2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma2be

mamma2be Actief lid

8 okt 2010
    353
    0
    0
    NULL
    Dalfsen
    Snoopy23: 16 augustus 2011
    Adorable: 16 juni 2011
    M80: 16??? augustus 2011
    Annemiek1975: 18 augustus 2011
    Done: 19 augustus 2011
    Charissa85, 24 augustus 2011
    Mamma2be: ... Augustus 2011

Ik houd de datum nog even blank ;) Eerst even afwachten wat de VK zegt, aangezien ik echt twijfel :p
    Als ik alles online invul kom ik op 19 aug. :p

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ey mamma2be ik zie dat mijn pendel goed zijn werk heeft gedaan!!!!:D Gefeliciteerd!!!

xxxx

3. mamma2be

mamma2be Actief lid

8 okt 2010
    353
    0
    0
    NULL
    Dalfsen
    He Adorable,
    Ja hij is uitgekomen!! :D
    Super leuk!

4. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Goedemorgen meiden,

Ik heb vanmorgen de gyn en de huisarts gebeld.
    De gyn mag ik heen voor een eerste echo op 28 december...ik zou dan 6 weken 5 dagen zwanger zijn.
    Pffff zo spannend, hopelijk zien ze nu wel iets. Want dat is nu natuurlijk mijn grootste angst. Morgen mag ik naar de huisarts, hopelijk heeft hij nog goede tips en gelukkig mag ik woensdag weer naar de acupunctuur en kan zij gaan prikken op blijven zitten en een goed verloop.
    Het voelt allemaal wel anders dan de andere 3 keren. Dus wie weet is dat een goed teken, al kan het me nog niet echt gerust stellen. Vanmiddag ga ik een digitest kopen en eens kijken wat die aangeeft.
    Hier dus een mengeling van gevoelens, blij dat we deze stap weer hebben bereikt, maar ook spannend want hoe gaat het nu verlopen...

5. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Snoopy23: 16 augustus 2011
    Annemiek1975: 18? augustus 2011
    Zonn: 18 augustus 2011

Heb mezelf er ook bijgezet...heb t vanaf eisprong berekent omdat de mijne meestal dag 16 of 17 is.

6. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Fijn Annemiek dat je deze maand nog naar de gyn kunt. Hoop met je mee dat je gevoel goed zit en je straks een fijn kloppend hartje mag zien!

m80 jij vroeg geloof ik of anderen ook in de middag moe zijn, nou ik dus...rond uurtje of 4 kan ik zo in slaap vallen op de bank. Weet nog niet of het een vast tijdstip is, maar dit weekend viel het me op.

7. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    YEAHHHHHHHHHHH ben helemaal blij even vertellen sorry voor het ego-bericht!

Ik ging net bellen naar een andere VK, omdat wij een heel stuk zijn verhuisd dacht ik dat ik niet bij mijn oude kon ;) nou ik dus naar nieuwe bellen.....echt helemaal niet persoonlijk feliciteren tss en ik vroeg meteen hoeveel echo's ze deden 2 maar met 10 en 20 wkn, mijn vorige vk deed er met 6,9,12,20 en event. 34 dat vond ik prettig en heel leuk, de nieuwe mw die ik aan de tel had zei echt zo van "nou ik weet niet hoe ze daarbij komen hoor zoveel echo's" en echt raar deed ze! Ik dacht na ik ga me hier niet aanmelden dus ik zei na ik kijk nog wel even, niet dus :p. Ik mijn oude VK gebeld en ik zeg zo hoi met die en die en zij zo HEYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY super enthousiast!!!! En lief en geweldig!!!! Dus ik zei van hoe dat gesprek ging en hoe dat zat bij hun praktijk en toen zei zij dat zij dus meer bieden en ze zijn zo persoonlijk en lief joh echt leuk! En ze zei dus omdat het de 2e is dat ik dan minder hoefde te komen en dat we gewoon elkaar halverwege kunnen treffen bij een ziekenhuis waar zij ook regelmatig komt, maar ze gaat me vanmiddag terug bellen:
    En dussssss conclusieeeee ik krijg al met 6 wkn echoooooo :D:D:D:D:D yeahhh helemaal blij :D

Sorry voor het lange verhaal!

8. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Zo dat is echt fijn! En wat een verschil zeg per praktijk!
    Wat gaaf dat ze je zo tegemoet wil komen, dan zal ze jou ook wel aardig vinden hihi:D

Ik heb net ook de vk gebeld om me aan te melden. Ik helemaal zenuwachtig, haha slaat echt nergens op maar was t wel:p
    Op maandag 17 januari eerste echo bij de gyn, ben dan bijna 10 weekjes als alles goed gaat. Die donderdag daarop intake bij de vk.
    Spannend, over vijf weekjes, poepoe duurt nog ff dus!
    Ben wel jaloers op jouw 6 weken echo;)

Oh ja en ze zei, dat ze rekenen vanaf eerste dag laatste menstruatie, ik had banner berekent vanaf eisprong. Heb t nu toch maar vanaf laatste dag menstruatie gedaan en mezelf 1 dagje vooruit gezet. In het begin is elke dag mooi meegenomen:p

Oh ja en ze geven mijn nummer door an mvm...ben benieuwd wanneer ze gaan bellen.
    Ben nu al bang voor die test, straks issie in één keer negatief:)

9. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Zonn, Ik ben ook heel aardig :p hahaha geintje.

Thanks meid! Ja normaal gebeurd dat dus ook niet en ik ben er ook super blij mee. Ja ik reken nu ook vanaf mijn eisprong cd17 is 24aug en als ik vanaf ongi doe is het 22 aug dus scheelt weer 2 dagen, alleen ja de 6 wkn echo gaat het toch weer berekenen en daarbij wisselde de datum bij mij altijd in mijn zwangerschap met een paar dagen ;)

Ik heb me via internet aangemeld bij MVM :D maar ik ben nog zo kort dus weet niet of ze me al vandaag gaan bellen!

Ach meis het belangrijkste is dat je je prettig voelt bij je vk en in die 5 wkn gewoon af en toe even een testje doen dan weet je ook dat het goed zit toch :D

10. Snoopy23

Snoopy23 Lid

12 dec 2010
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    He mama's!

Wat leuk dat jullie allemaal al gebeld hebben met de verloskundige en wat vreemd dat er zoveel verschil zit tussen de verloskundigepraktijken. Zou toch eigenlijk niet mogen!
    Ik zou ook graag volgende week al een echo hebben, wij willen met kerst graag vertellen dat we zwanger zijn van onze beide ouders 1e kleinkind.. Maar bij ons in de praktijk mag je je pas aanmelden bij 6 weken zwangerschap (staat op de website) dus dat zit er nog niet in..

Hebben jullie t jullie ouders / vrienden al verteld? En zo nee, wanneer gaan jullie dit doen?

Ik heb eigenlijk al een heel tijdje last van wat pijntjes in mijn buik, linkerkant. Nu las ik op internet al wel dat dit bandenpijn kan zijn maar ja, nu al! Het kleine wurmpje is nog maar 2 mm!
    Verder moet ik nog steeds een beetje wennen aan het zwanger zijn, vind het ook gewoon wel eng.. Hebben jullie dat niet?
    Ik werk in de zorg en ben altijd bang dat mensen mij besmetten met t een of ander.. Voor mezelf niet zo erg maar voor mn kindje wel! Vanmorgen trof ik een collega met een koortslip.. Ben maar uit de buurt gebleven!

Morgen ben ik precies 5 weken zwanger... Nog maar 35 weken te gaan. ha ha..

Groetjes!

11. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Snoopy, wat leuk allemaal! Wij hebben het alleen nog aan mijn schoonouders en aller beste vriendin verteld! Woensdag aan zwanger en schoonzusje en de 19e aan mijn zus en moeder :D
    Ik heb gewoon een hele leuke VK-praktijk :p 2 is echt normaal normaal gesproken ;).
    Ik herken dat van mijn eerste zwangerschap, nu is het heel anders het is de 2e, maar toch ben ik ook bang dat het mis gaat natuurlijk even afkloppen, ik voel me zo gezegend! En dat is nou moeder-berzorgdheid :p:p:p welkom het wordt alleen maar erger kan ik je vertellen pfff na de 12 wkn ga je bang zijn voor de 20wkn dan voor de bevalling dan bang voor wiegendood, tja het is heel erg dat het gebeurd en dat je er bang voor bent, maar ja het is een natuurlijk iets je wordt gewoon MAMA :D:D:D:D

12. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    O ja nog een leuk iets voor de echt Mama's in Spe:

straks bij je echo krijg je die koude gel op je buik brrrrr hahaha dan dat ding over je buik en dan zie je je beebje ahhhhh zo mooi echt geniet ervan he meiden!

13. Snoopy23

Snoopy23 Lid

12 dec 2010
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Charissa; wat fijn dat je zo'n lieve verloskundige getroffen hebt. Ik moet nog met mijn man overleggen waar we een afspraak gaan maken. Er is hier een praktijk van 2 teams verloskundigen (2x 4 personen) en er is een praktijk die in een dorp verderop werkt en bij ons in de stad en die zijn met z'n 3en. Die kleine praktijk trekt me eigenlijk meer, maar de grotere paktijk is dichterbij..

Och ik maak me echt om alles druk, pijntjes, of ik wel goed genoeg eet, etc. Ook maak ik me nu al druk dat ik straks op de weegschaal moet en wat ik dan wel niet te horen krijg; ben namelijk te zwaar... Maja ik was ook bang dat ik door mijn overgewicht niet zwnager zou kunnen worden en kijk eens... de 2e maand al raak!
    Als je last heb van een speklaag kunnen ze dan wel goed echo's maken?

Je hoort t wel, ben echt onvaren over het gebied zwanger zijn! Overde kraamtijd heb ik wat meer ervaring en over de bevallingaak ik me ook niet druk, omdat ik er al verschilllende heb meegemaakt van anderen (tijdens mijn studie kraamverzorging, ben nu verpleegkundige)..

14. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @ Snoopy: ik weet dat als je heel vroeg een echo hebt ( dus rond 6 weken ) dat het idd moeilijker te zien kan zijn als je een flinke speklaag op je buik hebt, ma meestal lukt dat gewoon hoor:) en dan praat ik ook alleen ma over echt heel vroeg in de zwangerschap, ma mocht dat het geval zijn dan zullen ze gewoon een inwendige echo doen ( stelt niks voor hoor;) en alle echo's daarna kunnen ze gewoon doen hoor en kun je alles prima zien;) maak je daar maar geen zorgen over hoor:) En ze zullen echt niks van je gewicht gaan zeggen daar hoor, anders vind ik ze erg onprofessioneel! Ze kunnen je immers tog niet gaan zeggen dat je moet gaan afvallen, want dat mag niet als je zwanger bent hihihihihi!!! Maak je ook daar maar geen zorgen over hoor:) Ik denk dat ze je eerder meer in de gaten zullen houden in verband met eventuele kans op zwangerschapsdiabetes. Komt allemaal goed meid! Niet zo piekeren gewoon lekker genieten!!;)

@Charissa: eeyyy kijk eens aan, slimmerik haha. Wel tof dat je nu zoveel echo's krijgt! Het is idd standaard bij de meeste praktijken dat je 2 of 3 echo's krijgt, ma ze zullen er natuurlijk alles aan doen, om de zwangere vrouw gerust te stellen en niet met stress te laten zitten, dus als je gewoon even een keertje flink overdrijft hahaha, dat je zo'n erge buikpijn hebt gehad dat je bang bent voor miskraam ofzo haha, zwangere vrouwen kunnen tog al zo lekke emotioneel zijn, daar staan ze bekend om, dus waarom geen misbruik daar van maken hihihii;). Ikzelf krijg nu bij deze praktijk, ofja praktijk mijn vk zit in het zh. krijg ik 3 echo's de 1e rond 12 weken de 2e rond 20weken en de 3e rond 32weken.

xxx

15. Snoopy23

Snoopy23 Lid

12 dec 2010
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Adorable; bedankt voor je gerustellende reactie! Pff.. weer een zorg minder ha ha.. Ik ga ook echt niet aan de lijn, boeit me totaal niet, al vind ik het wel jammer dat je bij mij waarschijnlijk minder snel zal zien dat ik zwanger ben. Naja ;)

vanavond maar eens met manlief om de tafel om te bepalen welke verloskundige we een afspraak gaan maken. Zou toch erg graag de 1e controle al een echo willen, maar dat zal wel niet gebeuren!

Ga nu lekker een broodje eten, heerlijk met smeerkaas! (hoe ik daar nou bij kom, doe er een moord voor... heeeeerlijk!)

16. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @ Snoopy: og gewoon een buikband omdoen joh, je kunt tog zeggen dat je zwanger bent haha of je laat er zelf 1 ontwerpen:p met: "Ik ben niet dik, ik ben zwanger! " Ik zou daar echt schijt aan hebben hahaha:p Mijn zus is ook een behoorlijk stevige tante, ma die deed ook gewoon mijn buikband om:p je voelde bij haar wel dat het hard werd onder haar buik en het werd allemaal steeds strakker, ma je ziet het van de buitenkant idd niet zo snel, omdat je buik niet echt groeit ma meer strakker word, dus daarom zou ik gewoon een buikband om doen ofzo hoor, hoef je je echt niet voor te schamen, je bent tog zwanger;)
    Oja ik heb nog wel een tip hihi die heb ik ook al aan Charissa gegeven:p:p Als je zo graag een vroege echo wilt hebben, dan zeg je gewoon tegen de vk als je je aan gaat melden dat je niet weet wanneer je laatste manstruatie precies was, en dat je een maand over geslagen hebt, dus een maand geen menstruatie hebt gehad, dan mag je waarschijnlij kmeteen komen hahahaha:p Ik had dat ook, ma bij mij was het echt zo, ik had een maand menstruatie overgeslagen dus dacht dat ik mssn al veel verder was dus ik gebeld voor de 1e keer naar de vk en die zei kom ma om ..uur weet even niet meer hoelaat precies ma ik lag nog in me bed en moest heeeeeel snel fietsen als ik dat wilde gaan halen optijd hahha:p ( kheb het precies gehaald:p ) ze heeft meteen een echo gemaakt en bleek dat ik pas 5w5d was whahahaha, mjaa het werkt wel he;):p

xxx

17. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    hahaha adorable wat een goeie tip!:D zie al voor me hoe je op je fiets aan t sjezen was! Maar errug fijn zo vroeg al wat zien!

Snoopy...spannend allemaal hè! Volgens mij doen ze meestal echo en intake rond dezelfde periode. Bij mij 17e echo en 20ste intake.
    Ik heb ook nu al gebeld, maaakt niet zoveel uit, ik denk niet dat ze gana zeggen 'je bent nog geen zes weken bel maar terug over 1-2 weken'. Of denk je van wel?

Over pijntjes gesproken....ik had afgelopen vrijdag erge menstruatiepijn, dacht echt dat het over was!:$ Sinds zaterdag niet meer...net nog ff een keer CB digitaal gedaan, en ja nog steeds zwanger gelukkig :)
    Ook symptomen zijn er nog dus ben weer helemaal happy:)
    Was vrijdag echt helemaal in de stress, meteen ene vriendin gebeld om te vragen of het wel normaal was. Ze zei van wel.
    Vk op de site zei ook dat het erbij hoorde gelukkig.

Snoopy, je bm gaat ruimte innemen en je darmen moeten opschuiven, dit gebeurt al snel...vandaar de pijn en steekjes enzo. Bij mij zelfs hevig die vrijdag dus!

18. Snoopy23

Snoopy23 Lid

12 dec 2010
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Adorable; ha ha.. zo zit ik niet in elkaar! Ik denk dat ik maar gewoon af wacht ;)

Zonn; bedankt voor je berichtje! Woensdag ben ik vrij, zal dan eens alle rust nemen om een afspraak te maken met de verloskundige. Vind het wel echt spannend allemaal. Vooral die pijntjes, dat t nu al te maken heeft met het groter worden van de baarmoeder.. zo'n ienieminie beebje!

Pff het is ook weer 15 u geweest, ben echt helemaal op en moet nu ook nog weg om 1,5 uur te werken! Pff! Dan straks maar lekker op de bank!

Tot vanavond allemaal!

19. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Hallo allemaal,

zo heb mezelf ook maar even in het lijstje gezet. Hier alles ok, wel erg moe maar heb vanacht erg weinig geslapen. Voor de rest een beetje een slechte maag en een beetje rugpijn. Af en toe wat steken in mijn zij.

Wij hebben het alleen nog aan mijn moeder en een goede vriendin verteld. De rest moet nog een tijdje wachten.
    De vk moet ik van de week nog bellen. Toen het in juni mis ging zei ze dat ik meteen mag bellen als ik een pos test heb en ik dan al een vroege echo krijg. Nou ik ben benieuwd.

xxx

€Snoopy23: 16 augustus 2011
    Annemiek1975: 18 augustus 2011
    Karin1982: 20 augustus 2011

20. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Karin! Wel fijn dat je nu al eerder een echo krijgt. Vind je t erg spannend?

Deel Deze Pagina