Ik hoop ook op innestelingsbloeding! Maar zoals ik al zei: ik verwacht niks. Had gisteren mijn moeder aan de lijn. Die wil bijna nooit praten over de MMM. Doet altijd heel vreemd dan opeens. Nu weet ik waarom. Ze vond dat we na deze poging maar even moesten stoppen. Omdat ik geen baanzekerheid heb enzo vond ze dat wel beter. (M.a.w. ze vond het altijd al een slecht idee. Waar bemoeit ze zich mee?) Maar goed, dat was tot daaraantoe. Toen zei ze dat ze ervan overtuigd was (overtuigd ja!) dat als we even zouden stoppen en wachten tot de stress voorbij was het dan zeker weten VANZELF WEL ZOU LUKKEN! Hoe moet je daar nou op reageren? Er zijn zat mensen die de MMM niet begrijpen of er te luchtig over doen, maar je eigen moeder? Het heeft me echt door en door gekwetst...
Als het mijn moeder was zou ik op de fiets naar haar toe gaan en kreeg ze een mep! Mijn man (of all people!) zei laatst ook: Je bent er teveel mee bezig, dan lukt het ook vast niet. Die heeft toen dus ook een rotschop gekregen!
in MMM zitten en er niet mee bezig zijn..? kan me er niks bij voorstellen.. onmogelijk! gister belde mijn moeder heel vrolijk (mn moeder heeft een soort van achterstand dus kan het haar eigenlijk niet kwalijk nemen..) ze zei: en wanneer word je nou zwanger?! ik: morgen ach ja, goed bedoeld, ik weet dat ze het heel leuk zou vinden.. maar kon ik maar echt zeggen wanneer ik zwanger zou worden..
Ik wil je even uit je dipje helpen. Ik had er ook minder vertrouwen in bij de 2e IUI, maar meid zie mijn banner, hoop houden hoor. gr vruchtje
voor mij is dat ook weer positief nieuws, heb over een paar dagen mijn 2e IUI gefeliciteerd met je zwangerschap!
Mijn moeder woont alleen op 1,5 uur rijden. Misschien is dat maar goed ook hahaha anders had ik hetzelfde gedaan. Maar ik overweeg haar nu wel een brief te schrijven. Misschien helpt het. Kan alleen ook averechts werken (mijn moeder is best een drama-queen) dus ik weet het nog niet zeker.
Mijn moeder reageert ook altijd zo raar, op alles. Daarom hebben we het ook niet verteld van de mmm. Want dan gaat ze vast zeggen dat het zo sneu is voor HAAR, en dat zij zich schuldigt voelt omdat ik ook dmv hormooninjecties op de wereld ben gekomen en bladibla. Zij weet situaties altijd zo te draaien dat iedereen medelijden met haar krijgt Maar goed... Ja, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je je iedere dag volspuit met hormonen en regelmatig met je benen wijd gaat voor volslagen onbekenden
Belachelijk ja, die theorie over er teveel mee bezig zijn. Er zijn veel meiden op het forum hier die ook te pas en te onpas dit soort opmerkingen rondstrooien, grrrr! Wat kan ik daar boos en fel van worden. Meestal zijn ze zelf in 1 ronde zwanger! En ja, dat komt natuurlijk omdat ze er niet teveel mee bezig waren. Nee, dat was ik ook niet na 1 ronde. Zucht....sommige mensen weten niet beter denk ik dan maar. Niemand kan voorstellen wat de MMM is, behalve als je het zelf meemaakt. De meeste mensen bagataliseren het heel erg. Onterecht, maar je kunt het ze niet kwalijk nemen, ze voelen de pijn, de angst, de stress en het verdriet niet.
"we zijn al 3 maanden bezig en het lukt maar niet" ](*,) en dat soort opmerkingen.. soms word er veel te luchtig over gedaan, alsof het niks is.. er teveel mee bezig zijn.. IUI behandeling achter de rug? ik? o haha het is dat jij het zegt, ik was het helemaal vergeten..?
Tegenwoordig zijn ze erachter gekomen dat er heel veel mee bezig zijn juist heel goed is, het schijnt de bevruchting te bevorderen. Ach ja die dokters leren steeds weer bij he? Lachen joh als je dan die gezichten ziet als je dat zegt Meggy, welkom bij de IUI club Zora, hoop op snelle ongi Nuage, wat verdrietig dat je moeder je zo kwetst *knuff* Maaike, succes met je IUI
Hai Dames! Hier ook weer even een update van ons, Dinsdag naar het ziekenhuis geweest voor de IUI De uitslagen van het zaad waren veel beter als bij de 1ste keer. Het waren 23.000 zaadcellen meer.. eerste keer was 40 miljoen nu 63 miljoen en ook het opgewekte zaad was veel meer procent Of mijn ei al in het weekend was of toch maandag zullen we nooit weten. Wel jammer als hij al geweest zou zijn. Eindelijk een goede uislag/ Had om 12.00 de iui normaal gesproken, mijn eigen arts was vrij dat wisten we al.. Kreeg een vervanger maar die was ineens ziek. Toen zouden we een andere krijgen.. Dat kregen we om 13.00 uur te horen. Maar die vent had ze tel uitstaan die konden ze niet te pakken krijgen. Mijn hoofd stond op ontploffen. Het is een serieus iets en nu voelde we ons echt een nummer.. Eindelijk om 14.00 werden we geroepen door weer een andere arts die zou het overnemen.. Er zaten 3 stellen te wachten die ook om 12.00 moesten Belachelijk dat ze zo een fout maken Hij was heel nors keek niet naar de uitslagen en kreeg het slangetje er niet in. Toen pakte hij een grote tang. overdrijf niet maar hij was zeker 30 cm Ik kreeg het helemaal benauwt want bij de hsg gebruikte ze ook al zo een tang en dat deed verdomd veel zeer.. Dus ik zei dat ik wel even op mijn baarmoeder zou drukken dat het dan wel zou lukken. Hij keek me verdwaasd aan. Ik zeg ja bij me eigen arts moet ik dat ook doen.. En ja hoor.. ik drukte 1 keer stevig en het slangetje zat erin. En hij wou met een grote tang ff me baarmoedermond beetbakken Maar nu had ik ook krampen, mocht opstaan na 15 min en daarna kreeg ik krampjes die ongeveer 10 min aan hielden vorige keer had ik da niet Nu weer in de wachtweken. Jullie ook succes dames... Ik spreek jullie weer!
Bah! Funkie, wat slordig zeg. Het is al iets wat je niet graag doet en dan ook nog zo'n ploert. Ik ga in ieder geval wel voor je duimen! Liefs Zora
Jeetje Funkie wat een hork zeg, bah! Wij hebben vandaag gesprek gehad met onze gynaecoloog. Het was best verhelderend, maar ook confronterend. Ze was heel trots dat we waren gestopt met roken maar zei dat ik nog steeds moet afvallen. Dat vond ik erg moeilijk... Ze wil ons in totaal 9 IUI pogingen laten doen omdat we nog jong zijn en we met IVF naar een ander ziekenhuis moeten en dan nog maar 3 pogingen hebben. Verder hebben we besloten dat we nu een rustpauze van ongv. een half jaar gaan inlassen. Om weer even wat rust te creeëren. Ze vond het een heel goed idee en zei dat veel stellen dat deden. En ze zei dat we niet gek moesten opkijken als ik dan spontaan zwanger zou raken.... gewoon ongeveer letterlijk wat mijn moeder dus zei en waar ik zo kwaad over was hahahaha Ze vond het vooral ook goed omdat ik er nu zo negatief insta. Dat is niet goed zei ze. Ik geloof er gewoon niet meer in... Vind het wel moeilijk hoor zo'n pauze inlassen... Ik weet al dat ik op mijn 27e geen kinderen ga krijgen dan.. Ik wordt van dat soort gedachten erg verdrietig... Maar goed, vooralsnog hebben we nog een kans en moet ik nog testen natuurlijk. Maar ik reken echt nergens op.