Striae op buik..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linnie1985, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Met ruim 36 weken is er helaas striae op m'n buik gekomen....:( Zelf kon ik het niet zien, want het zat precies aan de onderkant van m'n buik. Nu, 3 weken later, is het iets uitgebreid. Ben zo bang dat straks m'n hele buik vol zit..
    Ik heb de hele zwangerschap flink gesmeerd, maar dat heeft dus niets geholpen.

3 weken geleden heb ik biovergetures van biotherm gekocht, omdat ik had gelezen dat het daardoor sneller lichter wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand iets anders wat wellicht helpt?

En voor degenen die het ook op hun buik hebben. Is het bij jullie onder je navel gebleven? Of begon het daar en is het later in de zwangerschap omhoog gekomen?

Ik weet dat ik er een wondertje voor terug krijg, maar ik word er wel verdrietig van als ik mezelf in de spiegel bekijk...:):(

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Tja ik kan eigenlijk alleen zeggen, maak je er niet druk om :)
    Het hoort er nu eenmaal bij.
    Ik ken eerlijk gezegd maar weinig vrouwen die geen striae kregen hoor.
    Ik heb het ook.
    En eerlijk gezegd zie ik het maar iets als trots op te zijn want het is veroorzaakt door mijn lieve kleine meid :D

Maar even als antwoord op je vraag, het is bij mij wel netjes onder mijn navel gebleven.
    Ik moet trouwens zeggen dat het pas laat bij je begonnen is en aangezien je nog maar een weekje hoeft zal het wel meevallen met hoe erg het nog wordt denk ik hoor :)

3. Chai

Chai Niet meer actief

Het word sowieso ooit wit/licht van kleur. Bij mijn moeder is het ook onder de navel gebleven, ben benieuwd hoe het bij mij zal verlopen. Snap dat je het niet leuk vind als je in de spiegel kijkt, het is natuurlijk best storend die paarse strepen!

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

Het begon bij mij met 28 weken ook bij mijn navel .. na 2 weken al zat mijn buik helemaal onder! :(
    Nu, bijna een jaar later, zijn de strepen nog paars/rood ...
    Baal er echt flink van.. maar ja, het is er nou eenmaal!

Hopelijk blijft het voor jou minimaal!
    Succes met de laatste loodjes!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Och meid, misschien stelt dit je gerust ;)

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier al mijn straie buik (bij de eerste geen een)

7. Tese

Tese Niet meer actief

Tja ik kan me er ook niet druk om maken hoor, bij mij komt het nu ook boven mn navel uit, het is net een landkaart. Maar het vervaagt met de tijd en dan zijn ze weer huidskleurig, was na mn 1e zwangerschap ook.

8. Tese

Tese Niet meer actief

Patroeschka wat is er met jou navel aan de hand?

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Weet niet.. komt misschien van mn blindedarmoperatie vorig jaar?

10. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ehm ze kan natuurlijk het best zelf antwoorden, maar ik vind er niks vreemds aan, ik heb zelf ook een donkere navel gekregen....

en over de striae....heb ik ook van mn eerste, en boven mn navel, beetje dan, en verder hele buik, zijn wit geworden. het begon geloof ik midden, onder en als laatst rond navel..denk ik...9 jaar geleden beetje vergeten wanneer enzo

Nee, ik vind t niet mooi..maar ik heb mezelf wel geaccepteerd en love myself as I am!! ik denk niet, je hebt er iets moois voor terug, want ik vind het gewoon dikke sh*t dat ze er zijn, maar dan nog...this is me now!

Elke dag smeer ik, ook al weet ik niet of t helpt, tot nu toe geen nieuwe...niks donkers..ik wil er ook liever niets bij..

11. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Oooh, vreselijk en zo niks aan te doen! Ik had op een gegeven moment zo'n verschrikkelijke jeuk, maar krabben deed door de dunne huis zeer. Smeren (met wat dan ook) hielp niet veel, maar kan zeker weinig kwaad. Probeer niet alleen te smeren, maar ook het onderliggende bindweefsel te massere (was tip van verloskundige). Succes met de laatste loodjes!

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt alvast voor de reacties.

Takhen, ik heb juist het idee dat er heel veel vrouwen zijn die juist geen striae krijgen. Bij de buikfoto's zie ik ze niet veel. En meiden in m'n omgeving ook niet..
    Ik hoop ook echt dat het onder m'n navel blijft..

Chai, ja, tis inderdaad best storend. Hier juist een moeder die geen enkel streepje heeft. Ik heb ook striae op m'n heupen van de puberteit, dus het zat er wel in dat ik ze nu op m'n buik zou krijgen. Maar omdat m'n moeder ze ook niet heeft, had ik gehoopt dat het goed zou gaan.

Leliana, jeetje, dat is vervelend zeg, dat ze na een jaar nog steeds zo donker zijn. Ik dacht dat dat wel iets sneller zou gaan..

Patroeschka, vind het wel heel dapper dat je een foto durft te plaatsen! Met een tweeling in je buik groeit het natuurlijk allemaal nog sneller en is de kans op striae ook groter. Heb je er geen last van (jeuk e.d.)? En doe je er nog iets tegen? Of geloof je niet in middeltjes?

Muppet, ik hoop dat ik zo over een tijdje ook denk..

Samantha, bij mij is het juist links en rechts onder m'n navel begonnen. En het is nu een beetje schuin omhoog gegaan.
    Ja, dat is het he..je moet het gewoon accepteren. Maar nu met al die hormonen in m'n lijf vind ik dat wel moeilijk hoor.. Voel me verder ook niet echt happy, zit sowieso niet goed in m'n vel en zit de laatste dagen veel te huilen. Dus ja, dat helpt er dan ook niet echt bij..

13. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook pas rond de 36 weken straïe gekregen! Kleine daalde in en dat was de genadeslag voor mijn huid....

Het is gelukkig onder mijn navel gebleven en snel verbleekt, zelfs de hele brede scheuren (ja mijn huid is echt gescheurd, deed zo'n pijn!) enige nadeel is dat mijn huid nog slap is waardoor het wat gerimpeld blijft.
    Ik heb er niets speciaals op gesmeerd, alleen mama spul van Zwitsal en ben veel onder de zonnebank geweest (ivm bruiloft).

14. Leliana

Leliana Niet meer actief

Stoer dat je een foto plaatst meid!! ;)
    Hier die van mij, met 34 weken:
    Bekijk bijlage 109440

Liennie1985: Ik dacht dus ook wel dat de striae binnen het jaar witter zou worden, maar helaas! :( Het is nu zelfs erger als op de foto :$
    Moeder natuur had hier, wat mij betreft, wel een andere oplossing voor mogen vinden! :p

15. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

hee meid, snap je echt helemaal hoor!! ik heb er ook lang last van gehad dat kan ik je eerlijk zeggen. en wat betreft mannen. mijn toenmalige man, vader van dochter (9 jr) zei nooit dat hij het lelijk vond, maar omdat ik het zelf lelijk vond, dat hielp niet echt zeg maar. en daarna heb ik nog een paar keer relatie gehad, werd elke keer makkelijker..(ha ha, klinkt erg) en deze baby is van nieuwe man (die ik trouwens nu wel heb verlaten) deze man vond mij supermooi (zei hij tenminste haha) en ja, hield van mij, maar dan komt het idee bij mij terug..het belangrijkste is uiteindelijk dat je jezelf accepteert. en dat kan wel wat tijd kosten ja...(maar het lukt echt als je het wilt!- het is zonde om je leven daar door te laten leiden/verpesten). nobody is perfect!! en...bij mij waren ze eerst ook echt superdonker, maar nu helemaal wit..dat trekt weg hoor en volgens mij helpt smeren/goede creme daarbij wel een beetje (ik smeer nu trouwens hele zw-schap met palmers)

zo..ik kan er uren over praten hahahaha:D

en het is trouwens normaal dat je er door heen zit aan het eind! ik heb het nu al gehad hahaha
    nog even meid!

16. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohja, mijn moeder na 5 zwangerschappen, NIKS!! en ik, 1tje, en veel! Thanks DAD ik geef hem maar de schuld haha, weet t ook niet hoe t kan..

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb vaak gesmeerd en gescrubt.. maar het heeft niet geholpen. Nu moet ik zeggen dat ik echt wel een mega buik heb nu hoor. Was t er 1 geweest, had ik er misschien zonder af gekund. Maja t zij zo toch?

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Hier ook de eerste streepjes al zichtbaar.
    Mijn moeder geen 1 streepje maar ja, we zijn allemaal anders...
    Ik smeer wat ik kan, iedere ochtend en avond, meer kan ik er ook niet aan doen denk.
    Groetjes

19. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik had het al sinds 16 weken, en het wordt nu wel erger.
    Het begon laag, zeg maar in mijn schaamstreek. Daar begon de groei ook.
    Daarna met name rondom mijn navel. Onder mijn navel, boven de schaamstreek heb ik het niet.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

tja ik zit helemaal vol tot aan de ribben. En echt extreem!
    Heb me doodgesmeerd alleen al omdat ik het voelde scheuren en als ik smeerde werdt die pijn wat minder.

Er is echt niks aan te doen. Smeersels zijn echt 1 grote geldklopperij. Niks kan striae voorkomen. Je hebt aanleg of niet.

Deel Deze Pagina