Hallo allemaal, Ik heb een vraag misschien dag jullie een idee hebben..sinds 2 maanden ben ik aan de pil..de eerste maand was ik aan de goedkopere versie van micro nog wat maar hier kreeg ik veel last van bijwerking zoals misselijkheid, hoofdpijn en een beetje buikpijn..in mijn stopweek werd ik 3 a 4 dagen heeeel klein beetje ongesteld..het was eerder bruin bloed en eigenlijk bijna geen rood bloed..na overleg met HA na mijn stopweek begonnen met goedkopere variant van Yasmin..in mijn 3de week heel erg buikpijn..net of ik elk moment ongesteld moet worden..a.s. zondag moet ik mijn laatste pil innemen voor mijn stopweek..maar heb sinds zeker afgelopen zaterdag heel erg buikpijn..net de apotheek gebeld..ze vond het ook raar en moet de HA bellen..morgen word ik terug gebeld door de huisarts..word als het goed is morgen terug gebeld..voor de zekerheid test gedaan maar dit was negatief..moet wel zeggen dat het niet met ochtendurine was..heb voor het laatst 19 dagen geleden sex gehad..iemand enig idee?? Hoop dat jullie reageren
Als je 19 dagen geleden voor het laatst sex hebt gehad, je de pil keurig geslikt hebt en negatief hebt getest, ben je in elk geval niet zwanger. Want dan had je in elk geval nu goed positief moeten testen, zelfs met middagurine. Een pilbloeding is een nepbloeding en verschilt van een normale ongesteldheid. Simpelweg omdat er bij correct pilgebruik geen eisprong plaatsvindt en er dan dus alleen wat baarmoederslijmvlies wordt afgestoten. Vandaardat je tijdens pilgebruik veelal minder ongesteld bent dan tijdens een normale menstruatie. Jouw klachten kunnen goed komen door het wisselen van pil. Het zijn immers hormonen die je slikt. Ook kun je onbewust klachten krijgen doordat je bang bent zwanger te zijn. Geloof je de test niet, vraag dan je huisarts om een bloedtest of laat een echo maken.
Heb je geen andere voorbehoedmiddelen geslikt? Mij is altijd geleerd dat de pil pas betrouwbaar is na 3 maanden correct slikken. Het is goed dT je een test doet maar deze zijn vaak pas 4 weken na je laatste ongesteldheid ( beetje afhankelijk van je cyclus ) Even het telefoontje van de huisarts afwachten.
Dit klopt totaal niet! 4 weken na je laatste menstruatie pas kunnen testen? Tijdens pilgebruik heb je geen normale menstruatie! Het is een kunstmatige cyclus en niet te vergelijken met een natuurlijke cyclus. Tijdens correct pilgebruik krijg je geen eisprong en kun je niet zwanger worden. En na 3 maanden slikken pas betrouwbaar? Hoe kom je daar bij? De pil is betrouwbaar als je deze vanaf de eerste dag van je menstruatie gaat slikken.
Dit klopt inderdaad helemaal niet,niets van je verhaal.Volgende keer beter eerst inlezen voor je iemand van informatie voorziet.Hier heeft niemand wat aan.
Sorry maar mij ha gaf aan dat de pil dus niet meteen betrouwbaar is. En dat je voor de zekerheid 3 maanden lang een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken.. En van daar uit berekend zou je een zwangerschaps test moeten doen wanneer je rond je menstruatie/stopweek zou kunnen testen. Blijkbaar is de informatie die ik gekregen en dus verstrekt heb niet correct. Excuus.
Dit zei mijn huisarts twaalf jaar geleden ook tegen mij hoor! Althans dat van de 3maanden..Dus helemaal niet raar.
Laat je huisarts deze actuele informatie eens goed doornemen: Apotheek.nl - Thema s - Thema s - Anticonceptiepil Niks 3 maanden onbetrouwbaar. Gelijk vanaf de eerste pil, mits geslikt op de eerste dag van de menstruatie. Stom van je huisarts je van verkeerde informatie te voorzien. Kun jij ook niks aan doen natuurlijk! Wellicht een ouderwets en inmiddels achterhaald advies.
Bedankt voor jullie reacties. Ben zojuist door de huisarts gebeld..zoals door de meeste van jullie al gezegd is heeft het vermoedelijk maken met de hormonen die ik door de pil krijg. Mijn lichaam moet er gewoon aan wennen. Nogmaals bedankt voor jullie reacties