Vraag zorgverzekering

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Baby09, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Wij gaan/willen voor PGD en ICSI naar belgie vanwege het aanzienlijke verschil met wachttijden.. Nu heb ik vandaag een brief gekregen dat wij 1.533,34 euro vergoed gaan krijgen voor de ICSI behandeling en dat dit het normale bedrag is wat vergoed word in nederland.

In belgie moeten we 4200,- betalen voor de ICSI behandeling...........

Dus klopt die 1533,34 nu wel of niet? ik snap er niks meer van...

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Je zult die 1533 euro van je verzekering krijgen.
    De rest van het bedrag (exclusief medicatie??) zul je zelf moeten betalen helaas.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je een behandeling in Nederland doet, wordt het helemaal vergoed. Ga je naar het buitenland, dan moet je vaak een deel zelf betalen. Ik ben dus bang dat het klopt, helaas. Alvast heel veel succes!

4. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Een deel, vind ik anders klinken dan bijna 3.000 euro... of ligt dit aan mij?? Er is ons toen in brussel gezegd dat we ongeveer 500 euro zelf zouden moeten betalen, maar ook dat klinkt erg anders dan 2700 euro...

Maarja er is al geen weg meer terug dus ik zal wel moeten..

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Keltje, omdat je ICSI met PGD doet is het duurder dan een normale ICSI.
    Ik zou bij de verzekering nog wel even navragen of dit bedrag ook geldt incl. de PGD.

Weet wel dat bv Menzis geen verschil maakt tussen ICSI en IVF bedragen.
    Terwijl in Dusseldof een IVF een paar 100 euri goedkoper is dan een ICSI.
    Maar is zou wel even checken hoe het zit met PGD.
    Als je pech hebt moet het ook van dit bedrag, maar als je geluk hebt krijg je daar wellicht nog wat voor.
    Misschien effe bellen en overleggen?

Medicatie valt trouwens NIET in dit bedrag.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Correctie:
    In DD is IVF 1000 euro goedkoper dan ICSI...

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    De icsi zelf is 4200 euro.. de pgd behandeling per cyclus is nog eens 1700 euro.. Vind t alleen wel heel erg dat voor de inwoners voor belgie het de helft goedkoper is..

Weet ook echt niet wat ik nu moet doen, want ik heb dat geld niet, maar de ontwikkeling van de test is al behoorlijk in gang gezet..
    En daarbij wachten we nu al 1,5 jaar en als ik nu weer naar een ander zh zou gaan moet ik weer 2 jaar wachten.. Pff wat een gedoe!

Misschien iemand enig idee bij welke verzekeraar je meer vergoed zou krijgen? Of waarbij uz brussel gecontracteerd is??

Ik ga zo en zo met Gent bellen morgen want daarbij schijnt mijn verzekering wel gecontracteerd te zijn (dom dom dom dat ik daar niet naar geinformeerd heb!!)

Deel Deze Pagina