2e IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by botervliegje, Jan 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Dames!

Kben ook weer bij de Gyn geweest. Vandaag is de 14de dag van me cyclus en had weer een FM normaal gesproken zou de oorspronkelijke dag van inseminatie vandaag zijn. Maar omdat afgelopen maandag de eitjes nog te klein waren, moest ik vandaag maar terug komen om weer te meten. Normaal ben ik rond de 25ste cyclus dag weer ongesteld. Dus mijn cyclus word nu ook een stuk langer neem ik aan.

En tot onze verbazing is er een eitje bijgekomen. Heb er nu 3, 1 van 18 1 van 17 en 1 van 14.

Ik spuit nu al 11 dagen en moet nog doorspuiten tot zaterdag, zondag de pregneyl zetten en dan dinsdag terug komen voor de inseminatie.
    Die zou eigelijk aankomende maandag moeten, maar omdat mijn lieftallige man naar eurodisney gaat (zonder mij) wordt het dinsdag.

In mijn ogen een gemiste kans, maar de Gyn zei dat er nog wel een kansje in zit dat me ei dan net gesprongen is.
    Wij balen hier van omdat ik eindelijk 3 eitjes heb.
    Hoef van haar ook geen onthouding te hebben en mogen maandag avond zelf nog klussen..

@ Nauge

Hier begint de mmm ook zijn tol te eisen. Over hoor ik om me heen die is zwanger en die en die. Van de week kwam een collegaatje van me die het ook kwam vertellen. Ik barste in huilen uit. Ben hartstikke blij voor dr en gun het haar ook echt wel, maar ben liever blij voor mezelf en dat kan niet.
    Maar mijn tijd komt nog wel :) dat houd ik mezelf voor! Dat moet ook wel anders is het einde zoek

Je bent niet alleen meid!

xxx

2. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Hey funkie, bij onze eerste iui kwam het mijn man ook niet zo goed uit om het op woensdag te doen :rolleyes: , dus zouden we het maar op donderdag toen, maar dinsdags was mn ei al gesprongen! Zonde.
    Wel apart dat jullie zelf mogen klussen, maar ook wel weer fijn natuurlijk ;)
    Wel flauw dat ie zonder jou naar eurodisney gaat! Mocht je niet mee?

3. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Dat kan dan wel zo zijn maar die punctie lijkt me echt een hel! Ik vond de hsg al een vreselijke ramp. Ben een beetje een aansteller met een lage pijngrens (zegt manlief)

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik heb eeb hoge pijngrens maar vond de HSG ook niet echt prettig. Het had niet langer moeten duren want dan had ik een schreeuw gegeven. :)

5. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Saffie, ik zal er wel overheen hebben gelezen, maar waarom krijgen jullie als deze IUI's niks worden ICSI en geen IVF?

Gewoon nieuwsgierig ;)

6. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Vanwege het slechte zaad. We staan al een tijdje op de wachtlijst voor icsi, en om de tijd een beetje 'door te komen' krijgen we iui. Zo hebben we toch iets meer kansen.

7. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Saffie,

Ben er ook wel blij mee dat we zelf mogen klussen 1 dag voor de inseminatie :)
    Vanmorgen is hij weggegaan mijn mannetje dus hebben toen ook nog zelf geklust en als hij terug komt ok nog even.
    De reden dat ik niet mee kon is dat het van zijn werk was.. Een kerstkado nog van zijn werkgever. Dus ze zijn met alleen collega's!
    Had graag zelf met hem gewild maar ja het is niet anders :p

Maar nu vraag ik me af.. Ik had/heb 3 eitjes nu
    1 van 18
    1 van 17
    1 van 14

Dat was donderdag ochtend

Klappen ze nu allemaal tegelijk of apart?
    Lichaam zit maar raar in elkaar

8. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Wat mij verteld is, is dat de eisprong 1x plaatsvindt. Alle eitjes die op dat moment groot genoeg zijn om te springen, springen mee. De rest niet.

Ik denk zelf dat die van 14 mogelijk niet meespringt.

9. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ei van 14 op donderdag kan nog mee volgens mij op dinsdag. ze groeien toch 2mm per dag. op zondag of zo is het al groot genoeg. en ze kunnen met pregnl in je lichaam nog n paar dagen achter elkaar springen volgens mij.

10. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

pff ik ben alweer ongesteld! Na tien dagen al. Vandaag ook de papieren voor de icsi thuis gekregen...

11. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Belize allereerst meid gefelciteerd met je zwangerschap las het in het IUI topic

Echt heel leuk voor je :)

Hoop het wel ja dat ze alle 3 springen meer kans weer natuurlijik.

Saffie balen man... echt meen ik...
    Hopen dat het snel anders voor je mag zijn..

12. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi allemaal,

merk dat als je een paar dagen niet op het forum bent, je behoorlijk achter begint te lopen!

hoe is het met iedereen hier?!

over 4 dagen heb ik (als het goed is 8)) mijn eisprong, moest vandaag al beginnen met de ovulatie testen en zag een heeeeeel erg licht streepje.
    hoop niet dat mn eisprong weer op vrijdag de 13e is net als vorige keer ](*,) ben niet heel erg bijgelovig maar ja, je weet maar nooit..

liefs Maaike

13. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik wilde net een update geven!
    Al zit ik eigenlijk in het verkeerde topic :oops:

Ik heb een emotioneel heel zwaar weekend achter de rug en kan niet zeggen dat het erg goed met me gaat. Heb regelmatig last van druk op mijn borst, kortademigheid en gisteren zelfs behoorlijke pijn op de borst. Ik denk zelf aan een vorm van hyperventilatie door stress.

Het zit er ook heel dik in dat we na deze poging voorlopig stoppen met behandelen. Dit i.v.m. de crisis en de onzekerheid op mijn werk. In juni hoor ik pas of ik aangenomen wordt en mijn huidig ziekteverzuim werkt dan tegen me. Of ik he trek om te stoppen weet ik niet... mijn klok tikt door.

Tevens ook nog een hele aparte ervaring gehad dit weekend.
    Ik was op een verjaardag en daar was een klein neefje van me. Hij is nu 3 jaar oud. Het is een vrij gesloten kind maar toen ik met zijn moeder stond te praten zei hij opeens "Jij hebt een baby in je buik"

Ik moest even heel hard slikken om met een reactie te komen. Uiteindelijk heb ik gezegd : "Is dat zo? Dat zou wel fijn zijn. Ik heb wel een dikke buik maar of er een baby inzit weet ik niet"

Ben er sindsdien best vaak mee bezig, het spookt door mijn hoofd.

Net ging ik naar de wc en ik heb een heel klein beetje bloed verloren. Dat is ook nieuw. Mijn onderbroek is helaas ook rood dus kan niet goed zien hoeveel het is hahahaha lekker verhaal weer he :D

Nou ja, dat was weer even mijn update.

XXX

14. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Nuage,

balen dat het niet goed met je gaat, wens je heel veel sterkte!

mijn vriend hebben (na de negatieve zw test) ook zitten praten. We waren van mening dat de behandelingen echt slopend gaan worden. We hebben er pas 1 gehad hoor, maar dat wachten is zo erg! en dan ook nog negatief testen is zo frusterend.
    En dan, als je van het ergste uit gaat, te bedenken dat je nog een hele weg hebt te gaan..
    Vooralsnog zijn we weer met alle positieve gedachten begonnen aan de 2e IUI, en hopelijk de laatste!

ik zie dat je 20-3 mag testen toch?

15. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Klopt ja, nog 11 dagen wachten. Ik heb 0,0 hoop eerlijk gezegd...

16. meggytje

meggytje Actief lid

Oct 3, 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Hey meiden,

Ik kom er ook bij.
    Morgen hebben we de eerste echo voor de 2e IUI.
    Helaas heb ik er nu een stuk minder vertrouwen in als in de eerste poging. Ik heb zoiets van het zal toch wel weer niet.....
    Een beetje een dipje dus....

Hoe is het hier verder? 2e IUI al een feit of nu in de vervelende wachtweken?

17. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Meggy

Welkom!

18. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

@Nuage: ik duim in ieder geval!

@Meggytje: voelde gister hetzelfde als jou, ook van: als de 1e keer niet lukt dan de 2e keer ook niet.. ook een dipje dus, maar je moet vetrouwen hebben hoor!

Liefs Maaike

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Nuage, spannend hoor! Misschien een innestelingsbloeding?

Update van mij: Vandaag op dag 9 Provera, morgen laatste pilletje en dan hopen dat ongi snel komt zodat we door kunnen!

20. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    succes zora!

Share This Page