weet niet zo goed waar ik moet plaatsen..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cahida, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cahida

cahida Lid

17 jun 2012
    23
    0
    0
    hou van gezelligheid, en oude meubeltjes opknappen
    Ter apel, Groningen
    Hoi mensen,

zoals jullie al weten via mijn blogs waarschijnelijk weten jullie dan ookal wat er speelt.

Maar nou zit ik met het volgende en ik weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen.

Ik word volgende week donderdag geopereerd aan me eierstokken, en eijlijders en er word een cyste weggehaald.. en misschien ook een eilijder.

Maar nou heb ik vandeweek een test gedaan, en daar stond een licht streepje op. Ben bij de gyneacolloog geweest, en die wil me niet alle bloeduitslagen vertellen.. Dat hoor ik naar de operatie wel zegt ie.
    Maar nou heeft mijn man dingen over zwangerschap opgezocht op internet, over miskramen, bbz. enzovoort.
    En ben er gister geweest, toen zei hij dat mn eielijder vocht inzat, en bij mijn man kwam het gelijk in hem op dat het een BBZ kon zijn..
    Hij had gelezen ofzo dat het kindje ook in de eilijder kon groeien en dat die dan op een gegeven moment kon knappen. Een vriendin van me bevestigde dat vandaag ook.

Heb wel al wat zwangerschaps verschijnselen, maar met name me tepels jeuken heel erg, en ze zijn aldoor opgezet. En ben vaak misselijk...

Nou is mijn vraag, kan het zijn dat ik een bbz heb & dat de doktoren het verzwijgen.. ?

Want gister zat er geen vruchtje in mn baarmoeder.

Ik hoor het graag..

Liefs.

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Hoi meid,

wat een verhaal weer. Heb je de gyn verteld dat je positief hebt getest? En heb je ondertussen nog een test gedaan ter bevestiging? Die operatie is niet bedoeld voor tijdens een zwangerschap.

Hier een soortgelijk verhaal: na m'n laatste mk had ik een cyste, die leek te krimpen. Echter, het bleek dat hij lekte, ze kwamen er te laat achter, vocht in m'n eileiders (hydrosalpinx).. alles was verkleefd (cyste, eierstok, eileider, darmen). De rechter eileider hebben ze eruit gehaald, de linker zit er nog maar is totaal vernield. Als er dus "alleen maar" vocht zit, is het wel van belang dat je zsm die operatie laat doen.

Als het een bbz is.. ik denk niet dat je dat nu al kunt zien. Er is met 4w niets op een echo te zien. Dan zou je het aan het verloop van de hcg moeten afmeten, geloof ik. Uiteindelijk denk ik niet dat ze een bbz zouden verzwijgen.

Het is wel een punt van aandacht dat je gyn je nu niet alles wil vertellen en dat jij je zorgen maakt. Dat is geen goede uitgangssituatie voor een operatie. Waarom bel je maandag niet en vraag je om nog een telefonisch consult? Dan kan je je vragen en zorgen voorleggen zodat je zeker weet dat het goed zit. Als niet, dan vraag je je medisch dossier op bij het zkh, daar heb je als patient recht op :D

3. cahida

cahida Lid

17 jun 2012
    23
    0
    0
    hou van gezelligheid, en oude meubeltjes opknappen
    Ter apel, Groningen

Hoi, Ja dat heb ik niet verteld omdat ik dacht dat ze niks konen zien, dus het mn eigen verbeelding zou zijn geweest, maar me zus merkte het op.. vandaar.. nee heb ondertussen geen weergedaan ter bevesteging, mn geld was op haha! Ga denk ik sws morgen even de gyn bellen.. & even naar de huisarts, als die me nog even snel wilt testen.. en daar doen ze bij ons niet zo moeilijk over gelukkig. Ja hij had het over vocht, maar ze doen er heel vaag over.. Je weet maar nooit, aangezien ik al eerder een miskraam heb gehad.. & toen hadden ze erst het idee dat het een hele erge doorbraak bloeding geweest moest zijn, en echo's gemaakt enzo, en toen ben ik gecurreteerd ofzo.. weet er niet zoveel meer van.. was helemaal in shock.

Ik ga denk ik morgen dan gewoon bellen, en nog even naar het ziekenhuis, heb echt ontiegelijke last van me borsten.. met name de rechterkant, hij is helemaal opgezet en superpijnlijk..

Dankjewel!

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Jeetje meid, wat een toestand.
    Ik vind het vaag dat je gyn je niet alle bloeduitslagen wil geven, maar pas na de operatie?? Vreemd.
    Ik zou zeker aangeven dat je een posi test hebt. Als hij niet weet dat je dat hebt gaan ze helemaal niet uit van een bbz. Verzwijgen doen ze dat niet, te veel risico. hij zou dan je hcg achtereenvolgend moeten gaan testen.
    Goed van je dat je toch contact op gaat nemen, het is jouw lichaam hoor.

Succes!

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Ja ik zou zeker bij de ha nog een bloedtest voor een zwangerschap aanvragen. De uitslag kunnen ze zelfs 's middags al binnen hebben als ze hem met spoed behandelen.
    En dan dus even met de gyn bespreken wat te doen als je zwanger bent, en als niet, dan alsnog vragen naar de bloeduitslagen hoor! Die geheimzinnigheid is helemaal niet goed voor je.
    Succes!

6. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Cahida,
    goed dat je maandag nog eens belt en ook naar je HA gaat. Heel vreemd dat ze je niet alles voor de operatie willen vertellen! Zo ga je toch ook niet gerust de operatie tegemoet. Heel veel succes en hoor graag wat je mogen te weten bent gekomen!

Deel Deze Pagina