Start IVF maart 2016

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Dege, Nov 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Hoi Allemaal,

We hebben vandaag te horen gekregen dat we in maart mogen starten met het IVF/ICSI traject.

Ik was even benieuwd hoe het bij jullie gaat. Hoevaak je naar het ziekenhuis moet voor metingen, hoevaak je jezelf injecteert en hoe het aanprikken en terugplaatsen is.

Ook heb ik gelezen op het forum dat het aanprikken van eicellen bij sommige onder een roesje is gegaan. Kun je dit in Nederland gewoon aangeven?

Iemand nog tips over verzekeringen waar we op moeten letten?

alvast bedankt!

2. Mave

Mave Actief lid

Mar 23, 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel succes, spannend hoor!
    Je kan vaak wel aangeven dat je pijnbestrijding wilt, maar ik vond het zelf niet echt nodig.
    Je gaat vanaf dag 10 tot de punctie wel geregeld naar het ziekenhuis, wel om de dag soms. Spuiten doe je afhankelijk van je protocol, kort of lang, maar bij het korte vanaf dag 1 een spuit om je eigen cyclus te onderdrukken en daarna vanaf dag 3 of 4 prikken om je eicellen te stimuleren.
    Verzekering is nu nog niet nodig om te wijzigen; de eerste 3 behandelingen zijn vergoed vanuit de basisverzekering.

3. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Bedankt voor je reactie! Ik vind het inderdaad erg spannend allemaal.. ik ben ook benieuwd hoe het zit met eventuele thuiszorg om te prikken. Aangezien ik dit niet zelf wil doen.

Share This Page