hele korte cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door danielle83, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ik snap er niks van... ben na 20 dagen alweer ongesteld geworden... is dat niet een beetje heel erg snel?? Ik heb half juli mijn spiraaltje laten verwijderen, was na drie dagen gelijk ongesteld. Daarna 7-8 en nu weer... ik snap er echt niks meer van...
    Ga trouwens voor mijn vierde kindje. En mijn vriend zijn tweede kindje. Alletwee gescheiden en nu samen. We willen heel graag een kindje samen.
    Wie heeft er ideeen hoe en wat met deze cyclus?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.127
    17.144
    113
    #2 Sado, 27 aug 2016
    Laatst bewerkt: 27 aug 2016
    Kan weleens voorkomen dat je onregelmatig bent, helaas zijn onze lichamen geen machines die op gezette tijden iets doen. Mijn cyclussen na stoppen met de pil zagen er ook zo uit: 25 - 38 - 33 - 21 - zwanger.

3. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Kan het niet gewoon zijn dat je lichaam terug moet wennen aan het feit dat er nu geen anticonceptie meer is? Bij de pil moet je ook ontpillen en wat ik hier soms lees kan dat bij sommige dames spijtig genoeg wel tot 6 maanden duren :eek:
    En voor de rest gewoon je LF wat in het oog houden. Hier was men LF veels te kort en ben in de mmm gemoeten. Maar ik denk wel dat alles na nog eens een maand of 2 wachten terug in orde is hoor ;) veel succes!

4. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Zo werkt dat niet met een spiraaltje. Je cyclus blijft namelijk gewoon doorlopen alleen je word niet ongesteld. Je krijgt geen hormonen in je hele lijf namelijk. Zoals bij de pil.

Nou ja ik hetkrn dit niet van mezelf. Ik ben ontpilt... van de gewone pil en van de prikpil. En toen had ik een normale cyclus... maja ben nu ook wel wat ouder enz. Zal er wel mee te maken hebben

5. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Hier spiraaltje half juli laten verwijderen. (Niet ivm kinderwens)
    Maar ben nu heel onregelmatig ongesteld. En een hele korte cyclus. Best wel waardeloos

6. sophie89

sophie89 Lid

9 aug 2016
    41
    1
    8
    Vrouw
    Ik heb ook een paar keer een cyclus van 20 dagen gehad. Geen idee waar dat aan lag

7. Loreley

Loreley Actief lid

5 nov 2013
    423
    2
    18
    Had je dan een koperspiraal Danielle? Want Mirena heeft gewoon hormonen, alleen minder dan de pil.

8. 2wonders

2wonders Lid

3 sep 2015
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zoizo een hele korte cyclus. Ook een hele korte ovulatie. ... kan best hoor

9. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Zoals loreley zegt. Het spiraaltje dat je het meeste tegenkomt is idd op basis van hormonen. Een koperspiraal komt maar zelden voor als ik zo rondluister. (Wil het zelf mss ook na nr3) doet idd niets aan je cyclus en houdt geen zwangerschap tegen maar dood het vruchtje.. :(
    Dusja, 'ontpillen' met een spiraal heb je dus meestal wel :)

10. Loreley

Loreley Actief lid

5 nov 2013
    423
    2
    18
    Dat klopt niet helemaal, het koper doodt de zaadcellen waardoor bevruchting bijna niet mogelijk is en het spiraaltje voorkomt de innesteling. Ik heb twee jaar een koperspiraal gehad, nooit meer...je kunt het altijd proberen maar ik zou me wel even goed laten informeren als ik jou was. Laatste gyn die ik sprak zet ze niet meer ivm klachten.

11. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Ja, ik ga me zeker en vast nog beter laten informeren als het zo ver is. Nog wel een eindje weg :) maar ik wil absoluut geen hormonen meer. Al die jaren dat ik de pil heb genomen nooit echt bij stil gestaan of ik hier last van had tot ik er mee stopte. Wat een wereld ging er voor mij open seg! :eek:

Deel Deze Pagina