2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

@Bika: Dit staat in het farmacotherapeutisch kompas over prednison: Zwangerschap/Lactatie
    Teratogenese: Bij de mens, onbekend. Bij dieren aanwijzingen voor schadelijkheid. Farmacologisch effect: Neonati van moeders die tijdens zwangerschap aanzienlijke doses corticosteroïden hebben ontvangen, moeten nauwlettend worden geobserveerd op tekenen van een insufficiënt hypofyse-bijnierschorssysteem. Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken.

Ben benieuwd wat je longarts zegt.

2. Bika

Bika Niet meer actief

Ja idd, dat klinkt echt alsof ik dat dus nooit van mn leven ga slikken tijdens de laatste weken. Mijn longarts neemt ook nergens risico's mee, ook al heeft hij van collegas bijv goede ervaringen gehoord. Wel heel fijn, hij is ook enige arts die ik vertrouw op wat hij zegt.

3. Bika

Bika Niet meer actief

Toch lees ik op de site van LUMC:

Vruchtbaarheid, zwangerschap en borstvoeding
    Prednison heeft, bij zowel mannen als vrouwen, geen invloed op de vruchtbaarheid.
    Het gebruik van prednison tijdens de zwangerschap wordt als relatief veilig beschouwd.
    Prednison gaat (in kleine hoeveelheden) over in de borstvoeding. Als u een lage dosering gebruikt, geeft het waarschijnlijk weinig risico voor de baby.
    Overweegt u een zwangerschap of wilt u borstvoeding geven, overleg dan eerst met uw reumatoloog.
    Echt maar even de reactie van de la afwachten.

4. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    Hier zei de vk als je een goede reden hebben dan heb je zelf ook inspraak bij eventueel eerder inleiden. Mijn oma's 1e kindje is doodgeboren omdat ze te lang gewacht hebben (meer dan 42 weken, placenta was niet meer goed). Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik dat niet wil. Max 41 weken. Gelukkig zeggen ze in Sittard sowieso niet langer dan 41 weken. Maar das per zh verschillend.

bij kyano was zijn placenta ook niet goed meer hij had ook niet een dag langer moeten zitten.. dan schrik je je toch wel rot.. nou heb ik ook duidelijk aangegeven echt niet verder te lopen dan 40 weken. kyano is met 42.1 geboren ..

vind het wel dom dat de gyn zo bot reageert. had ook wel op een nette manier gekunt. nou is het hier ook zo hoor de een naar de ander word in geleid en bij kyano wouden ze dat dus niet doen dan denk ik ook waarom dan wel mensen met 37 weken inleiden omdat die last van hun bekken hebben.. ik kon toen ook amper lopen door het bekken. maar ja net als jij bika als je het zo benauwd heb dan is het gewoon haast niet meer te doen op het eind dan kunnen ze je best wel een handje helpen ..

5. Bika

Bika Niet meer actief

Vind ik ook, en mocht ik met 38 weken weer zo fit als een hoentje zijn hoeft het van mij niet hoor. Maar ik vind dat ik nu gewoon een goede reden heb. En vooral de reactie van haar dat we nu nog helemaal niet gaan inleiden vond ik vreemd, dat is toch ook nog helemaal niet in het belang van de baby dus daar vraag ik toch ook niet naar? Het gaat om 2 weekjes waar normaal niet eens naar omgekeken wordt als hij natuurlijk te vroeg wordt geboren. Maar dat is het vooral he, haar reactie is waar ik nu op steiger. Had ze gewoon normaal gereageerd was ik nu waarschijnlijk niet zo boos geweest, al had ik dan ook graag geweten waar ik aan toe ben. Over twee weken nieuwe arts, nieuwe kansen :p

Zo even naar de woonboulevard. Had frisse nieuwe kussens voor op de bank gekocht, maar de bruine passen toch net niet qua kleur. Dus ga ze even ruilen.

6. angel229

Gezien mijn bekkenklachten zou ik ook haast liever vandaag dan morgen bevallen. Heb vandaag best een goede dag (tot nu toe) toch zou ik om die reden niet vragen om ingeleid te worden. Het moet echt in het belang van het kindje zijn of ernstige klachten zelf. Ik weet van mijn patienten hoe het is om benauwd te zijn en dat is gewoon vreselijk vermoeiend! Zelf ben je helemaal kapot en je kindje pakt ook nog eens een deel van de energie weg, dus ik begrijp het wel helemaal dat vraagt met 38 weken. Vind ik ook geen onredelijke termijn.
    Bika wie weet dient hij zich zelf al eerder aan. En natuurlijk eens kijken wat die andere gynaecoloog zegt.

7. Bika

Bika Niet meer actief

Ja wie weet breken vannacht spontaan mijn vliezen en moet ik alsnog nu haha. Je weet het inderdaad maar nooit. Ga gewoon eens kijken wat die andere gyn te zeggen heeft en neem dan gewoon mee wat de longarts er van vind. Dit keer maar even wat concretere afspraken maken dan.

Net kussens geruild en een nieuw vloerkleed meegenomen. Vind hem tot nu toe wel mooi staan, maar kijk er nog even tegen aan vanavond en mijn man heeft hem natuurlijk nog niet gezien dus die heeft straks ook nog wat te zeggen. Mocht hem gewoon terug brengen als we het toch niet wat vonden, dus dat is wel erg fijn. Moeilijk kiezen hoor als je een kleedje moet uitzoeken uit een rek. Heb nu wel lekker warm aan mn voetjes een hoogpolig kleed gepakt hahaha. Deze kan met een sopje gewoon schoongemaakt worden als het nodig is (handig met de beestjes) en zou wel goed te zuigen moeten zijn

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @bika ik vind een gyn meestal toch al bot.. bij Quinn gaf hij aan jah wordt een 10 ponder rond de 40 weken en liet mij anders doorlopen tot 42 weken.. wist ook niet wat ik hoorde.. Maar met 38 weken werd mijn bloeddruk hoger en werd ik alsnog ingeleid.. en toen was ie bijna 8 pond... ik ben ook benieuwd naar de gyn wat ik nu krijg... volgende week eerste afspraak..

9. Bika

Bika Niet meer actief

Heb je tot die tijd bij de vk gelopen dan? En waarom moet je nu op het laatst nog naar de gyn?

10 ponder pfff, dan ben je toch wel blij dat het 'maar' een 8 ponder is he.

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @bika werd met 32 weken toen overgenomen om eiwitten en bloeddruk al schommelde .. het is uiteindelijk nog een ks geworden, wat een super ervaring was..

Ik heb morgen mijn laatste vk afspraak en vanaf volgende week moet ik naar het ziekenhuis ivm ks van vorige keer.. Maar ander ziekenhuis omdat we verhuisd zijn..

11. angel229

Moet zeggen die gyn die ik vast had was erg leuk, maar ook hier in Sittard lopen botte boeren rond. Er is er een die hoef ik echt niet meer, hoe kundig hij ook is, wat een .....

Wij hebben ook in de woonkamer een hoogpolig vloerkleed. Inderdaad heerlijk aan de voetjes, vooral straks in de winter! Wij hebben die twee jaar geleden in een opwelling gekocht (hadden ineens zin in een mini make over) maar nog geen seconde spijt van gehad. De nijnen vinden het heerlijk om erop te rennen, kunnen ze keihard scheuren!!

Net even een proefdruk van een geboortekaartje wat ik maanden geleden gemaakt heb besteld. We dachten er uit te zijn, maar toch niet.... En daarnaast, stel we kunnen geen mooie foto maken.

Poeh een 10 ponder!!! Dat is wel heel veel en dan ook nog doodleuk je door willen laten lopen tot 42 weken.

12. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @angel daarom hebben wij de vorige keer geen foto op geboortekaartje gehad.. maar goed ook aangezien Quinn een punthoofd had van de persweeen die ik had onderweg de OK..

Mannetje heeft em toen zelf ontworpen en dat gaat ie deze keer waarschijnlijk weer doen!

13. Bika

Bika Niet meer actief

@naiobi: ohja dan moet je sowieso he. Ga je dit keer wel gewoon bevallen?

@angel: is met jullie nijnen goed schoon te houden ook? zal zo eens een foto uploaden van hoe het is geworden.

14. angel229

@Bika: Ja, is goed schoon te houden. Hun kooien staan nu sowieso in de keuken. Maar een kooi heeft er ook wel eens bij gestaan. Goed stofzuigen. Verder zijn ze goed opgevoed want ik kom zo buiten hun poepbak geen keutels tegen (tenzij ze ze eruit gooien en dat gebeurt wel vaak). Eten ook niet aan meubels o.i.d.

15. Bika

Bika Niet meer actief

16. Bika

Bika Niet meer actief

Foto 2: met het oudje kleed nog lekker troepig op de achtergrond :p

17. Bika

Bika Niet meer actief

Kleden zijn tegen de beestjes, bank kleur kan je nog net zien en is ribstof. Hebben jullie gelijk idee hoe het zonder de kleden op de bank er uit ziet.

18. angel229

19. Bika

Bika Niet meer actief

Helemaal jouw post gemist, die kruiste met de foto's. Onze beestjes zijn ook goed zindelijk. Merkte toen ze net aan de plaspillen zaten dat ze even wat meer lieten lopen, maar daar zijn ze nu ook aan gewend en gaan netjes terug de kooi in als ze iets moeten. Man is bijna thuis, kan ik ontdekken wat hij er van vindt!

20. angel229

Ik ben wel eens hard uitgelachen toen ik tegen iemand zei dat ze zindelijk waren. Ieyore is vorig jaar eens 's nachts uit zijn kooi ontsnapt. Zelfs toen was er nergens wat te vinden! Hij heeft alleen de hele nacht heel veel plezier gehad. Moet kunnen :D.

Ik vind het heel leuk uitzien. Tafel hebben wij zelfde kleur en de rest van de meubels in die kleur. Accessoires zijn rood en vloerkleed ook. Erg vrolijk (past bij mij).

Deel Deze Pagina