Qmarq; is de punctie goed verlopen? Lieke; heftig dat je 2x een miskraam hebt gehad met 6 weken. Wat heb je de vorige keer als pijnstilling gehad bij de punctie? Ik lees weleens over een injectie in de bil of baarmoedermond. Ik kreeg een infuus met verdovend middel. Ik vond het injecteren van Decapeptyl en Gonal-F meevallen. Decapeptyl was soms wel een vervelende prik. Voor de rest weinig last gehad van hormonen. Hopelijk valt het dit keer weer mee. Naeema; heb jij trouwens al eerder Triptofem gebruikt? Ik spoot de vorige keer Decapeptyl, maar het ziekenhuis verstrekt dit niet meer.
Ik kreeg alleen pcm..wat ik overigens raar vind want ik lees overal over goeie verdoving. .dus ik ga het echt aankaarten dat ik dit keer betere verdoving wil want dit is geen doen..Decapeptyl vondt ik soms ook irritant indd..en de Gonal-F geen last van gehad. Ja best heftig. .1ex zag k het wel aankomen maar deze keer niet. .was er ineens..veel bloed. .dag roze wolk..
Pinkflower; Ja ik heb bij ICSI 1 ook Triptofem gebruikt,tegenwoordig standaard bij het AMC ipv Deca. Vond het niet fijn bij het inspuiten want koud!! Ik lees dat je 24 follikels had, dat doet me denken aan een vrouw die naast mij lag op de dag van mijn punctie. Mijn man en ik hoorden achter het gordijn dat ertussen zat dat haar 'score' 24 stuks was, ik had er 7. Ik wist niet dat er zo een verschil kon zijn, heel raar op dat moment haha! Nu weet ik natuurlijk dat het niet veel uitmaakt, ik hoop dat het goed gaat voor iedereen! Qmarq; hoe is je punctie gegaan? En viel de pijn te verdragen?
Lieke; alleen paracetamol?! Ik zou zeker om een verdovend middel vragen voor de scherpe kantjes! Naeema; je kunt de Triptofem (en ook de andere injecties) eerder uit de koelkast halen om op temperatuur te laten komen. Ik deed dat altijd een half uur voordat het erin ging. Er kan inderdaad een groot verschil zitten in de oogst haha. Als het goed is heb ik deze keer minder follikels, want ik ga minder EH spuiten. Her was net teveel van het goede aangezien ik (lichte) overstimulatie klachten had.
Lieke; wat houd de uitgangsecho eigenlijk in? Volgens mij heb ik die nog nooit gehad. Ik start morgen met Triptofem en dan een echo op de 10e dag om te kijken of mijn eierstokken stilliggen.
Lieke; hoe was je echo? Ik heb vanavond de 3e spuit gezet. Ik vind de Triptofem niet prettig vergeleken bij Decapeptyl! Er zit zo'n beetje 5x zoveel vloeistof in wat dus minder fijn is als je het inspuit Ik ga volgende week eens navragen waarom ze over zijn gegaan op dit merk...I'm not amused. Voor de rest is de spuit zetten geen probleem, de vloeistof is vervelend. Ik heb woensdag de eerste echo. Dus als mijn eierstokken onderdrukt zijn mag ik aan de Gonal-F. Ik zit even te denken; moet je nou eerst een menstruatie hebben gehad voordat je aan de stimulatie mag? Staat mij iets van bij namelijk. Dat zal krap aan worden. Maandag is dag 28 en mijn cyclus loopt niet strak.
Alles was schoon. .bm slijmvlies groeit alweer en ook al paar kleine eiblaasjes gezien. .13 Maart gaan we beginnen met spuiten van Decapeptyl..en 30e weer echo..spannend!
Ehmmm ja goeie vraag ik weet t even niet meer..is alweer even geleden dat k gespoten heb. .2 jaar geleden..
Nou spannend voor je; vanavond de 1e spuit! Ik vond het meevallen, maar bij mij is het een stuk verser...vorig jaar juli/augustus. Succes vanavond!
Jaaaa hij zit erin!! Ivf 2.0 is officieel gestart! Das indd nog vers..spannend allemaal dus ook voor jou
Hee Lieke, wat fijn dat IVF 2.0 nu gestart is voor je!!! Hier is mijn menstruatie door gekomen dus ik mag de spuiten ook gaan klaarleggen! Ik heb er zin in! Spannend allemaal!
Dames; zullen we in het topic 'punctie ivf/icsi maart/april' verder kletsen? De rest reageert hier toch niet meer.