2e IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by botervliegje, Jan 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik zit nu op cyclusdag 10. Ben erg benieuwd :D

2. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Succes straks, ik duim voor je dat je gevoel klopt.

3. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Weet iemand hoe het met Ilonaa is? Ik kan er eigenlijk niks van terugvinden... Zal haar even een PB'tje sturen...

Hier alles OK. Wederom geen enkele bijwerking van de pregnyl. Morgen weer een nieuwe dosis spuiten... Ben benieuwd hoe dat gaat. En ja, natuurlijk weet ik wel dat ik nu nog geen symptomen hoef te verwachten maar ik zou wel blij zijn als er een symptoompje voorbij kwam... :)
    Gewoon.... voor de goede spirit, zeg maar....

Hoe gaat het met jullie dames?

Gr. Benthe

4. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ja ik ben ook benieuwd hoe het met Ilonaa is!

Nou we hebben de eerste FM gehad. Het viel me tegen, heb 1 mooi ei aan de linkerkant zitten maar het is pas 11mm. Aan de andere kant zaten meerdere eitjes van bijna 10mm maar volgens de echoscopiste hoeven we die niet mee te rekenen want die gaan het verliezen van het grotere ei aan de andere kant ;)

Maandag weer terug voor een FM en dan mogelijk woensdag of donderdag de IUI. Ik had echt gehoopt dat we dinsdag de IUI konden doen op mijn verjaardag maar helaas gaan we dat dus niet redden.

Toen we naar huis reden kreeg ik weer een huilbui. Wat vreet die MMM toch energie. Ik wordt na iedere echo weer een beetje kwaad omdat we in deze situatie zitten en ik het zo oneerlijk vind.

Maar nu gaat het wel weer :)

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Pfff hier net ook een uitbarsting gehad hoor, erge ruzie gehad met mannetje, ik ging echt helemaal door het lint. Volgens mij kwam alle spanning van de afgelopen maanden eruit.

Nuage, jammer dat het niet op je verjaardag kan, maar 2 dagen later is prima.

6. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik reageer het ook steeds meer af op mijn vriend... Enerzijds omdat hij gewoon "veilig" is om boos tegen te doen, anderzijds ook omdat ik vind dat hij net zoveel er mee bezig moet zijn als ik...
    Doe vooral tijdens de echo/IUI week behoorlijk onaardig tegen hem... weet ook niet hoe het komt of hoe ik het voorkom. We hebben geen ruzie ofzo, dat gelukkig niet (we hebben eigenlijk nooit ruzie) maar ik ben gewoon een bitch :D

7. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    hey meiden!

Even een tijdje "rust"genomen. Heb het even niet makkelijk.
    Dat afreageren ken ik wel,hoor. En mijn vriend ook ;)
    Helaas krijg ik vaak te horen dat ik mezelf helemaal gek maak. Zeker nu, maar ja wat wil je... bewust of anders wel weer onbewust vraagt dit alles enorm veel van ons.

Bij mij staat alles nog steeds stil :cry:
    Nog steeds niet ongesteld. Zit inmiddels op cyclusdag 46, 29 dgn na de IUI!
    Ik heb dus wel bruinverlies gehad, maar dat is opgehouden.
    Ik had 14 jan. die negatieve bloedtest en had die maandag(19 jan) weer gebeld dat ik nog steeds niet ongesteld was.
    Mijn gyn vertelde dat ik het nog een weekje moest aankijken. :rolleyes:
    Afgelopen donderdag had ik wéér gebeld, met hetzelfde verhaal.
    De coördinator van de IUI(nam de tijd :(: ), had even in mijn dossier gekeken en zei dat echt niet zwanger zou kunnen zijn, vanwege de negatieve bloedtest van de 14de. En ik moest dan maar primolut gaan slikken.
    Waarom geen echo, bloedtest?
    Mijn eigen gyn zei dat ik nog een week moest afwachten en hij komt gelijk met primolut aanzetten! Hoe bedoel je dat je niet meer weet naar wie je moet luisteren en waar je aan toe bent.
    K#t-ziekenhuis!

Zelf heb ik het gevoel dat die bloeding een week na IUI een menstruatie was en dat ik nu een eisprong krijg of heb gehad(de zelfde dagen geteld als de IUI cyclus). En dat zou best weleens kunnen kloppen dan.
    Maar luisterd er iemand? Wil er iemand controleren of uitsluiten of dat zo is?
    Nee, ik ben niet zwanger, ben gewoon om de een of andere reden nog niet ongesteld,klaar!

Er zou dus een recept gefaxt worden naar mijn apotheek, zodat ik de primolut zou kunnen ophalen.
    Ik belde gister de apotheek om te vragen of ik het eventueel zaterdag zou kunnen ophalen, omdat ik krap in mijn tijd zat.
    Ze zijn sinds januarie op zaterdag dicht dus ik moest haast maken.
    Ze keek wel even voor de zekerheid of het recept klaar stond en wat blijkt.... ze hebben helemaal niets ontvangen van het ziekenhuis :evil:
    Dus, ik kan geen primolut ophalen.

Maandag hang ik weer aan de telefoon dat ik geen primolut kan halen en dat ik me ook niet goed voel omdat zonder enige controlle te slikken.
    Dan vraag ik ook of ze misschien LH kunnen prikken of een FM kunnen doen al is het maar om mij gerust te stellen.

Wat ben ik sterk, wat hou ik me goed.
    Maar niet heus.... ik voel me een wrak en sta op ontploffen!
    Ze zullen het best wel beter weten als ik, en ik zal ook echt wel niet zwanger zijn, maar waarom wordt ik niet ongesteld? Ben ik het dan toch al geweest, of is er iets mis?
    Ik heb geen goed gevoel meer in dit ziekenhuis, voel me zwaar k#t!

Sorry voor het deprimerende lange verhaal, maar het voelt goed om het van me af te schrijven.

Hoe gaat het bij jullie ;)
    Voel je je oke Benthe?
    Nuage, balen dat het niet op je verjaardag is.

liefs ilona

8. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Ilonaa: och meisje toch! Wat een opeenstapeling van rottigheid, zeg! Snap niet dat ze niet gewoon een echo maken, is toch zo gebeurd... En als je idd zo tegen je eisprong zit dan moeten ze dat kunnen zien... Ik kan me levendig voorstellen dat je er enorm van baalt. In welk ziekenhuis ben je eigenlijk onder behandeling?

In ieder geval een dikke virtuele knuffel van mij!

Hier gaat alles nog steeds zwaar OK. Dat is fijn natuurlijk maar aan de andere kant word ik er ook zo onzeker van... Gemuts natuurlijk, want dit zijn gewoon de beruchte weken op het wachtbankje... Zucht! En die zijn vervelend voor iedereen...

Vandaag moeten we nog een keer een pregnyl-injectie zetten. Ik zie er een beetje tegenop omdat ik dat zo'n rotprik vind. Gelukkig is het nu maar 1 ampul...

Op 4 februari mag ik testen... Ben benieuwd of ik het haal...

Gr. Benthe

9. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    ik zit bij het ruwaard van putten in spijkenisse.
    dat staat al niet zo hoog in de ranglijst, er komen al veel klachten van veschillende afdelingen.

10. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Ilonaa op je strepen staan hoor, een bloedonderzoek of FM is toch zo gebeurd. Kan me heel goed voortellen dat je niet zonder controle zomaar Primolut slikt.

Herken je onzekerheid. Weten niet zwanger te zijn, maar niet ongesteld worden.
    Bij mijn GYN is het zo dat hij goed luistert naar mijn mening en ook in veel dingen meegaat.
    Ik zit in Enschede, ondanks de berichten van afgelopen week ben ik er erg tevreden. Voor dat je weer een afspraak hebt duurt soms lang, maar ik wordt wel serieus genomen.

Ik zou denk ik eens om me heen kijken of er geen andere kliniek is waar je evt. naar toe kan.
    Deze hele MMM is toch al een rollercoaster zonder onzekerheid over de oprechtheid en kundigheid van je ziekenhuis.

Sterkte meis!
    Groeten Chantal

11. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Oh Ilona wat een ellende!
    Het Ruwaard van Putten Ziekenhuis is echt dramatisch slecht... ik ben er ook weleens geopereerd en ik zou er nooit meer heen willen. Heb zelf 16 jaar in Spijkenisse gewoond ;)

Maar toch, mijn ziekenhuis zegt in principe hetzelfde als de jouwe. Toen ik op een gegeven moment niet ongesteld was op CD 35 kreeg ik een zwangerschapstest en daarna Primolut. Geen bloedtest, geen FM, niks.

Jij hebt alleen al bloedverlies gehad natuurlijk en het zou wel kunnen dat het je ongesteldheid was. Sterker nog, als dat zo is dan is je luteale fase ontzettend kort en dat is niet goed. Dan zouden ze dit echt moeten vaststellen zodat na de volgende IUI je bijv. nog een extra spuit Pregnyl krijgt ter ondersteuning want ze kunnen die luteale fase wel verlengen. Als deze fase te kort is dan kan het eitje zich nooit goed innestelen.

Ik zou maandag zeker even op mijn strepen gaan staan en als je er echt geen vertrouwen meer in hebt toch overstappen naar een ziekenhuis in Rotterdam. Het is wel een heel gedoe maar we krijgen nou eenmaal een bepaald aantal pogingen van de verzekering en die moeten we wel optimaal gebruiken!

Dikke knuffel!

(ik heb net mijn vriend verrot gescholden omdat er geen boter was en hij had het beschuit op gegeten... dus.....)

12. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Ilonaa; meid, wat verschrikkelijk allemaal. Je zit echt niet te wachten op gepruts van het ziekenhuis. Idd wat Chantal en Nuage zeggen, op je strepen staan hoor! En misschien is overstappen geen slecht idee? Hopelijk is er heel snel duidelijkheid voor je.

Jullie verhalen over dat je vriend soms 'de volle laag' krijgt is heel herkenbaar, ook hier. Maar ja wat wil je ook met al die hormonen en verdriet. Ik probeer maar extra lief te zijn tussen de momenten door.
    En huilbui zo nu en dan is niet fijn maar lucht soms wel erg op.

Hier zijn we erg druk met de verbouwing en verhuizing van vrienden van ons. We koken vaak voor ze, doen de boodschappen en klussen dan ook nog eens mee. Vandaar dat ik even wat minder hier geweest ben. Soms ben ik zo moe, dan lees ik jullie verhalen maar als ik wil reageren weet ik het al niet meer.
    In ieder geval een dikke knuffel voor jullie allemaal. Wie heeft trouwens nu als eerst zijn NOD? en wanneer dan?

13. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Ilona: hoe is het nu met je? Wat een toestand.

Hoi Liza, ik denk jij! Denk dat ik morgen een posi ovu-test heb, maar de vorige keer heb ik ook 4 dagen bijna posi testen gehad. Maar vast deze week de 2e IUI. Spannend......

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ilonaa, jeetje meis, wat een rot toestand zeg. En dat ze niet eens even een echo maken. Hele dikke knuffel meis en sterkte, ik hoop dat je snel verder kan.

Meiden op het wachtbankje, ik duim voor jullie.

Ik heb woensdag weer de 1e FM, spannend toch weer, ben benieuwd.

Liefs Zora

15. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ilonaa ik ben benieuwd wat je gyn zegt vandaag!

Ik heb om 16:00 uur weer een FM. Ik hoop op een miracel waarbij de follikels opeens enorm gegroeid zijn, maar dat zal wel niet :)

16. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Nou ik was enorm blij met het resultaat vandaag!

Aan de linkerkant een follikel van 16mm en de rechterkant eentje van 15mm!

Ik mag vanavond om 1 uur de Pregnyl spuiten en dan hebben we woensdag de IUI.

Heb er wel een goed gevoel over eigenlijk, veel relaxter dan vorige keer :)

17. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Twee mooie follikels! Super nieuws Nuage, woensdag de IUI, ik begin alvast met duimen!

18. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Bij mij wordt het ook weer spannend. Gisteravond positieve ovu-test (om 19.30 en om 23.00 nog donkerder), mag vanmiddag naar het ziekenhuis.
    Alleen mijn temp was vanmorgen met 0.5 graden gestegen (naar 36,9) en dat is echt een na-eisprongtemp. Het ziekenhuis wil geen echo maken. Het kan gewoon niet dat ik nu al mijn eisprong heb gehad zeggen ze. Zal daar maar vanuit gaan. Heb dan vast 'iets' onder de leden, als ik maar geen koorts ga krijgen. Ik zou toch wel graag een echo willen. Pfff... Ik baal er wel steeds van dat ik 0 controle krijg en men helemaal afgaat op mijzelf...

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Succes Botervliegje, het lijkt mij ook wel frustrerend als je verder helemaal geen controle krijgt.

Nuage, GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG MEID!

20. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Nuage: ook gefeliciteerd van mij! en succes morgen.

Vandaag 2e IUI gehad... Het duurde een paar minuten voordat ze de binnenste baarmoedermond (?) konden vinden, maar omdat het de vorige keer lukte zonder klemmetjes werd gelukkig doorgezet met zoeken. Nu kan het wachten weer beginnen.
    Ben er nu wel een stuk nuchterder onder, probeer me te focussen op andere dingen.

Succes iedereen!

Share This Page