Bij ons ook kaartje2go. Ik bestel er 100 en heb er ongeveer 88 nodig in eerste instantie. Ben benieuwd, Angel, naar wat jullie hebben gekozen. Vond het erg leuke kaartjes op die site. Misschien eens een fotootje hier plaatsen als de baby geboren is...?
Nou weer even een berichtje van mij. Wij zijn net weer terug uit het ziekenhuis. Had de baby eigenlijk alweer de hele middag niet gevoeld. Tegen 18.00 uur (eigenlijk al eerder want had ook nog liggen slapen) ben ik heel rustig gaan liggen. Om 19.00 uur had ik nog niks gevoeld. Dus de angelsound gehaald en hebben we een hele tijd geluisterd en zitten tellen. Steeds zakte de hartslag tot onder de 100 weg. Dus na 15 minuten besloten de verloskundige te bellen. Die zaten net over mij te overleggen (overdracht van de een naar de ander). Eigenlijk hadden ze al zowat van dat klopt niet en word het niet eens langzaam tijd dat ze gaan inleiden. Zij vonden dat het al veel te lang sluimert en nu geen leven voelen en dan dat steeds zakken van de hartslag, wat dus vrijdag duidelijk op CTG te zien was, klopt in hun ogen niet. Binnen no time was de VK die dienst had ook bij ons. Zij geluisterd, we hebben lang geluisterd maar het klonk gelukkig gewoon goed. Maar ze zegt ook, je bent geen leek op dit gebied, dus ik ga overleggen en anders moeten ze je maar een nacht opnemen en morgen verder kijken en misschien toch maar inleiden. Ze bracht dat vrij voorzichtig. Ik haar verteld dat ik eerder geen inleiding wilde, maar dat het zo gewoon niet meer kan. Dus als het moet, dan doen ze het maar. Zij gebeld. Nou ze werd serieus (ik kon meeluisteren) uitgelachen door de arts ass! Bij voorbaat al: opname NEE doen we niet! Ze wilden me eigenlijk niet eens laten komen. Zij had zowat ik heb hier wel met een ongeruste moeder te maken die dit dus niet verzint. Nou uiteindelijk mocht ik dan toch komen, ze had me al gewaarschuwd op mijn strepen te staan (nu ben ik niet de brutaalste en man ook niet). Gezien die bitchy arts ass zag ik er vreselijk tegen op om te gaan, stond te trillen op mijn benen. Gelukkig heel fijn gesprek met de VK gehad. Echt lieve meid is dat!! Eerst CTG gemaakt, zag er goed uit, er waren bewegingen op te zien, maar ik voelde ze niet.... Toen echo, die werd door andere arts ass gemaakt. Ik al blij, VK had al gezegd om 21.00 uur is wisseling van de dienst dus zij adviseerde ook om rustig naar zh te gaan. Vruchtwater was voldoende aanwezig, hartje klopte uiteraard ook, maar wat ze ook deed, er zat geen beweging in. Ze heeft zitten duwen met de echokop maar niks. Aan de hand van CTG geen foetale nood, dus doen ze niks. Daar lig je dan met je goed fatsoen, heb heel duidelijk laten merken dat ik het dus helemaal niks vond zo de nacht in te moeten. Maar een nacht observatie was no issue. Ook op de vraag als kindje nu niet gaat bewegen vanavond wat moeten we dan doen??? Dat wist ze niet. Nog een aantal andere vragen: wist ze ook geen antwoord op.... Dus afgescheept naar huis. Man vroeg wel nog of ik niet met broer van baas kon bellen (die is gyn in ander zh) maar gezien het tijdstip en ik ook niet weet of mijn baas dienst heeft op HAP besloten dat nu niet te doen. Dat is eventueel wel voor morgen een optie mocht ik in Sittard weer zo afgescheept worden. Heb wel bij thuiskomst de VK gebeld. Mijn verhaal gedaan. Morgen moet ik wel voor CTG en een meting van de doorstroming van de navelstreng. Zij gaat op de tijd dat ik die echo heb de gynaecoloog bellen (Simple ik ben blij dat ik weet wanneer jij je KS hebt, daardoor weten we nu ook dat we hem waarschijnlijk zelf te spreken krijgen). Ze wil nu niet meer met arts ass overleggen en ze wil toch pleiten om zo snel mogelijk in te leiden. En ervoor zorgen dat we niet meer afgescheept worden! Bika heeft mijn mobiele nummer. Mocht het nodig zijn dan hou ik haar op de hoogte en dan kan zij het naar jullie overbrengen. @Karen: Ik ben ook wel benieuwd naar jullie kaartje! Wij hebben een standaard kaartje van de website, maar heb er zelf binnenin nog dingen aan veranderd. Ik zal zeker tegen die tijd een foto plaatsen.
Wat fijn dat ze thuis is!!! Heerlijk genieten van jullie gezinnetje . Logisch dat jullie het even rustig aan doen! Geniet er lekker van!
@Bika: Jeetje, bij jou ook al zo'n ellende, lees ik net. Ook voor jou veel sterkte en hopelijk komt het allemaal goed en voel je je snel weer kiplekker!
Ikzelf breng morgen mijn drie kindjes naar het kamp (samen met man natuurlijk). Ik kruip nu maar eens in mijn bedje, zij het met een heel klein hartje. Ik zal hen toch wel missen... Het is echt de eerste keer in twaalf jaar tijd dat we helemaal kinderloos zijn (en vooral over mijn kleinste ga ik me toch wel zorgen maken, vrees ik. Hopelijk krijgt ze geen heimwee).
Hoi Dames, Wat leuk om jullie ervaringen te lezen omdat we allemaal in dezelfde periode van onze zwangerschap zitten! Ik heb daarom ook even een vraagje; Ik ben vandaag 36weken zwanger en sinds 3dagen voel ik de kleine steeds minder/zachter.. Herkennen jullie dit?? Ik denk dat het komt omdat ze steeds minder ruimte heeft.. Ene kant maak ik me ietsje zorgen, maar als ik dan weer rustig zit of lig voel ik haar weer.. Gister toch even de AngelSound erbij gepakt, en dat klonk prima! Maar ben benieuwd of jullie dit herkennen..?
Ik kan er heel simpel in zijn (weet niet hoe je kindje anders is) VK bellen!! Zeker als je je daarbij ongerust maakt. Zoals je in mijn verhaal kan lezen neemt mijn vk dit heel serieus op, de arts ass in zh hier helaas minder! Hier is vandaag weer een dag ziekenhuis en ik hoop dat we vandaag meer succes gaan hebben.
Ja ukiepukie hier ook zo maar dan denk ik voel haar weer ff niet en dan is ze er ineens weer! Angel wat een verhaal! Ik hoop dat ze gauw wat gaan doen voor jouw! Karin succes met weg brengen van je kids!! Hier weinig te melden, heb momenteel veel honger.... Maar ook last van darmen, veel lucht... Begin een beetje de zenuwen te krijgen voor vrijdag.... En het is pas maandag!! Dat wordt nog wat deze week manlief heeft ook al de zenuwen... Dus ook niet echt te genieten... Dus echt gezellig is het hier niet maar ja hij is nu werken dus we zullen wel zien straks
En angel echt heel veel succes vandaag! En hoop echt dat ze wat voor je kunnen doen! We horen het wel!
Hier heeft man ook wel wat last van zenuwen. Al eigenlijk sinds dat het vrijdag zo rommelt. Heb vannacht nog gehoopt dat de vliezen zouden breken, maar helaas.... Mijn man word overigens van de zenuwen heel erg grappig. Leer een kant van hem kennen die ik eigenlijk niet kende, maar wel heel leuk is. Hij zorgt er tenminste voor dat ik af en toe eens heerlijk kan lachen! Wij bedachten ons overigens net dat, en de vk is daarvan op de hoogte, dat mijn oma bij een voldragen termijn een doodgeboren kindje heeft gehad. Denk dat de vk daardoor nog eens extra op haar strepen staat. Gisteren hebben we daar helemaal niet bij stil gestaan, waren met ons zelf bezig. Vandaag gaan we dat wel nog even meenemen bij de gyn. We weten natuurlijk van 50 jaar geleden geen doodsoorzaak, maar dit hoeft zich niet te herhalen. Daarnaast zou mijn oma dat nu helemaal niet meer kunnen verwerken! Simple denk dat we bij deze gyn wel wat geregeld kunnen krijgen. Dus gaan straks maar met goed vertrouwen weer naar het zh.
Hier ook ukkepukkie, maar hier wordt het ook niet als normaal gezien. Ctg's waren gelukkig goed, dus dat soort momenten zijn gewoon vreemd. Gelukkig is hij nu weer actief pfff Succes straks Angel, ik hoor het wel!
@angel229: Meis, meis, wat een avontuur weer. Ook bij jou dan maar het advies; ze allemaal een schop onder de reet geven!!!:x Veel sterkte/succes straks, ik hoop echt voor je dat ze je niet meer zo lang rond laten lopen in deze toestand. @simple; nog 2 nachies, of nie????? Spannend!!! Hoe zijn jullie er onder, zo de laatste paar dagen met zijn tweetjes?
@Angel wat een verhaal weer, echt op je strepen staan hoor! Sterkte vandaag. @Ukkepukkie ik blijf die kleine wel goed voelen, ook omdat ze wat achter loopt in groei heeft ze nog genoeg ruimte. Maar het schijnt rond deze termijn wel te kunnen dat je ze minder/anders voelt bewegen, maar als je het niet vertrouwt bellen.
Heb net even met mijn collega gebeld, die is in het zelfde zh bevallen met 37 weken (KS). Even gevraagd wat bij haar de reden was, ze doen het dus wel! Was zelfs gepland. Zij zei ook, sta op je strepen! En dat gaan we straks ook doen. Voor mijn gevoel klopt het gewoon niet wat ik voel, met alles wat afgelopen dagen gebeurd is. Nog ongeveer half uur, dan kunnen we gelukkig gaan.
Bedankt voor jullie reactie's!! Vanmorgen lekker lang in bed blijven hangen en zag de kleine soms helemaal bewegen dat me buik net een golvenbad was, dus dat deed me wel even goed. Ik kijk vandaag aan, als ik er nou vandaag en vanavond weer zo rustig vind ga ik de vk bellen.. ANGEL: Heel veel succes vandaag!! Spannend allemaal zeg!