Hoi iedereen. morgen word ik ingeleid. Bij mijn zoontje 4 jaar geleden duurde dat vanaf het plaatsen van de ballon 34 uur. Na een uur na de plaatsing kreeg ik al weeën en ik vond die bevalling vrij lang duren. nu zegt de gynaecoloog dat een tweede bevalling altijd sneller gaat maar aangezien ik dus weer ingeleid word ben ik een beetje huiverig. Ben benieuwd naar jullie verhalen
5 dagen duurde t bij de 2e met primen erbij, bevalling net als bij nr1 in 10 uur. Bij de 3e ging het nog trager en nog meer weeen. 5 dagen from hell. 0.5 cm per dag met wel weeen elke 5-10 minuten. Met name na de pillen waren t echt hele zware weeën en toen ik 2cm had zat ik in t bevalbad en kon ik ze echt niet meer opvangen (en hebben ze toch mij ingeleid, was niet ideaal want er stond nog een tuutje ofzo). Geen idee wanneer de vliezen zijn gebroken, toen ze die wilden breken 'o ze zijn gebroken'. Kind was ook helemaal aan t vervellen bij de geboorte. Geen idee hoelang tvanaf ruggenprik tot bevalling. Ik weet wel dat ik van 4 naar 10 binnen een uur ging, zonder opwekkers en dit de niemand zag aankomen: bij 10cm had ik nog heel veel bijgespoten gekregen bij de ruggenprik. Maar ze hadden niet gechecked De 1e was gewoon volgens t boekje. Vrijdag ballon, zaterdagmiddag vliezen breken en ben na t breken in 10 uur bevallen. Succes morgen! Hopelijk zaterdag een wolk van een zoon vast
Oei klinkt heftig! dit ontmoedigd wel een beetje haha. Maar ik zal je wel op de hoogte houden. Ik hoop ook zaterdag.
Ik ben 3 keer ingeleid. Alle keren ging het complicatieloos, vlot en soepel. Ik heb geen ballonnetje hoeven krijgen; bij mijn eerste twee bevallingen was het protocol om gelijk de vliezen te breken vanaf 3cm ontsluiting. Bij mijn derde zwangerschap liep ik in een ander ziekenhuis en was het protocol om dat te doen vanaf 1 cm. Eerste bevalling (38+0) startte ik met 3cm ontsluiting en duurde 3u50min vanaf de eerste geregistreerde wee (een ruim half uurtje langer wanneer gerekend vanaf breken vliezen). 10min persen. Tweede bevalling (37+6) startte ik met 4cm ontsluiting en duurde 47min vanaf de eerste geregistreerde wee (paar minuten langer gerekend vanaf breken van de vliezen). Maar 1min persen. Derde bevalling (37+5) startte ik met 2cm ontsluiting en duurde 1u20min vanaf de eerste wee (kwam eigenlijk direct op gang na breken vd vliezen). Persen duurde langer dan bij nummer 2 (maar met 5min alsnog mooi vlot), ze was een sterrenkijker.
Hier is de eerste wel spontaan geboren met 36wk, maar bij m’n dochter wel een inleiding. Ballon geplaatst (nog geen ontsluiting) na 24u nog maar krap 2cm (ook geen echte weeën) dus ballon eruit en over op tabletjes, elk anderhalf uur. Pas bij de 3e dosis kreeg ik weeën die meteen een weeënstorm werd! Na ongeveer 5min braken mn vliezen al spontaan en in totaal vanaf 1e echte wee heeft de bevalling maar 2 uur geduurd. Ging dus echt razendsnel. De 3e werd ook ingeleid, ballon gekregen om 16:30 (geen ontsluiting en nog een tuut) en om 23:30 naar het ziekenhuis gegaan met 4cm ontsluiting. Dacht meteen dat hij heel snel geboren zou worden, maar hij is pas om 6:18 geboren, het wou echt niet vorderen na die 4cm, echt minimaal anderhalf uur over gedaan om een cm erbij te krijgen terwijl ik hevige weeën had. Vliezen braken ook niet spontaan en zijn bij 6cm door de vk gebroken (rond 4:00) Hierbij mijn 2 totaal verschillende ervaringen wat betreft inleiden. Zet em op meid
Ik ga je even geruststellen, ben 2 x ingeleid. Eerste keer was echt verschrikkelijk, duurde lang, niet loslaten van placenta. Compleet trauma van opgelopen. Vond het echt een verschrikking. Tweede keer ging veel soepeler. Alhoewel ook spannend, zwangerschapsvergiftiging en nog even spannend tijdens de bevalling. Maar de bevalling zelf ging vele mate soepeler en sneller. Baby is nu trouwens een kerngezonde, sterke peuter. Dus heb er vertrouwen in heel snel heb jij je kleintje in handen
Je kan nagaan dat hier dus geen 4e komt Moest vooral ook mentaal bijkomen gek genoeg toen t ineens idioot snel ging en t duurde zo lang voordat ik beseft: o je bent er al kleine! dan schrok ik er gewoon dat hij in t wiegje naast mij stond. Maar goed, eindresultaat is hetzelfde gelukkig ik denk maar zo: ik was de uitschieter die er idioot lang over deed, dus dan zal t jou vast niet gebeuren.
Ik ben bij de tweede en derde ingeleid en die twee inleidingen waren beiden bijna identiek. Beide gingen razendsnel op een positieve manier. Dus hier alleen maar 2 goede ervaringen met inleiden. En het klopt dat de tweede keer vaak sneller gaat dus in dat opzicht is dat nu gunstig! Succes!!