Spoedvraagje Medela Freestyle borstkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sab1988, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik stond op het punt om de Medela Freestyle aan te schaffen.
    Nu zie ik dat op de nieuwste de handsfree functie er niet meer opzit?
    Gebruik je die of niet, anders is het toch moeilijk een dubbele heb je geen 1 hand meer vrij?

Ik wilde hem nu gaan bestellen maar zie dit nu ineens, zoek dus ervaringsdeskundigen!

Alvast Bedankt

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik heb hem hier liggen maar gebruik die handsfree dingen echt niet.... dat zijn 6 riempjes die je in elkaar moet klemmen en dan aan je bh en dan een riem waar je je kolf aan vast kan klemmen. dit kan je ook gewoon aan je broek doen

3. sab1988

sab1988 Niet meer actief

maar zonder die handsfreeset heb je dan nog wel een hand vrij?? Of zit je echt met 2 handen die 2 flessen vasthouden?

4. sab1988

sab1988 Niet meer actief

en hoe stel je hem in als je beide handen in ''gebruik'' hebt?

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik houd met mijn hand en arm beide kolven vast. Zeg maar tegen mijn borsten aangedrukt. Daar heb je heel snel handigheid in! Het handsfree systeem nooit gebruikt.

6. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Ik heb de handsfree-set nooit gebruikt. Ik zet de kolf aan met de twee flesjes op de juiste plekken en dan houd ik met 1 hand het ene flesje vast en met de onderarm van die hand (snap je het nog ;)) het andere flesje. Dan heb ik 1 arm en hand vrij om de kolf verder te bedienen, of een boekje te pakken etc. Dus dat lukt hier erg goed. Je krijgt er al heel snel handigheid in is mijn ervaring. Dus hoewel ik de freestyle gekocht heb, mede om het handsfree-setje, heb ik dit nooit gebruikt in de ruim 1,5 jaar dat ik gekolfd heb. Het is trouwens een superfijne kolf!

7. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik heb ze wel eens gebruikt. Vooral in het begin, dan kon ik meteen ook nog even stofzuigen :D of ik zat achter de laptop. Ik vond ze wel handig wanneer ik wat actievere dingen tijdens het kolven wilde doen, waarbij ik mijn handen nodig had.

Tijdens het kolven op het werk, deed ik ze op de borst en daarna mijn beha weer dicht. Even de beha wat strakker en het bleef prima zitten! Had ik mooi beide handen vrij.

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik duwde ze altijd gewoon aan met mn polsen ofzo

9. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een speciale kolf bh, ideaal.

Die bandjes die bij de kolf zitten is zo'n gedoe, tegen de tijd dat je het allemaal hebt aangesloten, was je ook al bijna klaar geweest met kolven.

Maar vind het wel prettig dat ik beide handen vrij heb tijdens het kolven.

10. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jah, de freestyle is wel een hele fijne kolf, en snel klaar.

11. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    ik heb de helft gebruikt van het handsfree-systeem. alleen de bovenkant en dat de "cup"in mijn beha geklemd. vond het wel heeeeeel fijn om 2 handen vrij te hebben, al is het maar om een broodje te smeren op het werk...

12. sab1988

sab1988 Niet meer actief

thx meiden!! Hij is besteld hoor!!
    Ben benieuwd, kan evt altijd nog iets los erbij kopen mocht ik het toch niet zo handig vinden ofzo!!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit

Deel Deze Pagina