2e IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by botervliegje, Jan 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Boterbloempje; fijn dat het er weer in zit. Goed dat je er zo nuchter onder bent. Ik merk ook dat ik er nu beter mee om ga. Is voor je zelf (en voor je vriend/man) erg fijn. Ik vind het ook erg raar dat je geen echo's krijgt. Je zult af moeten gaan op hun expertise.

Nuage; GEFELICITEERD, niet precies een verjaardagscadeautje, alhoewel, twee mooie fokkels is zeker een mooi cadeautje. Hopelijk springen ze beide en wordt er eentje bevrucht.

Zora; jij morgen succes met FM, hopelijk is het goed nieuws!

Ilonaa; hoe was het bij jou?

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi meiden,

Botervliegje, spannende weken dus weer voor jou meid.

Ilonaaa, hoe is het met jou?

Nuage, jij hebt vandaag toch de IUI? Succes!

LizaM, voor jou nog een week wachten? Ik duim voor jullie allemaal meiden, hoopt dat het helpt.

Vanmorgen 1e FM gehad. 1 follikel (jammer geen twee) van 17 mm. Meteen bloedgeprikt en ik word vanmiddag gebeld met de uitslag. Dan hoor ik of ik morgen nog een keer moet prikken en of ik de IUI vrijdag of zaterdag krijg. Spannend! Zaterdag zijn er maar 2 plekken dus hoop dat er neit iemand anders voor komt.... :confused:

3. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Wat een onzin dat er zaterdag maar twee plekken zijn! Bij ons gaan ze gewoon door tot dat iedereen die moet geweest is.

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Bij ons maar twee plekken en degenen die spuiten gaan voor. Dat vind ik wel eerlijk hoor maar voor mij niet zo leuk. Vorige keer ben ik ook op zaterdag geweest toen was er wel plek. Dus hoop nu dat het ok gewoon door kan gaan.

5. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    hey meiden,

Nuage, hoe is het gegaan vandaag? Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Liza, hoe is het met je? Hou je de het nog een beetje uit?

Zora, ik hoop dat je vrijdag mag en anders dat er zaterdag plek voor je is!

Botervliegje, veel succes met de wachtweken!

Maandag had ik gebeld en een afspraak voor vandaag gemaakt.
    Ben vanmorgen dus al geweest.
    Ik vertelde haar dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden, maar dat ik me er niet lekker bij voel om primolut te slikken.
    Toen kreeg ik de vraag, waarom niet?
    Ik vertelde haar weer de situatie vanaf de IUI en dat ik sinds gisteren gevoelige tepels heb en dat mijn borsten weer op gaan zetten. Ook heb ik behoorlijk wit verlies.
    Nadat ik weer niet mijn zegje had gedaan :oops: mocht ik wel bloed laten prikken.
    Er word gekeken of ik een eisprong heb gehad of krijg? Ook stonds er een vinkje bij "hcg+b"?.
    Vanmiddag krijg ik de uitslag.

En......
    Jullie kunnen het al raden.....had weer de verkeerde sticker op mijn formulier! Er blijkt dus een stickervel van een andere patient met de zelfde naam in mijn dossier te zitten!
    De fax voor de primolut is trouwens nooit aangekomen bij de apotheek!
    Ze hadden een cijfer verkeerd bij het fax-nummer. Stelletje dozen!
    Maar dat maakt eigenlijk niets meer uit.

6. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Wat slordig dat ze patienten door elkaar halen! Maar wat goed dat je doorgedrukt hebt wat betreft het nogmaals onderzoeken. Ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.

Hier alles rustig, ik ga er vanuit dat het weer niet gelukt is. Geen idee waarom, voorgevoel of zelfbescherming?

7. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Liza, Misschien is het wel de goede instelling die je hebt.
    Zo hou je jezelf rustig, hoop ik.

Ik heb net een telefoontje gehad!
    En wie had er gelijk.........IK!
    Meiden...luister naar je eigen gevoel en kom er voor op!

Ik heb dus "net" een eisprong gehad.
    Zegt de assistent, misschien moet je vanavond het maar even proberen, je weet niet precies wanneer die gesprongen is natuurlijk, he?
    Gelukkig hebben we de laatste dagen wel wat gedaan, dus hopelijk hebben we zonder dat we het wisten goed getimed.
    En wat ben ik blij dat ik die primolut niet heb geslikt!
    PRUTSERS! om het maar zacht uit te drukken.

Zo zit ik onverwachts weer in de wachtweken, dus meiden ik doe voor spek en bonen mee!

liefs ilona

8. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Hebben ze nog excuses gemaakt Ilonaa?
    Dus nu is het wachten op ongestelheid? (of niet natuurlijk!)

De IUI vandaag ging stukken beter dan de vorige keer!
    Alles was relaxter, misschien ook omdat we wisten wat ons te wachten stond.

De hoeveelheid spermacellen was vorige keer 4,1 miljoen hebben we nu eindelijk gehoord. Dat was dus niet goed.

Maar vandaag hadden we 27,9 miljoen!!!
    En ik heb 2 eitjes, dus ik zie het best wel positief in eigenlijk :D

Nu maar weer afwachten.
    Ik heb pijn in mijn buik en al de hele dag branderige tepels dus ik ga lekker tv kijken en bankhangen.

9. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Nuage; fijn dat het deze keer beter ging. En een heel goed aantal zaadjes hoor! Met twee eitjes erbij heb je zeker meer kans.
    Weet je hoe het kwam dat het de vorige keer zoveel minder goed zaad was? Ik duim voor je, blijf jij maar lekker bankhangen.

Ilonaa; ik had ook al in het IUI topic gereageerd. Wij kennen onze lichamen vaak beter dan de artsen. Goed dat je zo aangedrongen hebt!

10. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Wij hebben ook gevraagd hoe het kan dat het verschil zo groot is maar de gyn zei dat zij dat helaas ook niet weten. Ik denk zelf dat het komt doordat mijn vriend in oktober een maand niet heeft gerookt.

Alle voortekenen zijn trouwens goed.
    Bij de vorige ronde had ik speciale zwangerschapstest besteld weten jullie dat nog? Ik had toen besloten dat als ik ze op tijd binnen had ik eerder zou gaan testen.

Maar die test zijn nooit binnengekomen. Uiteindelijk bleken ze zelfs naar een verkeerd adres verstuurd te zijn!

En nu... vandaag... opeens het bericht dat ze alsnog zijn verzonden!

Ik ben niet echt bijgelovig ofzo maar vind het wel opvallend :D

11. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Heel veel succes Nuage.

Met 2 eitjes en al die zwemertjes klinkt het allemaal wel heel positief, ga maar lekker bankhangen en broeden :D

Groetjes, Emmy.

12. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Dankjewel Emmy! Ik ga zeker broeden!

Tellen jullie trouwens de dag van de IUI mee als je uitrekend over hoeveel dagen je mag testen?

13. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Wow, wat een score! Nu moet het toch echt lukken!
    'Wij' hadden 4,3 miljoen goede zaadcellen.
    Is dat echt slecht? Zijn onze kansen nu extra klein? :rolleyes:

Dag van de IUI hoort nog bij de eerste fase volgend mij, dus mag je niet meetellen.

14. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Rond de 4 miljoen is niet enorm slecht, maar wel ondergemiddeld. Het is in ieder geval voldoende hoor!

Jammer dat je die niet mag meetellen, want nu kan ik dus testen op vrijdag de 13e hahaha

15. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Bedankt liza!

jeeh nuage :D ! wat fijn om te horen dat het meeviel en dan nog het aantal zaadjes!
    Je kan natuurlijk ook een dagje wachten en dan 14 feb op valentijnsdag testen ;) !
    Als ik dan niet ongesteld ben doe ik met je mee!
    Wij hebben dan 's avonds een etentje met de familie(mijn ouders zijn de 15de 35jaar getrouwd)
    Maar over of ze ook maar iets van sorry hebben gezegd?...helemaal niks, het is denk ik de gewoonste zaak van de wereld. "Hun konden dat toch ook niet weten". :rolleyes: Ik zie het maar weer als een misverstand met misschien een leuke uitkomst. Ik blijf braaf weer hopen.

Botervliegje, maak je maar niet druk. Wij hadden ook niet zoveel. De ondergrens is 1miljoen en het gemiddelde is 5 miljoen. Ik vind(wij zaten er tussenin) dat jij een goed aantal had hoor.

16. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wij hadden vorige keer 2,3 mln en mijn arts zei vandaag dat dat ook een prima score is voor IUI. Ik dacht dat het echt heel slecht was maar dat is volgens haar niet zo, gelukkig.

Nuage, wow mooie score en 2 eitjes dat kan gewoon niet mis gaan. Ik duim voor je! Ik tel de dag van de IUI (= ook de dag van de eisprong) als 1e dag. En mijn arts ook. Mijn LF is precies 14 dagen. Vorige keer had ik de IUI op zaterdag en werd precies 14 dagen later ongi ook op zaterdag. (eigenlijk 15 dagen maar de dag dat je ongi wordt tel je dan weer als dag 1)

Ilonaa, ik had ook al even gereageerd in het andere topic. Jeetje wat een klunzen zeg, maar super van jou dat je je lichaam zo goed kent.

17. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    ja leuk he die twee topics,ha,ha.
    zit me suf te typen met die dubbele verhalen.
    Ik vind het super lief, maar jullie hoeven niet 2keer te reageren, hoor ;)
    maar mag natuurlijk altijd.

ik wilde jullie trouwens even dikke kussen geven voor de steun.
    Zonder dat jullie het weten slepen jullie mij wel door moeilijke fases heen. En zo blijf ik toch weer doorgaan met goede moed!
    Bedankt meiden!

liefs ilona

18. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Nuage, ik geloof ook wel in toevallige dingen, maar maak jezelf niet te gek!

Botervliegje; hoe meer zaadcellen hoe meer kans, dat klopt maar jullie kansen zijn ook goed met meer dan 4 miljoen.

Ik tel de dag van de IUI altijd als eerste dag. En dan twee weken en twee dagen. Doe ik het dan fout? De vorige keer had trouwens de gyn geteld en die kwam idd een dag later uit. Misschien klopt het dan wel wat je zegt.

19. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Wonderlijk verhaal Ilonaa,

Zo zie je toch maar dat je er zelf met je gezonde "boeren"verstand altijd bij moet blijven en niet blind moet varen op de artsen..
    Maar goed, dit kan dan zomaar een liefdesbaby puur natuur worden.

Zou toch toppie zijn! ;)

Chantal

20. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Daar zijn we toch voor, en de volgende keer steunen we weer iemand anders enz enz.
    Ik ben ook altijd blij met de lieve reacties hier. Veel mensen in mijn omgeving begrijpen volgens mij niet hoe zwaar de vruchtbaarheidsbehandelingen eigenlijk zijn.

Share This Page