2e kind sterrenkijker

Discussie in 'De bevalling' gestart door Zonnebloem1987, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik wacht het af, en hoop maar dat het allemaal meevalt..
    En stiekem hoop ik dat ik deze keer wel persdrang heb, al hoop ik dat dat niet bij 7cm al gebeurd..

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    niet mijn 2e maar mijn eerste was een sterrekijkertje.
    ik moest hierdoor op handen en knieeen bevallen en vond dit een super fijne houding!
    ik heb de 2e ook zo gebaard, terwijl deze geen sterrekijkertje was ;)
    ik heb ook helemaal geen vacuum of tang oid gehad, door de zwaartekracht gaat het al een stukje makkelijker zeg maar! en dat is niet omdat het kindje klein was, want het was een flinke 8 ponder ;)

3. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Ja volgens mij kan het kind nog gemakkelijk draaien hoor. Maar ik had zelf ook een sterrekijkertje. Ze lag eerst goed en is op het laatste moment dus zo gaan liggen, dat kan ook! Met het persen was het wat moeilijk, omdat ze met haar neusje achter mijn schaambot bleef zitten. Uiteindelijk is ze met de tang verlost, omdat het niet snel genoeg ging. Maar ik heb ook wel verhalen gehoord dat het gewoon goed ging hoor, dat het alleen wat langer duurde. Ik zou me nog maar niet teveel zorgen maken.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Als je toch in het zh moet bevallen, dan kunnen ze ten alle tijde kijken dmv een echo hoe het kindje er bij ligt.
    Hebben ze bij ook gedaan toen de ontsluiting niet wilde en zo zijn ze er achter gekomen dat ze een sterrekijker was.

Bij mij zijn de vliezen trouwens ook spontaan gebroken...

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn oudste is een sterrekijker.
    omdat mijn weeen afzwakte,moest ik naar het ziekenhuis.IK heb een opwekker gekregen,die ze tot 3 keer toe verhoogde.
    Pas toen het hoofdje eruit kwam zagen ze,dat ze een sterrekijkertje is.

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    mijn dochtertje was de 1e 4 cm ook sterrekijker (was al helemaal ingedaald hoor!)

uiteindelijk is ze toch nog gedraaid en toen ging het allemaal heeeeel snel! 8 minuten persen en ze was er...
    de 1e 4 cm ging heeeeel langzaam omdat ze sterrekijker was en opeens van 4 naar 8 cm in een kwartier tijd toen is ze omgedraaid gelukkig.

als ze niet om was gedraaid wil ik niet weten hoe het er daar beneden uit had gezien aangezien de ravage nu al erg was hihi.

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik ben bevallen van een sterrenkijkertje maar daar kwamen we pas na de bevalling achter. Binnen 1 uur persen was de kleine er al, zonder hulpmiddelen. Ik had 1 kleine hechting nodig aan de onderkant, dus is mij allemaal reuze meegevallen. Ik begreep van de vk in het zkh dat meestal een sterrenkijkertje als 1e kindje in een ks eindigt...

8. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    ik ben 8 weken geleden bevallen van mijn eerste kindje, een sterrenkijkertje.
    Ik wist het pas tijdens de bevalling. Ze is toen pas in deze houding gaan liggen.
    De bevalling heeft omdat ze zo lag lang geduurt, ik moest omdat mijn weeën niet krachtig genoeg waren aan het infuus. Ik heb geen pijnstilling gehad en een kunstverlossing was gelukkig niet nodig.

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier was ook de 2e een sterrekijkertje.
    ook wij kwamen er pas tijdens het persen achter dat hij zo lag.

ik heb een 45 minuten moeten persen en toen zei de vlos ineens hij moet er nu uit, wee of geen wee, het moet nu, persen!!

bleek dus dat hij hartstikke vast zat, sterrekijker en ruim 9 pond bleek niet zo een goede combi te zijn, bij mij dan!
    hij is er toen uitgetrokken, hierbij wel zijn sleutelbeentje gebroken, maar dat gebeurd wel vaker, heeft hij verder ook geen last van gehad gelukkig.

maar ja , hier ging het goed, totdat bleek dat hij dus vast bleef hangen, maar dat kan ook liggen aan de comi van sterrekijker en 9 pond.

succes alvast.

joyce

o bij deze bevalling is ook niet een seconde gesproken over een keizersnede of vacuum.

Deel Deze Pagina