2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    zo zie je maar; ik denk dat er bij onze mannekes toch meer in het koppie omgaat dan dat ze zelf in de gaten hebben of toe willen geven...:) Ik vind dat wel schattig.
    Als ik's nachts ook maar een beetje te lang naar zijn zin op de bedrand effe zit uit te puffen van de gang naar hettoilet ofzo, dan hoor ik al achter me: "Gaat het nog?";)

He meissie, geniet vanmiddag nog effe lekker samen, als dat gaat lukken, en heeeeeel veel succes morgen!:D

2. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Kabouter klus: zo erg is het hier niet 's nachts. Hij slaapt namelijk overal door heen haha.

Ik ben weg, we gaan nu naar de camping in Belgie. Is gelukkig wel maar 25 minuutjes rijden anders had ik het niet meer gedaan. Misschien wel even goed, die afleiding. Vanavond dan uit eten en dan is het alweer avond. Zie wel enorm op tegen het nuchter blijven, maar ja t moet toch.
    Dus vanavond om 11 uur nog maar iets kleins eten en dan voorlopig niets meer eten/drinken. :(

Fijne middag allemaal...

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier is man ook al dagen super onrustig. Ik denk dat hij in zijn hoofd al 1000X bij de bevalling is geweest. Hij is al van vrijdag passifloradruppels aan het nemen. Heb ook nog paar oxazepammetjes liggen maar die durft hij nu niet te nemen. Stel je voor dat hij helemaal versufd met me naar het zh moet!

Ik had mijn moeder gemaild. Ik was zelf ook zo'n eigenwijs kind wat maar niet wilde komen. Zij had verplichte bedrust. Wat zijn wij dan nu gezegend met computer en internet! Toen ik 26 jaar geleden geboren ben, had je een boek en een tijdschift en misschien een videoband (die gigaduur waren) en dat was het. Nu als je pc zat bent, dan zet je een dvd op (wij hebben ook nog eens de luxe dat naast onze tv een pc staat met tig series, dvd's doen wij niet meer aan). Heb ik geen zin in de ene serie, dan kijk ik een andere. Echte verveling ken ik eigenlijk niet zo.

Wilde vanmiddag naar mijn oma, maar schoonzus belde. Die had geen zin meer om te werken. Werkt vanuit thuis en dan doet ze morgen nog 2 uur werken op haar vrije dag. Ga even mee boodschapjes doen. Dit keer maar een andere kleinere AH. En na het winkelen moet man maar alles in/opruimen.

4. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant

5. Bika

Bika Niet meer actief

Ok eindelijk bijgelezen, wat kunnen jullie kletsen in een paar uurtjes!!

Simple: Er worden vrij regelmatig medicijnen voorgeschreven waarvan in de bijsluiter staat dat het wordt ontraden. Vaak hebben de artsen die het voorschrijven al veel ervaring met het middel bij zwangeren terwijl de fabrikant er geen of niet genoeg onderzoek naar heeft gedaan en het dus niet in de bijsluiter mag zeggen (jaja leerde zelf ook nog wat van bij een farmaceutisch bedrijf werken ;))
    Gebruik er zelf ook een paar en had daar ook heel wat twijfels bij. Om jezelf gerust te stellen zou ik iig het ziekenhuis even nog bellen voor je het neemt en even navragen.

Wat man er over zegt:
    Je moet even de verloskamers bellen en hun mening vragen. Hij vind het vreemd dat je Zantac voorgeschreven krijgt voor misselijkheid en je gyn kan hier een duidelijk antwoord over geven.

Hihi ik begin steeds meer zoals hem te denken zeg merk ik, maar goed we praten ook ontzettend veel over medische zaken en hoe dat aangepakt wordt e.d. hier thuis.

Ok nu hoe het hier is gegaan:
    Heb 3,5 uur voor niets in het zh gezeten. De ctg deed raar en pikte soms de baby op, soms mij en soms helemaal niets. Bloeddruk schommelde heel erg, laagste was bovendruk van 82 en onder 52, hoogste boven 111 en onder 68. Allemaal heel netjes dus.

Urine waardes waren weer licht gestegen tot 0,5 gram. Nog niets ernstigs dus. Vrijdag weer op gewone controle.
    Mag zo Paracod ophalen, eens even kijken of dat helpt tegen de hoofdpijn.

En heb t bloedheet, want ik wou weten hoe de stoomreiniger het op de vloer deed :p

6. angel229

Ik vond het ook al vreemd, aangezien naar mijn mening dit ook voor maagzuur is. Misschien is er wel een hele goede reden voor. Zou eerder verwachten dat er iets van primperan/zofran o.i.d. gegeven word (in hoeverre dit in de zw schap mag.

Gelukkig niet veel geks aan de hand. Hoop dat de paracod helpt (wist niet dat je dat mag hebben!).

Slimpie, ik haal het niet in mijn hoofd om nu de stoomreiniger te gebruiken. Hoewel boodschappen doen ook wel heel warm was. Hoopte nog dat ik zo zou schrikken aan de kassa van de prijs dat de vliezen braken, maar helaas.... Daar kan meneer Albert Heijn ook niet bij helpen :p:p:p Heb wel de voorraad bitter lemon en tonic opgekocht bij de lidl :p. Arme schoonzus die sjouwen met 12 flessen :D.

7. Bika

Bika Niet meer actief

Hahaha ja was niet meest slimme actie, maar mn vloer is schoon :D

Primperan vind man ook logisch, maar hij weet niet hoe die zit in zwangerschap

8. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dit heb ik voor mijn beestjes in de huis-apotheek zitten (nijnen en caafs):D

9. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oeh, zie net mijn banner; 37 weken vandaag, joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mag thuis!!!!!!!!!!!

(Hebben wel Zh-bevalling aangegeven, maar goed, si toch weer een magische grens he?!):D

10. angel229

Het idee dat als het moet je thuis mag bevallen of dat je je bedenkt is wel prettig. Vond het ook weer een magische grens.
    Na alles wat gebeurd is, gaan wij lekker naar het zh!!!

11. Bika

Bika Niet meer actief

Het is een leuke keuze ja hahaha, als je hem hebt :p mag niet zelfs al zou ik 40 weken zijn :p

12. Bika

Bika Niet meer actief

Heeft een van jullie maat 38 toevallig en draagt graag jasjes?

13. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hoi Dames!!

Weer terug van de GYN! 15 augustus gaat ons 2e wondertje dan gehaald worden:D jeetje dat is over 13 dagen al!
    Vindt het echt heel spannend en eng! ook al heb ik al een KS gehad je begint er toch over na te denken...

Maandag naar de anesthesist! wat moet je daar eigenlijk doen?

En dan dinsdag laatste controle bij de Gyn.

Pffff ben nu al zenuwachtig!

14. Bika

Bika Niet meer actief

Jasje is voor Angel :D

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    hm maat 38 is al wat langer geleden.

Mooie datum 15 augutus Pinky.

Hier bij vk geweest, alles goed, ligt mooi vast in het bekken.

16. Bika

Bika Niet meer actief

Mooi Natas!

15 aug is mooie datum, maar 11 aug nog mooier hoor!! hahaha ok ik ben bevooroordeeld en hoop met heel mn hart dat hij niet 11 aug wordt geboren, zou ik sneu vinden :p

oops drukte weer eens al op knopje, dus edit:

wil ook wel 15 augustus haha, fijn dat je het nu weet Pinky!

17. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo,

Pinky fijn dat je nu een datum weet. Mijn gesprek met de anesthesist stelde niet veel voor. Eerst had ik nog een afspraak bij de verpleegkundige, en die zei me wat ik allemaal niet mocht erna enz. En de anesthesist zelf, tja uhm... niets wat is blijven hangen in ieder geval. Wel of je ergens allergisch voor bent enz, ik moest een vragen lijst invullen. Maar verder eigenlijk niets. Hij heeft me wel laten zien hoe de ruggenprik wordt gezet dmv de naald wat erin gaat. Maar ja dat had ik eigenlijk liever niet gezien :p

Hier terug van de camping en van uiteten en daarna nog ijsje gaan eten. Nu thuis en nog een hoop te doen. Nu komt pas mijn nesteldrang en zo lang heb ik niet meer :O :p Hopelijk krijg ik alles nog af.

Van 1 ding baal ik wel ontzettend, heb iets besteld bij iemand om te maken, een dekentje voor in de wagen en een hoesje voor om het matrasje in de kinderwagen. Ze had het afgelopen vrijdag op de post gedaan en heb het nog altijd niet binnen grrrr. Heb haar 2 keer gemaild of ze me de track en trace kan doorgeven, nog niet gebeurd. Terwijl ze wel een bedrijfje heeft hierin en heb al eerder bij haar besteld en toen ging het goed. Maar nu kan ik het niet erbij hebben. Ik gebruik het toch de eerste tijd niet, maar wil het gewoon in huis hebben en gewassen hebben en al. :( Maar ja.

Bedankt voor je antwoord bika. Ik heb niet meer gebeld, zie het nu pas. Ik bedenk me wel even of ik het wel inneem nog. Ik baal er echt ontzettend van dat ik nuchter moet zijn/blijven, dat wordt echt moeilijk voor mij. Daar wordt ik ook misselijk van :( Maar ja, het is niet anders.
    Denk dat het voor mij vannacht een dvd marathon wordt, heb er nog 2 liggen die ik kan kijken, denk echt niet dat ik kan slapen. T besef begint nu langzaam te komen. Ook het vreselijke enthousiasme hoor, ben echt reuze benieuwd naar ons kleintje. Maar eerst nog even een dik uur afzien met de OK. Pff.....

18. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hier net nog ruzie gehad met vriendlief :( Dat bevordert niet mijn zenuwen en angst :'( Ik ga zo maar proberen te slapen en hopen dat het morgen gekalmeerd is.
    Ik zit nu aan mijn laatste avondmaal, mag tot 12 uur eten/drinken. Zit nu aan de peperkoek en cola. Normaal drink ik geen prik, maar nu voor mijn maag even een glaasje.

Heb nog naar het z-huis gebeld rond half 10 ofzo. Toen zou een gyn me terug bellen, ze was nu met een bevalling bezig. Nou nog altijd niet terug gebeld :( Maar wil niet zelf weer bellen. Ik neem de tabletjes zantac gewoon mee en vraag het morgenvroeg daar wel even ofzo.

Meiden, welterusten en misschien de volgende keer dat jullie van mij horen met goed nieuws. T internet in het ziekenhuis is niet aller best dus kan zijn dat Charlotte het door geeft of dat ik het met mijn mobiel moet doen.

Bye

19. angel229

Knuffel van hier!!! Ik denk dat je vriend ook een beetje nerveus is. Dat zou hier in zo'n geval ook nog wel eens voor ruzie (al wil ik het dan zo niet eens noemen) kunnen zorgen. Komt wel goed!! Het is voor de a.s. papa ook heel spannend!

Proberen lekker te slapen, des te beter voel je je morgen! Hoor mij, zei tegen bika dat ik waarschijnlijk niet zou slapen....

Ik ben wel heel benieuwd naar wat je gaat krijgen en de naam :D!

Wij denken aan je, mannetje ook, brandt morgen een kaarsje voor! Beloofd.

20. angel229

@Simple: Mijn papa zou vroeger gezegd hebben: KWJ of wel: Kump Waal Jod:D! Mam zegt dat nu ook iedere keer tegen mij als ik weer naar het ziekenhuis mag.

Deel Deze Pagina