Toen Mitchell net geboren was, moest van de kraamverzorgster zeepvrije wasgel gehaald worden. Mijn hubbie heeft deze van zwitsal gekocht. Nu ben ik geen Zwitsal fan en ik vind dat zijn huidje er teveel van uitdroogt. Zelf heb ik producten van Weleda, maar zij hebben helaas geen wasgel. Van de week ben ik al bij De Tuinen, Kruidvat en Etos geweest, maar ik kan geen wasgel vinden op natuurlijke basis, zonder parfum en parafine. Weten jullie een merk dat dit heeft.
Je hoeft toch niet perse een wasgel te gebruiken? Ik zou lekker gebruiken wat jezelf wilt. Klein tipje (kan het niet laten)..i.v.m. droog huidje niet elke dag in badje doen. Wordt de huid nog droger van.
Kijk eens op deze site: http://www.dermolin.nl/5 Esmée heeft ook een heel droog huidje, dus op advies van het cb heb ik alle Zwitsal produkten voorlopig achter in de kast gezet! Als ze in bad gaat gebruik ik Balneum badolie en voor onder de douche Balneum doucheolie. Ik was dus ook nog op zoek naar een shampoo zonder zeep of parfum en toen kwam ik bij de drogist Dermolin tegen. Ze hebben ook een wasgel!
@Kwebbeltje: Ook als je iets in het badje doet dat het uitdrogen van zijn huidje voorkomt (weleda badcreme)? Hij vindt het zo lekker in de emmer.
Wij doen onze kruimel ook om de dag in bad i.v.m. zijn droge huidje. Was toendertijd een tip van onze kraamverzorgster.
@ Daphne Als je een vettige substantie in het badje / tummy-tub doet bescherm je de huid wel meer, maar bij echt droge babyhuidjes kun je het beste om de dag badderen. De dag dat je dan niet zou badderen neem je het gezichtje en de billen even met een washandje af.
Jaidd, zo deden wij dat ook bij de meiden en gaan dat nu weer doen. Alsof de kleintjes zo vies worden dat ze iedere dag in bad moeten ook..
Lucas gaat ook om de dag z'n beetje in het badje. Eerst deed ik alleen een beetje Zwitsal gebruiken om zijn billetjes enzo te wassen. Ook omdat hij een droog huidje heeft. Nu gebruik ik in het badje Natusan olie. Wordt het net een aaltje van in het badje, maar wel een lekker zacht huidje krijgt hij ervan en absoluut niet droog meer. Heb je ook een bedtime variant van, werkt wel om de kleine uk wat makkelijker te laten slapen...
Jesse heeft ook een droog huidje, ik doe hem ook om de dag in bad, doe badolie in het water en daarna nog es lekker insmeren met babyolie...
ik heb ook wel eens een dagje over geslagen hoor, en dan lekker met een washand. en na het badderen insmeren met weleda olie. heerlijk vind die dat
hier ging lars ook om de dag in bad en dan in het Babycremebad van Weleda hoefde ik hem ook niet in te smeren.