Bij mij komt het ook omdat ik na de IUI (toen we thuis waren) helemaal overstuur was. Ik had me er zo druk over gemaakt (geen idee waarom nu wel en de vorige keer helemaal niet). Heb nu een beetje het gevoel dat het toch niet gelukt kan zijn als je zo overstuur bent geweest als ik. Mijn vriend heeft het weer zwaar te verduren gehad met me Dat je er de tweede keer toch minder positief in staat kan ik me voorstellen. Het is ook een vorm van zelfbescherming natuurlijk.
Hoi Lize en Nuage. Meiden moed erin houden, vooral jij Liza. Je moet maar zo denken. Iedere IUI heb je een bepaalde kans dat je zwanger raakt. Ik denk dan maar zo, iedere gemiste kans brengt me procentueel dichter bij de zo gewenste zwangerschap. Het lukt natuurlijk niet altijd om er zo positef tegenaan te kijken, maar het helpt wel de wachtweken goed door te komen. Groeten Chantal
Hey meiden, Voel je je al iets beter Liza? Ik had zelf ook geen fijne gyn met de behandeling en bij mij deed het in mijn baarmoeder zeer. Omdat het toch al emotioneel allemaal is, zou het fijn zijn als de gyn een beetje "mee helpt". Je bent continu met de IUI bezig in je hoofd en die spanning bouwt zich op. Ben je thuis dan komt de ontlading..... Het valt ook helemaal niet mee om even relaxed een IUI te doen. Het zal er echt niet op stuk lopen omdat je overstuur was. Ik hoop dat je toch nog met een goed gevoel de komende weken in kunt gaan. Vandaag dacht ik gezellig een dagje naar de Ikea te gaan.... Allemaal baby's en dikke buiken. Ik had het best moeilijk. Vanaf de negatieve bloedtest heb ik me groot gehouden, maar af en toe heb ik toch mijn momenten. Waar ik ook zo van baal is de t.v..... Is het jullie ook opgevallen dat er ineens reclames over zwangerschapstesten en verloskundigen op de buis zijn Je kan bijna niets doen of je wordt er aan herinnerd... Daarbij heb ik ook wel een dipje, omdat ik nog steeds niet ongesteld ben. Heb wel 3dagen terug wat bruine afscheiding gezien, maar dat was het dan ook. Ik zal maandag wel weer de gyn bellen als ik het dan nog niet ben. liefs
Wat vreemd dat je nog geen Primolut of Provera hebt gekregen Ilonaa. Hopelijk word je nog vanzelf ongesteld, scheelt toch weer 2 weken. Ik word ook helemaal gek van de tv. Inderdaad opeens reclames voor zwangerschapstest die ik nog NOOIT eerder op tv heb gezien gggrrr en werkelijk in iedere film of serie die ik zie gaat het over zwanger zijn of baby´s. Heb van de week Ugly Betty gekeken en ik denk dat het woord baby toch wel zo´n 80 keer is gevallen in 3 kwartier argh. Ik heb ook mijn slechte momenten waarin ik opeens heel treurig word of moet huilen. Het is gewoon verrot... Ben afgelopen week ook thuis gebleven, kon het totaal niet opbrengen om te gaan werken. Kan me niet concentreren op de problemen die ik daar moet oplossen, zo lijken allemaal zo enorm onbelangrijk en er is geen plek voor in mijn hoofd ofzo. Ik ben in ieder geval enorm toe aan poging 2. Het kan me niet snel genoeg gaan! In juni gaan we een weekend naar Oostenrijk met de hele familie en ik hoop dan toch echt met dikke buik te lopen (ohja een dikke buik heb ik al, ik bedoel met baby erin uiteraard )
Hoi meiden, ik had er al op gerekend, maar hier ook officieel naar poging 2. Hopelijk hebben we volgende ronde meer geluk allemaal. Ik ben wel even verdrietig geweest maar nu hup vol goede moed naar poging 2. Ilonaa, ik hoop dat jouw ongi snel komt meid.
Ilonaa; nog steeds geen ongi nee? Wat irritant. Als het dan toch moet laat het dan aub snel komen dan kun je juist weer verder. Ben benieuwd wat de gyn zegt morgen. Wat je schrijft over die bikke buiken en reclames is zo herkenbaar! Het lijkt wel alsof ze het er om doen. Ik voel me wel weer een beetje beter, maar zo'n dip heeft helaas tijd nodig. Nuage; ook jou verhaal over onbelangrijke dingen op het werk zijn zoooo herkenbaar. Waar maken sommige zich toch druk om denk ik dan wel eens. Ik ben er nog door thuis gebleven maar mijn productiviteit is belabbert. Ze moeten het er maar mee doen. Hopelijk komt poging twee voor jou ook heel snel. Zora; helaas ook jezelf verplaatst naar dit topic. Goed dat je de goede moed er in probeert te houden.
@ Zora: hè wat jammer nou! Ik had gehoopt dat jij meer succes had! @ Ilonaa: jeetje, nog niet ongesteld geworden? Kan me voorstellen dat je na een negatieve bloedtest een overkill aan dikke buiken niet goed kan hebben! Heel herkenbaar! @ LizaM: we gaan wel gelijk op, zeg! Afgelopen vrijdag een goede FM meting gehad en strakjes moeten we terugkomen voor de 2e IUI. Spannend weer... Welke gyn heb je gehad? Gr. Benthe
He balen Zora, ook jij met ons mee. Dan maar met zijn allen voor een goede tweede ronde! Hoe is het gegaan Benthe? Ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb vandaag gebeld en kreeg als antwoord.... Kijk het nog maar een weekje aan! Ik zou dus zwanger kunnen zijn na een negatieve bloedtest, vroeg ik . Het kan nog alle kanten op zei de ass.! Als ik dan nog niet ongesteld wordt dan krijg ik weer een bloedtest. Ik kreeg toch een minipiestsie hoop en heb dus weer getest vandaag, en ja hoor negatief. Geeft niets, ik heb gelijk die hoop-bubbel weer doorgeprikt,ha,ha. Maar goed, ik vind dat ik nu wel ongesteld mag worden. Dit was weer even up-date. Ik laat van de week wel weer wat weten.
Ilonaa, wel vreemd dat je nog niet ongi bent. Weten ze zeker dat je ei gesprongen is? En kunnen ze niet een echo doen om te kijken hoe en wat? Het is echt heel vervelend dat je nu in onzekerheid zit. Knuf. Ik ben vandaag begonnen met clomid. 28-01 moet ik voor de 1e FM. Op dag 12 pas.
Ik ben er zeker van dat ik niet zwanger ben dus onzeker daarover ben ik niet, al hoop ik op een heel onverwachtte wending. Ik weet wel dat ik het niet vertrouw of ie wel of niet is geweest. Ik had ookal geen gevoelige borsten natuurlijk, maar ja dat zou altijd kunne gebeuren. Ik had steikem ook gehoopt op een inwendige echo. Dan hadden ze kunnen kijken of mijn slijmvlies afgestoten wordt ofzo(hoe noem je dat voor je ongesteld wordt) Maar ja, ik ben patient en hun zijn dokter.
Benthe; hoe was het gegaan vandaag? ik had dokter Ruijs (of zo iets?) En jij? Er zit idd bij ons maar een paar dagen tussen! Ilonaa; ik begrijp dat je nog steeds hoopt op een hele onverwachte wending, maar de kans is wel heel klein idd. Hopelijk wordt je snel ongi of gaan ze snel een echo doen. Wachten is zoooo irritant.
Hey dames, De IUI is weer prima gegaan. Deze keer voelde ik er wel wat meer van maar het was nog steeds niet pijnlijk, hoor! Ik zat wel behoorlijk op hete kolen want ik lees eigenlijk overal dat er 36 uur tussen de Pregnyl-injectie en de IUI moet zitten. Bij ons zat er ruim 40 uur tussen. Maar de gyn heeft nog een echo gemaakt, de eisprong was nog niet geweest. Aanstaande zaterdag moet ik nog een Pregnyl-injectie, dit om het "gele lichaam" te ondersteunen... @ LizaM: bij de eerste IUI had ik dr. Ruijs. Is wel OK hoor, maar was wat gehaaster. Hij vertelde me dat het goed was om een drukkend gevoel in de baarmoeder te hebben, dat had ik de vorige keer dus absoluut niet. Maar bij deze 2e IUI (door Dr. Wissmann) wel... Persoonlijk ben ik erg gesteld op Dr. Wissmann, maar zeker bij een gyn is dat zo persoonlijk... Gr. Benthe
Ik kom normaal gesproken ook bij dokter Wissmann. Echt een hele aardige man die de tijd voor je neemt. Wat wil dat zeggen van 'het gele lichaam?' Ik krijg alleen voor mijn eisprong een Pregnylspuit.
Heel eerlijk gezegd heb ik geen idee... Ik heb alleen onthouden dat het ter ondersteuning van het "gele lichaam" was... Ik vrees dat ik nooit goed genoeg opgelet heb bij biologieles.... Gr. Benthe
De tweede fase wordt luteale fase genoemd en begint op het moment dat de follikel gesprongen is, en de eicel er uit verdwenen is. De granulosacellen van het follikel veranderen van vorm en worden granulosa luteïnecellen. Onder invloed van het LH zullen deze granulosa luteïnecellen progesteron gaan produceren. Het follikel zonder eicel wordt geel lichaam (corpus luteum) genoemd en zal nog enkele dagen de productie van progesteron blijven voortzetten. Onder invloed van de progesteron (en ook oestrogenen) verandert het baarmoederslijmvlies waarbij de slijmklieren secreet produceren en afgeeft, en zo klaargemaakt wordt voor de innesteling van het embryo. Deze fase heet daarom ook wel de secretoire fase. Als dit geel lichaampje enkele dagen later stopt met de hormoonproductie, doordat het niet ondersteunt wordt door een zwangerschap geproduceerd hormoon hCG, zal het baarmoederslijmvlies ten gronde gaan en een bloeding optreden (zie verder). Deze fase duurt bij 10% van de vrouwen met een regelmatige cyclus ongeveer 14 dagen, maar blijkt te kunnen variëren van 7- 19 dagen.
aha, thanx Nuage; Maar hoe kunnen ze onderzoeken of dit goed is of niet? Volgens mij is hier bij mij namelijk nog niet naar gekeken.
Dit kunnen ze vast onderzoeken, want sommige vrouwen blijken een te korte luteale fase te hebben waardoor innesteling moeilijker wordt. Dit kunnen ze ook ontdekken en met medicatie veranderen. Waarschijnlijk kunnen ze d.m.v. meten van baarmoederslijmvlies een en ander vaststellen. Waarom ze dat bij de een wel en bij de ander niet doen, geen idee. Zal wel iets met de voorgaande pogingen te maken hebben? (Bijvoorbeeld te vroeg ongesteld geworden na eisprong ofzoiets?)