2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

14.00 gesprek gyn! Wel andere dan Simple. Maar volgens vk schappelijke man. Ben benieuwd.

2. Bika

Bika Niet meer actief

Moet je je nog wel om half 12 in zh melden?

3. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ah succes Angel: heb je geen naam van gyn? Ben benieuwd wat ze gaan doen, hoop op t beste.
    Ik ga nu gauw even bloedprikken in z-huis, had vertraging :p

Kabouter klus, ja nog 2 dagen. Ben er heel blij om, vooral als ik deze verhalen hoor. Maar nog altijd doodsbang voor die KS hoor :p Maar ja als ik deze verhalen weer hoor, vind ik mezelf echt een aanstelster. Ik kan er blij om zijn dat nu iets wordt gedaan terwijl ik me nog zo goed voel enz.

Bika hoe is het met jou vandaag?

Kabouter klus: hoe is het met jou eigenlijk?

4. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Simple voor jouw ook nog maar paar daagjes, nog geen zenuwen? Hier begint het toch aardig te kriebelen:) en ik moet nog twee daagjes langer wachten dan jij!

We doen het deze week maar rustig aan... Dalijk naar sm en daarna misschien nog ff naar de winkel...
    Ben een beetje aan huis gebonden want mijn jongste heeft zijn voetje in het gips:( dat er donderdagavond pas vanaf gaat! En dan wordt het op nieuw beoordeelt en dan hoop ik dat hij geen gips meer hoeft....Want is nu toch niet zo handig...

Nou ja we doen het er maar mee!

5. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Danielle, Ja voor jou is het idd ook erg spannend. Nog maar 4 daagjes :) Bij mij kriebelt het heel erg. Net gaan bloedprikken en toen bedacht ik me de eerstvolgende keer dat ik hier kom is het om als mama naar huis te gaan. Bizar. Mijn zenuwen beginnen nu erg toe te slaan hoor, denk dat ik morgen helemaal niet te genieten ben haha. Ik wil morgen ook niemand zien denk ik. Denk dat ze dan wel iets gaan vermoeden. Ik doe vandaag en morgen ook heel rustig aan hoor. Heb een briefje gemaakt wat ik nog allemaal wil doen in die 2 dagen en wat vriendlief nog moet doen in die 2 dagen :p En de rest laat ik voor wat het is. Ga niet meer op visite ofzoiets, ik blijf nu aan huis gekluisterd haha. Heb net voor het eerst een ritje gemaakt in onze nieuwe auto, en tevens dus ook de laatste keer de komende 6 weken.
    Voor jou is het super spannend he, zie dat je 2 zoons hebt, dus nu een meisje. Super zeg :D

6. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Angel: is Aardenburg er wel nog, omdat je een andere gyn krijgt. Neem aan dat je VK voor hem heeft gevraagd?

7. Bika

Bika Niet meer actief

Simple, ik voel me vandaag nog steeds hetzelfde. Wel opgelucht dat die waardes dus niet dramatisch zijn. Hadden ze me best eerder mogen vertellen hahaha. Had wat stress gescheeld.

Net weer lekker geslapen, vannacht ook al. Slaap zo wel lekker bij iig! maar ja wakker zijn met hoodpijn waar niets tegen helpt is ook gewoon niets.

Vandaag nog weer even 46 euro bespaard. Hadden vorige week grasmaaier gekocht, was hard nodig. Nu was hij deze week bij de praxis zo ontzettend veel goedkoper dat we hem daar hebben gekocht, die in de doos van die andere gedaan en terug gebracht. Niet helemaal even netjes haha, maar uiteindelijk scheelt het in totaal dus 46 euro zo! Vond ik wel de moeite waard.

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Bika zou ik ook gedaan hebben met die maaier, scheelt toch geld!

9. angel229

@Simple: Aardenburg had vrij. Morgen is hij er wel. Heb hem volgende week di zelf!

10. angel229

Controle gehad, kleine verrekkeling is het. Hele tijd rustig zijn en dan tijdens CTG de clown uithangen. Hebben we wat aan. Maar alles was dus goed. Veel te vroeg om in te leiden volgens de gynaecoloog (was dr. Haest). Echo ook goed, doorstroming navelstreng was goed alleen placenta zag er wat oud uit. Zou ik dan toch zoals volgens mijn eigen berekening al 38 weken zijn? Buik was netjes, groei goed dus daarvoor ook geen reden om in te leiden.
    Moet nu wel daar onder controle blijven. Volgende week weer dr. Aardenburg, gelukkig is toch een prettiger iemand. Er is in ieder geval duidelijk gezegd dat ik niet overtijd hoef te lopen. Dus nog iets meer dan 2.5 week. Is wel nog lang, maar geeft iets meer moed. En ik moet 3x per week naar het ziekenhuis voor een CTG.

11. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Bika: Fijn dat je wel zo goed kan bijslapen, de energie heb je dadelijk hard genoeg nodig.
    Dat met die grasmaaier zou ook iets voor ons kunnen zijn. Die krengen zijn al duur genoeg :D Wij moeten er ook nog eentje.

Angel: Fijn dat alles goed was. Ben benieuwd of het zich dan meldt vanzelf een deze dagen. Wel fijn te weten dat je niet over de 40 weken hoeft te lopen idd.
    Ah dus aardenburg had vandaag vrij ipv morgen. Zolang hij er woensdag maar is :p Dus volgende week is hij er zelf ook gewoon, heeft hij dan geen vader schaps verlof van 2 dagen?

Over vaderschapsverlof gesproken, vriendlief heeft volgens de CAO maar 1 dag vrij. Hierop kun je echt niet de bevalling bijwonen en je kind aangeven. Vind het belachelijk maar ja. Hij heeft toch 3 weken vrij, daar niet van maar t kost hem toch weer uren.

12. angel229

Ik hoop voor jou dat hij zelf die KS doet!!! Is gewoon de prettigste arts daar.
    Is de bevalling zelf niet calamiteiten verlof? Moet je eens heel goed nakijken. Maar 1 dag vind ik erg weinig! Denk niet dat hij woensdagmiddag/avond zijn hoofd ernaar heeft staan om de kleine aan te geven. Dan zal hij er ook voor jou willen zijn.

We gaan vanavond even ananas halen. Man had gelezen dat daar net zoveel kinine (werkt wee-opwekkend) in zit als 10 flessen tonic/bitterlemon. We gaan gewoon verder met proberen. Hij zei ook al, misschien moet je toch maar eens op een dienblad van de trap af glijden :p. Nu maar eens een stukje lopen. Schijnt ook wel te helpen. Tijdens CTG had ik weeën sommige pijnlijk en volgens man zat er toch wel een regelmaat in.

13. Bika

Bika Niet meer actief

Simple,

het aangeven valt onder bijzonder en calamiteiten verlof. Dus dat gaat niet van het bevallingsverlof af. En weet je zeker dat de CAO maar 1 dag geeft, het is dacht ik namelijk wettelijk geregeld dat het minimaal 2 dagen is en de CAO mag daar alleen in naar boven afwijken.

Grasmaaier: Bosch Rotex 34 met gratis trimmer voor 119 euro nu bij de Praxis. Ding doet het zelfs met nat gras geweldig hahaha. Ben er helemaal blij mee, zelfs mij met mn dikke buik lukt het nu heel makkelijk om gras te maaien :D

Angel op jou reageer ik wel ff via msn straks, is toch makkelijker

14. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Dit is het stukje uit de CAO

Met uitsluiting van het bepaalde in het derde en vierde lid van artikel 7:629 van het
    Burgerlijk Wetboek wordt bij verzuim, voor zover dit binnen de dagelijkse werktijd
    noodzakelijk is, met doorbetaling van salaris in de hierna te noemen gevallen en over de
    daarbij vermelde duur vrijaf gegeven:
    a. over vier dagen aaneengesloten bij:
    - overlijden van de levenspartner, een inwonend kind of pleegkind;
    b. over twee dagen aaneengesloten bij:
    - huwelijk of geregistreerd partnerschap van de werknemer;
    c. over één dag bij:
    - bevalling van de levenspartner;
    - adoptie door de werknemer;

15. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Angel je moet wel het hart van de ananas eten want daar zit de kinine in!
    Fijn iig dat alles goed was angel!! En goed dat je daar nu onder controle blijft:)!

Simple kan me voorstellen dat je niemand wilt zien en vooral als niemand weet dat je nu woensdag gaat bevallen ;)
    En tja die zenuwen wel vervelend maja horen er wel bij...

Bika lachuh met die grasmaaier!! Wel herkenbaar zouden wij hier ook gedaan hebben....

Onze jongste zit iig nog tot donderdag in het gips en dan maar afwachten wat er donderdag uitkomt... Pfff net nu hè! Nou ja hij kan er ook niets aan doen:(

16. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hooiiiii

Ik ben 26 augustus uitgerekend! dus ik voeg me ook maar toe bij dit cluppie als er nog een plekje is?:p haha maar ik krijg dit keer een geplande keizersnede omdat ik maar weinig kan heb om het op de normale manier te doen volgende de gyn. Morgen krijg ik te horen wanneer ons kereltje geboren gaat worden.

Heb bij de 1e een Spoed keizersnede gehad,bleef op 4 cm hangen na het inleiden en was 10 dagen overtijd pfff haha de kleine lag verkeerd in het geboortekanaal.

Nu ik een geplande keizersnede krijg vindt ik het toch wel eng allemaal terwijl ik al een ks heb gehad. maar dat was toch anders omdat het spoed was dus allemaal niet echt mee gekregen.

Moet echt even omschakelen omdat de VK de hele tijd heeft gezegd dat ik gewoon normaal kan bevallen als de baby goed ligt en dat ligt hij ook en de vorige week de 1e keer bij de Gyn was het gelijk wat wil je? een normale bevalling of een keizersnede? ik huh? mag ik kiezen dan? ja zegt ie het percentage dat je normaal gaat bevallen ligt toch wel wat lager als je al een ks hebt gehad en je vorige bevalling was geen pretje en met het oog op het litteken zou ik kiezen voor een KS.

Dus tja me nu geestelijk aan het voorbereiden op een KS spannend allemaal!

Liefs

17. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Pinky spannend, welkom. Een lotgenootje. Hier ook a.s. woensdag een geplande KS.

Danielle: hoe oud is je jongste? Wat was er gebeurd dat ie in t gips moest?

18. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Spannend zeg! wat is de reden dat je een geplande ks krijgt? Fijn dat je deze al met 38 weken krijgt! Ik hoop zelf ook dat ik hem met 2 weken kan krijgen want dan ben ik er maar weer vanaf anders zit je er weken tegen aan te hikken dus ik zeg morgen ook ik wil het zodra het kan want ik wil niet nog weken in de spanning zitten houdt gewoon niet van operaties bah! maja wie wel haha

19. Bika

Bika Niet meer actief

Oh we hebben echt zo iets doms gedaan he!! Stelletje computer-nerds bij elkaar die de boel verkl... je weet wel wat hahahaha

We hadden de Wii gesoftmod. Deed prima. Maar we dachten laten we eens nieuwe versie erop gooien, alles lekker vers. Hebben we Homebrew eraf gegooid omdat die toch ook opnieuw geinstalleerd zou worden. Blijkt dat je met deze versie Homebrew niet meer op kan zetten zonder een spel en die spellen die hebben we dus niet en geen zin om daar 50 euro voor te betalen :p

20. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ik hou ook absoluut niet van operaties. Ik denk niemand :p
    Die van mij is een stuitligger en kon niet gedraaid worden. Een stuitbevalling is bij mij niet mogelijk. Dus voila, ik ben gezegend met een KS. Ja het mocht vanaf 38 weken, en ze hadden net plek 1 dag voor mijn 38 weken. Hoop voor je dat je ook met 38 weken mag.

Deel Deze Pagina