mijn vriend en ik zijn alllebei uitgebreid getest en ik heb van de week een kijkoperatie gehad alles was prima in orde. maar ik ben nu al 3 jaar bezig. wie herkent dit probleem?
Hier nog zo een, wij zijn bijna 2 jaar bezig, allebei onderzocht en alles in orde, ik heb wel 3 miskramen gehad dus we weten dat het kan alleen het blijft niet "plakken". Wij zijn wel sinds deze maand met ovulatietesten begonnen, weet wel wanneer ik mijn ei heb maar toch een beetje voor de zekerheid. Liefs Noesje
nou ik ben nog nooit zwanger geweest maar eerst zei de gyn dat ik PCO had (cysten op mijn eierstokken vandaar de operatie) maar nu zeiden ze dat er weer niks aan de hand was en dat er geen reden voor was waarom het niet lukt. echt zwaar vervelend. misschien zijn we er teveel mee bezig dat zeggen mijn vriendinnen ook allemaal. maar ik heb gewoon geen idee wat ik voor de afleiding nou eens zou moeten doen want ik word er overal mee geconfronteerd.
Ok, dat je er te veel mee bezig bent is een fabeltje zeggen ze, alleen het lijkt in mijn omgeveing toch wel zo, meiden die het nog niet willen en er niet mee bezig zijn raken snel zwanger en diegene die het graag willen lukt het niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat op het moment dat we zeiden nu stoppen we ermee en zien wel wanneer het raak is, ik zwanger was. Als afleiding zou je misschien een hobby of zo kunnen gaan doen of lekker gaan wandelen en misschien proberen om tegen jezelf te zeggen"we zien wel wanneer het raak is" wat heel moeilijk is. Maar omdat bij jullie alles goed is, gaan ze jullie dan niet een handje helpen? Liefs Noes
Het is misschien een fabeltje, maar het lijkt er toch vaak op dat als je er niet mee bezig bent dat je dan toch sneller zwanger bent. Iemand die ik ken was al een lange tijd bezig en ze kreeg dr laatste insiminatie en had dus eigenlijk al de hoop opgegeven. Ze hadden toen even een "pauze" en ja je raad het al ze was opeens spontaan zwanger !
Ben je er veel mee bezig omdat het niet lukt, of lukt het niet omdat je er veel mee bezig bent? Tsja... na 3 jaar raak je wel geobsedeerd vaak. Heb je al getemperatuurd?
Het niet zwanger worden omdat je ermee bezig bent is idd een fabeltje. Maar..... als je er veel mee bezig bent en het lukt niet, geeft dat weer extra stress en stress is weer niet goed als je zwanger wilt worden. Daarom hoor je veel verhalen dat mensen al maanden bezig zijn en het maar niet wil lukken en als ze dan eenmaal op vakantie zijn worden ze wel zwanger. Ben je er tijdens de vakantie dan minder mee bezig, of is het dan omdat je veel minder stress hebt : Misschien moeten we met het hele forum maar gewoon op vakantie gaan Ff alle gekheid op een stokkie, lijkt me echt heel vervelend als ze niks kunnen vinden en het toch niet wil lukken. Volgens mij hoop je dan maar dat ze wat vinden omdat ze er dan (hopenlijk) wat aan kunnen doen. Hoop iig dat het bij jullie binnenkort dan toch mag gebeuren.
@pila79 ja ik hoopte eigenlijk dat ze wat zouden vinden want dat zou dan een hoop verklaren ... @noesje ik moet over 3 weken op 2 april terug komen en dan bespreken we wat de verdere opties zijn @Aquilegia nee ik heb nog niet getemperatuurd want dan ben ik nog meer gefocust maar het is misschien wel een idee om te proberen maar ik en mijn vriend klussen om de dag rond de eisprong volgens de gyn was dat voldoende ik weet het ook niet meer ik hoop dat als ik de volgende keer bij gyn kom dat ze dan een oplossing hebben ...
Sandy: ik zeg niet dat je maanden zou moeten temperaturen, maar soms heb je de eisprong op een andere dag dan je zo denken. Bijv. standaard op dag 18 of 19 met een cyclus vna 29 dagen. Als je dan steeds klust rond dag 14, verkleint dat je kansen.
@Aquilegia oww okee ja dat valt wel te proberen ja je temp gaat toch een beetje omhoog als je je eisprong hebt?
Je hebt je eisprong op de laatste dag met de lage temperatuur. NA de eisprong - als het dus al te laat is om te klussen! - stijgt je temp met ongeveer 0,2 graad. Je moet dus klussen als de temp nog laag is en mag stoppen als de temp minstens 3 dagen hoger is. Je kunt dit nog aanvullen met slijmwaarnemingen en/of ovulatietests. Meer info: Zie www.fertilityfriend.com (Engels) of www.vruchtbaarheid.org Of het tempkaartjes forum op deze pagina. Succes!
hier ook al bijna twee jaar bezig en ze hebben ook niks kunnen vinden in het ziekenhuis... erg frustrerend... zit nu te denken aan natuurgeneeskunde. Iemand daar ervaring mee?
@noesje en hoe zit het bij jou ? zijn ze er wel achter waarom het niet blijft 'plakken' . een kennis van mij had dat ook en ze hebben vorig jaar ivf gedaan en nou is ze bevallen van een mooie dochter (ze had daarvoor ook al een aantal miskramen gehad) @Aquilegia dank je wel voor je tips ik dacht echt dat je temp met je eisprong omhoog ging @poema nee heb ik geen ervaring mee. wat doen ze dan eigenlijk?