2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

@Danielle: Gelukkig bij jou geen weeën!

Ik was dat met die steken in de liezen. Arts assistent bevestigde idd dat beeb (deels) ingedaald was. Was ook op de echo te zien.

Morgen bekijken of ik ga werken of niet. Hoef in principe maar voor half uur te gaan, vind het zo lullig om me daarvoor af te melden. Waarschijnlijk gaat man mee, en wacht hij bij de assistente of in de wachtkamer. Dan hoef ik zelf niet te rijden.

Vorige week di had ik met het warme weer eigenlijk nauwelijks last van vocht en nu was mijn gezicht echt opgeblazen. Straks ga ik even met man mee boodschappen doen, beetje lopen kan geen kwaad. Meteen kijken voor wat dingen die vocht afdrijven.

@Simple: Moet zeggen dat we erg tevreden waren over het zwangeren dagcentrum. Heel vriendelijk personeel, nam zich de tijd en er hing rust!!! Wat een verschil met de poli! Man kreeg ook gewoon drinken ondertussen. Is goed geregeld.

2. Bika

Bika Niet meer actief

Vandaag afspraak gehad bij de longarts, bij deze is besloten dat ik zo snel mogelijk terug ga aan mijn medicijnen. Dat houdt in dat ik geen borstvoeding kan gaan geven. Ene kant wel heel jammer, mis wel een hele ervaring. Andere kant fijn dat ik straks weer normaal lucht krijg en niet meer op alles allergisch reageer. Heel dubbel dus. Maar goed, heb dus niet voor niets flesjes gekocht hihi.

3. angel229

Ik denk dat je op een gegeven moment ook voor je lichaam moet kiezen. Je kindje heeft er niks aan als jij zelf helemaal uitgeput bent (dan lukt het waarschijnlijk met borstvoeding ook niet). Maar kan me wel voorstellen dat als je je instelt op BV geven het erg tegenvalt!

Heb je aan de longarts gevraagd of je eventueel al eerder (voor de bevalling) met de pompjes mag starten. Weet van een collega dat de huisarts op een gegeven moment zowat had van begin maar (volgens mij met 36 weken) weer met de seretide.

Ik heb zelf heel lang getwijfeld over wel/niet geven van BV. Uiteindelijk besloten om het niet te doen. Misschien bedenk ik me straks toch nog (twijfel nog soms), maar heb wel alles in huis voor flesvoeding.

Zo ik ga eens kijken of manlief naar beneden komt, dan kan ik even lekker gaan douchen. Had ik vanmorgen al willen doen, maar door alles wat tussendoor kwam is daar niks meer van gekomen.

4. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Inderdaad, wat een belachelijke commentaren en net zoals al gezegd: niks van aantrekken, hoor. Ik wou dat ik pas 7 kg was aangekomen, want helaas ook bij mij zijn het er inmiddels 14!
    Gewoon lekker genieten!!!

Mijn gyn is momenteel op vakantie, het resultaat is meer dan vier weken geen consultatie en omdat dit nu echt wel te lang is, moet ik tussendoor even langs op de materniteit... even aan de monitor en een paar standaard controles.

Ik voel me, nu het wat minder warm is, gelukkig wel weer wat beter. Vandaag het hele huis beneden gepoetst en dat heeft er wel ingehakt. Ik ben nu gewoon gebroken en mijn rug doet vreselijk pijn. Ik ben ook vreselijk moe!

Je merkt toch echt wel dat het allemaal wat minder vlot begint te gaan en helaas moet ik nog steeds heel veel doen. Het kamertje van mijn dochter is nu klaar, maar moet nog worden ingericht en pas daarna zijn we klaar voor de echte voorbereidingen ivm het wiegje ed. Komende vrijdag vertrekken we een weekje op vakantie naar de Belgische kust (mannetje wilde echt niet meer verder dan dat) en ik heb er wel zin in. Nog even rust en daarna vliegen we er echt voor honderd procent in.

Vandaag kwam ook mijn bestelling van de borduurderie. Jeetje lief, wat is dat mooi zeg. Wel gek als je die naam er zo al op ziet staan, terwijl dat kleintje er nog niet is...

@Buddytje: Voor jou nog een extra knuffel, meid. Je kan het wel gebruiken!!!

5. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ging vandaag ook alles maar nét, eigenlijk net niet... Afspraken die door elkaar liepen, beddengoed wat niet meer pastte of stinkend uit de kast kwam... Grrrrrrrrrrrrr.... Nu de laatste droogtrommel aan. bedjes weer fris, afspraken weggewerkt.... ben helemaal klaar, letterlijk en figuurlijk. Morgen ga ik helemaal NIKS doen, afgezien van mijn afspraakje bij de pedicure; dat is wel eens lekker!!!!

6. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo,
    Alles bijgelezen maar zit nu VIA mijn gsm te typen dus ben alweer veel vergeten.

Hier vandaag op controle geweest. Over 2 weken moet ik pas weer terug maar dan gaan we zoals t er nu uitziet de geplande keizersnede datum plannen. Hij vond dat eigenlijk ook een beter idee. De hoop is toch bijna weg dat ie nog draait.
    Nu kan ik een leuke datum gaan bedenken tussen de 4e en de 11e ongeveer.
    Verder is mijn bevallingsplan goedgekeurd, echt super nieuws want daar had ik toch een aantal dingen in staan waarvan ik dacht dat die echt onrealistisch waren. Nu ga ik al geruster me voorbereiden op de keizersnede.

Nou ik ga na bed, de rest van de week moet ik vroeg opstaan dus ga dan maar ook op tijd na bed.

7. Bika

Bika Niet meer actief

Heb dat ook elke keer, lees ik eerst alles bij en vergeet ik alles weer zodra ik wil antwoorden :p

Heb weer eens een slapeloze nacht, gaat echt steeds beroerder en niets helpt :( Tv kijken wou niet, hoofd doet te veel pijn dan en laptop aan is maar de vraag hoe lang ik dat vol hou, maar tot nu toe gaat dat beter dan tv kijken. Niemand verder last van niet meer kunnen slapen?

@Buddy: kan me goed voorstellen dat je het beu bent en geen zin meer hebt om veel te reageren. Dikke knuffel voor jou!

@Angel: enige pufje die ik er bij mag straks is de Foradil en die zou ik eventueel nu ook al mogen, maar omdat we geen idee hebben wat het risico is proberen we dat echt zo lang mogelijk uit te stellen en liever niet te doen. Heb wel nu weer recept meegekregen voor de Foradil en de Xyzal en Singulair, vooral de combi van die laatste twee doet echt wonderen bij mij en die mogen gewoon echt niet tot na de bevalling. Zie er wel naar uit die weer te kunnen gaan slikken hoor, merk nu pas echt hoe goed die normaal hun werk doen, had ik nooit van te voren verwacht dat dat zo'n verschil zou zijn.
    Flesvoeding is ook niets mis mee, twijfel wel heel erg of we met gewone voeding gaan starten of met hypoallergeen. Ik heb zelf alleen maar gewone voeding gehad en barst van de allergieen. Mijn broertje en zusje hebben (deels) bv gehad en duidelijk minder allergieen, maar of dat opgelost kan worden met hypoallergeen? Weet iemand of dit echt alleen effect heeft op kma of op alle allergieen? want zoals ik het begreep verminder je alleen het risico op kma.

8. angel229

Volgens mij heeft hypoallergeen alleen effect op kma. Omdat hier kma in de familie zit heb ik een pot gewone voeding staan. Zodra ik merk dat het niet gaat (huilen, huilen en nog veel meer huilen) stap ik gelijk over op HA. Het is een geluk bij een ongeluk dat mijn zusje een kma had (is er wel overheen gegroeid) en weet waar ik op moet letten.

Ik kreeg vanuit de familie vooral heel veel super negatieve reacties dat ik geen bv wilde geven. Terwijl dit wel een fact is waar ik zo super lang over na heb gedacht, veel over heb gepraat met mijn man en zelfs met mijn moeder (die wel achter me staat overigens). Mensen vonden me zelfs een slechte moeder omdat ik het niet wilde. Daarnaast vraag ik me gewoon heel erg af, omdat mijn zwangerschap best een uitputting is geweest voor mijn lichaam of het uberhaupt gelukt was. Door de HG ben ik vreselijk veel afgevallen, gelukkig nu wel weer wat bijgekomen maar bij lange na niet zoals het eigenlijk zou horen. Daarnaast zag ik tijdens mijn werk vaak kindjes binnenkomen, ziek, uitgedroogd en dan hadden ze te weinig voeding binnen gehad. Bij een flesje zie je precies wat er in gaat. Bij BV niet (tenzij je kolft). Meestal resulteerde dat dan in een opname.

Tsja die pompjes. Baby ligt erg hoog bij mij en moet bekennen dat ik ze nu ook wel eens mis! Maar het is nog altijd zonder te doen, heb alleen echt de beclomethason neusspray nodig. Probeer wel eens een dagje zonder, maar dan krijg ik 's nachts geen lucht. Ik kende de combi foradil/singulair helemaal niet. Singulair word hier nooit voorgeschreven. Voorkeur van de artsen haha. Hier is alles seretide of symbicort (welke van de 2 ligt aan plaats en soms ook nog de regio en misschien de artsenbezoeker....). Ik had ff opgezocht, maar die mag je nu idd echt nog niet gebruiken!!

@Bika: Bij de pijnbestrijding tijdens de bevalling (weet niet of je dat wil) is het verstandig dat je in je bevallingsplan zet dat ze je geen Pethidine moeten geven. Is niet geschikt voor mensen met astma!!!

9. Bika

Bika Niet meer actief

Oh goed dat je dat even zegt. Zal dat in het bevallingsplan opnemen en ook even bespreken met de gyn maandag!

Het is de combi van Xyzal met Singulair die goed werkt. Weet niet precies hoe en wat, maar alleen Xyzal of alleen Singulair heeft geen zin bij mij. Samen zorgt het er voor dat ik op de echte graspollen na vrijwel geen allergische reacties heb in de dagelijkse bezigheden. Kom ik in contact met bepaalde dieren of stoffen nog wel, maar beduidend minder dan zonder.
    Symbicort heb ik ook gehad, maar omdat ik die niet in de juiste dosering binnen kreeg geademd is er toen overgestapt op uiteindelijk deze med's omdat die aerosol zijn. Dat werkt echt veel beter!! Alleen krijg van de hulp (drijf?) stoffen van de Salbutamol bij 3 a 4 pufjes tintelingen door mijn hele lichaam en met minder kan ik niet af. Enige nadeel ervan. Voordeel van de Andere med's samen is dat ik onder normale omstandigheden maar zelden Salbutamol hoef te gebruiken :D
    Zo even genoeg medisch haha, voor Angel wel interessant maar voor de rest natuurlijk niet :p

Man kwam net vertellen dat hij op zijn werk heeft kunnen regelen dat hij maandagochtend mee kan naar de gyn :D Superfijn!!

Zit nu te wachten tot de dierenarts belt dat mn meisjes goed uit de narcose zijn gekomen (castratie vandaag). Zenuwen beginnen parten te spelen...

10. angel229

Succes met wachten!! Vond dat vreselijk toen ons manneke gecastreerd werd.

11. Bika

Bika Niet meer actief

Vind het ook echt een drama elke keer. Tot nu toe hebben we elke keer gehad dat ze baarmoederontsteking kregen en dat je dus op spoedtijden onder spoedtarief wanneer je geen vrij kan krijgen om thuis bij ze te blijven naderhand. Dus dit keer besloten om ze preventief te laten castreren omdat de laatste 8 meiden het allemaal gehad hebben. Deze twee komen uit een lijn waarin hartfalen zit (werd pas ontdekt nadat dit nest geboren werd) en als we op latere leeftijd nog zouden doen hebben we dus kans dat ze hartfalen hebben en het niet meer te doen is met narcose. Maar alles bij elkaar maakt het niet makkelijker om het toch te laten doen hoor. Voor de beestjes is het echt een hele zware ingreep en het herstel is toch wel 5 dagen. Omdat we 1 keer hebben gehad dat de hechtingen en darmen eruit getrokken zijn en meisje overleed gaan ze nu allebei met een kapje om, wat op zich zelf al heel drama is in het begin. Plus ze kunnen dan niet eten zelf (drinken gelukkig wel). Al met al hebben we dus bewust gekozen om dit tijdens mijn verlof te doen zodat ik de slaap snachts meer kan missen. Komt dus wel weer uit met dat ik snachts nu toch al niet meer slaap hahaha.

Ratel ratel ratel, ben dus echt wel heel erg zenuwachtig :p maar geen telefoontje is nog geen slecht nieuws iig!

12. angel229

Tsja dan kun je het inderdaad beter preventief doen. Een van mijn andere nijnen (die is wel al heel lang dood, was de tweede die ik kreeg) kreeg na een jaar of 4/5 een ontsteking aan de melkklier. Geen fijn gezicht was eigenlijk een slachtkonijn maar ik wilde haar als 10 jarige perse hebben. Dus uiteindelijk toen ik dat ontdekt had met mijn vader naar de DA, en hebben we haar ook laten opereren. Was een totaal ander beest na de operatie.... Leefde zo op! Na 2 jaar is ze geloof ik alsnog gestorven (misschien toch iets van kanker ofzo geweest). Ben nog altijd mn vader dankbaar dat hij met me naar de DA ging.

Zo ik ga naar het werk. Me voor 30 minuten nuttig maken..... Heb zo geen zin meer, maar wil het even afmaken.

13. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Bika ik slaap ook heel slecht 's nachts. Overdag slaap ik nu beter haha.
    Fijn dat je man toch mee kan naar de gyn :) Is toch fijner he.

Angel het is toch echt jou eigen keuze om wel of geen BV te gaan geven. Vindt het belachelijk dat andere mensen dan zo reageren. Er zijn ook veel kindjes die niet eens BV kunnen verdragen ivm koemelkallergie in het begin. Dan moet je dus speciale voeding nemen en dan mag het ineens allemaal wel. Ik ga zelf wel proberen BV te geven, lukt het niet heb ik het wel geprobeerd. Maar ieder zijn eigen keuze hierin. En het is wel een feit dat BV geven veel energie vergt idd. dus in jou geval zou ik het denk ik ook niet doen. Je bent dan blij dat je je lichaam weer terug hebt enigszins en dan kun je beter je energie en krachten opdoen voor de baby zelf.

14. Bika

Bika Niet meer actief

Zo heb mijn meisjes opgehaald en we zijn weer lekker thuis :D

Nog even meningsverschil gehad over de tijd van ophalen. Ik had gisteren gevraagd of ik ze normale tijd op kon halen. Zei ze ja. Dus ik om half 2 daar heen, mocht ik ze pas tussen 3 en 4 ophalen (40 min rijden deze dierenarts, maar wel super goede!). Ik zo wil best nog even wachten, kreeg ik terug dat ik nu maar op moest donderen ook :p Ze had ze even nog nagekeken en op eigen verantwoording mochten ze dan mee, was mijn probleem als ik terug moest rijden vond ze haha. Kosten waren belachelijk hoog, maar ze heeft ons voor ruim 100 euro gematst zei ze, dus dat was wel echt heel lief. En consult van gisteren met andere meisje en meds zat er ook nog bij, dus al met al viel het nog weer mee. Maar als je ziet wat je dan betaald... heb ik toch behoorlijk wat voor die beestjes over zeg hihi
    Maar kunnen dus wel goed opschieten met onze dierenarts hoor, het is niet alsof ze al die opmerkingen heel kattig maakt. Voor die 100 euro moesten we maar wat leuks kopen voor de babykamer vond ze :p

Kapjes zijn ze het niet mee eens en dat ze opgesloten zitten in een relatief kleine ruimte ook niet. Alsof ze niet zware buikoperatie hebben gehad willen ze gelijk in de kamer rennen! Idiootjes :p

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Gelukkig zijn ze weer thuis Bika!

Hier naar de vk geweest, alles weer goed. Volgende week nog een extra echo in het zkh ivm een myoom die aan de buitenkant groeit, wil ze met de gyn overleggen of het tijdens de bevalling problemen kan geven of niet. Door dat ding zou mijn baarmoeder niet goed kunnen samentrekken bij weeen maar dat hangt er van af waar hij zit etc.

16. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    dag dames, ik zit even in meeleesmodus. vanaf volgende week ben ik er weer.

17. Bika

Bika Niet meer actief

Zo laatste zwemles gehad, vanaf nu moet ik het zelf gaan doen hihi. Wel lekker even afkoelen in het zwembad hoor!

18. angel229

Lekker, is hier best benauwd!

19. angel229

Fijn dat alles weer goed was, nu nog hopen dat die myoom geen verdere gevolgen heeft en je normaal kan bevallen....

Ik weet van mijn studie dat als ze aan de binnenkant van de baarmoeder zitten ze meestal geen gevolgen hebben voor de zwangerschap. Zijn alleen lastig (bloedingen).

20. angel229

Wat was het rustig vandaag hier!! Ik heb er gelukkig weer een werkdag op zitten en heb net niet de vlag buiten gehangen. In plaats van een leuk verlof toegewenst te krijgen, kreeg ik van de huisarts een preek... En het sloeg ook nog eens helemaal nergens op. Allemaal verwijten die niet waar zijn. Maar als hij er gelukkig mee is..... Hij denkt dat ik terug kom na het verlof, ik dacht eerst nog misschien moet ik het een kans geven, maar ik denk het niet.
    Maar goed de komende 5 maanden hoef ik die vent niet te zien, op kraamvisite hoeft ie ook niet te komen. Morgen nog werken. Zal een stuk relaxter zijn.

Straks even naar schoonvader, word 60 vandaag. Moest eigenlijk ook naar verjaardag van mijn opa maar oma was eergisteren gevallen en die had zoveel pijn. Dus daar ben ik gisteren gaan kijken wat er allemaal aan de hand was (ze wilde niet dat de dokter kwam en ik vertrouwde het totaal niet). Het lijkt mee te vallen allemaal.

Deel Deze Pagina