Ameda Lactaline volautomatische borstkolf als eerste huren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tweekids, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Meestal huur je bij de zorgwinkel de Medela Symphony, nu heb ik de kans de Ameda Lactaline te lenen hoef ik alleen die set aan te schaffen, of m te huren dan wordt de huur e.d. verrekend bij eventuele koop. Maar is deze krachtig genoeg om de productie op te krikken? En om evt borstontsteking voor te zijn goed leeg kolven, iemand die dat weet? :)

2. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Ik gebruik de ameda lactaline om op het werk te kolven. Bevalt mij goed. Ik heb zelf nooit een kolf nodig gehad om de productie op gang te brengen en een borstontsteking heb ik ook nog nooit gehad dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar t is geen hele krachtige kolf, dus ik denk niet de kolf die jij zoekt.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja het leek me inderdaad ook wel wat voor erna !
    Hmm nee als die niet heel krachtig is zal ik er niet veel aan hebben denk ik..

4. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Ik weet niet of je nu al moet beslissen, want ik zou wachten tot je weet of je echt een kolf nodig hebt. Om de bv op gang te brengen zou ik een kolf huren. Om later te kolven kun je dan tegen de tijd dat je een kolf nodig hebt kijken welke je wilt hebben. De ameda lactaline zijn trouwens niet alleen positieve reacties over te vinden, lang niet iedereen vindt deze kolf krachtig genoeg.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ik moet direct mijn stuwing dag beginnen met kolven van de lactatiekundige vanwege borstontsteking gevoelig.. Dus denk dat ik het lekker bij de Medela hou !

6. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Oké snap het! Zou dan idd de medela kiezen, ameda is dan denk ik sowieso niet geschikt voor je, ook later niet.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou dit niet hier vragen, maar aan de lactatiekundige die geadviseerd heeft meteen te gaan kolven als je stuwing krijgt. Dat is nl. iets dat je nooit zomaar moet doen, maar echt onder controle van een IBCLC.
    Als je je kind gewoon zelf laat drinken en de kolf gebruikt om stuwing weg te krijgen, dan lijkt de lactaline me beter, de symphony is dan echt te sterk, dan zou je enorme overproductie kweken.
    Als je niet kunt aanleggen en alles kolft, dan heeft symphony meestal de voorkeur.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik denk ook juist dat je niet een te krachtige kolf moet hebben.. juist omdat je bekend bent met ontstekingen, moet je er een hebben die een beetje 'lief' is. mijn ervaring met stuwing is, dat die met een opgewarmde handdoek al (met de hand!) weg is.
    Misschien is het idd handig om jou LC even te bellen en haar om advies te vragen.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Binnen onze kraamzorg organisatie verhuren we de Ameda Lactaline. De kolf is prima geschikt om een productie op gang te brengen aldus lactatiekundigen (Baby en Borst).

Deel Deze Pagina