Nee ik had dit niet verwacht....echt onwerkelijk. Tja....één lucky shot is genoeg. Vandaag naar de huisarts voor een verwijzing naar de gyn en gisteren een afspraak gemaakt bij de gyn: 6 februari is mijn eerste echo. Afstuderen komt goed. Thesis is inhoudelijk helemaal af. Wat een mop, studeer ik toch nog zwanger af.
Blij om te lezen dat het met de thesis goed gaat. Wanneer ontvang je dan je diploma als alles gaat zoals het moet? Hoe voel je je verder? Moe, misselijk of juist heel goed? Nu, ik denk niet dat het erin zit dat de pil in april (hihi) eruit gaat. Ik ben afgelopen week gestopt met het callcenterwerk. Het werk op zich is niet eens slecht, alleen de begeleiding en de training zijn om te huilen. Daarnaast heb ik besloten om nu heeeel hard op zoek te gaan naar een stage. Dan maar geen inkomsten, eerst maar eens werkervaring opdoen. Ben bang dat ik anders blijf hangen in werk waar je niet veel verder mee komt en ik word ouder en duurder en het gat tussen mijn afstudeerdatum en geen werk(ervaring) wordt al groter.... Mijn kinderwens duw ik nu een beetje weg. Ben 26 en kan qua leeftijd best nog een jaartje wachten. Het komende jaar zie ik wel wat er op mijn pad komt. Baal alleen vreselijk dat alle kosten maar omhoog blijven gaan. Mijn man gaat net iets meer verdienen (hij heeft goed zijn best gedaan op het werk) maar daardoor komen we net op de grens bij de Belastingdienst. Dus geen recht meer op zorgtoeslag enz. Ook de kosten voor afval (groene en grijze containers) hier is belachelijk aan het worden. Dus het ene wat er meer binnenkomt (waarvan ik dacht: joepie, misschien een mogelijkheid om toch te kunnen beginnen!) gaat er aan de andere kant net zo hard weer uit. Zucht, Zen en weer doorgaan. Heb weer een grote voorraad geduld ingeslagen!
Onlangs is er een afstudeerdatum geprikt: begin april. Ik voel mij momenteel beroerd maar dat is niet van de zwangerschap. Ik heb een paar dagen met hoge koorts in bed gelegen: griep. Dus daar nu van herstellende. Ik heb het commentaar van de eerste versie net terug; moet nog een paar kleine dingen aanpassen en veranderen. Komt goed! Balen dat jij het zwanger worden nog even moet uitstellen. Ik hoop zo ontzettend dat jij snel een leuke baan vindt. Stom dat jij eerst via een onbetaalde stage werkervaring moet opdoen. Maar ja, als dit uiteindelijk een goed betaalde baan oplevert..... Geduld is inderdaad een schone zaak. Ik hoop dat als het eenmaal zover is, jij niet al te lang hoeft te wachten op een knaltest...geef maar tegen de tijd dat het zover is een gil...dan stuur ik wel wat hcg richting jou.
@Vlindertje, dat lijkt goed te gaan dus.. Hopelijk blijf je je goed voelen (op de griep na dan) en kun je je school goed afronden en snel je diploma ontvangen..!! Dat zou wel lekker zijn natuurlijk.. Hoe gaat het verder? Nog geen last van misselijkheid? En heb je al een afspraak voor de eerste echo..? Wat spannend zeg allemaal!! Wij hebben besloten te stoppen met de pil en mijn lichaam de komende maanden op gang te laten komen. Misschien kan ik over een paar maanden eens ovulatietesten gebruiken om wat inzicht te krijgen in mijn cyclus, maar wil dit graag zo lang mogelijk uitstellen omdat mijn kinderwens al heel groot is en ik er anders nog meer mee bezig ben. @Emma86, wat verschrikkelijk balen zeg..!!! Ik kan me voorstellen dat het zeker niet leuk is als je het nog een jaar uit moet stellen. Wat je leeftijd betreft, natuurlijk kan een jaartje nog wel, maar het zijn meer die vervelende rammelende eierstokken he.. Ik ben nu pas 23 en heb al een zoontje.. Wij waren er gewoon aan toe, om zo maar te zeggen. Maar goed de financiële kant moet zeker ook toe laten.. dat is wel belangrijk. Ik hoop voor je dat je gauw een stage vind.. Maar doe je nu een opleiding dan??
@Vlinder Goed dat de datum geprikt is! En fijn dat de eerste versie ok was, op een paar dingen na dan (maar dat is altijd zo). Balen van de griep! Beterschap! Laat je het trouwens even weten wanneer je de eerste echo hebt gehad? Ben natuurlijk wel nieuwsgierig @Friesland90 Goed dat je alvast stopt met de pil en inzicht probeert te krijgen in je cyclus. Grotere kans dat het straks sneller raak is als jullie er eenmaal voor gaan! Hoe staat het met de besprekingen voor je contract? Nee, ik doe nu geen opleiding. Ben in juni 2011 al afgestudeerd. Afgelopen jaar kort wat gehad (4 maanden, was een soort project) en kon daar helaas niet blijven. Baal echt. Stagebegeleiders enzo waren altijd heel tevreden over mij maar er is gewoon geen werk, anders had ik vast ergens kunnen blijven plakken. Dus zit nu thuis en ben druk bezig om iets te vinden. Maar verveel me op zich niet hoor. Ben ook bezig om zo zuinig mogelijk te doen, zoals een keer de was ophangen ipv in de droger. Heb ik nu de tijd voor he
Vlindertje hoe is het nu met je? Al volledig onder de invloed van de zwangerschapshormonen? Las ergens anders dat je nu last hebt van ochtendmisselijkheid? Als het goed is ben je nu bijna afgestudeerd? Nog een maandje te gaan denk ik zo? Friesland ben je nu zwanger of...? Had gelezen dat je gstopt was met de pil en las ergens een topic dat je een vage (positieve) test had? Hoe is het nu dan? Al meer zekerheid of...? Hier nog steeds druk bezig met zoeken naar baan/stage. Heb morgen een gesprek voor een stage. Daarnaast kan ik ook een traineeship doen, alleen is dat niet precies wat ik wil (qua werk) en er zit een opleiding bij van een jaar (bleehhhh, weer studeren, weer elk weekend bezig) Maar ja, in deze tijd op zich een mooie kans, ook omdat je betaald krijgt. Hoe dan ook, heb tegen mijn man gezegd dat ik in januari stop met de pil. Mijn man zei niks toen ik dat zo aankondigde. Sloeg bijna steil achterover toen vroeg: wat vind je daarvan? en dat hij toen zei: Ja, als ik het er niet mee eens was geweest dan had ik dat gelijk gezegd. Dus die staat haha! In mei wil ik er dan echt voor gaan. Zo kan ik mooi ontpillen en kijken wat mijn lichaam zelf doet. Nog en reden is dat ik liever niet ergens in december wil bevallen, die maand is zooo druk voor ons (2x Sinterklaas, zelf jarig, neefje en vriendin jarig, Kerst 2x vieren, boom opzetten, kerstkaarten, etc). Klinkt misschien heel stom maar stel dat het in mei gelijk raak zou zijn dan zou ik wss ergens in februari uitgerekend zijn. Een stuk rustiger. Heb nu dus sowieso wat om naar uit te kijken. Duurt nog wel even maar weet dat de tijd snel genoeg gaat. Over 2 weekjes sta ik op m'n snowboard op een berg in Frankrijk, daarna is het gelijk Pasen en dan is mijn nicht ook al snel uitgerekend van haar kindje. En op een of andere manier is er altijd wel iets in en rond het huis te doen, hihi.