Hoi Ik heb een koeka bumper gekregen en had hem in het ledikantje gespannen. Nu had ik gister intake gesprek van de kraamhulp en die zei dat je die beter niet kunt gebruiken Ivm verstikking gevaar. Ik hoor juist van iedereen dat het zo fijn is dat ze tocht vrij liggen en het een beschermd gevoel zou geven. Wat denken jullie? Deze vrouw wist het trouwens niet zeker. Lag aan het materiaal waar het van gemaakt is zei ze. Maar dat weet ik eigenlijk niet.
Hier niet gebruikt en ik heb er ook geen een. Voor zover ik weet "mag" het inderdaad ook niet. En je maakt het bedje toch kort op, dus de bescherming zit dan toch ook niet om het hoofdje heen? Je kindje ligt er dan wat onder lijkt mij.
Idd ivm verstikkingsgevaar mag het niet. Als hij/zij er met het hoofdje tegenaan komt kan de baby stikken. Hier werdt het sterk afgeraden.
Hmm helaas. Dan laat ik m er maar af. Moet er inderdaad niet aan denken dat ons hummeltje er in stikt ofzo. Snap alleen niet zo goed dat er dingen verkocht worden die je eigenlijk niet zou moeten gebruiken. Net zo als dekbedjes enzo. Waarom maken ze die dingen dan?
Wordt inderdaad afgeraden ivm stikkings gevaar. Moet daar wel bij zeggen, DL slaapt in een wieg ook met stof aan de binnen kant, ze ligt er wel eens tegen aan, maar nog nooit problemen gehad.
Ik snap het nut van die dingen niet zo goed. In het begin maak je het bedje heel kort op, dus dan komen ze met hun hoofd niet in de buurt van de bumper (dus zit hij daar nutteloos te zijn). Tegen de tijd dat ze met hun hoofd daar in de buurt komen, draaien de meeste kindjes 100x per nacht hun bed rond dus heeft ie weer weinig nut...
Het mag idd niet bij babys maar ik heb zo'n ding juist gekocht toen mijn zoontje bijna twee was omdat hij toen in zijn slaap steeds met zijn hoofd bonkte tegen de spijlen. Dus wie weet kun je m nog eens later gebruiken
Je moet vooral niet verwachten dat een winkel verkoopt wat jij nodig hebt... Helaas... Ze verkopen wat ze jou kunnen verkopen, en dat je een groot deel daarvan niet nodig hebt, en een deel zelfs helemaal niet gaat gebruiken... Tsja, daar maakt een winkel zich niet zo druk om...
Ja ik snap ook wel dat ze je in de winkel zo veel mogelijk proberen te verkopen, maar verwacht niet dat het dingen zijn die je gewoon niet veilig kan gebruiken. (Zoals dekbedjes ofzo) Deze heb ik ook gekregen, dus kan hem helaas ook niet ruilen of terug brengen.
Winkels verkopen vanalles wat niet veilig is en niet alleen op het gebied van baby's. Daarnaast vind nederland het niet veilig, in zoveel andere landen wordt zo een bumper gewoon gebruikt. Dekbedjes mag je trouwens vanaf een bepaalde leeftijd best gebruiken en kan een kindje nog gewoon in een ledikant liggen . Zo raar vind ik het dan ook niet dat winkels dekbedjes verkopen maar het is denk ik aan ouders zelf om je in te lezen wat wel/niet gebruikt kan en mag worden en vanaf welke leeftijd. Super zonde dat je er nu nog niks aan hebt natuurlijk, vooral als je weet hoe duur die dingen zijn maar misschien kan je hem wel gebruiken als de kleine wat ouders is. Of je legt hem, voor een wat ouder kindje, als stootkussen in de box ofzo?
Ik had ook zo'n mooie bumper gekregen maar bij de intake werd direct gezegd dat die niet in het bedje mocht liggen dus tja, heb hem er maar alvast uitgehaald Schijnt echt gevaarlijk te zijn ivm verstikking.