed is al ruim 70 cm hoog van zichzelf (ik dacht dat het nooit meer kon zijn dan 60 cm). Valt dus mee en 10 cm erbij zou nog wel gaan, veel hoger moet het ook niet worden hoor, dan heb ik ook krukje nodig
Jeetje, vandaag al 32 weken zwanger Het wordt echt wel tijd dat ik eens in actie ga schieten... (kleertjes wassen, doopsuikers halen en maken, wiegjes klaar maken, kijken wat ik nog moet hebben voor het koffertje in het ziekenhuis...).
Gaat heel hard nu!! Ik heb gisteren alles voor de doopsuikers gekregen. Moet alleen nog een kaartje voor eraan ontwerpen. Ik wil ze eigenlijk pas in mijn verlof gaan maken. Wij moeten ook nog wat spullen voor de ziekenhuistas gaan kopen. Denk dat daar pas zaterdag op zijn vroegst tijd voor is. Gisteren cursus afgerond. Uiteraard had ik het woord bij de presentatie..... Uiteindelijk ben ik gewoon gestopt met praten en toen nam mijn collega het dan toch over. Opgelezen weliswaar. Nog erger: ze had mijn vervangster, die dit onderdeel in haar opleiding gehad heeft, gevraagd of zij de presentatie niet wilde doen omdat ze dacht dat ik ziek zou zijn of al met verlof . Mijn vervangster had dus gezegd dat dat niet haar taak was, logisch!!! Wat een vertrouwen in mij. Blijkt dus dat ze helemaal niet weet hoe ik in elkaar zit. Als ik ergens aan begin maak ik het af en als ik gisteren had liggen bevallen, dan was ik er niet geweest maar dat was de enige uitzondering. Kreeg ook nog commentaar dat ik geen powerpoint had gemaakt. Mijn man zij al, had ze zelf ook kunnen doen. Ga me klaar maken, moet zo alweer werken (met haar). Jeuj!!!!
Ik heb geen spierpijn van het zwemmen (ondanks dat ik 3 weken niet ben geweest) maar het viel me gister wel zwaar. Ik ben echt op zo'n punt aangekomen dat mijn lijf niet meer helemaal doet wat ik wil. De gewrichten in mijn enkels en mijn voeten hebben het zwaar met die 24kg die ik nu al mee zeul en ik slaap op het moment slecht.... Gelukkig is het aftellen voor mijn gevoel enigszins begonnen. Als ik straks nog weet hoe we het in principe gaan doen met de bevalling (waar) ben ik helemaal gerust. Nu maar snel weer aan het werk want ik heb nog een hoop te doen voor ik met 'verlof' kan.... Gister trouwens het voorbeeldkaartje binnen gekregen en de enveloppen. Goede service tot nu toe. O ja, net ook een baby/peuter zwemvestje gekocht bij de aldi! Hadden ze in de aanbieding. Voor 18,- kon ik het natuurlijk niet laten liggen Hebben jullie trouwens al een geboorteplan geschreven? @controle urine. In NL wordt idd minder gecontroleerd. Dat suiker gebeuren zijn we ook min of meer (toen) achter gekomen omdat ik zelf een keer extra urine naar de huisarts had gebracht en n.a.v. die uitslag eerder bloed ben gaan prikken..... @angel, nog even volhouden @karen, Ik moet ook nog veel doen hoor Hoop z.s.m. overal aan te kunnen beginnen. @ suikers, Ik kan me herinneren dat ze het vroeger in de familie bij ons ook deden. Ik ga er nog even over nadenken. Eerst de rest maar eens regelen