2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Voor de nieuwe die er nog bij zijn gekomen

we hebben ook een eigen site van de 2e helft augustus mama´s daar staat de bevallingslijst en een agenda enzo heel leuk als jullie daar ook op willen moet je ff pb´tje sturen want mag de link niet meer op de site laten zien omdat er reclame opstaat dus als je me ff pb´t dan stuur ik de link van de site

2. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @Tinkebell Heel veel plezier met je eerste echo. Hopelijk valt er wat te zien. Bij mij was het precies 6 weken en toen was er alleen een bevrucht zakje te zien. Hoop dat jij al wat meer te zien krijgt.

@M80 ik snap je ongerustheid. Ikzelf heb nog steeds dagelijks bruine afscheiding. de ene keer meer dan de andere keer en het verschilt heel erg per tijdstip. 's ochtends net na het opstaan is er niets en na een uur heb ik echt een bruine veeg. Daarna is het weer wat minder donker.
    Volgens de gyn hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Ze kon ook niet zeggen waar het aan lag. Het enige wat ze me adviseerde is om geen sex te hebben. Ik ga vanavond ook niet sporten. Verder zo lang het geen rood bloed is en krampen hoef ik me dus niet druk te maken zegt ze.
    Ik heb besloten om ook geen zwangerschapstesten meer te doen. Ik heb afgelopen donderdag het vruchtje gezien en aanstaande vrijdag mag ik weer. Dan zal het uur van de waarheid zijn. Zwangerschapstest geeft nu toch geen extra informatie meer, kan alleen maar meer verwarring veroorzaken.

Hier heb ik een leuk weekend gehad. Ouders en schoonouders waren verrast. Mijn schoonouders hadden het min of meer verwacht, mijn eigen ouders niet. Dus dat was wel leuk. Ik vind het ook nog erg onwennig allemaal. Ik kan ook nog niet helemaal blij zijn, zonder dat ik een hartje heb gezien. Dus tja...eventjes afwachten. Meer kunnen we niet doen.

3. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    tinkerbel spannend je zal nu al wel onderweg zijn ik zal duimen voor een goeie echo..

ik ben ook super onzeker ik heb dan geen roze verlies maar groen zoo raar lijkt wel snot..

gister verging ik van de pijn in me mond dus nog naar de tandarts geweest maar ik mocht geen normale verdoving want dat kan schadelijk zijn dus kreeg andere verdoving en die pakte dus mooi niet .. ging door de grond van de pijn,, maar ik ben er af de zenuw is dood gelegd en de pijn die ik nu voel is alleen omdat ie zo heeft lopen prikken met de verdovings spuit..

nou ik zal verder aan de poets heb de boom er al uit en nu de laatste versiering dan is dat ook maar weer klaar

4. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    @Mamapatricia heb je nu alles al weg voor de kerst? Das snel, speciale reden of geen zin meer in?
    @Tinkerbell en en? Hoe was het? Zet je de echo hier op de site als je er weer bent? Ben altijd benieuwd! Ik mag pas 13 januari dat duurt nog even....:(
    Hier gaat alles zijn gangetje.... Misselijk hier en daar maar dat was het:p
    @de rest ook alles goed?

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hoi hoi,

Niet alles terug gelezen hoor, moest nog een paar dagen inhalen :D.

@Tinkerbell: Hoe is je echo gegaan? Mooi hartje gezien?
    @Mamapatricia: Zo nu alles al weg voor de kerst? Ik vind het nog wel gezellig die lampjes in de boom.
    @Iedereen: Leuke kerstdagen gehad ondanks geen alcohol en rood vlees en aparte kazen? Volgens mij zijn er al veel mama's die de familie hebben ingelicht met kerst. Is wel een erg leuke periode om het iedereen te vertellen. Wij wachten na het intake gesprek van 5 januari.

Vanmorgen de huisarts even gebeld. De vorige keer had ik aan het eind van de zwangerschap eiwit in de urine. Dit bleek na de bevalling Hipolytische Streptocokken groep B. Best gevaarlijk tijdens en na de bevalling voor een baby (longontsteking, hersenvliesontsteking en erger..). Heb dus even informatie opgevraagd voor deze zwangerschap en moet dus in het ziekenhuis bevallen met een antibiotica kuur (krijg ik ook al tijdens de zwangerschap). Het blijkt dus dat 20% van de vrouwen deze bacterie bij zich draagt, maar dat er niet bij iedereen op getest wordt, omdat het maar zo'n klein aantal vrouwen is :x. Zijn er meer aanstaande mama's die hiervoor getest zijn bij een vorige zwangerschap?

Ik ga zo maar eens aan het eten beginnen. Gewoon stampot boerenkool met worst. Deze week maar weer even aan het "gewone" voedsel na het kerstweekend :).

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Tinkerbel: Ik ben benieuwd hoe de echo is geweest :D

@M80: Dan snap ik dat je een beetje zorgen maakt hoor! Ik hoop heel erg voor je dat het onterecht is :)

@Mamapatricia: He vervelend als je zo naar de tandarts moet zeg!! Maar goed het is nu voorbij ;)

@miepens: Leuk dat ze zo reageerden :D Ik vind het ook heel onwerkelijk nog hoor......net als of het niet echt is zeg maar. Wij hoeven gelukkig nog maar een weekje en dan hebben we de echo.
    Dan kunnen we het hopelijk ook aan iedereen gaan vertellen :)

Hier gaat het gelukkig weer een beetje met de misselijkheid. Ik ehb wel nog over gegeven vandaag maar goed ik ben nu niet meer de hele dag misselijk geweest :D
    Verder hebben we eindelijk de koffer met onze kleding terug van onze reis wenen........we zijn vandaag maar naar schiphol gereden om zelf te kijken en ik zag heb in ene staan! Helemaal blij heb ik heb vandaag direct leeg gehaald.
    Nu ga ik ff op de bank liggen want ik ben erg moe nu.

7. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Fijn dat je koffer weer terug is!!

Pfff ik ben toch best moe steeds! Niet echt handig

8. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik had gewoon geen zin meer in kerst versiering en ik ben nu nog vrij volgende week moet ik weer aan het werk en dan moet alles in de avond ik ben al zo moe dus dacht heb nu de tijd dus nu maar:D alles weer lekker schoon..
    de pijn is in me mond is nog niet weg hellaas en me eigen tandarts is pas 3 jan terug hopen dat de pijn snel weg gaat kan maar een paar paracetamolletjes nemen he das weer jammer

9. Tinkerbell1987

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    daar ben ik weer nou heb de echo gehad en ben dus minder ver waarschijnlijk want had wel een mooie vruchtzak maar veder nog niks te zien
    mag 6 januari weer terug komen, dit had ik trouwens bij me zoontje ook met 6 weken precies zo´n zelfde echo maargoed was nu maar uitgegaan van een cyclus van 28 dagen en ik had toen ik van de pil af was voor de eerste zwangerschap minimaal een cyclyc van 32 dagen, scheelt toch 4 dagen en dan zou ik nu 5 weken en 4 dagen zijn.
    dus vandaar dat ik waarschijnlijk toch minder ver ben, heb ook geen bloedverlies gehad dus we zullen wel zien 6 januari
    hier de echo

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @tinkerbell ben je dus even ver als mij!

11. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Spannend Tink! 6 januari veel succes!

Ik ben echt benieuwd hoe ver ik ben volgende week. Het zal denk ik niet heel veel afwijken door de medicijnen.

12. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    @Tinkerbell wel jammer dat je niets zag op de echo of niet? Maar ja volgende week weer een echo dus das wel fijn!

13. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @Tinkebel: Jammer dat er nog weinig te zien was, maar gelukkig mag je ook al vrij snel weer terug. Spannend. Gewoon van het goede uitgaan!

14. mamma2be

mamma2be Actief lid

8 okt 2010
    353
    0
    0
    NULL
    Dalfsen
    Oh spannend meis! Maar het zal vast wel goed zijn :D

Whaaa wij mogen morgenavond!!!
    Super spannend!

15. Tinkerbell1987

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    ben wel benieuwd hoor maarja zoals ik al schreef met mezoontje precies hetzelfde gehad was toen 6wk en 2dg en toen zeiden ze ga er maar van uit dat het weer mis is en je een mk krijgt nou week later was ik terug (7wk en 2dg) en daar zat het vruchtje met een kloppend hartje ben toen een week terug gezet weer maar met 10 wkn weer een week vooruit gezet dus achteraf bleek de telling gewoon goed te zijn.

16. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    spannend Tink, we duimen voor je!

17. mamma2be

mamma2be Actief lid

8 okt 2010
    353
    0
    0
    NULL
    Dalfsen
    Ohhh dames, volgens mij ga ik rap groeien..
    Mijn gewone broeken zitten overdag nog redelijk, maar savonds moeten de knopen gewoon open :eek:

Hoe zit dat bij jullie??

18. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    mijn gewone kleding past nog prima. Maar mijn paardrijkleding gaat nog maar net. Die broeken hebben namelijk een tailleband hihi

19. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Tinkerbel: wat jammer dat er nog niet genoeg te zien was. Nog even afwachten dus.

Ik kan een aantal broeken niet meer aan, heb echt al een giga buik.

20. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    een gigabuik met nog geen 6 weken??

dat wordt ellende straks dan, ik ben net zo ver als jij en nog weinig last!

en dat terwijl ik enorm smal ben

Deel Deze Pagina