trekken jullie ook...............

Discussie in 'De lounge' gestart door nienke70, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    de stekkers uit het stopcontact bij een fikse onweersbui?

    ik weet nog wel dat mijn ouders dat vroeger wel deden als het flink onweerde uit angst dat de bliksem insloeg en het apparaat naar de knoppen ging, maar ja, in die tijd was dat gauw gebeurd, je had alleen maar de radio, de tv, de koelkast en hooguit nog een electrisch koffiezet-apparaat waar je de stekkers van moest verwijderen, de onweersbui was met een half uurtje overgedreven en als dat 2x per jaar eens voorkwam was het eigenlijk al veel :confused: :confused:

    maar tegenwoordig worden we bijna wekelijks getrakteerd op fikse onweersbuien die ook nog eens langer aanhouden dan voorheen en zoals je in de media hoort worden er ook steeds meer mensen gedupeerd door blikseminslag in huis waardoor alle electrische apparaten meteen bij het grofvuil gedeponeerd kunnen worden (okee, mag wel niet maar bij wijze van spreken dan)

    als je nu alle stekkers uit het stopcontact moet halen, ben je al een half uur bezig want een gemiddeld huishouden heeft al gauw een tv op de slaapkamer, huiskamer en eventueel een tienerkamer, vaak ook nog een video of dvd aangesloten, een stereo-installatie met equilizer, versterker, booster en weet ik m'n pet wat zo'n ding vandaag de dag allemaal nog meer heeft inclusief dus allemaal verschillende stekkers, de computer met scanner en printer.
    dan gaan we nog even een rondje door de keuken: koelkast, vrieskast, wasmachine, droger, vaatwasser, electrische oven, magnetron en het belangrijkste, het koffiezetapparaat :) :) :)

    en dan als de bui eindelijk voorbij is heb je er bijna een dagtaak aan om de klokken weer in te stellen, pffffffff, wat een gedoe zeg om je apparaten van de schroothoop te redden.

    zelf doe ik het dus niet maar ik zou er toch wel flink de pest over in hebben als mijn huis getroffen zal worden door de bliksem en met name mijn pc overleden is.

    volgens mij krijg je door blikseminslag niets vergoed van de verzekering en mocht dat wel zo wezen dan ook alleen nog maar de dagwaarde. dus vroeg ik me af of jullie hier weleens over nadenken of heb je zoiets van god zege de greep en mij gebeurd dat niet want ik ben niet het hoogste punt of ik heb een hoge boom naast mijn huis staan en die vangt de klap wel op.

    pfffffff, wel een heel verhaal geworden zeg, ben weer helemaal in mijn element vandaag :D :D :D
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wij hebben speciale verlengdozen, als de bliksem inslaat slaan die uit, en dus zijn de apparaten gered.

    Maar verder trek ik nooit stekkers uit eigenlijk
     
  3. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    en waar kun je die krijgen dan moet ik die ook maar gaan halen
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee dat doen we eigenlijk helemaal nooit.
    M'n ouders haalden altijd die stekkers uit de meterkast eruit, maar ook dat doen we niet.

    Huizen zijn daar tegenwoordig toch tegen beschermd of heb ik het nu helemaal mis?
     
  5. MollyM

    MollyM Bekend lid

    Bij dure apparaten en de computer doe ik het nog wel maar niet alles hoor. Bij mijn tante is een keer de bliksem ingeslagen en ging er een vuurbal rond mooi dat alle eletrische aparaten stuk waren dus ik doe het soms wel als het heel heftig is.
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Wij hebben ook van die speciale contactdozen, vooral op plekken waar we apparatuur hebben staan. Geloof dat die dingen overspanningscontactdozen ofzo heten. Ze zijn niet goedkoop, maar ja, dat is een nieuwe computer al helemaal niet. Je kunt ze bij de doe-het-zelf zaak halen en soms hebben ze ze bij de Aldi of de Lidl.
     
  7. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Hoe zou ik de stekkers van mijn koelkast, vaatwasser, vriezer, inductie en combi-oven eruit moeten halen? Alles zit ergens verstopt!

    Enne... Die wekkers weer instellen moet ook als de bliksem inslaat.. Dan slaan toch alle stoppen door?
     
  8. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Nou hoorde ik gisteren op de televisie dat de stekkers uit je stopcontact halen helemaal niet veel nut heeft. Zodra je huis wordt getroffen door de bliksem gaat er een soort electrische bal ofzo door je huis die je apparaten ook stuk kan maken. Was geloof ik op het nieuws bij SBS.
     
  9. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja hier ook hoor. Trek al vrij vlug de stekkers eruit. Heb 1 keer meegmaakt toen ik nog bij me ouders woonde dat de tv ineens begon te sissen en dat er rook uit kwam....
    Liever wat eerder de stekkers eruit ;)
     
  10. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Antwoord op het onderwerp (topic vraag): Ja! :p ;) :oops:

    Antwoord op de vraag of de stekkers eruit halen: Als ik denk dat het 's nachts gaat onweren sowieso.
    En als ik weet dat het er erg hard aan toe zal gaan ook.
    Bij een kleine onweersbui niet.
     
  11. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Nee, wij doen het nooit. Maar na gister ga ik het echt wel doen.

    Bij ons is de bliksem in geslagen. Gelukkig is alleen de hoofdschakelaar uit gesprongen. Daar hadden we mazzel bij. Niks is stuk.

    Was wel erg geschrokken en Anne ook zat net te voeden. :S
     
  12. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Van de verzekering mag je de stekkers er niet uithalen. Dit ivm het gevaar van inslag, op het moment dat jij de stekker uit het contact trekt!
     
  13. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb nog nooit de stekkers eruit gehaald bij onweer. Dan ben ik idd een half uur bezig met alle apparaten die we in huis hebben, en al het eten in de koelkast/vriezer staat dan mooi te ontdooien, kan ik het allemaal weggooien als het een tijdje blijft onweren, mij niet gezien.

    De kans dat de bliksem inslaat is wel erg klein en tegenwoordig zijn veel apparaten ed er wel tegen beveiligd.
     
  14. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Gister nog.. (om even in de trant van de enorme klit te blijven.. Lintje = duidelijk gefrustreerd..)
     
  15. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Als het heel hard gaat wel de stekkers van de belangtijkste/duurste apparaten. Verder alleen uit voorzorg als we op vakantie gaan. Ten minste, deed ik altijd wel. Nu wonen we op onszelf, dus een beetje veel stekkers. Ik denk dat ik ze er alleen van de computers enzo uittrek, de rest laat ik zitten.
    Mijn ouders deden het vroeger ook altijd, maar voor zover ik weet de laatste jaren niet meer.
     
  16. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Er worden de laatste dagen veel topics met een beetje grappige titels geopend;gisteren die 'enorme klit' en nou 'trekken jullie ook?' :)

    Sorry flauw :oops:

    Ik trek eigenlijk geen stekkers uit als het onweert...Of het moet echt heel erg zijn.
     
  17. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente

    wwhahaha, ja hier dacht ik ook gelijk aan!
    Wel een goede aandachts-trekker!
    (euh, zei ik nu weer trekker.... :p )
     
  18. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Jah, dus wil je veel reacties op je topic.. neem een onderwerp waarbij je door kan denken..
     
  19. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij trekken alleen de kabel (tv en radio) eruit en we doen de stekkerdoos van de computer uit. verder laten we alle stekkers er gewoon in zitten. ben wel bang voor onweer maar ook weer niet zo panish dat alle stekkers overal uit moeten. tegenover mn ouders is de bliksem een keer ingeslagen en toen was bij het hele blok huizen waar het gebeurt was alleen de cv-ketel kapot. sindsdien zit de schrik er wel goed in bij mij want ik woonde toen nog thuis.
    liefs doris
     
  20. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    precies!
    Mijn volgende onderwerp wordt:

    hoe kan ik klaar komen.......


    ....met het huishouden, heb er echt geen puf meer voor! :p :)
     

Deel Deze Pagina