Dreigende miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by kiki24, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiki24

kiki24 Lid

Dec 10, 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Hoi allemaal,

Even mn verhaal kwijt, en jullie mening. Ik was net blij dat ik de 8 wkn grens bereikt had, kreeg ik opeens wat buikpijn. Ik meteen naar mn vk en een echo aangevraagd. Op de echo was er geen hartactie te bekennen :cry: , en het vruchtje was de grote van een foetus van 6 wkn.
    Nu moet ik volgende week weer op controle, mocht er nog steeds geen hartactie zijn dan moet ik kiezen of voor medicijnen of curretage voor de abortus.
    Ik heb gelezen dat meestal de curretage beter bevalt, maar ik zou absoluut niet onder narcose willen.
    Heeft iemand dit gehad zonder narcose?

2. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Hoi Kiki,

ten eerste sterkte met dit enorme verlies.
    Ik denk dat het ook met een ruggeprik of plaatselijke verdoving mag.
    Ik zou je wel adviseren om je een soort roesje te laten geven, waardoor je wat slaperig bent, want zo`n curettage stelt lichamelijk niks voor maar geestelijk is het behoorlijk zwaar.

Sterkte met je keuze.

Liefs Hope

3. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Kiki,

Ik ben vrijdag weer gecurreteerd en ik mocht kiezen tussen ruggenprik en narcose. Bij een ruggenprik kun je er ook voor kiezen om wat slaperig gemaakt worden. Ik heb zelf juist liever narcose, omdat de narcose ook maar heel licht en kort is, maar je toch even slaapt. De ingreep duurt ongeveer 10 minuten en stelt fysiek niks voor. Emotioneel is natuurlijk wat anders.
    Ik heb zelf een hele slechte ervaring met het opwekken dmv medicatie. Sterkte!

groetjes Trees

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi Kiki,

Veel sterkte!

Ik heb 2 miskramen gehad. 1 spontaan en 1 curretage.

Mijn voorkeur gaat uit naar een spontane miskraam, "lekker" thuis met man erbij.

Toen ik gecurreteerd moest worden, mocht ik niet kiezen. Gehele narcose! Omdat ik nooit eerder onder narcose was geweest vond ik het heel eng. Het viel achteraf allemaal mee. Geen pijn en ik mocht 's middags al weer naar huis. Emotioneel doet het veel met je. Ook was ik bang voor verklevingen.

5. kiki24

kiki24 Lid

Dec 10, 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Hey thnxx voor de reacties meiden. Het is nog heel gek, want ik heb gewoon nog alle zwangerschapsverschijnselen. Hadden jullie dit ook? Ook kon ik het niet laten om nog een testje te doen, en het was nog een dikke positief. Ik besef het echt niet goed. Aan de ene kant zo verdrietig, en aan de andere kant wil ik het niet geloven. Ik hoop dat dinsdag opeens anders is, maarja..
    Ik kom nog wel even updaten.

Groetjes kiki

6. kiki24

kiki24 Lid

Dec 10, 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Ik kan het denk ik ook niet beseffen omdat ik ook helemaal geen buikpijn meer heb en k heb nooit bloedverlies gehad.

T is wel af te lezen he dat ik het niet wil geloven :S.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Helaas wel herkenbaar. Zowel mijn eerste als mijn laatste zwangerschap nooit bloed verloren of buikpijn en allebei de keren vreselijk misselijk met veel overgeven. Verder elk zwangerschapssymptoompje dat je maar kan bedenken. Ik dacht daarom ook dat het wel goed zou zitten, maar helaas :(. Heel confronterend al die symptomen als je weet dat het niet goed zit.
    Is er bij jou nog een kansje dat het misschien wel goed zit? Zoja dan ga ik héééél hard voor je duimen.
    Veel sterkte en heel begrijpelijk dat je het niet wil geloven. Het is ook zo machteloos en onbegrijplijk gevoel.

8. kiki24

kiki24 Lid

Dec 10, 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Hey Trees
    Ook een kleine kans.. Dat zei ze teminste, ik moet dinsdag voor controle echo. Mocht het dan niks zijn, moet ik meteen door naar de gyn :S.
    Ik denk dat ik dan een week later voor curretage ga, ik voel me anders zo ellendig om het af te wachten. Ik voel me nog zo zwanger alleen ben het dan niet.

Heel erg bedankt voor je liefe berichtje!

Groetjes kiki

9. Naiobi

Naiobi VIP lid

Apr 25, 2008
    6,397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @kiki al bij de vk geweest ? Hoe is het ?

10. samkids

samkids Niet meer actief

Kiki, ik hoop dat je met goed nieuws komt vandaag. Sterkte meis!

11. kiki24

kiki24 Lid

Dec 10, 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Hey bedankt voor de reacties meiden!

Ja ben vandaag bij de gyn geweest en het is een missed abortion.. Ik was wel erg verdrietig, want toch had ik ergens nog een klein beetje hoop.
    Nu sta ik vrijdag op het programma voor de curretage. Mocht het voor die tijd vanzelf komen dan moest ik even bellen.
    Ik hoop toch zo dat het vanzelf komt want ik kijk zo op tegen de narcose..
    Ik kom later nog is piepen. ik vind hetl fijn om te praten met meiden die in het zelfde schuitje zitten of zaten.

Groetjes kiki

12. Trees

Trees Niet meer actief

Sh*t Kiki ik vind het zo erg voor je :(. Ik weet niet of ik je kan geruststellen over de narcose, maar ga het toch eigenwijs proberen ;) . Het voelt alsof je langzaam in slaap valt en is absoluut geen onprettig gevoel. Het voelt eigenlijk best lekker. Iedereen staat ook om je heen om je gerust te stellen en tijdens mijn eerst curretage was ik zo zenuwachtig dat zelfs iemand mijn hand vasthield. Het gevoel dat je heel moe bent en in slaap valt duurt ongeveer 10 seconden. En het volgende moment wordt je wakker en is het klaar. Alsof je uit een diepe slaap komt met veel dromen. Ook helemaal geen naar gevoel. Vergelijken met een natuurlijke miskraam heb je echt nauwelijks pijn. Het voelt een beetje beurs onder in je buik en verder niet. Ik vind zelf altijd dat personeel bij dit soort ingrepen extra lief zijn en de tijd voor je nemen.
    Het moeilijkste vind ik zelf de verwerking erna. Het gevoel dat je echt niet meer zwanger bent en een buik die zo leeg aanvoelt. Ik heb erg veel moeten huilen in de periode erna en heb echt me tijd ervoor genomen om het een plekje te geven. Na een paar weken merkte ik dat ik me beter begon te voelen en weer genoeg moed had voor een nieuwe zwanger-word-poging. Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs trees

13. kiki24

kiki24 Lid

Dec 10, 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Hey Trees,

Ik kon vanmiddag niet online komen..
    Bedankt voor je berichtje, ik voel me er nu toch wat zekerder door.
    Ik heb alleen sinds gisteravond wat druppels bruinverlies, ik zit nu te denken zal ik het afzeggen.
    Ik vind het echt heel moeilijk om te beslissen, het blijft ook maar een paar druppeltjes...
    Morgen zie ik wel weer verder.

Groetjes kiki

14. kiki24

kiki24 Lid

Dec 10, 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Hier al weer terug thuis..
    T was idd wel meegevallen, en het bloedverlies is minimaal. Dus achteraf was dit toch de beste keuze voor mij geweest. Nou over 3 wkn controle bij de gyn, en dan hoor ik wel weer verder.
    Al wil ik wel een maandje wachten voor ik weer verder ga met proberen.
    Ik heb wel gehoord dat je de eerste maand erg vruchtbaar bent, klopt dit? Is dit dan de eerste maand na je eerste menstruatie?

Groetjes kiki

15. Trees

Trees Niet meer actief

Fijn dat het is meegevallen. In hoeverre zoiets kan meevallen :(. Hoe voel je je emotioneel?
    Hou er rekening mee dat je nog wel meer bloed kan verliezen. Hoeft niet, maar kan wel. Soms lijkt het bijna over en dan begint het weer. Heel naar.
    Of je wel of niet extra vruchtbaar bent, verschillen de meningen nogal. Sommige gyns zeggen ja en anderen zeggen dat het onzin is. Na mijn eerste curretage was ik de 2e ronde weer zwanger. Erg snel dus, maar ik raak altijd de 1e of 2e ronde zwanger, dus ik ben denk gewoon erg vruchtbaar en had weinig met de curretage te maken. Nu moet ik nog een keer zwnager blijven (zou ook fijn zijn :().

Doe rustig aan en neem je tijd om alles een plekje te geven!

16. kiki24

kiki24 Lid

Dec 10, 2008
    82
    0
    0
    Zorg
    Emotioneel voel ik me wel beter. Ik moet er alleen niet te lang over nadenken..
    Vanochtend wel wat last van krampen :S.
    Maar ja, in vergelijking valt het nog mee.
    Nu eerst 2 wkn rust en dan denk ik gewoon weer verder te gaan.
    En ik duim ook voor jouw dat je weer snel zwanger mag worden en blijven!

Share This Page