Hallo dames, vrijdagmiddag ben ik onverwachts opgenomen ivm pre eclampsie. Vandaag ben ik precies 36 weken. Z hebben aangegeven alles te willen rekken tot 37 weken. Maar.... Zaterdagavond begon ik erg te trillen en shaken. Toch vrees voor een insult dus nu aan infuus. En kindje zsm als verantwoord is halen. Zaterdag op zondag nacht is een ballon ingebracht aangezien mijn baarmoedermond nog niet verweekt was. Deze hebben ze vanochtend (maandag dus) verwijderd. Ik ben ook mijn slijmprop vanochtend verloren. Het blijkt dat ik nu nog maar 1 cm heb en dat is te weinig om vliezen te breken. Er is dus een nieuwe ballon geplaatst en morgen wordt het opnieuw bekeken. Ben eigenlijk benieuwd of er andere dames zijn die ervaring hebben met ballon etc? Ik had me echt helemaal ingesteld op vandaag bevallen
Ik heb er wel ervaring mee hier helaas niet het gewenste resultaat gehad was ook bij ruim 36 weken, dit keer zal dit bij mij ook niet meer gedaan worden, hier werd het uiteindelijk een ks.
Hmm.... Hoe vaak hebben ze bij jou de ballon geprobeerd dan? En werd het een keizersnede omdat er niet meer langer gewacht kon worden?
hier ook ingeleid met ballon. in een nacht tijd van niks naar 3,5cm. toen konden ze de vliezen breken.
Anan, ook geen ervaring her, maar wil je veel succes wensen! Hopelijk heb je snel jullie kindje bij je!
Bij mij met 40 weken ook ingeleid ivm pre eclampsie dmv ballon. De eerste ballon en gel deed helemaal niks en de 2de ook maar 1,5 cm. Toen toch vliezen geprikt en aan de weeenopwekkers, helaas na een heftige weeenstorm, ruggenprik en nog meer weeenopwekkers niet verder gekomen dan 3 cm na 27 uur en uiteindelijk een spoedkeizersnee. Ik vond de eerste ballon plaatsen heel erg pijnlijk, de 2de ging een stuk makkelijker maar gaf wel meer weeengevoel. Bij mij dus niet zo'n hele positieve ervaring.
Ze willen hier idd geen vliezen breken als reinet voldoende ontsluiting is ivm heftigheid bevalling. Het inbrengen van de ballonnenviel me reuze mee. Met name ongemakkelijk, maar niet pijnlijk. Plassen is nu wel wat onaangenaam...
Ik ben ook ingeleid ivm pre eclampsie met precies 37 weken. Ik kreeg s'avonds om 8 uur een ballon en s'ochtends om half 8 had ik 3,5 cm ontsluiting en braken ze m'n vliezen daarna heb ik geen wee opwekkers oid nodig gehad omdat ik het toen zelf al deed. Ben die zelfde dag om kwart voor 2 bevallen. Ik had geen ontsluiting maar wel verweking.
Bij mij is 's avonds een ballon geplaatst die `s ochtends niet veel gedaan had (1cm). Daarna hebben ze een pilletje (weet niet meer precies) ingebracht en een paar uur later had ik toen iets van 3 tot 4 cm waarna ze de vliezen gebroken hebben. Dit was met 40+1.
Hier ook ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging....woensdags 13.45 ballon ingebracht (had van m'n eigen een vingertopje ontsluiting) donderdagochtend 8.45 konden ze hem eruit halen en vliezen doorprikken (had 3 cm) de rest bespaar ik je maar haha Maar hier toch nog snel gegaan de vordering aangezien het 3 dagen kon duren
ik heb een positieve ervaring met inleiding dmv ballon(met 37 weken), mijn baarmoedermond was al wel verweekt en na 1 nachtje ballon zat ik op 4 a 5 cm Heel veel succes!
Ik heb met 38+4 een ballon gehad. De volgende dag hebben ze hem verwijderd en had ik genoeg ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken en aan de wee-opwekkers gezet. Tot 7 cm bleef het goed gaan, daarna bleef ik steken op die 7 cm. De kleine lag verkeerd. Uiteindelijk een spoed ks voorkomen en gepersd vanaf de 7 cm zonder persweeen en de laatste 10 min. met vacuümpomp. De ballon was maandag om 9.00 en dinsdag om 18.58 ben ik bevallen.
Update: gisterochtend ballon 2 ingekregen, deze heeft na 24 uur niets gedaan! Ze gaan nu met het team overleggen. Ze wilde een derde inbrengen, maar als het niets doet is dat toch niet erg zinvol zou je zeggen... Ze had het wellicht nog over een veter? Ben er wel klaar mee nu merk ik. Voor kindje beter wellicht als het nog even blijft zitten maar mijn lichaam vindt het gewoon niet meer zo leuk. 1 cm nadat ballon zaterdagavond 10 voor 12 is ingebracht, dus 57 uur verder... Maar bmm was nog helemaal dicht toen we begonnen. 1 cm in 57 uur. Halloooo 9 cm die nog moeten....
Ik moet je gewoon even succes wensen! Benieuwd hoe het vandaag met je gaat! Vind het wel een beetje toevallig ik heb bij je vriend gelesd met auto, dus hij weet wel wie ik ben.. (ik herken je naam, aan het topic waar je het babykamertje liet zien, die foto had ik dus al een keer voorbij zien komen op fb hihi) Ik loop precies twee week voor op jou en ben opgenomen in het ziekenhuis, niet vanwege pre eclampsie maar het al een week niet voelen bewegen van de kleine. Ik wordt ook ingeleid en vandaaf het eerste ballonnetje gekregen. Vind het zo spannend allemaal! Nogmaals wens ik jullie beide veeeeel succes!! Hopelijk schiet het een beetje op bij je inmiddels...
Ah dan weet ik ook wie jij bent Ook umcg? Paar uur geleden 3e ballon gekregen en morgen weer verder zien. Hopelijk gaat het bij jou wat sneller!