Hoi, Vanochtend was het dan zover, de 20 weken echo. Wij zagen de beeb heerlijk bewegen, het hartje kloppen, het mondje bewegen en schoppen. Toen wilde de echocopiste zogenoemde plakjes via het hoofdje maken om het e.e.a. echt duidelijk te krijgen. Dit lukte niet, waarschijnlijk omdat ons kindje jonger is dan verwacht. Oftewel we waren een week te vroeg voor de 20 weken echo. Daarnaast zei ze dat er geen reden tot paniek was maar dat wij a.s. vrijdag terug moeten komen, want als er toch wel wat zo zijn dan hebben we maar een week of 2 te tijd om te beslissen wat wij gaan doen. Helemaal uit het lood geslagen gingen wij terug naar de auto. Ik heb alleen maar gehuild, ook al is er nog niets zeker dat het fout is. Voor wie is dit herkenbaar en bleek het allemaal toch mee te vallen ? Alvast bedankt !!
Dat dacht ik dus ook. Eind augustus zou de uitgerekende datum zijn. Hmmm, ik ga nu nog meer zorgen maken.
het hoeft natuurlijk niets te zijn je kindje kan ook gewoon klein zijn. zo lang als ze geen ernstigge dingen hebben gezien zal het denk ik wel mee vallen. krijg je nu een guo?of gewoon een seo? hoe ver moet je nu dan zijn want een 20 weken echo kan al bij 19 weken gedaan worden.
Mijn ervaring is dat ze echt wel eerlijk zijn bij de 20-weken echo. Als de echoscopiste zegt dat er niets aan de hand hoeft te zijn, dan is dat ook zo. Bel anders je verloskundige op, zij kunnen je wel vertellen wat er aan de hand kan zijn. Misschien is de echoscopiste gewoon niet zo goed? Dat soort dingen weten zij wel. Ik zou niet op het internet gaan zoeken, dan vind je toch meestal de slechte verhalen.
een guo is een uit gebreide 20 weken echo in een universitair ziekenhuis. maar als je vrijdag 21+2 weken zou zijn ben je nu 20+5? en hoeveel hebben ze gemeten?
Jouw termijn klopt. Ze hebben niets gemeten, tenminste dit heb ik niet meegekregen. Ze zei alleen is het termijn wel goed, want ik kan niet via het hoofdje plakjes maken. Zij/wij zagen niets. Inmiddels heb ik me gek gezocht op internet kan hierover niets vinden. Alleen maar verdrietige verhalen. Er zit niets anders op dan tot vrijdag te wachten.
maar als ze niets gemeten hoe kunnen ze dan zeggen dat de termijn niet klopt! je kindje kan er ook gewoon slecht voor hebben gelegen dat ze het daardoor niet kon zien. een tip ga niet lezen op het internet! daar vind veelal de horror verhalen. ik heb het ook gedaan hoor na mijn 20 weken echo (die bleek niet goed te zijn afwijking navelstreng die veelal onschuldig blijkt) en ik heb mij helemaal overspannen geholpen door die verhalen. bel naar je vk en laat die even haar bevindingen uitspreken. mischien heeft zei er wel een hele andere visie op.
Ik weet er ook niks van, dus kan je niet gerust stellen helaas. Als je je erge zorgen maakt, en dat kan ik me heel goed voorstellen, zou ik bellen met de gyn/ziekenhuis/vk om je zorgen te bespreken. Misschien is er wel niks ad hand en maak je je zorgen om niks. Heel veel sterkte!
Onze 20-weken echo moest ook opnieuw, maar niet omdat ons kindje waarschijnlijk te klein was zoals jouw echoscopiste zei. Ons kindje lag behoorlijk ongelukkig en daarbij zorgde mijn te dikke buikwand er voor dat het zicht niet goed genoeg was. Ze hebben heel veel kunnen zien en wat ze konden zien was goed, alleen ze konden niet álles zien... We moesten daarom ook een week later terug komen, dan is het kindje weer wat groter en de kans dat je dan meer en dingen beter ziet is ook weer groter. Dus tot zover komt ons verhaal wel aardig overeen. Bij ons hebben ze tussen neus en lippen door wel tegen elkaar gezegd wat ze niet goed konden meten en dat hebben wij dus ook nagezocht op internet. Dom eigenlijk, maar nieuwsgierig als we waren... we werden er niet vrolijk van. En ondertussen hoorden we steeds de VK en echoscopiste in ons achterhoofd zeggen: er is NIETS geks gevonden, we kunnen alleen niet alles zien waardoor het opnieuw moet zodat we dingen kunnen uitsluiten. Uiteindelijk hebben we een aantal dagen later nog wel de VK gebeld, zij was er toevallig bij en ze herhaalde maar weer: er is niks afwijkends gezien, anders hadden we dat wel aangegeven. We konden alleen niet alles goed zien en nameten, en dus ook dingen niet uitsluiten. Afijn, een week later mochten we terug komen. Met zweethandjes en kriebels in de buik lag ik op de bank, maar gelukkig konden we na een half uur zeggen dat alles goed was. Hier viel het dus allemaal reuze mee, al was het wel een week flink stressen en behoorlijk balen ook.
bij de eerste met 18 weken en 4 dagen de 20 weken echo gehad bij de 2de met 19 weken en 3 dagen. hebben alles netjes kunnen meten. als je je druk maakt idd niet op internet gaan zoeken! maar je vk bellen, zij kan je wellicht gerust stellen.
JA hier!!!! Vorige week vrijdag 20 weken echo. De metingen die gemaakt konden worden leken goed maar de baby lag er te slecht voor om een goede uitslag te geven! We zijn vandaag teruggeweest. Een week niet goed geslapen van de angst. Het is ons 3de kindje en hadden dit nog niet meegemaakt. Maar vandaag lag spruit nogsteeds moeilijk maar wel alles meetbaar. (Ook bij ons ging het voornamelijk om het aangezicht maar blijkbaar ook de kleine hersencellen.) Alles gezond en wel. Ben zo blij. Soms zijn kindjes dus gewoon eigenwijs... Veel suc6 morgen! Maar ik denk dat je morgen net zo blij bent als ik! Dikke knuf!