2e keer bevallen makkelijker?

Discussie in 'De bevalling' gestart door poohbear81, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    haha Ratatosk, ik dus ook....ik was ehct de kalmheid zelve, en echt horo weeen doen echt zeer, maartoch gign het me goed af.

Trouwens had ook bij beide geen pijnstilling oid!

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik had weeenstorm vanaf het begin, en kon dus tussendoor niet op adem komen en daarom ook geen rust om tot ontspanning te komen. Misschien maakt dat ook een verschil? Ik hoop echt dat ik deze keer wel even tijd krijg om op adem te komen. Het persen vond ik bizar voelen maar niet zo pijnlijk verder, dat vond ik echt fijn om actief bezig te zijn met de laatste loodjes!

Overigens ook geen pijnstilling gehad: thuisbevalling

3. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ze zeggen dat de ontsluitingsfase eens zo snel gaat. Was in mijn geval ook zeker zo!

4. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Mijn moeder heeft van mij een zware bevalling gehad van 24 uur en mijn zusje wordt 3 jaar later net niet in de auto geboren... hebben het ziekenhuis maar net gehaald, mn moeder zat in de auto met persweeen het kopje tegen te houden (zo zegt ze het zelf hihi). Ben zelf ook heel benieuwd, bij mijn eerste 21 uur vanaf eerste wee tot bevalling (bijna 2 uur persen)

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    De tweede ging zeker makkelijker en nog sneller dan de eerste. Bij de eerste ging de ontsluiting ook erg vlot, alleen het persen duurde erg lang en uiteindelijk na 1,5 uur moesten we nog naar het zkh, aan het infuus en nog eens een uur later is ons zoontje na een knip met de vacuum geboren. Bij de tweede kreeg ik om 23.00 serieus weeën
    (daarvoor vanaf 20.30 harde buiken om de 5 à 6 minuten), om 23.55 zijn de vliezen gebroken en mocht ik gaan persen en om 00.10 is ons dochtertje na 4 persweeën geboren.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier ging het steeds makkelijker en sneller ja...

1e:
    ontsluiting 6 uur
    persen 1,5 uur
    een knip en een scheur

2e:
    ontsluiting 4 uur
    persen 8 min
    een scheur (door armpje naast zn hoofd anders niets...)

3e:
    ontsluiting 2 uur
    persen 1x (nog geen min)
    geen schade

kortom, voor mij echt steeds makkelijker, zo nog wel 100!

7. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Mijn tweede bevalling ging stukken gemakkelijker... Alleen al om het feit dat ik wist in welk stadium van de bevalling we waren.
    Dat helpt je mentaal dan.

Verder vond ik het herstel 10x sneller gaan.

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    oh, oh, als ik dit lees mag ik er wel heel snel bij zijn met deze bevalling ;)

Bij Beau 2,5 u over gedaan (vanaf vliezen breken..) kwam in weeenstorm terecht, en met 2x persen was hij er al!
    Wel een klein ventje met zijn 2265 gram, maar als ik jullie verhalen lees dan wordt dit een mega snelle bevalling :D Hopelijk niet al teveel naweeen denk ik dan maar :p

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Volgens mijn vk is de tweede bevalling in de meeste gevallen sneller en makkelijker dan een eerste.... Nou eerst zien en dan geloven ;) !

Bij de eerste

ontsluitingsfase: 18u
    persen 1,5u
    pethidine prik in de been gekregen en een knip

Tweede hopelijk sneller/makkelijker en geeen knip of scheur! :)

Deel Deze Pagina