2e kind, korter persen dan bij de 1e?

Discussion in 'De bevalling' started by Kiz, Dec 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Meestal wordt al wel gezegd dat de 2e bevalling vaak sneller gaat dan de eerste, maar geldt dat vooral voor de ontsluitingsfase of ook voor de persfase?
    Ik had een bevaling volgens het boekje, kort (3,5 uur) en geen na-weeen. In het bevallingsverslag staat dat ze geboren is in 2 persweeen, die in totaal 4 minuten duurden. Sneller kan volgens mij gewoon niet :rolleyes: of heeft iemand een andere ervaring?
    (Ik ga deze keer ingeleid worden, en lees heel vaak dat die bevallingen vrij kort en heftig zijn....)

2. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Hoi bij de eerste van mij hebben de weeen 24 uur geduurt de persweeen alles bij elkaar 2 minuten 2 x persen en hij was er ging al heel snel.
    Bij me dochter 2 uur weeen en 1 minuut pers weeen was dus bij 1 x persen eruit op papieren staat dan ook binnen 1 minuut geboren met moederkoek en al .
    Dus kan wel heel snel gaan bij de tweede .

3. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Dat weet ik pas over een paar weken! ;)
    Mijn bevalling duurde inclusief weeen 7 uurtjes in totaal.
    Ik heb 10 minuten persweeen gehad (al heb ik het zo niet echt ervaren, geen 'drang' gehad, ze zij dat ik mocht persen en dat deed ik dus maar) met 2x persen was het hoofdje er en met nog 1 pers de rest.

Ik ben erg benieuwd dus zometeen....maar zal waarschijnlijk wel iets eerder gaan bellen.
    Toen ik de 1 keer belde en ik in het zieknehuis kwam had ik al 7 cm ontsluiting, dus ik moest deze keer maar niet te lang wachten aangezien ik weer poliklinisch wil bevallen! ;)

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Wow dan krijg ik ook een stormbevalling dit keer als dat zo is..:)

Mijn eerste bevalling heeft nog geen 6 uur geduurd, dat is van het verliezen van mijn slijmprop en vliezen die braken tot aan de geboorte..vliezen braken,daarna gelijk ontsluitingsweeen gekregen, uurtje geperst en toen was de kleine er dmv vacuumpomp. Meneer wilde als superman eruit komen, dus door zijn arm kon hij niet de knik door het geboortekanaal maken en moest de vacuumpomp erbij komen.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    ben benieuwd naar de reacties, ik had het andersom: totale bevalling duurde 7,5 uur vanaf de eerste wee. Waarvan bijna 2 uur persen! Hoop dus dat het bij een volgende wat korter zal zijn!

6. Miran34

Miran34 Actief lid

Jun 13, 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    HOi hoi,

Bij de 1e was het 17 minuten persen, bij de 2e 2 minuten en bij de jongste 5 minuten.

Groetjes

7. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

Dec 5, 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Ik hoop het toch zeker wel dat het sneller gaat. Bij Stefan heb ik 1 uur en 3 kwartier geperst.
    Ik moet er toch niet aandenken, dat het bij een eventuele tweede nog langer duurt :(

8. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik had bij mijn eerste een erg moeizame ontsluitingsfase, dat heeft uiteindelijk 31 uur geduurt. Doordat ik uitgeput was kreeg ik tijdens het persen hulp van de vacuumpomp en Milan was er binnen 6 minuten met de 4e perswee..

Bij de 2e heb ik een snellere ontsluitingsfase gehad, alleen had ik de laatste 2 uur daarvan afschuwlijke perdrang, terwijl ik nog niet mocht, da's echt vreselijk...Toen ik eindelijk mocht was ze er binnen 4 minuten uit, op de 3e perswee..

9. Lynneke

Lynneke Actief lid

Mar 29, 2007
    122
    0
    16
    Mijn 1e werd ingeleid, de bevalling duurde 4,5 uur en was erg heftig! Ik heb 31 min, geperst.

Bij mijn jongste duurde de bevalling 2,5 uur waarvan ik 5 minuutjes heb geperst.

10. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    hallo

mijn eerste bevalling duurde van begin tot einde
    vijf en half uur 15.30 begon het en 20.52 was
    bradley geboren dat was dus ook heel snel in mijn ogen haha :D
    ik heb intussen tijd nog een ruggeprik,
    infuus,en bradley kreeg iets op zijn hoofdje
    om zijn hartslagje bij tehouden

ik had alwel 2weken last van lichte
    voorweeen,ik reken nu alleen de bevalling ;)

p.s het moest ook allemaal snel
    want bradley ze hartslag daalde
    en stijgte hij had in het vruchtwater gepoept
    en benauwt gehad dat kon je ook zien
    na de bevalling was die blauwig en hij kwam moeilijk
    op gang door de vruchtwaterpoep

ik hoop dat het bij de tweede
    ook snel zal gaan en dat de kleine
    niet in het vruchtwater poept
    we zullen zien..

(Sorry voor de niet smakkelijke woorden)

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Zo, goedenavond! Ik kom hier ook maar es even kijken aan de andere kant van de 'muur': Afdeling Bevallingen. :D nadat ik al maanden bij Afdeling Zwangerschap heb gelezen en geschreven. :D

Bij onze eerste duurde het persen in totaal 20 minuten,
    bij de tweede drie ofzo (twee persweeën)

Nou is het wachten op de derde, maar da's nog helemaal een vraagstuk, omdat er zoveel jaren tussenzitten.
    Hoop dat het weer lekker vlot zal gaan, maar jaaaaa............

12. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij de eerste 24 minuten (maar dat lag aan mij, ik heb de persweeën ingehouden).
    Bij de tweede heb ik één of andere spuit gekregen om de persweeën op te wekken (hij moest eruit) en ik heb 3 persweeën gehad. Wel hierdoor behoorlijke naweeën.

Elke bevalling is anders en ik zou me er niet op vastpinnen dat het sneller gaat! Hou er rekening mee dat het langzamer gaat! Dan valt het altijd nog mee

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Bij de eerste duurde de bevalling 14 uur en het persen zo'n 3 uur incl. vervoer naar het zh.

Bij de tweede duurde de bevalling 50 minuten en het persen 1 minuut.

Bij de derde duurde de bevalling zo'n drie uur en het persen 18 minuten en drie pers weeen waarvan ik er een heb genegeerd.

14. Alieke

Alieke Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,793
    157
    63
    Zo te lezen gaat het sneller bij de 2e!

Laten we dat maar hopen als wij ooit voor een 2e gaan.
    Ik heb 1,5 uur geperst. 4uur mocht ik beginnen en om 5 voor half 6 was ze er. Ik vond het erggg zwaar!

15. mama33

mama33 Actief lid

Sep 11, 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    bij de eerste 2 persweeen en bij de tweede na de eerste perswee. Ben nu vooral bang dat je bij een derde bevalling weer langer bezig bent. Je hoort altijd dat een derde weer zwaarder is. Weet niet of dat klopt. We zullen zien!

16. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Bij Eliza vond ik de persweeën een heerlijkheid.. Heb hier geloof ik bijna 2 uren over gedaan maar vond het helemaal niet erg.
    De ontsluiting wilde bij mij niet.. Hier heb ik 24 uur over gedaan, met rugweeen.. :(

Ik hoop dat nu de ontsluitingweeën wat sneller gaan, we zullen zien..
    Moet nog even geduld hebben om te kijken of het ook uit gaat komen

17. KatSas

KatSas Bekend lid

Ben daar ook zo benieuwd naar... Mijn bevalling van tim ging niet zo makkelijk, op vrijdagavond begonnen de weeen al en waren s'nachts al heftig en regelmatig, toch was tim er pas op maandagavond, na twee uur persen en een kleine knip. Dus ik hoop echt wel op een snellere bevalling :-S

18. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik hoop ook op een snellere bevalling!
    Ik heb 12 uur lang gewone ontsluitingsweeen gehad,
    aansluitend 5,5 uur de meest vreselijke ontsluitingsweeen,
    en 1,5 uur persweeen die totaal geen pijn deden.
    Toen geknipt.

Dus doe mij maar een kortere bevalling alstublieft!

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    off-topic
    auw.... hier een dametje die op dezelfde wijze ter wereld is gekomen maar dan zonder behulp van vacuum...

on-topic
    laten we het hopen! Of het zo is kom ik over een aantal maanden pas te weten

20. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Ik hoop dat de tweede hier ook een stukje sneller gaat.

Bij de eerste heeft alles 18 uur geduurd. Vanaf de 1e weeen tot het moment dat ze eruit was. Heb toen maar wel 45 pers weeen gehad (ongveer).

Dus dat viel nog wel mee... alleen ik had idee dat ze een beetje klem zat.

Maar ik lees dat het bij de 2e gemiddeld allemaal een stuk sneller gaat. Dus dan zal het hopelijk ook wel

Share This Page