2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thanx voor de toelichting! Ik dacht, ik vraag het effe, nu is het allemaal nog vers:p. Weet ook wel dat het bij iedereen anders kan zijn, maar goed, dan weet je een beetje wat je kunt verwachten (of niet...):(;)

Zo, ik kruip nu lekker op de bank met een Nicci French dvdtje.... Hoop dat ik misschien nog een uurtje kan slapen.

Heb voor straks een kilo gehakt uit de vriezer gehaald, maar eerlijk gezegd nog geen idee wat ik verder ga koken... Iemand suggesties??? Niet te ingewikkeld a.u.b...:D;)

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Onze nijn had/heeft last van gas. Gelukkig op tijd aan de bel getrokken. Hebben nu pasta gekregen die we in zijn mondje moeten doen 3x per dag en dan moet het met 1.5 dag beter gaan. Verder mag hij hoofdzakelijk hooi hebben en een beetje brokken. Merkt ook echt dat hij buikpijn heeft.

3. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    ohooo je beledigd me hihi.

Ik heb echt vuurrood haar haha, en dat helemaal van mezelf :p
    maar ik heb een donkere papa dus ook geen hagelwitte huid hihi.

maar of de kinders rood zijn, geen idee, bij vriendlief geen rode in de familie.

4. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    buddytje, fijn dat je thuis mag blijven.

WBT haarkleur, Het een is recessief en het ander weer dominant. Rood haar is recessief en komt dus enkel tot uiting als beide ouders een rood gen in zich hebben. Zo werkt het ook met krullen/stijl haar en andere kleuren.

ik heb dus 2 recessieve genen voor rood haar, mijn moeder ook 2 (is rood) en mijn vader heeft een dominant zwart gen en een recessief rood gen (is zwartharig)

verder en heeeeeeeel moeilijk verhaal want rosig of roodblond is weer een afzwakking van rood etc etc hihi.

5. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    vanmorgen extra rondje in ziekenhuis, belde voor info ivm mijn dikke voeten en ik moest langskomen.
    Het was allemaal top, hartfilmpje van beide goed, echo goed, urine goed en voor bloed wordt ik nog gebeld dat duurde zo lang hihi

6. angel229

Gelukkig dat alles goed was. Ze nemen geen extra risico's en maar goed ook. Die dikke voeten kunnen ook op zwangerschapsvergiftiging duiden.
    Moet echt zeggen dat het fijn is hoe je hier in Sittard geholpen word.

7. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    klopt daarom moest ik komen en ook bloedprikken enzo. bij een tweeling heb je toch al een verhoogde kans.

Maar ze moeten nog zeker een week blijven zitten! op woensdag 27 juli worden de nieuwe verloskamers en kraamkamers geopend hihi.

grote flatscreens op de kamers, een scherm bij je bed waarop je kunt internetten en de verloskamers waren enorm te spreken over de massagedouches hihi, daar wilde ze zelf wel onder haha

8. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Oei ik lees iets over de maat dus, ik heb helemaal niets in maat 50. misschien 1 t shirt. En aangezien ik de 40 weken niet
    vol maak is t misschien wel handig om nog wat te kopen? Heb geen idee ook of t een grote baby of normaal is. niet klein in ieder geval. Ik ga maar eens, om 3 uur moeten we in t ziekenhuis zijn. hopelijk zeggen ze me tijdens de echo wat t gewicht nu is.

Buddy fijn dat je naar huis mag :D

Patricia, fijn dat ze al uit de couveuse is. Dus morgen mag je zelf naar huis? Zonder haar helaas :( TOT dat ze goed drinkt of wat?

Angel: maar goed dat je bent geweest met je konijn, zo zie je maar wat instinct doet.

9. Bika

Bika Niet meer actief

Haha ja Sjulie sorry, kan er niets aan doen :p vind het nu eenmaal. Maar scheelt wel heel erg als je dus niet spierwit erbij bent, dan ziet het er al helemaal anders uit. Ben nu wel heel benieuwd hoe je er uit ziet, wil je niet je volledige buikfoto met hoofd pm-en toevallig? Wel leuk sowieso om te zien hoe jullie allemaal eruit zien. Weet het nu alleen van degenen die wel hun hoofd hebben laten zien en van Buddy hihi. Voor wie wil weten hoe ik er uit zie geldt dan natuurlijk ook dat je pm kan krijgen hoor!

Angel, fijn dat je op tijd met je nijn bij de da was, ik hoop dat hij snel opknapt! Met hoeveel dagen zou je effect moeten zien?

Loop ik te zeuren over de droger, blijkt de slang dicht te zitten en de klep naar buiten niet meer open te willen. Natuurlijk geeft hij die foutmelding nog steeds! Toen de monteur (en wij) laatste keer gecontroleerd hadden zat alles goed, maar heb het niet meer gecontroleerd sinds vrijdag en schijnbaar is er gisteren iets veranderd. Dus kijk even aan hoe het nu gaat en anders bel ik de monteur weer af hihi. Ontdekte het nu omdat ik het echt heerlijk (ben idioot weet het) vind om buiten met mn neus voor dat afvoerrooster te gaan staan, ruikt zoooooo lekker!!! maar dit keer kwam er dus geen warme lekkere lucht uit en hij stond toch echt aan.

Man is weer dienst lopen, dus heb weer de avond voor mezelf. Straks nog even weer wat spulletjes klaar zetten. Heb ook vast beschuitjes, muisjes en boter gekocht, dan hoeven we dat straks niet meer te doen. Blijft toch allemaal wel goed :D

Krijg ook net trouwkaartje van vrienden van ons binnen, op zich heel leuk kaartje, echt in hun eigen stijl! Had alleen zelf voor een foto waar we beide de camera (lachend?) in kijken gekozen denk ik. Maar het past echt helemaal bij hun de stijl hihi, hoop ook echt dat ik het haal om iig even een half uurtje naar de bruiloft (20 aug) te gaan.

10. angel229

Met anderhalve dag moeten we verbetering zien. Nu is het gewoon heel erg zielig. Je ziet dat hij pijn heeft. Ik denk dat als ik mijn moeder vertel wat het geintje kostte ze me voor gek verklaart, maar met je kinderen ga je ook naar de dokter als ze ziek zijn, dus ik vind met je huisdieren ook.

@kleertjes: Ik heb een paar setjes in maat 50, paar in 56, en al best veel in 62 en 68. Als het echt een heel klein kindje is, dan is er snel nog wat bijgehaald. En gelukkig heb ik moeder die heel goed weet wat ik leuk vind (en zelf ook smaak voor kleding heeft), dus die mag in dat geval helemaal los gaan (vind ze niet erg). Schoonmoeder moet ik dat niet laten doen. Die heeft daar echt geen kijk op!

Ik ben ook al iedere keer met en met de rollen beschuit en pakken muisjes aan het inslaan. En dan maar hopen dat ik mijn opa niet in de AH tegen het lijf loop.

Simple succes straks. Heb je een datum al in gedachte (hoeft niet te vertellen wanneer)?

Ik heb ook last van die ongi krampjes. Toch keek VK en gyn er gisteren niet raar van op. Geen slijmprop o.i.d. verloren. Wachten het maar rustig af.

11. Bika

Bika Niet meer actief

Ahum had dus weer een paar posts gemist, waarom zit dat niet in mijn hoofd om verder naar beneden te scrollen of een pagina verder te kijken hahahaha. Soms kom ik volgens mij net over alsof ik een iq van 90 heb ofzo.

Sjulie fijn dat alles goed was in het ziekenhuis en zal voor je duimen dat ze nog een weekje willen blijven zitten iig! Klinkt goed die kraamsuites!

12. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    ik zal is een christelijke foto van mijn haar zoeken

13. Bika

Bika Niet meer actief

Hihi doe dat maar, je moet er wel op je voordeligst uitzien natuurlijk ;)

14. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Poeh wat een dag vandaag. Erg dubbel, eerst de begrafenis en daarna de datum plannen van de keizersnede. Maar de datum is nu wel gepland :D Raar idee dat je nu al weet wanneer de geboortedatum wordt. Helaas hadden we niet veel keuze zelf, eigenlijk maar 2 opties, en bij de 2e waren mijn schoonouders al op vakantie dus voor de eerste gekozen dus vrij vroeg. Het zal in mijn 38ste week plaatsvinden. Daarna meteen door voor te bloed prikken en ik werd nog kort gescreend door een co assistent. De zenuwen beginnen nu wel langzaam toe te slaan. Het is nu echt nog maar kort, en ben er nog altijd als de dood voor. Maar goed, hopelijk gaat er nog een knop bij mij om en zie ik het als iets positiefs. Volgende week maandag weer terug op controle.

Bika: van jou weet ik geloof ik ook niet hoe je eruit ziet :p Vind het ook wel fijn een beeld erbij te hebben :p

Sjulie: met zo'n zwangerschap heb je ook recht op zo'n mooie nieuwe kraamsuite dus we gaan ervoor dat ze nog even blijven zitten.

15. Bika

Bika Niet meer actief

Raar idee lijkt me dat idd, maar wel een fijne. Je weet nu wel wanneer je alles echt helemaal klaar moet hebben en wanneer je thuis komt met je kleintje :D

Ik zal even een foto zoeken (of maken) en je die toesturen Simple!

16. Bika

Bika Niet meer actief

Zo heb een gevonden, heb je linkje gestuurd!

17. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Nou meiden heb goed nieuws onze kleine meid is goed gedraaid, ze kan nog wel terug draaien maar denk en hoop van niet... Maar ik word als mijn bmm rijp is met 38 weken ingeleid!! Dus over iets meer dan twee weekjes hebben we ons kleine meisje in onze armen!! Ik ben zooooo blij:)

Als het goed is simple bevallen we dus in de zelfde week.... Of terwijl beide kz als die van ons alsnog draait en anders ik normaal jij kz...

18. angel229

Spannend dames!! Nog een twee weekjes tot jullie kindjes er zijn... Ik hoop dat ons kindje zich dan ook langzaam aandient.

Wij zijn net nog een keer naar de dierenarts geweest. Ging niet beter met Nala. Hebben nu dwangvoer en pijnstillers mee gekregen. Hij heeft net een half uur bij mij op mijn buik gelegen onder 2 twee handdoeken, trillend van de kou. Inmiddels begint er weer wat leven in te komen. Vanaf morgen moeten we hem Olvarit groentehapje met wortel geven. Ik was gelukkig zo slim geweest om die al in te slaan. De mensen in de winkel zullen wel gedacht hebben..... Ga vannacht dus maar oefenen met tussendoor opstaan en hooithee met een spuitje geven.
    Wel topservice van de dierenarts. We hebben voor de pijnstilling en het dwangvoer niks hoeven betalen. Zijn ooit nog eens terug moeten gaan en toen ook niks hoeven betalen. Echt netjes!

@Simple: Hoop dat die knop inderdaad nog om gaat. Zal vast wel. Jij weet nu al wanneer jullie kindje er is. Lijkt me ook wel een fijn idee. Geniet nog maar even van je buik en van de schopjes.

19. Bika

Bika Niet meer actief

Fijn Danielle!!

Je hebt je handen er dus goed vol aan vannacht Angel. Zorg maar goed voor Nala, ik zal duimen dat het morgen al een heel stuk beter is met hem.

20. angel229

Tsja eigenlijk al de hele dag. Maar wil het beste voor het beestje. Dus het maakt ons allemaal niet uit. Hij heeft net wat dwangvoer op en meteen terug in zijn kooi begon hij op wat hooi te knabbelen!!! Ik denk wel dat het morgen beter gaat. Hij vind het in ieder geval heerlijk om vertroeteld te worden en het heet wel dwangvoeren, maar hij laat het prima toe.
    @Bika: Jij hebt ook zoveel voor je beestjes over ;)

Deel Deze Pagina