2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hihi, ik heb mijn eigenste accountant; ben er mee getrouwd:D
    Af en toe wel handig, zo iemand aan je zijde die precies weet waar welke voordeeltjes te halen zijn:p

2. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg

Dan moet de papa en een moeder in rolstoel meenemen en een kinderwagen hihi.
    Hij kan toch spullen vast naar beneden brengen in de auto en daarna jou halen in de rolstoel met baby in maxi cosi op schoot? Zo zie ik ze hier uit het zh vertrekken.

3. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nogmaals, geen idee hoe het er straks voorstaat, dus ik heb zoiets van "Pleur dat onderstel maar in de auto; beter dat het er ongebruikt ligt als dat je straks staat te klooien en denkt "had ik maar....' :D

4. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Bij ons moet er gewoon zh personeel mee naar de auto haha.

Kan moeilijk 2 kinders op schoot nemen :)

Hoop dat het een mooie zonnige dag is als we naar huis mogen!

5. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja, het weer.... ik weet het niet hoor.... Dan is het hier kermis, en vorig jaar was het gewoon 5 dagen lang één natte kermis:$... Mjaaa.... ook wel eens flink zitten terrassen tijdens de kermis, dus het kan alle kanten op.... Daarom vind ik het ook lastig om de tas goed te vullen, en voor beeb ook maar van alles wat mee; warm/ koud, lange mouw, korte mouw, dunne wikkeldoek, dikke wikkeldoek... Sjuul, zijn er bij jou geen overenthousiaste opa's/oma's die maar al te graag mee willen lopen?

6. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Hihi misschien wel. Maar denk dat we het ook heel fijn vinden lekker met zijn tweeën te zijn. En och het personeel van het zh wil wel een keertje meelopen denk ik.

7. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    hallo dames, ik denk dat ik me bij jullie ga aanschuiven...

Ik ben een moeder van 25 jaar oud en heb een zoon van bijna (27 augustus) 5 jaar. ik ben uitgerekend voor onze tweede vent op 28 augustus. wat natuurlijk erg veel gedoe geeft voor een bevalling/verjaardagspartijtje...

ik heb gisteren even gespiekt naar geboorte kaartjes die we van mijn schoonouders krijgen... maar zat even te tellen... ik kom echt niet verder dan 10 paar kaartjes die ik voor mijn familie en vrienden wil versturen....

voel me dan wel een beetje zielig haha...

merk nu ik over de 30 weken grens ben, dat het wat zwaarder word qua traplopen en bukken enzo... toch een slechte beslissing om het babykamertje zo laat nog op te knappen... en er zo lang over te doen..

we moesten echt van alles doen, vloer eruit, muur verfen, verwarmingskoof maken, en nu ben ik bezig met de puntjes op de i... namelijk een muurschildering..
    de tekening staat er al.. nu nog inkleuren.. pfft

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hey Sjarrel welkom! Eens iemand uit de randstad erbij, gezellig!!
    Druk aan de klus zo te horen en wat lastig idd met de verjaardag van je zoontje, hoop dat je een mooie oplossing vind.

9. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Sjarrel, welkom! Ook fijn over de 30 weken :)

Hoe komt het dat je maar 10 kaartjes wil versturen?

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Welkom Sjarrel!

@Box: Ik weet niet of ik wel een van marktplaats wil. Ik had gisteren eens even gekeken en voor een gewone witte betaal je vaak toch nog de hoofdprijs :$. Dan niet eens met een lade eronder. (Bij ons in de buurt dan wel). Echt belachelijk wat mensen er nog voor durven te vragen!!! Daarnaast ben ik bang dat we dan weer iets kopen/krijgen wat niet helemaal in orde is. Is niet de eerste keer dat ons dit gebeurt!
    Dan kan ik ook naar baby-dump gaan en een nieuwe van 90 euro halen.

Andere optie waar we aan gedacht hebben is vragen of we die van onze beste vrienden kunnen gebruiken, mocht straks bij hun nummer 2 zich aandienen. Dan kunnen we alsnog naar een andere oplossing zoeken. Waarschijnlijk niet nodig, want hij wil eerst zijn opleiding afmaken en dat duurt nog minimaal 2 jaar.

Wat een druilweer!! Kon wel herfst zijn in plaats van zomer. Heb het gewoon koud (voor het eerst in weken). Zo maar eens richting Duitsland voor de boodschappen en de rest van de tank vol te gooien. Zal wel druk zijn...

11. Bika

Bika Niet meer actief

Toen wij bij de babydump naar boxen keken van rond dat bedrag was het echt helemaal niets. Of allemaal al erg beschadigd of niet wat we wilden. Prenatal heeft voor 2 tientjes meer wel nette witte dacht ik toen gezien te hebben. Maar van jullie vrienden is misschien nog wel een betere oplossing, nieuwe kopen kun je altijd nog ja.

Welkom Sjarrel!

Net een nieuwe bass gekocht voor mijn man, de oude die hij eerst moest verkopen verzonden naar zijn nieuwe eigenaar en wat groente en fruit gehaald.

Mijn broertje en de vriend die met hem mee kwam hebben mijn man geholpen met een kast van boven naar beneden te dragen en mijn speelgoedkist boven neer te zetten, dus die staan ook netjes op de plaats.

Verder hoef ik vandaag helemaal niets meer :D! Heerlijk gevoel. Jammer van het weer haha.

Buddy hoe gaat het nu? Heb je al meer uitslagen?

12. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    @ natas 79:
    Ja alles komt wel goed hoor.... m'n mannetje helpt me wel al heeft ie qua verven 2 linker handen.. en natuurlijk heb ik hele lieve schoonouders die me uit de brand helpen.

@Sjullie:
    Ik ben de afgelopen 4 jaar 4x verhuist 3x in amsterdam en toen van amsterdam naar aalsmeer, en door mijn vorige relatie heb ik veel gezamelijke vrienden achtergelaten in amsterdam met het doel voor een nieuwe start....
    niet te weten dat aalsmeer een gesloten dorp is en de mensen niet zo makkelijk contact maken.
    en helaas heb ik grotendeels van mijn familie verloren sinds ik weg ben uit den haag....
    dus ik wou dat ik meer mensen kon, maar helaas ik kom er achter dat ik niet eens zoveel mensen ken die ik een kaartje toe kan sturen.... wel naar als je daar ineens bij stil staat....
    mn mannetje is daarintegen wel weer geliefd en heeft gelukkig een hoop mensen die alsnog onze vrije dagen zullen vullen.

@ angel229: daar heb ik vandaag een oplossing voor gevonden... gewoon lekker schoonmaken, krijg je het lekker warm van... het ruikt zomers in huis, en je hebt geeneens tijd om te kijken wat voor zielig weer het buiten is...
    buiten is het misschien vies weer maar binnen is het weer sprankelend mooi en schoon en het ruikt naar bloemetjes ;)

zo ik ga even naar boven wandelen, even verder met mn muurtekening.. ik zal een leuke foto achterlaten als ik klaar ben vanmiddag :p

13. angel229

Tot die conclusie waren we ook al eerder gekomen! Vind het super balen, want die van mijn collega is wel mooi en ook gewoon degelijk!
    Mijn collega is nog op vakantie, dus we wachten even tot ze terug is, overleggen we even met haar, misschien staat de verstelbare bodem nog in de opslagplaats.... Maar het lijkt erop dat deze aan de onderkant verlijmd is.

Misschien zo nog even naar Maastricht. Manlief wil naar de Mediamarkt en ik wil eigenlijk nog een lekkere positiebroek. Het meeste zit me te strak op de buik. Had een van die collega gekregen, zij had die ook weer gekregen, daar bleek gelukkig de elastiek van kapot, dus die eruit getrokken en het zit heerlijk!!! Wil mijn andere broeken niet zomaar gaan slopen want die kan ik misschien nog eens voor nummer 2 gebruiken in het begin. (Als die er ooit komen gaat natuurlijk).

14. angel229

Dat doet mijn man tegenwoordig. Mag ik niet meer ivm harde buiken! Hij heeft gisteren en donderdag hele huis weer lekker gepoetst en opgeruimd. Hij wil ook niet dat ik dat soort dingen nog doe. Krijg al commentaar als ik de vaatwasser in/uit ruim!! Ik vind het ook wel heel fijn dat hij dat allemaal doet, want ik kan iedere 5 minuten gaan zitten omdat ik of een harde buik heb of helemaal buiten adem ben.

15. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer

Ow das erg naar, nou dan word het maar verplicht meidenfilms kijken...
    dat zou ook wel lekker kunnen zijn, vooral als je man dan zo heerlijk door het huis heen loopt bezweet van al het huishouden... heb je nog iets extra's om naar te spieken... :)

ik ben blij dat mijn harde buiken en bekkenpijn weer wat minder zijn.... moet overigens ook niet de hele dag gaan wandelen want dan krijg ik het dubbel zo hard weer terug...

16. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Sjarrel welkom :)

@ box: wij hebben wel eentje tweedehands gekocht voor 2 tientjes. Deze was echt nauwelijks gebruikt en zijn er tot nu toe erg tevreden over. Wel zonder lade helaas. We hebben ook een witte.

Bah wat een druilerig weer, zo meteen even naar Geleen met schoonmoeder, eens even kijken wat ze allemaal nog bij de wibra hebben. Ik moet nog wat rompertjes met lange mouwen hebben, denk dat je die toch moet gebruiken met een t-shirt de eerste tijd. Ik vind het zo lastig te bepalen.

Buddy hoe gaat het met je?

17. angel229

Ik heb ook gewoon met lange mouw gekocht. Inderdaad voor onder shirtje. Heb ook een aantal met korte mouw en mouwloos (gekregen). Dus mocht het toch heel warm zijn dan hebben we altijd nog wat reserve.
    Je moet eens kijken waar de rompers goedkoper zijn. Hema of Wibra.

Simple: Zou je eens willen kijken als je toch naar de Wibra gaat of ze nog moltononderleggers hebben??? De kraamzorg adviseerde om daar een stapeltje van te hebben (voor na het badje, doen ze om de kruik, in het bedje tegen lekken), die zijn wat dikker als de hydrofielen. Zo ja, dan ga ik die maandag ff halen.

18. angel229

We hebben denk ik tussen de 500 en 1000 dvd's. Helaas wel al heel veel gezien. Ik had ooit een mooie database waar ik alles in bijhield maar toen ik voor een update moest gaan betalen had ik er geen zin meer in. Maar we hebben genoeg te kijken en er ligt ook al een heleboel voor de kleine straks ;). Beverly Hills ben ik nu bij seizoen 8. Dus die kan ik nog allemaal afkijken. En ik moet nog verder met Grey's Anatomy. Ben ik geloof ik bij seizoen 4 gestopt. Samen zijn we nog de Big Bang Theory aan het kijken en af en toe eens een aflevering van de Simpsons (vind ik wat minder).

19. angel229

@ Buddy: Ik ben ook wel benieuwd hoe het met je gaat en of je misschien al naar huis mag!

20. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    Nou, weer een update van mij... Wist om 11:00 al meer maar moest het even laten bezinken...

Ze willen me dus iig tot donderdag hier houden. Er was toch een verhoogde hoeveelheid eiwitten in mijn urine. Mijn bloeddruk is in principe netjes maar had eerst een lag ebloeddruk dus voor mijn doen is ie nog soms wat verhoogd. Het schommelt gewoon ook een beetje. Ze durven me dus niet naar huis te sturen zo omdat het met PE/Hellp zo kan omslaan de verkeerde kant op. Ze gaan mijn BD dus in de gaten houden de komende dagen, één an twee keer per dag een ctg, dinsdag weer bloedprikken en woensdag weer een dag urine opsparen en onderzoeken, donderdag weer de uitslag.....

Pff dat was dus wel even een tegenvaller waar ik even aan moest wennen. Ik ben heel blij dat ze het allemaal serieus nemen en het in de smiezen houden. Ook het ziekenhuis en personeel ben ik heeeel tevreden mee maar het is voor je gevoel natuurlijk wel een tegenvaller. Ik wilde eigenlijk maandag als het kamertje klaar is, de kleertjes wassen en lakentjes e.d. en dan kijken wat ik nog nodig heb maar helaas.

Ze hebben me verteld dat ze echt willen proberen als t PE/hellp is tot 37 weken te wachten en dan in te leiden... er loopt nu alleen ook een onderzoek waarbij ze vragen of je mee wil doen in zo'n geval en daarbij willen ze onderzoeken of een kindje het beter doet bij het inleiden bij 34 weken of het afwachten tot (minimaal?) 37 weken. Het wordt als je mee doet een loodje trekken en dat wordt het (tenzij nood aan de man). Ik weet nog niet wat ik dan zou doen. Even goed over nadenken.

Verder moet mijn vriend wel even wennen dat hij nu alles alleen moet doen thuis. Het huis was al niet netjes, kamertje nog niet af maar nu moet hij ook nog de was doen, boodschappen doen en zorgen voor 3 katten en een hond buiten zijn meer dan full time baan. O ja en lief mij af en toe bezoeken natuurlijk :p hihi, leermomentje, houden we het maar op :p

Morgen komen mijn vader en schoonouders gezellig even langs. Heb nu niet veel bezoek want alle familie woont ver weg. Randstad en het oosten van het land... Maar het is niet anders. Kan ook goed alleen zijn.

Met mijn lieve opaatje gaat het helaas niet best en ben bang dat ik hem snel zal moeten missen. :( niet dat dat in zijn geval niet beter is hoor maar toch....

@voorbereiden, Ik had op zich al wel een heel eind dingen op orde maar wachtte tot het kamertje eindelijk klaar was zodat ik het kon afronden... Maar ja...

@kamertje bika, Ik vind het heeeel mooi! :D Gaaf joh.

@box, Wij krijgen de box van een vriendin/collega. Zo'n leuke ronde stokke box :)

@Wij hebben ook zo gelachen met het in en uit klappen van onze wagen in de winkel toen! :D

@sjarrel, Welkom! :)

Deel Deze Pagina