2e keer bevalling inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Imona, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

    Mits de baby voor die tijd zelf komt, wordt ik waarschijnlijk met 38/39 weken ingeleid.
    Op de zelfde manier als mijn vorige bevalling.

    Nu belandde ik toen na het breken van de vliezen direct in een weeënstorm. Vooraf amper harde buiken of voorweeen gehad.

    Nu vraag ik me af, kan een 2e keer inleiden totaal anders verlopen?
    Hier gaf een ballonnetje of pillen inwendig echt totaal GEEN effect op weeën.
    Hoop toch dat het nu wat geleidelijker gaat ipv vanuit het niets ineens volle kracht er in te gaan..
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    Mijn beide ingeleide bevallingen verliepen ongeveer gelijk:
    1e: 3cm ontsluiting bij start, vliezen werden gebroken, eventjes afgewacht, weeën kwamen niet vanzelf op gang daarom weeënopwekkers gekregen. Vrij vlot een weeënstorm, na ruim 3,5u weeën volledige ontsluiting, 12min persen.
    2e: kleine 4cm ontsluiting bij start, vliezen werden gebroken, eventjes afgewacht, weeën kwamen niet vanzelf daarom opwekkers, direct weeënstorm, opwekkers werden direct uitgezet maar weeënstorm bleef. Na totaal 44min volledige ontsluiting en 3min later de baby op m’n borst. Erg vlot :p

    Hier dus wel beide keren een weeënstorm maar kon ‘m de tweede keer veel beter handelen (mentaal gezien) omdat ik wist wat er kon komen.
     
    Imona vindt dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik vond het de 2e keer een stuk makkelijker.
    De weeen waren anders.. 1ste had ik rug en heupweeen.. had het gevoel dat ik uit elkaar getrokken werd.
    2e keer buikweeen en die kon ik makkelijk opvangen.
    1e keer 7 uur waarvan 45 min geperst.
    2e keer 4 uur waarvan 9 minuten geperst.

    Weeen kwamen beide keren niet vanzelf op gang.
     
    Imona vindt dit leuk.
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja ik had ook buik, rug en beenweeen. Wist echt niet wat me overkwam gewoon. Tranen in mn ogen.
    Ben dan ook een beetje bang voor die weeenstorm..

    Maar ja. Je kan bang zijn wat je wil. T komt of t komt niet. Heb je niks over te zeggen. Maar wat een kracht zit daar in zeg. Eng gewoon.
     
  5. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier bij de 1e ingeleid.

    Begon met 2 cm
    Uur of 8 aan het infuus en vliezen gebroken kwart voor 3 was hij er infuus ging wel elke x iets omhoog. Wel op het eind persweeen gehad zonder dat ze het doorhadden maar uiteindelijk met 2/3x persen was hij er.

    2e
    1015 aan het infuus en vliezen breken begon met ruim 2 cm. Het infuus is verder niet omhoog gezet ging vanzelf. Iets voor 13u geboren zonder die persweeen naar mijn idee wat ik bij de 1e wel had. Had ineens al 10 cm en ook weer met 2/3x persen was hij er. Toen ik eenmaal onder de warme douche ging staan ging het heel snel met de weeen die toenamen.
     
  6. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Mijn ingeleide bevalling was ook (inleiding begin met breken vliezen + infuus) meteen heftige weeenstorm van rugweeen. Duurde ruim een uur, toen meteen 10cm. Wat een helse pijn. Niet op te vangen.

    Ik zou dit eerlijk gezegd niet nog eens aankunnen. Heb er een trauma van opgelopen. Tweede bevalling was prima (thuis).
    Dus eh ik zou dan meteen ruggenprik erbij vragen. Echt niet zoiets weer meemaken. Of alleen breken vd vliezen zonder infuus.
     
  7. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik ben ook ingeleid bij de eerste. De tweede komt volgende week als het goed is (ook ingeleid want hij komt niet hoor,, geef ik je op een briefje). Ook weeënstorm gehad en voor pijnstiller was geen tijd meer. Ik zie er ook enorm tegenop, maar je doet er niks tegen helaas:cry:
     
  8. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Even aangeven in het ziekenhuis, bij mij waren ze deze keer heel voorzichtig met (het ophogen van) het infuus. Het laatste stukje ging wel erg snel, maar het begin was nu echt beter te doen. Hier was het een 4e kindje (2e inleiding) en ze gaven in ons ziekenhuis aan erg voorzichtig te zijn bij volgende kindjes ivm weeenstormen.
    Dus gewoon even aangeven voor de start!
     
  9. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Pillen en ballonnen hoeven ook niet voor weeën te zorgen, maar voor verweking/ontsluiting.

    Het is tenzij.

    Anyway, hier de eerste met de pillen en de tweede met ballon, verliepen beide niet heel anders behalve dat de tweede sneller was nog.
     
  10. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ik ben 2 keer bevallen door middel van inleiden met 38 weken vanwege groot kindje. De eerste keer vond ik echt verschrikkelijk! Elke 20 min kwamen ze het infuus maar ophogen op een duur stond hij op stand 28. om 08.00 gestart en om 23.25 is onze dochter geboren.

    De 2de bevalling 3.5 jaar later werd weer een inleiding en ik zei gelijk ik hoop niet dat jullie dat infuus zo op gaan voeren waarop de verloskundige zei nee ongeveer tot 8 is meestal al ruim voldoende. Mijn man en ik keken elkaar vol ongeloof aan en de verloskundige schrok er echt van dat hij zo hoog had gestaan.
    Deze inleiding begon om 11.00 en rond 18.30 is onze dochter geboren en het was een hele fijne bevalling tot 8 a 9 cm kon ik de weeën heel goed opvangen daarna ging het ineens heel snel en was het even echt niet fijn tot ik mocht persen.

    Nu wordt dit zeer waarschijnlijk weer een ingeleide bevalling met 38 weken maar ik zie er niet tegenop hopelijk gaat het net zo als de vorige keer,
     
  11. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Ik ben Driel eer ingeleid, eerste 2 met ballon en opwekkends derde met veter en opwekkers,

    Bij de eerste een weeenstorm was echt niet fijn en paniek in mijn hoofd. Ze is na 9,5 uur geboren. Had been en buik weeen.

    De tweede ging het veel relaxter geen storm en geboren in 4,5 uur. Weer been en buik weeen.

    De derde was vergelijkbaar met de tweede alleen veel korter een uurtje. Deze bevalling wens ik iedereen. Wel weer been en buik weeen.

    Dus een weeen storm hoeft niet perse als je die eerder wel had.
     
  12. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik ben ook beide bevallingen ingeleid.

    1e ging voor geen meter en belande in een uren durende weeën storm, wat qua ontsluiting niks opleverde en ik een ruggenprik kreeg.

    2e bevalling heb ik duidelijk aangegeven dat ik weer bang was voor een weeën storm en hebben ze de opwekkers op t laagste standje gezet en hebben we daarna gekeken of mijn lijf er voldoende aan had, en dat bleek het geval.
    Geen weeën storm gehad dit keer
     

Deel Deze Pagina