verwijzing Gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door muisje14, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Even kort:
    18 aug. stop pil (v.a. eind maart 2009)
    23 aug: Onttrekkingsbloeding
    17 sept: ongi
    24 okt: ongi
    Daarna niet meer. Voor HA 17 sept laatste keer ongi.

Ben naar de HA geweest. heb een verwijzing voor de Gyn. NA HEEL LANG ZEUREN. Echt ongelofelijk. Het was een waarnemer, omdat verder iedereen naar een congres was. Ik vertelde dan van dat ik al 3 mnd niet ongesteld was geweest. Hij vond het wel normaal :$ Nou ik niet dus. Ik kan pas 28 januari terecht, maar dat maakt niet uit. Ik weet dat er dan naar me gekeken wordt.
    (ik heb 2 cyclussen bij elkaar geteld, want anders had ik niet eens op het spreekuur mogen komen, het is misschien niet helemaal eerlijk, maar zo is het ook niks)
    Ik vroeg de HA wanneer ik volgens hem dan terug zou moeten komen als ik niet ongi zou worden, hij zei nou over een half jaar :$:$:$ doe normaal. Echt typisch iets voor mannen.

Ik zei hem ook dat door mijn gestress mijn menstruatie zeker uit blijft. Ik zei mijn testen zijn negatief, maar misschien ben ik toch wel zwanger, misschien hoor ik wel bij de 1% die niet positief test. Nee zei hij dat bestaat niet. Als je zwanger bent MOET je positief testen.

Ik had het echt helemaal gehad met hem, maar ik heb wel mijn zin gekregen. Hij kreeg de verwijsbrief niet eens geprint moest de assitstente doen. Hij vertelde helemaal niet wat ik nu moest doen, dat moest de assistente mij vertellen. Wat een eikel zeg. Het was ook echt zo'n kakkerd. bah!

Dit is toch niet normaal dat een (waarnemend) HA zegt dat een cyclus van 90 dagen NORMAAL is? Volgens mij zijn ze bij ons in de praktijk erg moeilijk, want als ik sommige verhalen lees die zijn heel anders.
    En het KAN toch zo zijn dat je zwanger bent en echt niet positief test (pas na een paar weken of helemaal niet)

X Linda

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    uhm... Als ik het goed begrijp ben je gestopt met de pil. Je had eerst een cyclus van 30 dagen. Toen een cyclus van 37 dagen en nu ben je op dag 47 van je cyclus.

Wat is precies het probleem?

3. muisje14

eerst een cyclus van 25 toen 37 en nu op dag 49 (banner klopt niet helemaal)
    Dit zijn geen normale cyclussen en dan ook nog eens het gedrag van de HA. Dat vind ik niet normaal hoor en dat hij mijn cylcussen ook nog eens 'normaal' noemt al helemaal niet.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Sorry dat ik het zeg, maar na pilgebruik is het wel degelijk normaal dat je cyclus de eerste paar keer wat ontregeld is. Het is niet zo dat je lichaam gelijk keurig om de vier weken ongesteld wordt.
    Ik kan me ook voorstellen dat een waarnemer niet gelijk een verwijzing wil geven voor iets dat niet 'acuut' is. Dit lijkt me meer een zaak om in alle rust en eerlijkheid met je eigen huisarts te bespreken.

5. muisje14

Misschien na jaren pil gebruik, maar toch niet na amper 5 maanden. Maar dan nog, dat hij mijn cyclus normaal vind kan ik niet snappen hoor.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je huidige cyclus is inderdaad lang, dat ben ik met je eens. Heb je al symptonen van een aankomende menstruatie?

Op deze pagina staat een heldere uitleg over ontpillen en wat verstaan wordt onder een normale cyclus:
    Zeer onregelmatige menstruatie.? Gratis Adviseurs, online antwoord op de vraag: Zeer onregelmatige menstruatie..

In ieder geval fijn dat er naar je gekeken gaat worden, maar ik hoop voor je dat je ruim voor die tijd al een normale menstruatie hebt gehad! (Of liever nog; geen menstruatie en een zwangerschap. Maar dan zou het nu ineens wel snel moeten gaan.)

7. muisje14

Ik heb nog helemaal geen symptomen van een menstruatie. Eerder van een zw. schap. Ik heb ontzettend last van mijn borsten. Zo erg dat er al striae op is gaan zitten :$

De testen zijn nog negatief (gisteren dan) dus die moeten we dan maar geloven

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heb je al zo'n ultragevoelige test geprobeerd? Je menstruatie is onregelmatig, dus als je zwanger bent, is het misschien korter dan je zelf denkt. Je zou te vroeg getest kunnen hebben.

Wat ook kan, is dat je zwangerschapsklachten hebt zonder zwanger te zijn. Niet leuk, ik kan er over meepraten. Er zijn hier hele topics over volgeschreven. We kunnen onszelf zo gek maken met hopen dat ons lijf mee gaat spelen. Ik hoop natuurlijk dat dit bij jou niet het geval is. Helaas heb ik uit de topics hier de indruk dat er vaker vrouwen zijn die 'schijnzwanger' zijn, dan vrouwen die negatief testen maar toch zwanger zijn.

9. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik heb een vrouwlijke arts en die zij ook kom bij 12 maanden terug als het nog niet normaal is..

je bent nog niet lang geleden gestopt en dan kan je cyclus veselijk in war zijn. bij mij heeft het 6 / 7 maanden geduurt voordat het enigzins normaal was, nu nog steeds wil het wel eens raar doen

rustig aan je lichaam heeft een opdonder gekregen van al die hormonen en moet zich helemaal aanpassen aan de nieuwe omstandig heden.

komt in orde maar helaas moet je er geduld voor hebben.

xx

10. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Sorry dat ik het zeg linda2, maar ik vind dat je wel een beetje overtrokken reageert. Je bent pas net gestopt met de pil en je eerste cyclussen waren vrij normaal. Je hebt nu eventjes een langere ertussen zitten. Dat kan gewoon hoor, ook als je maar 5 maanden aan de pil bent geweest (zelfs als je helemaal niet aan de pil bent geweest). Een huisarts stuurt je niet zomaar even door. Weet je wel wat dat kost, zo'n onderzoek bij de gyn? En dat terwijl er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand is. Je hebt immers al een kindje.
    Ik heb ook onregelmatige cyclussen gehad. En nog veel langere dan die van jou. Na een jaar pas, ben ik naar de huisarts gegaan. En die deed totaal niet moeilijk. Want ik was immers al een jaar bezig. Hij gaf ook aan dat ze je normaal pas na een jaar doorsturen.

Ik zeg dit trouwens niet om je af te katten, maar alleen om aan te geven dat je moet proberen niet zo te stressen. En zoals je zelf al aangeeft, kan dat je menstruatie ook uitstellen. Geef je lichaam even de tijd om weer op gang te komen en heb er een beetje vertrouwen in. Het heeft immers al bewezen dat het het kan.

Succes!
    Dawnie

11. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Oja, en ik was laatst bij de gyn ivm 2 miskramen. En toen gaf ik weer aan dat ik zulke onregelmatige cyclussen had. Zij gaf toen aan dat ik me daar niet zo'n zorgen om moest maken, aangezien ik al 2 keer zwanger was geweest. 10% van de vrouwen schijnt onregelmatig te zijn, zonder dat daar een oorzaak voor is. Aldus de gyn.
    (Ondertussen ben ik weer zwanger uit een cyclus van ca. 50 dagen, dus alles kan...)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    offtopic: proficiat Dawnie. Ik duim voor je dat het deze keer goed mag gaan!

Linda, ik snap je zorgen en gevoelens. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. (Waarbij ik heel onbeleefd ook even voor Bolly en Dawnie spreek.) We willen zo wanhopig graag en dan is elke cyclus 1 teveel. Vooral als die cyclus dan ook nog eens verdraaid lang duurt. Soms heb ik ook gedacht; nu wordt ik maar liever ongesteld, dan kan ik weer een nieuwe rond in.

Helaas zijn jouw cyclussen geen uitzondering. Je hebt maar kort de pil gebruikt. Daarvoor was je zwanger. Je lichaam heeft tijd nodig om haar hormoonhuishouding weer op gang te krijgen.
    Het probleem, waar veel van ons tegenaanlopen, is dat het heel moeilijk is om zo 'rationeel' te denken. Je kunt jezelf nog zo gerust proberen te stellen, maar het lukt niet. En juist dàt levert stress op. En zoals je zelf aangeeft; stress ontregelt je cyclus nog verder. Ik ben bang voor je dat onderzoek door een gyneacoloog meer stress oplevert dan (on)geduldig afwachten.
    Maar als jij denkt dat het jou rust brengt, dan wens ik je toch veel succes!

13. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    HEy Linda,

Ik ben ook doorverwijst naar de gyn,
    ook vanwege uitstel ong.

Ben nu 8mnd al NIET ong geworden
    en wordt hier erg onzeker door.

Mij ha deed hier niet raar door en bedacht zich geen moment en verwees me direct zelf door, moet nog bericht krijgen maar wete dat er nu wel actie wordt ondernomen.

Mijn arts vertelde mij dat mijn lichaam niet weet wat het nu moet doen na een periode van 13 jaar pilgebruik.

Of misschien wel een cieste in de eileider etc.

Daarom doorverwijzing

veel suc6,
    leef met je mee

grtz Typje

14. c10

c10 Lid

11 dec 2009
    21
    0
    0
    ik snap dat je heel graag wilt, het zou tenslotte heerlijk zijn om de klok erop gelijk te kunnen zetten, maar zo werkt een lichaam nou eenmaal niet. Ik vind dat je huisarts wel een beetje maf reageert, maar kan me zijn reactie ook wel een beetje voorstellen. Een cyclus van 90 dagen is inderdaad niet normaal, maar ook niet extreem abnormaal Zeker de eerste paar maanden na de stopdatum, zitten er nog hormonen genoeg in je bloed om de boel in de war te sturen. Ook na net 5 mnd pilgebruik. Je eigen hormonen zijn 5 mnd onderdrukt geweest, dus het is niet raar dat je lichaamseigen klok ff moet re-setten

15. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi

lastig he, dat wachten? Snap je gevoel wel, maar vind wel dat je een beetje overdrijft. Het is heel normaal dat je lijf na een zwangerschap en daarna een aantal maanden pilgebruik weer tijd nodig heeft om zelf alles te gaan rgelen. En dit is nog niet zo lang bij jou aan de gang, een jaar is echt normaal ook in jouw situatie. Vind dat je blij mag zijn te zijn doorgestuurd: normaal sturen ze pas door als je 6 maanden niet ongi bent geweest (en niet ruim 40 dagen) of als je na een jaar proberen nog niet zwanger bent. En jij hebt dan ook nog de wetenschap dat je zwanger kunt worden, wat veel meiden niet eens hebben.

dit wil niet zeggen dat ik je ongeduld niet snap, hoor. Elk uur is er 1 teveel als je graag zwanger wil worden. Maar er zijn veel meiden die al veel langer bezig zijn en veel langere/onregelnmatigere cyclussen hebben en niet weten of ze zwanger kunnen worden.

Ik wil je veel suc6 wensen en hoop dat je alles een beetje in perspectief kunt gaan zien, zodat je jezelf niet onnodig veel stress op de hals haalt.

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ook ik heb een verwijsbrief gehad naar de gyn, maar wel nadat mijn 1e cyclus 114 dagen (daarna alleen 4 dagen bruinverlies, dus of dat een echte ongi was weet ik niet) was en mijn 2e tot nu toe 72 dagen.

Ik zou een moord doen voor jouw cyclus....
    Mijn huisarts gaf trouwens ook aan dat het heel normaal is als je cyclus niet op gang komt in het begin en dat het soms wel tot 1 jaar kan duren.

17. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey hey,
    ik heb ook mijn 1e afspraak bij de gyn gehad na een cyclus van 67 dagen en daarna 47 dagen...
    Ik zou idd ook een moord doen voor een cyclus als jij hebt, wat dat betreft vind ik wel een beetje dat je HYPER reageerd, door de hormonen van de pil (of je ze nu lang of kort gebruikt) kan je cyclu in de war geschopt worden, en ookal heb je nooit de pil gebruikt kan je ook een langere cyclus hebben.
    Bij mij kwam er overigens uit dat ik wel een lange cyclus heb maar dat er niets aan de hand is....

En je zwangerschaps verschijnselen, dat kan met het ontpillen te maken hebben, heb ik ook erge last van gehad, ik ga nu richting de 7 maanden gestopt zijn en had hier de eerste 3-4 maanden erge last van, echte zwangerschapsverschijnselen terwijl er niets aan de hand is. Best wel iets om onzeker van te worden als je die negatieve testen in je handen hebt...

Maar goed, je gaat naar de gyn, suc6 maar ik denk dat er niets uit komt.

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    ookal ben je maar 5 maanden aan de pil geweest dan nog kun je onregelmatige cyclussen hebben na pil gebruik, en wat de zwangerschaps verschijnselen betrefd....ook je lichaam kan je goed voor de gek houden he meis, je wordt niet ongie en gaat dan onbewust vanalles voelen.

Wat de gyn kan zeggen als je er komt is dat je eerst een paar maanden alsnog zelf aan de slag gaat en dan weer terug komt.

Ik hoop natuurlijk voor je dat er niks aan de hand is en dat je dit niet als aanval ziet maar ik ben het met een antal meiden hier eens wat ze zeggen.

Ik zelf heb wel een regelmatige cyclus maar ben nu bijna 4 jaar bezig voor ons 1e wondertje en sinds kort weer gestart met de malle molen in een ander ziekenhuis, waar nu een operatie gepland staat voor de cystes.

Als je de zoekfunctie eens gebruikt zie je dat er heel veel meiden zijn met onregelmatige cyclus, waarbij niks aan de hand is.
    Ieder lichaam is anders.

Nogmaals het is geen aanval maar ik wil mijn mening geven.

19. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Direct na het stoppen met de pil was ik redelijk regelmatig (zie onderschrift) en na 5 maanden werd het ineens onregelmatig. Ben na een half jaar bij de HA geweest, ze wilde me wel doorsturen, maar vond het beter om nog een half jaartje af te wachten. Dit was in een cyclus van 60 dagen, en 4 dagen na het HA bezoekje werd ik ongi. Sindsdien steeds 2 mooie cycli, en weer een lange.

Je bent nog maar een paar maand van de pil af, dus probeer ff een beetje te relaxen, maak je niet zo druk! Sowieso, als je nog maar een paar maand van de pil bent, je langste cyclus 50 dagen is, én je HA voorliegen.... Sorry, maar serieus, stel je ff niet zo aan, en raak pas in paniek als je na een jaar nog niks verder bent.. Zoals al eerder gezegd hier, de onderzoeken bij de gyn kosten niet alleen veel geld (maar daar hebben we een verzekering voor) maar kosten vooral ook veel tijd en vreten energie!

En daarnaast, je hebt al een zoontje, waarvan je snel zwanger was, dus waarom zou het nu ineens niet lukken? Wacht nog gewoon es af tot je op een jaar zit (en waarschijnlijk heb je wel de mazzel dat je voor die tijd al zwanger bent) voor je in paniek raakt..

Snap gewoon echt niet waar je je druk om maakt!

Deel Deze Pagina