Hallo, Mijn dochter is op 5 mei geboren. Gelijk begonnen met borstvoeding en dat leek goed te gaan. Toen kreeg ik een schimmelinfectie op mijn melkklieren, het rare was wel dat mijn dochter nergens last van had, bij haar was geen spruw te zien. Daarbij kreeg ik ook nog eens vaatkramp. Dus ik had tijdens het voeden pijn maar ook na het voeden heel veel pijn. Na 2x bezoek gehad te hebben van een lactatiekundige bleek ook nog eens dat mijn dochtertje niet goed dronk, ze klakt enorm en was erg onrustig. Zij dacht dat mijn dochter mijn tepel niet tegen haar gehemelte aankreeg, maar haar tongriempje was niet tekort. Ben toen al mijn voedingen gaan kolven en geef deze nu met de fles. Nu heb ik (na bijna 4 maanden)waarschijnlijk een borstontsteking aan de onderkant van mijn borst. Ik heb een hele harde schijf zitten en mijn borst is rood aan de zijkant. Mijn vraag aan jullie is of ik op een bepaalde manier kan kolven om mijn onderste deel van mijn borst leeg te krijgen. Ik kolf normaal altijd mijn beide borsten leeg. Ik geef in ieder geval niet op en wil doorgaan met kolven totdat mijn dochter 6 maanden is. Wat nu?
Hoi, Wat vervelend voor je. Vaker kolven dan normaal en goed meemasseren over de rode plek. Je borsten warm maken van te voren is ook altijd goed. Is het nu al wat minder overigens? Groeten Rieneke