Hallo allemaal, ik heb de mogelijkheid om te solliciteren voor nachtdiensten. Dit wordt bij ons nieuw opgezet en ze zoeken daar medewerkers voor (zorg) Ik werk op dit moment 20 uur waaronder om het weekend. Vooral de weekenden ben ik behoorlijk zat. Altijd als er wat leuks is moet ik werken, ik vind het ook zo jammer dat we die momenten dat we met z'n vieren zijn moet missen. Al met al vind ik het zo erg onrustig, en was ik al om mij heen aan het kijken voor een andere baan. Ik werk al jaren bij dezelfde baas en verdien redelijk goed voor de zorg begrippen. Nu komt dus de nachtdienst in beeld, ik zou met 2 nachten werken hetzelfde verdienen als nu. Ik zat zelf te denken om dan 2 vaste nachten per week te werken bijvoorbeeld de maandag en dinsdagnacht. (als dit mogelijk is) Heeft iemand ervaring met alleen nachtdiensten draaien? Slaap je ook voor dat je de nacht in gaat? Als je bijvoorbeeld maandag de nacht in gaat slaap je dan maandagmiddag al in het voor of ga je gewoon 24 uur 'door' . Ik neem aan dat je dan de volgende dag ongeveer 8 uren slaapt, en dan weer de nacht in gaat. De dag erna (woensdag) zou ik dan uit de nacht komen. Slapen jullie dan de hele dag of alleen een paar uurtjes zodat je 's nachts ook weer gewoon kunt slapen?? Bevalt het jullie om in de nacht te werken of is echt je hele ritme naar de knoppen? Stel dat je iedere week 2 vaste nachten draait dan raakt je lichaam daar wel op in gesteld toch? Of denk ik er nu te licht over? Ik moet wel zeggen dat ik niet echt een avond mens ben en graag mijn 8 uurtjes slaap haal (al is dat volgens mij 3 jaar geleden voor het laatst gebeurd door de kids, maar toch..) Het idee om geen weekenden meer te hoeven werken spreekt mij erg aan. Dus zijn er mensen met ervaring en hoe bevalt het jullie??
Ik heb vroeger ook nachtdiensten gedraaid en sliep nooit voor. Ging gewoon door. Je hele ritme is anders als je nachtdienst draait. Maar kan je over dag wel slapen met kleine kinderen? Lijkt mij lastig. Werk ook nu alleen in de weekenden in verzorgingshuis , maar dan op oproepbassis. Dat bevalt mij prima. Succes
ik werk in de nachtdienst slaap nooit van tevoren, en ook niet de dag dat ik eruit kom..... ik kan het redelijk volhouden , maar ik draai alleen in het weekend en als ik slaap zijn de kids thuis en ik word daar nog weleens wakker door, maar als jou kids weg zijn moet het te doen zijn!
heb in het verleden ook altijd nachtdienst gedraaid. Van te voren ging ik nooit naar bed toe. en als ik uit de nacht kwam sliep ik hooguit tot een uurtje of 12 omdat ik anders s avonds weer niet kon slapen en niet terug kwam in het ritme, maar als je het prima kunt regelen met een oppas en je kunt minder werken voor het zelfde salaris!!!! doen!!!!!! haha succes
butterfly ik slaap ook nooit van te voren en het lukt ook simpel weg gewoon niet. wel breng ik mijn kleine de dag dat ik de nacht in ga ook overdag naar de oppas toe. zodat ik rustig aan kan doen en niet al gebroken de nacht in moet. verder slaap ik meestal na mijn nacht zo`n 7 uurtjes. ik merk wel dat het een aanslag is op mijn lichaam maar goed ik draai ook dag en avonddiensten en jij praat over alleen nachten. volgens mij went je lichaam er dan wel snel aan. toch ook wel lekker als je 2 vaste nachten heb in de week.
Ik werk 2 nachten in de maand, meestal om de week. Ik slaap meestal zon 1,5 uur voor, wil wel langer maar dat lukt simpelweg niet. Ik vind het vreselijk, mijn hele lijf is ervan na de knoppe. Ik kom om half 9 thuis en ben vaak om 11 uur alweer wakker. Vaak slaap ik dan smiddags nog eventjes. Ik zorg wel altijd dat mijn zoon bij mijn ouders is anders is het niet te doen. De nacht erna slaap ik altijd heel diep. Maar een collega van mij doet wekelijks 2 nachten achter elkaar en die vind het heerlijk om te doen, denk dus echt dat het per persoon verschillend is.
zou je dan niet beter 4 nachten achter elkaar kunnen doen en dan de week er na vrij? met 2 nachten lijkt mij de omschakeling steeds zo groot.
Fijn topic! Ik zit eraan te denken om te solliciteren op een baan waarbij ik eens per maand een hele week nachtdienst draai. Maar twijfel ook een beetje omdat ik niet zo goed weet wat me te wachten staat. Het lijkt me op de één of andere manier wel ideaal als de kinderen naar school gaan. Gewoon eens per maand een weekje de kinderen naar school brengen en daarna kunnen slapen tot ze vrij zijn. Zoiets...
Mijn man slaapt een uur of drie van te voren. na de eerste nacht slaapt hij beroerd, daarna gaat het goed. na de laatste nacht slaapt hij tot een uur of een. Meestal doet hij 5 nachten achter elkaar. Bij hem zijn er trouwens veel vrouwen die de nachtdienst niet trekken, Sommige worden er zelfs ziek van. misschien is het een idee om eerst proef te draaien om te kijken hoe het bevalt? (weet niet of het kan, maar anders gewoon thuis een keer ofzo?) Ik slaap trouwens beroert als hij nachtdienst heeft, dus na vijf nachten ben ik gebroken (niet dat mannen er neit ziek van kunnen worden hoor, maar je weet hoe de verhouding is in de zorg)
Een vriend van mij draait vaak nachtdiensten. Hij slaapt altijd smiddags voor dat hij de nachtdienst in gaat. Hij komt om 07.00 thuis en gaat dan slapen tot een uur of 14.00/15.00 en waarna hij er weer uit komt slaapt hij tot 12.00 zodat hij weer in het normale ritme komt. Hij vindt het heerlijk.
mijn vriend draait vaak avond en nachtdiensten. hij vind het heerlijk. het is echt een avond/nachtmens. het slapen is hier geen probleem, hij wordt evengoed al nooit ergens wakker van en dus overdag ook niet en ik zorg voor de kleine. per saldo ziet hij zijn kindje ( zelfs met overdag slapen) ook heel wat uren meer dan met gewone dagdiensten. als het aan hem lag dan draaide hij helemaal geen dagdiensten meer. mijn vriend slaapt altijd als hij thuiskomt. bij de avond diensten blijft hij op tot een uur of 2. bij de nachtdiensten is het eten douche en slapen.
Voordat ik kinderen had draaide ik regelmatig nachtdiensten. 3-4 nachten achter elkaar, draaide ik mijn hand niet voor om, heerlijk vond ik het... Nu vind ik het niet meer zo heerlijk. De dag voor de ND kan ik niet uitslapen, mijn man kan wel even thuisblijven maar moet ook gewoon werken. Dus om 9.00 is het echt wel bekeken, zeg maar... Ik ga dus zo goed als 24 uur door, met, als ik een beetje geluk heb, een klein middagdutje van een uurtje. Dan zet ik JElle voor een dvd en Jitte ligt dan op bed. Mijn kinderen gaan maar 1 dag per week naar de opvang, de andere dag dat ik moet werken blijft mijn man thuis. Als ik dan in bed lig om te slapen is dat ook niet heel fijn, probeer maar eens 2 kleine kinderen een beetje stil te houden in een supergehorig huis. Ik heb het nu zo geregeld dat ik alleen nachtdiensten werk van donderdag op vrijdag, en dan liefst zo min mogelijk, meestal 1 nachtje per maand. (gelukkig zijn er genoeg mensen bij ons die een nd wel lekker vinden en er ook meerdere kunnen doen, dus dat was ook geen probleem) Op vrijdag zitten de kinderen op het kdv, dus dan sta ik rond 13.00 op, rommel nog wat in huis, doe alvast de grote boodschappen enz en ga ze om 17.00 halen. ALs de kinderen straks groter zijn en op school zitten kan ik wel weer meer nachten gaan werken, dat zien we dan wel weer!
Toch best wel wat positieve reacties.. ik twijfel heel erg en ga morgen eerst maar eens wat informatie inwinnen. Het is bij dezelfde baas dus ik denk wel dat ik een soort van terug kom garantie kan regelen. Alleen ik heb het nu op zich mooi voor elkaar. Ik werk vaste dagen en krijg dat maar eens voor elkaar in de zorg. Ik ben bang dat ik dat dan zowieso kwijt ben en eerst weer de rotdiensten op mag vullen. Waar ik verder over twijfel is dat je de hele nacht alleen bent, je hebt natuurlijk clienten 's nachts en de pieper dus waarschijnlijk wel redelijk werk maar het wordt nieuw opgezet dus er zullen nog veel kinderziektes inzitten en vast uren waarop er even niks te doen is. Aan de ander kant, boek mee of laptop mee en ik vermaak me wel Het is trouwens extramurale zorg dus thuiszorg. Mijn man maakt zich trouwens wel zorgen, hij denkt dat hij niet kan slapen zonder mij ik hoop met 2 nachten juist net niet in het nachtritme te komen, door bijvoorbeeld 4 nachten te draaien ben ik bang dat lang nodig hem om weer bij te komen of valt dat mee? Iemand ervaring met bijvoorbeeld 2 nachten werken?
Ik werk zelf sinds mn baby geboren is geen nachtdiensten meer ( verpleging ) maar mijn man werkt fulltime nachtdienst. De tijd dat hij thuis is en wakker heft de nachten van huis ruimschoots op! Meestal slaapt hij op zondag iets uit en als het kan pakt hij 's avonds wat slaap, anders gaat hij gewoon door. De laatste nacht komt hij meestal na ongeveer 4 uur slaap uit bed en gaat 's avonds weer slapen. Zo deed ik dat ook als ik nachtdienst had. De nachttoeslag maakt het erg interessant natuurlijk! Ik kan alleen geen nachten meer werken nu omdat mn man 5 nachten werkt, de nachten die ik dan zou werken dan zouden we nooit samen kunnen slapen. Het enigste nadeel is dat ik overdag wel moet proberen mn dochter wat stil te houden boven. Ik laat ze bv niet snel in haar wiegje huilen omdat mn man daar last van kan hebben. 's Ochtends is mn man tussen 5.00 en 9.00 thuis, vooral 's winters kunnen we dan nog lekker eventjes samen in bed liggen voor ik eruit ga. 's Middags is hij tussen 2 en 4 uit bed en zo vroeg is mn buurman ( die op kantoor werkt ) niet thuis dus wij vinden het ideaal!
Hé toevallig vraag ik me dit ook af! Ik werk nu 20 uur in de zorg (verzorgingshuis) en ben verplicht alle diensten te moeten draaien. En omdat wij veel korte (spitsuren) diensten hebben is ons rooster vaak niet handig ivm opvang e.d. Ik had bv ook geen keus naar welke opvang L zou gaan... er is er maar 1 hier die aan flex opvang doet. En mijn ouders vangen ook wat op omdat ze dat leuk vinden. We mogen maar 1 voorkeur aangeven en dat is bij mij de woensdag als vaste hele werkdag (L gaat voorlopig toch nog niet naar school) Ben nu net weer aan het werk en ben het om verschilende redenen zo kotsbeu daar. Dat ik na 1,5 dagen te hebben gewerkt al op zoek ben naar iets anders Ik kan alleen sommige collega's niet missen haha! Nu zag ik een vacature voor 14 uur per week avond/slaapdiensten. Door de weeks van 21 tot 07 uur. Weekends van 21 tot 08 uur. En het verdient verdorie net zo goed als 20 uur per week ploeteren en ergeren! Ook is het iets handiger te regelen met oppas want dan heb ik maar 2 dagen oppas nodig ipv van varierend van 1 tot 5 keer. Het is dat mijn rooster van mei wel aardig is, ware het niet dat ze mijn vakantie niet hebben ingepland! Grrrrrrrrr........ daar is ook het laatste woord nog niet over gesproken. Enige grote nadeel, waardoor ik w.s. niet ga solliciteren is dat het contract maar tot 01-2012 loopt En tja... kindje, koophuis... Pffff.......... wat moet ik doen
ik werkte op mijn vorige werk elke 2 weken 2 nachten (en voor de rest ook nog natuurlijk) Ik vond het verschrikkelijk. Ging voor de eerste nacht vaak even chillen in bed, maar kon niet slapen. werkte dan van 2230-730. En dan was ik om 800/815 thuis. Met een beetje geluk viel ik dan in slaap en tot een uurtje of 12:00 Dan was ik de rest van de dag sloom en dan mocht ik weer een nacht. Dan sliep ik wel beter, maar zette ik de wekker om weer in het dag ritme te komen. Ik schakel heel moeilijk om en dan is 2 nachten gewoon te kort. Als ik nu zou moeten kiezen dan zou ik liever 4 nachten aan een stuk werken en dan een maand niks.
Mijn man werkt 4nachtdiensten achter elkaar, gaat om 17.15 thuis weg moet eerst nog ruim een half uur rijden voor hij op het werk is, begint om 18.00 tot 06.00 maar de laatste tijd is het vaker tot 07.00 is echt extreem druk, en dan is hij rond 7.30 a 7.45 wakker. Dan slaapt hij 3,5uur om daarna een boterham te komen eten, en dan smiddags slaapt hij nog 2,5uur. Meer komt er gewoon niet van. Hij vindt het ook wel zwaar hoor, en na 3 nachten is het vaak wel echt gedaan, maar dan moet hij er nog 1. Voorslapen voor de 1e nacht lukt hem ook niet echt. En dan de omschakeling van de 4e ochtend thuis komen,moeten slapen, en dan de dag volgen om daarna 1 dag vrij te zijn en dan om 06.00 weer te beginnen is wel zwaar. maar hier lopen de kinderen ook gewoon rond, en wordt hij er ook regelmatig wakker van. Maar hij kan ook gewoon niet slapen overdag. Terwijl ik in de zorg gewerkt heb, en ook veel nachtdiensten draaide, maar ik vondt het altijd heerlijk! ik kan overdag dan ook heel goed slapen, het is dat ik 100% afgekeurd ben anders zou ik het zo terrug gaan doen, als ik dan ook nog is opvang voor de kindjes zou hebben!
Mijn man werkt in 3 ploegen dienst dus ook daar zitten nachtdiensten tussen.. ( van 23:00 tot 07:00 maar gaat om 21:30 al weg en komt om 08:15 thuis) Hij heeft er 3 of 4 achter elkaar en slaapt niet smiddags voordat hij de 1e nacht in gaat.. en als hij dan sochtends na zijn dienst thuis komt duikt hij in bed tot een uur of 1-2 en dan savonds nog een uurtje (van half 8 tot half 9) en na de laatste dienst staat hij om 12 uur op zodat hij die nacht weer gewoon kan slapen..